Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#6801) pikszel válasza Szemjuel (#6800) üzenetére


pikszel
őstag

Ha tehetek egy javaslatot, akkor a kovácsolt textúrát cseréld le egy procedurális Cellular map-re. Mutatom, hogy néz ki ez a megoldás:

[ Szerkesztve ]

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#6802) Szemjuel válasza pikszel (#6801) üzenetére


Szemjuel
tag

természetesen, köszönöm szépen megcsinálom :) valóban szebben néz ki :)

(#6803) szabog4


szabog4
aktív tag

Üdv mindenkinek!

Tudtok olyan tutorialt, ahol az animációt, hogy is fogalmazzam; külön fájlban őrzi? Tehát a maxet megnyitva alul nem több jel rögzíti az adott mozdulatot, hanem az egész egy meglévő újrajátszódó animáció! Játékba például vagy éppen a készülő animációmhoz lenne jó. Elég sokáig tartana leanimálni 500 lépést? Lehet a kimentett fájl és a maxen belüli animációhasználat két külön dolog, de, majd ti megmondjátok! :) :R

Talán ez a legjobb kép, amit most hirtelen mellékelni tudok! :) (Tudom, hogy ez UNITY-n belül van, de minden egyes kis rubrika, fájl 1-1 animáció.)

Segítséget előre is köszönöm! :R

[ Szerkesztve ]

HUN_Thorpedo

(#6804) HollyBoni


HollyBoni
veterán

Sziasztok!

A Swift Loop tool-t csak akkor látom ha workspace-nél Alternate Layout-ot válaszom ki, defaultnál nem. Hogy lehetne megcsinálni hogy default-nál is látsszon?

(#6805) pikszel válasza HollyBoni (#6804) üzenetére


pikszel
őstag

Állíts be rá egy gyorsbillentyűt és probléma megoldva.

Customize > Customize User Interface > Keyboard

A bringa lesz?

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#6806) HollyBoni válasza pikszel (#6805) üzenetére


HollyBoni
veterán

:R

Igen, bicó vázzal próbálkozok.

[ Szerkesztve ]

(#6807) Szemjuel


Szemjuel
tag

Sziasztok!

Mi a megoldás akkor, ha display driver-t d3d-ről átváltottam nitrous-ra, minden oké volt, majd vissza d3d-re és így most nincsenek kiemelve a vertexek. Hiába van kipipálva, hogy pontként mutassa, nem teszi.

töröltem már 3dsmax.ini-t hátha... de semmi eredménye.

2013-s 64 bites verzió

[ Szerkesztve ]

(#6808) Szemjuel válasza Szemjuel (#6807) üzenetére


Szemjuel
tag

közben a probléma megoldódott. nem tudom, hogyan... :DDD

(#6809) Szemjuel


Szemjuel
tag

sziasztok!

Beszereztem egy spacemouse pro-t és ezzel avattam fel :) persze még nincs kész de már látszik az alagút vége :) -egy része tutorialok segítségével készült-

[ Szerkesztve ]

(#6810) szabog4 válasza Szemjuel (#6809) üzenetére


szabog4
aktív tag

Megérte? Nem furcsa a használata? :)

HUN_Thorpedo

(#6811) Szemjuel válasza szabog4 (#6810) üzenetére


Szemjuel
tag

maga a csoda! nem értem eddig hogy kezeltem nélküle.. tized annyit kattintok. bár most egér helyett újra wacom-t használok így aztán pláne :) 4-5 óra után se érzem a kezeimet nehéznek :) csak előnyét látom eddig. szerintem megéri, főleg ha meg tudod venni diák igazolvánnyal. 55 pénzért, németországból díjmentesen küldik :)

vannak azért furcsaságok. uv unwrap kközben a billentyűzet egér kombót tudom csak használni a navigáláshoz. annak nem néztem utána hogy be lehet-e állítani
akinek meg zbrush mellé kéne azt el kell keserítsem, mert nem működik együtt vele. mudbox viszont jó.

(#6812) szabog4 válasza Szemjuel (#6811) üzenetére


szabog4
aktív tag

Diákival fele annyiba kerül? :Y Nem is vészes úgy! :) Bár nekem egyenlőre így is drága! :)

Rajztáblával lehet használni értelmesen? :Y Na ez is új nekem, mert van wacom-om nekem is, de mindig váltottam egérre, ha 3D-ztem! :) ;]

[ Szerkesztve ]

HUN_Thorpedo

(#6813) Szemjuel válasza szabog4 (#6812) üzenetére


Szemjuel
tag

próbáld ki, sztem jobb vele :)

[link] a diákkedvezményes "bolt" :)

(#6814) TI1986


TI1986
csendes tag

Sziasztok,

3D látványtervezőt/modelezőt keresek teljes munkaidőben.

Elvárások:
3D Studio Max és Vray alapos ismerete
Photoshop ismeret textúra készítéséhez, illetve utómunkához

Előnyt jelent:
Animáció készítésben szerzett tapasztalat
Solidworks, Rhino vagy egyéb NURBS modelező program használata

Munkavégzés helye:
Budapest
Jelentkezni önéletrajzzal és referenciákkal az alábbi email címen (email méret ne haladja meg a 10MB-ot)

job@3digitstudio.com

[ Szerkesztve ]

(#6815) esus


esus
újonc

Sziasztok, nem tudom jó helyen járok-e, valaki esetleg szokott közületek Archicad-ből importált modellen dolgozni 3ds max-ben? Ha igen, akkor lenne kérdésem... :)

(#6816) szabog4


szabog4
aktív tag

Üdv mindenkinek!

Ismét egy apró elakadásom van! Melyik opcióba találom azt az animációhoz való eszközt, amivel apró mozdulatokat tudok elérni? Tehát nem kell a polygonokat 1mm-el balra illetve jobbra mozgatnom egyesével, hogy ne statikusnak hasson az adott object-em.

Youtube-on is keresgéltem, de nem sikerült megtalálnom a megfelelő kulcsszót!

Segítséget előre is köszönöm! :R

HUN_Thorpedo

(#6817) pikszel válasza szabog4 (#6816) üzenetére


pikszel
őstag

Szerintem a Noise modifier-t keresed. Animate noise elé pipa és nem kell kulcsolnod sem, ha az úgy megfelel.

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#6818) szabog4 válasza pikszel (#6817) üzenetére


szabog4
aktív tag

Nagyon szépen köszönöm! Egy csúszkán lehetett állítani (kordináta rendszeren talán :/ ), de ez is tökéletesen megfelel! :C

Még egy kérdés hozzá! Lehet kivételt rárakni! Tehát, mint a csontozásnál, hogy bizonyos polygonok kevésbé mozogjanak mások gyorsabban! Lehetséges az ilyen ezzel az eszközzel valamiképpen? :Y

HUN_Thorpedo

(#6819) szabog4 válasza szabog4 (#6818) üzenetére


szabog4
aktív tag

...Tehát úgy képzeltem el, hogy egy szövetszerű anyagot csinálok és annak van egy apró mozgása, mint írtam, hogy ne legyen statikus viszont én még mindezek mellett megszeretném animálni!

A vázlatrajzom illetve az eddig elkészült modellem mutatom! Hát, ha segít valamelyest megérteni! :)
Megoldható a problémám? :R :U (Textúra meg a nyálkás effekt még csak random rá lett húzva; 'gagyin'.)

[ Szerkesztve ]

HUN_Thorpedo

(#6820) Rayyy


Rayyy
senior tag

Nektek mi a tapasztalat az UV Unwrap-pel kapcsolatban? Melyik verziónál mondhatjuk, hogy normálisan működik? Mert 2012-ben egy bugos szarhalmaz az egész.

Minden a legnagyobb render!

(#6821) totha4


totha4
újonc

Tudna nekem segíteni valaki? Kaptam egy fájlt 3DS Max formátumban (MAX kiterjesztéssel), és szeretném átkonvertálni AutoCAD-es DWG formátumba (vagy bármi másba, amit be tudok tölteni SketchUp-ba), de sajnos semmilyen konvertáló program vagy netes szolgáltatás nem hajlandó beolvasni, mivel ez egy zárt natív formátum. 3DS Maxom pedig sajnos nincs, hogy azzal konvertáljam át. Ha szépen kérem, megcsinálná nekem valaki a konverziót? Köszönöm előre is!

A konvertálandó fájlt innen lehet letölteni:
[link]

(#6822) szabog4 válasza totha4 (#6821) üzenetére


szabog4
aktív tag

Email címet dobhatnál! :) OBJ-be kimenteni és, ha minden igaz a SketchUp felismeri! :)

Rayyy: Sajnos személy szerint nem tudok hozzászólni! Gondolom mindig javítják egy picit, így egyre optimalizáltabb és hatékonyabb lesz! Próbáld ki a legújabbat!

[ Szerkesztve ]

HUN_Thorpedo

(#6823) totha4 válasza szabog4 (#6822) üzenetére


totha4
újonc

Nekem a SketchUp a képen látható formátumokat tudja importálni. (Ezek között OBJ-t nem látok.)
[link]

[ Szerkesztve ]

(#6824) szabog4 válasza totha4 (#6823) üzenetére


szabog4
aktív tag

Ott a 3ds fájl! :F Nem értem, akkor a problémát! :D Ezek szerint azt nem olvassa be annak ellenére, hogy láthatóan támogatott?

Nem ismerem a SketchUp-ot túlzottan, de jó IMPORT-ra mentél! ...csak, mert Zbrusha is két féle import van! :)

HUN_Thorpedo

(#6825) totha4 válasza szabog4 (#6824) üzenetére


totha4
újonc

A .3DS és .MAX formátum sajnos nem ugyanaz. Nekem .MAX formátumú fájlom van, és ezt nem olvassa be. Még akkor sem, ha trükközök, és 3DS-ként próbálom megnyitni. A .3DS formátum valóban jó lenne nekem, csak hát sajna ez nem olyan.

Utána olvastam, és mindenhol azt írják, hogy .MAX formátumot csakis és kizárólag a 3D Studio Max programmal lehet megnyitni, mivel ez a formátum zárt forráskódú, vagy mi.

(#6826) pikszel válasza totha4 (#6825) üzenetére


pikszel
őstag

A .3ds a natív objektum állomány, a .max pedig a natív jelenet állomány (kamera, fény, textúra, animáció, fizika, stb.) a 3ds max-ban.

Egyébként itt lesz a szék .dwg és .3ds formátumban.

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#6827) szabog4


szabog4
aktív tag

Üdv ismét!

Megint sikerült 1 problémába ütköznöm. Nem tudom mi lehet a probléma.
Minden modellen van 1 turbosmooth és 1 modellen van Noise is rárakva, a többi csak animáció.

Kiakarom exportálni. Export-> Export selected -> animációs lehetőségek kipipálva.
Rámegyek, hogy exportálja és ez a hibaüzenet fogad.

Elvileg valami olyasmit ír, hogy a tengelyek nem merőlegesek vagy nem megfelelő szögben állnak, ezért az import/export nem működött megfelelően.

Lényegében van 1 szerves test, aminek a sok-sok foga van, azok a rengeteg boxXYZ-k.

Segítséget előre is köszönöm! :R

HUN_Thorpedo

(#6828) tttzshd


tttzshd
tag

Halihó!

Gondoltam valami robotot kéne csinálni..a lábát már elkezdtem ,de hogy mi lesz ebből azt nem tudom :)

[ Szerkesztve ]

(#6829) misse25


misse25
újonc

Hello!

3D max vagy Maya órákat vennék Budapesten (XVI. ker vagy VII. ker).

Ha valaki úgy érzi van türelme és pénzt is akar keresni akkor írjon nekem.

Fontos! :W

Köszönöm! :)

xx

(#6830) szabog4


szabog4
aktív tag

Üdv mindenkinek újra!

Miért van az, hogy becsontozom BIPED-el a testet, ami működik, majd egyik pillanatról a másikra éppen miként dönt a MAX (2014) már nem akar működni.
Skin-nél, amikor add-olom a csontokat még tudom állítgatni, hogy egyes csont mekkora területet mozgasson, de nem működik még sem! :F

Ki érti ezt? :W

misse25

Valószínűleg senki nem érzi úgy, hogy olyan szinten lenne, ami a tanításhoz elegendő! :U
Nézz youtube-on tutorialokat! Sokat segít.

HUN_Thorpedo

(#6831) szabog4 válasza szabog4 (#6830) üzenetére


szabog4
aktív tag

Rájöttem, hogy valamiért beugzik, ha turbosmoothot teszek rá. Előbb a csontozás és utána a smooth és, akkor nem bugol be.

HUN_Thorpedo

(#6832) lolmanned


lolmanned
csendes tag

Hali van valakinek most van projecte, és kedve megmutatni (vagy akár régebbi befejezett/befejezetlen is jó).
Tudom kérdeztem, de hátha most ki régen olvasta, van kedve leírni, vagy aki nem látta kifejezetten texturázási tutorial, vagy oldal van ahol szépen leírja, hogyan is csinálta, photoshopban, vagy valami hasonló tanács, fejleszteni a texturázási képességet.
Ide is kéne az oldal tetejére faq szerűség minden egyben szerintem.

[ Szerkesztve ]

(#6833) Tibcsi55555


Tibcsi55555
tag

Sziasztok,

Tudtok ajánlani olyan tutorial videokat, melyekből nagyon jól el lehet sajátítani a max-t ? Illetve oktató anyagokat ? Maya-t használtam már, csak most szeretnék áttérni max-re.

Köszi

(#6834) atila4


atila4
senior tag

Digital tutors weboldalán találsz egy csomót :)

Windows 10 / Galaxy S 7 / Asus ROG

(#6835) neko18 válasza Tibcsi55555 (#6833) üzenetére


neko18
senior tag

Youtubeon is van rengeteg :)

kdxsv

(#6836) Met válasza Tibcsi55555 (#6833) üzenetére


Met
nagyúr

Én ezzel kezdtem, mivel az autómodellezés érdekel.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#6837) Tibcsi55555


Tibcsi55555
tag

Köszi mindenkinek a segítséget.

@neko18 - Azért kérdeztem itt a témáról, mert ugyan én is találok a YT-n jó párat, de tuti mindig csak olyanra találok, ami nem magyaráz rendesen :( , de majd jobban rámegyek a témára.

@atila4 - A digital tutors -ról hallottam hogy jó, de az fizetős,nem ? Csak 1-2 lecke van ami free.

@Met - megvetted 120€ -ért a tutorialt ?

[ Szerkesztve ]

(#6838) atila4 válasza Tibcsi55555 (#6837) üzenetére


atila4
senior tag

Vannak más alternatívák. :)

Windows 10 / Galaxy S 7 / Asus ROG

(#6839) Met válasza Tibcsi55555 (#6837) üzenetére


Met
nagyúr

Csak kölcsönöztem ;)

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#6840) Tibcsi55555 válasza Met (#6839) üzenetére


Tibcsi55555
tag

Igen, ezt próbáltam is, de csak a part1-t találtam meg a kölcsönzőben.

(#6841) blountex


blountex
senior tag

Érdeklődnék, hogy mi arra a megoldás, hogy ha én Swift Loopot használtok egy elég egyszerű modelnél többször is, azonban rájöttem fölösleges néhány helyre, akkor hogy tudom ezt eltüntetni, hogy ne okozzak kárt a modelben?
Elvileg Backspace-el (remove) törölhető, de utána elég összevissza állnak a polygonok valamint TurboSmoothnál is elég hülyén néz ki az egész.

(#6842) snots válasza blountex (#6841) üzenetére


snots
tag

Elvileg van külön loop "eltávolító" eszköz is, valamerre a graphite modeling ribbon-on, azonban ha a backspace mellé még nyomod a CTRL gombot is, akkor a kijelölt loop eltávolításakor eltávolítja a(z egyébként, csak Backspace nyomásakor ottmaradó) vertex-eket is, így utána már nem fognak összevissza állni a polygonok és jó eséllyel a turbosmooth-dal sem lesz probléma.

(#6843) blountex válasza snots (#6842) üzenetére


blountex
senior tag

Köszi a segítséget, tényleg műkődik.
Ezek a fránya bill kombinációk, ilyen dolgokon úgy ellehet csúszni :D
Elég kezdő vagyok még sok mindent nem tudok.

"a(z egyébként, csak Backspace nyomásakor ottmaradó) vertex-eket is"
Tényleg ott maradnak (Edge-nél ez nem látszik), de ha már a Vertexeket is eltávolítom akkor is minden okés.

(#6844) szabog4


szabog4
aktív tag

Üdv mindenkinek ismét.

Miért van az, hogy, ha például csinálok egy hengert arra tesz alapból egy smoothot (be is van pipálva) , de ha ismét például EXTRUDE-olok rá mindegy milyen méretben, akkor az már nem smootholt? :W

A rendernél az alap henger az szép lekerekített, de a pluszba rárakott réteg már nem. :W

Választ előre is köszönöm!
Boldog új évet! :)

HUN_Thorpedo

(#6845) neko18 válasza szabog4 (#6844) üzenetére


neko18
senior tag

Mert smootholás esetén az éleket megsokszorozza.
Ha pl 10 helyett 255 edget kell megjelenítenie, animálnia, hogy merre mélyül, hol törik le a sarka...stb akkor annak nagy lenne a gépigénye. :)
Utólag kell smootholni :)

kdxsv

(#6846) szabog4 válasza neko18 (#6845) üzenetére


szabog4
aktív tag

Lehet én fogalmaztam rosszul, de igyekszem pontosítani.

Lerakok egy 10 szögű hengert.
A beállításoknál betudom állítani a méreteit, szögeit valamint egy kis kockát bepipálhatok, hogy (Smooth).

Eddig oké, rendernél nem törik meg a fény, szépen elsimul, mintha egy sima henger lenne, de még is 10 szögű és munka nézetben szépen látszik az a 10 szög.

Én ebből szeretnék 1 kúpot készíteni, de nem akarok több modellt használni, ezért erre teszek egy EXTRUDE-ot, ami fele olyan magas, mint az eredeti henger.

Ha csak simán ezt renderelem ki, akkor a felső (eredeti) henger sima, de, amit ráraktam extrude-on látszik, hogy szögletes.

Ha kúp alakúra alakítom, azaz az extrude-olt részt össze'nyomom', akkor is ugyanez az eredmény ugye.

Viszont, ha ezt úgy csinálom, hogy az alap hengerbe, alapból beleteszek mondjuk 2 metszést és azt 'nyomom' össze valamint azt renderelem ki, akkor minden szép.

/ Háromnegyed órája renderelek, most nem tudok példát mutatni. :/ /

Én értetlenkedek vagy, csak rosszul fogalmaztam? :F

[ Szerkesztve ]

HUN_Thorpedo

(#6847) szabog4 válasza szabog4 (#6846) üzenetére


szabog4
aktív tag

HUN_Thorpedo

(#6848) snots válasza szabog4 (#6847) üzenetére


snots
tag

Ahogy neko is említette, utólag smooth-olod, raksz rá pl. egy smooth modifiert, vagy beállítassz smoothing group-okat, vagy kutyafüle, kinek mi tetszik. Mi azzal a gond?

(#6849) szabog4 válasza snots (#6848) üzenetére


szabog4
aktív tag

A kérdésemre a válasz a NORMALok állítása volt. (EditNormal) Kaptam közben egy 'fülest' mayas ismerőstől. :U

Aztán lehet teljesen egyről beszéltünk, csak más néven van. :DDD :U

HUN_Thorpedo

(#6850) neko18 válasza szabog4 (#6849) üzenetére


neko18
senior tag

Épp ezt akartam mondani, hogy muszáj vagy utólag módosítani tudtommal, hiszen gondolj csak bele, hogy honnan tudja a program, hogy te mit akarsz és mit nem smootholni Egy gömbölyű alaknál alap elvárás, hogy az alapmodelleket szépen kapod, sőt még szebbé is teheted (lásd teáskanna). Nem egy vészes, kijelölsz egy edge-t ring select aztán csinálsz letöréseket :)
Vagy az egyszerűbb megoldás a beépített smooth technika :)

Viszont vigyázz vele mert könnyen megsokszorozod a polykat és így nehéz lesz lerenderelni. Annyit kell használni ami még pont szép :)

Bocsánat ha félre értelmeztelek! :)

kdxsv

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.