hopp, új fórum első hsz-e
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
hopp, új fórum első hsz-e
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Jajj, de furcsa ez az új fórum ...
Zavarja a szemem ez a nagy világosság
Köszönöm az észrevételeket!
Sajnos tényleg sötét lett, és ennek az a magyarázata, hogy amikor kidobáltam a vraylight paneleket, elfelejtettem pótolni a hatást
Azt meg tudnátok mondani, hogyan lehet elérni, hogy a kamera körbe kerüljön egy objektumot, és erről legyen egy animáció?
Mint pl ennek a videonak az elején?
Még egy kérdés, lehet hülyén hangzik (közben elkezdtem a Max tutorial videokat is végignézni ) Hogyan lehet helyesen méretezni? Van egy opció, hogy real world size (vagy dimension) de lényegében nem sok értelmét láttam. Mondok egy példát. itt van ez a kút, találomra. Ha rá akarok helyezni egy tárgyat, például egy autót, akkor most szemre 'lőttem' be a méreteit. De ha tudom, hogy pl az úttól a shop bejárata 8 méter, akkor hol tudnám e szerint beálíltani a kompozíciót? Mert ugye akkor amit importálok bele, annak valós méretet megadva (autónál ugye ~ 4 m hossz, 1,8 m szélesség ) méretarányosan jelenne meg.
Erre szeretnék tanácsot kérni, hogy a jövőben hogyan végezzem el ezt, hogy minden méretarányos legyen?
Na pont ezt akarom tudni én is! Méretezés! Elvileg meg lehet adni, hogy mm-ben számoljon, vagy ugye m-ben, meg hogy mennyi legyen az alaprács osztása. Innen már kb lehet tudni, hogy milyen méretű modellt csinál az ember, de nekem zavaró, hogy mindent a pivot ponttól kell megadni, pl modellek egymáshoz viszonyított távolságát. Tudom, hogy a pivot pontot el lehet rakni ahová csak akarom, de nincs olyan CAD-szerű méretezés, hogy felülettől, vagy éltől adok meg távolságot, és a pivot pontot nem mozgatom?
Nem gondoltam volna, hogy ebben a topikban fel tudok majd tenni egy kérdést, ami mást is érdekel
A kezdőket egymás kérdései is érdeklik. Még egy kérdés! A shape-kat ha megrajzolom autocad-ban, akkor azokat át tudom vinni max-ba? acad-ban jobban tudok vonalakat alkotni, ráadásul mérethelyesen.
Hehehe jó kérdés! Én meg 2D-ben vagyok járatosabb, és vektoros grafikát szeretnék importálni, hogy legyen végre vastagsága is
( Egyelőre Swift3D-ből akarom kiexportálni 3ds-be, nem ismerk más megoldást )
Mai utolsó kérdésem. Nézetablakok. Hol találom a layout-ot? Tehát hogy legyen egy top-front-left-perspektiv nézet, amelyet egy kattintással át tudok váltani mondjuk csak perspektívre és a négy helyett egy nagy perspektív van. Illetve hány nézet-layoutot lehet csinálni? A perspektív nézet jó, viszont egérgörgővel a közelítés és távolítás mindíg a world(000)-hoz van központosítva. Lehet hülye nagy igényeim vannak, de nincs valami olyan, mint a 3d stratégiai játékokban, hogy nyilaggal mozgok és oda közelítek ahol épp vagyok a térben?
THX!
o sracok, neha nem rossz belenezni abba a helpbe, ezekre a viewportos kerdesekre mind ott van valasz, de tessek:
- kamera korbejar ojjektet: Rakj le egy target kamerat, target a korbejarando modell kozepen, modell kore rajzolj egy kort, aztan kamera kivalaszt es animation/constraints/path constraint aztan klikk korre.
- meretezes: nincs tul sok opcio ra, egyik amit irtam is mar a tools/measure distance, masik, utilities/measure itt kiir minden infot ojjektedrol(meretek, felulet merete, terfogat, tomeg kozeppont) de autos peldanal maradva, legegyszerubb ha letrehozol egy 4*1,8*x meretu kockat, vagy dummyt, aztan hozzameretezed verdat. Fapados, de mit varsz, nem egy CAD az tuti. De lefogadom, hogy irt vki scriptet hasonlo problemakra, jo keresgelest: scriptspot.com
jah, amugy meg modellezzetek mindent meretaranyosan, tehat plo ajto legyen 220cm magas sotobo, nem kis segitseg neha
- import/export: nemtom mit tamogat AutoCAD nezd meg mit tudsz egyikbol exportalni, es mit a masikba importalni, de mondjuk .ai-t gondolom tudja mindketto, vagy asszem obj is tarol shape-ket.
- viewport: nemtom mit akarsz, megvaltoztatni layoutot, vagy csak maximalizalni egyik nezetet. Elso: jobb klikk nezet neven aztan configure/layouts, masodik alt+w vagy maximize viewport gomb jobb also sarokban (forgatas mellett)
de azert szerintem ennel picit onallobbnak kene lenni, ha meg akarjatok tanulni program hasznalatat
ui.: zoom nem 0,0,0ra kozelit, hanem nezet kozepere, amugy atallithato customize/preferences/viewport/mouse controll alatt(eger poziciojara zoomoljon)
korbejarkalas, view pan gombon(kez) eger nyomvatart, aztan atvalt labnyomokra
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Köszönöm a válaszokat, sokat segítettél! Igyekszek majd önállósodni megígérem!
Én is köszönöm a kamera pathos választ!
A Zoomolás egyébként elég nehézkes görgővel, vagy túl nagyot nagyít vagy sokat kell görgetni. Én javaslom a nagyító ikont, utána gomb nyomás mellett előre-hátra finoman lehet szabályozni ;-)
Nézegetek példa rendereket és oda van írva alá egy komplexebb kép alá, hogy renderelési idő vray 3,5 perc. Nálam 2 óra alatt sem végzett egy egyszerűbbel
Athlon II 2 GB RAM, HD4670 1GB, Ja és 32 bites XP, 32 bites 3ds Max
Szerintetek ennyit számít a 32-es platform ?
A viewport bal tetetjén tudod lenyitni, hogy épp ott melyik népzetet akarod látni, a képernyő jbb alsó sarkában levő kétirányú nyíllíl meg be/ki kapcsolod az aktuális teljes képernyőjét
Bal felső sarokban a nézet melllett van még egy hasznos lenyíló menü. Ott tudsz módot váltni, ami néha jól jön pl. Wireframe. A közepe tájékán van egy oldalnyíló panel, ott pedig ki tudod választani, hoyg azonnal lásd a fényhatásokat, árnyékokat, előtte engedélyezni kell uyganott a hardwere-es támogatást, ha a Settings menüben még nem állítottad be alapból
Na itt is nagyo nhazsnos, ha időnként átkapcsolta Default scene settings vagy iylesmire és akkor nem kell a már belőtt fények szerint sötétben tapogatózni
Elkezdtem saját gumit fejleszteni, megcsináltam az összes rallye szabvány mintát - igaz csak bump map, de ezzel is pont megfelel
Köszönöm neked is! Én most max 5-öt használok. Az elég régi, annak elég jó kell hogy legyen az E6300 amit 3,1GHz-en járatok, HD4850 van mellette. Amikor feltelepítettem, ki lehetett választani hogy OpenGL, DX8.1, DX9. OpenGL-el úgy emlékszek nem volt teljesen stabil a működés, DX9-el meg hibaüzenetet küldött, így most DX8.1-van beállítva. Egyenlőre tanulni szerintem ez is megfelelő. Ez a renderer idő nálad jóval nagyobb érdekes... Ha valahonnan letölthető a jelenet, megnézem nekem mit dob időre. Lehet hogy újabb max-ok kihasználják jól a 64bit-es környezetet, és a több szálú procikat.
Ja és zsír peres gummákat gyártottál!
A mintázatuk modellszintű, vagy "csak" textúra?
[ Szerkesztve ]
egy sima kockat is lehet renderelni 4 napig, nyalazd at vray helpet, nem rossz, ha az ember tudja is miket allitgat, foleg ha nem akar 2 oraig renderelgetni
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
jah... egyszer még 3d pályafutásom elején volt, hogy csak 12-14db, halomban lévő golyót akartam renderelni reflektív shaderrel, raytrace-szel... ha 2 visszaverődés mélységig engedélyeztem a raytracernek a tükröződést, akkor megcsinálta 5-6 perc alatt, de én 8-at tettem rá, számolta fél napig
Mindezt csupán egy csúszka állása miatt...
a mostani templomon csak a multi pixel filtering értékkel és módszerrel (most azt hiszem mitchell 2,2 van) + - 20-30%-kal lehet dobni a renderidőt, pedig az már "csak" egy anti alliansing-szerű érték rajta...
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Pörp: igen az csak bump map, azaz textúra. A probléma pont az, hogy a murvás guminak más az oldalfal magassága, oda új oldalfal mintázat kell. Az átméretezést már megcsináltam, a dzsuvás textúra is megvan
Egyedüli problémám, hogy még nem ismerem a pontos méretet és nincs kedvem újból egyártani, ha nem klappol, lefordul a 3d-s felnikről Tegnap sörözni voltam így nem haladtam
Nyúltáp: ez az, hogy már fogalmam sincs mit álíltottam , de a vray logot átnézve 20000 helyett 40000 mintavételezés és 8x volt 4x helyett...
Azonban találtam egy frankó scriptet, amivel kezdők nagyon egyszerűen tudnak váltogatni teszt render és egyéb között, pár paraméterrel, ezt ajánlom bátran (a scriptben van egy hiba, 1024-es felbontásra kattintva)
A 3. rally-n érdekesen mutatna.
Amúgy nem lettek rosszak nekem a 2. tetszik.
Még valami a 3dsmax09 v11 64bit-es win7-en hogy kelthető életre ?
Vagy újabb verzió kéne ? (Már unalmas xp-re bootolnom ha már w7-em is van.)
[ Szerkesztve ]
mármint max 2009-et akarsz futtatni win7 alatt 64 biten? semmi gond nincs vele én is igy használom aktuálisan
https://www.artstation.com/artist/dy217
Megpróbáltam megint a 32bites megy most.
A 64bit-es error-al kifagyott meglesem azt is mindjárt.
A 64bit-es egyből mem hibát kap.. (3dsmax09 v11-ről van szó.)
De 32biten zsírul megy, kiérti ezt....
Megnéztem az albumodat gratula szép munkák.
[ Szerkesztve ]
fu énis megnéztem.. á az uccsó az nagyonnagy.. te mitkeresel itthon, ménem a pixarnál csinálod a jékkorszak 4-et?
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
Hali!
Loftnál a keresztmetszeteket kötjük össze, így képzünk felületet. Ennek az interpolációját hogyan lehet megváltoztatni? Tehát hogy pl az első keresztmetszet egy kör, a második egy nagyobb átmérőjű kör, a kettő közötti átmenet módosítására kellene lehetőség. Mert össze lehet kötni egyenessel, homorú vagy domború görbével is gondolom én...
Üdv!
WIP
Régi álmom, hogy egy csili-vili Evo II-es Integrale álljon a garázsom előtt
Mivel egyikkel sem rendelkezem, így kénytelen vagyok CG-re hagyatkozni...
Tegnap este elkezdtem pár renderelést, hogy is fog kinézni, mennyire lesz realisztikus. Fejlesztés alatt, most a részletek kidolgozása folyik
Közben akadt egy újabb problémám!
Ahogy haladt előre az idő, besötétedett HDR képet raktam be az enviroment alá backgroundnak, és egyszerűen az idő előre haladtával már nem tudtam több rendert készíteni
(Egyébként a scene-en egy fényforrás sincs, csak a HDR)
Valahol egyszer beállítottam Budapestet, de ott fix július közepi délelőtt 11 órát adtam meg. Azt gondoltam, hogy ezentúl mindig azt a fényviszonyt fogja használni
Hol keressem azt a beállítást, hogy fix időt rendereljen, mindig ua az időpontban ?
Köszönöm
(#5272) bokrosolajos válasza bokrosolajos (#5271) üzenetére
ui. render: Mental ray, utókezelés: PS vignette, és kontraszt, szaturáció, méretezés
mert a jégkorszakot nem a pixar csinálja hanem ők meg amugy is pici vagyok én még az ilyesmikhez, de majd idővel
https://www.artstation.com/artist/dy217
nembaj akkor a lámpa v2-t szép munkák..
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
Azt szeretném megkérdezni hogyan tudok 32bites Max-ból 64-bitest csinálni?
Azért kérdem így, mert ha jól tudom akkor AutoCAD-hez is van egy telepítő csomag ami a 32bit-es CAD-ből 64-est csinál vagy legalábis lehet 64-bit-es OS-en használni.
WIN7 64-bit-re szeretném rátenni a 32bit-es 2009-es Max-ot.
Szóval létezik vmi ilyesmi telepítő csomag?
Köszi
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Megint beolvastattam vele a dvd-t és most elindult ráadásul megkérdeztem hogy 32 vagy 64bit-t szeretnék telepíteni.
Fene se érti ezt....
Mindjárt megnézem a 2010-es 32-es ACAD-omat hátha az is megjavult.
ÜDv
Na viszot most az van hogy a 32bit-es felmegy a 64-es meg nem.
Ezt a hibaüzit adja.
Megnéztem és a 32bit-es könyvtárba rendesen benne van minden fájl(ezért is telepítette azt fel rendesen) a 64bit-esbe meg csak egy backburner telepítő exe, de az semmegy fel mert az is hiányolja a "help.cab" fájlt.
Aki 2009-es Max használ megnézné nekem mi van az ő 64bit-es telepítő könyvtárjába?
Esetleg ha átküldeni annak tartalmát azt meghálálnám.
Köszönöm
Most igy nem eskudnek meg ra, de szerintem kulon van 64bit-es meg 32bit-es telepito maxhoz. Legegyszerubb ha letolt.. megveszed 64bit-est
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Hali!
Hát nekem felajánlotta hogy melyiket telepítse.
Aztán a 64-est elkezdte telepíteni de leállt mert nem talált egy help.cab nevezetű fájlt a telepítő könyvtárba.
Aztán megnéztem mi van a telepítő könyvtárakba és a 32bit-es telepítő könyvtárba benne volt minden(ezért is rakta azt fel rendesen) a 64bit-esbe pedig csak egy telepítő.exe volt más nem.
Neked nincs 64bit-es könyvtárad?
Üdv.
Esetleg ha érdekel vkit van egy 3ds max 07 bibliám feleslegessé vált..
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
Sziasztok!
Kezdő vagyok 3DStudio terén. Kezdésnek elkezdtem egy netes tutorialt.(Fiat500 modell, biztos ismeritek) A problémám ott lenne, hogy megcsináltam a három nézeti képnek a három darab plane-t, és anyagként hozzárendeltem a plane-ekhez a nézeti képeket. De hiába állítom smooth+ highlights -ra a megjelenési módot, a képek nem akarnak megjelenni a plane-eken. Viszont, ha renderelem az adott jelentet, ott megjelennek a képek hibátlanul. Valami ötlet esetleg?
Igazi profi. Úgy csinálja, mintha könnyű lenne....
Anyagszerkesztoben lodd be show map in viewport gombot(slot-tok alatt egy fekete feher mintas kocka)
mdk: nalam 64bit-es konyvtar alatt is ugyanugy bent van minden mint 32bit alatt
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Be van kapcsolva, de semmi változás
Igazi profi. Úgy csinálja, mintha könnyű lenne....
nem varialtal semmit map ID-kel?
ill nincs veletlenul viewport/config alatt disable texture belove?
probald ki, hogy egy tok uj jelenetbe lepakolsz egy plane-t texturaval, aztan proba hogy meg jeleniti-e.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
MapID-hoz nem nyúltam, Dislabe texture nincs bekapcsolva, és ha új jelenetbe rajzolok az sem segít. :S Megnézem mi lesz egy újratelepítés után.
Igazi profi. Úgy csinálja, mintha könnyű lenne....
probalj meg meg valtogatni opengl/direct3d/softveres megjelenites kozt preferencies/viewport alatt.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
pedig így mennie kéne nem dobsz esetleg egy screent,a mat editorról,ha nem oldódik meg reinstall után?
Üdv
Lehet kicsit láma kérdés, de remélem tudtok rá válaszolni
Van egy firepro v5700 kártyám és nem tudom 3d smax alatt beüzemelni, hogy a renderelés a videókarin menyjen. Milyen plugin vagy driver kell hozzá hogy menyjen?
Illetve mekkora gyorsulást tudok vele elérni sacc/kábéra?
Immy
Apró: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/immy/index.html
A renderelés inkább processzort eszik, szóval nem sokat...
Köszönöm válaszod!
Akkor hol tudom kihasználni azt az előnyt, hogy nekem firepro kártyám van nem pedig sima "mezei" játékra fejlesztett ati hd 3000-4000-5000 sorozatú?
Immy
Apró: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/immy/index.html
Amikor sok polygonnal dolgozol, forgatod a wievportban a modellt. A Max elég érzékeny erre,ha béna a videokártya, akkor sok polygonnál elkezd akadni a forgatás. Szóval csinálj szépeket sok polygonból, és maxal (mert mondjuk ugyanannyi polys modell zbrush vagy mudboxban nem szaggat, maxban viszont igen). Persze, hülye, aki maxban csinál durvább hghpoly-kat, nem is lehet olyanokat mint zbrush-ban, vagy mudboxban.
Újratalepítettem, és átállítottam a megjelenést szoftveresre. Így most működik. Kössz a tippet.
Igazi profi. Úgy csinálja, mintha könnyű lenne....
Frissítettem a videókártya driverén, mostmár megy rendesen a dolog.
Igazi profi. Úgy csinálja, mintha könnyű lenne....
GPU-n való renderelés jelenleg csak bizonyos rendermotorokkal megoldott (ha jól emlékszem ilyen Maya-n az nVidia Gelato, de nem tuti)... szóval egy FireGL-lel vagy Quadro-val leginkább a megjelenítés sebességén, bugmentességén és kompatibilitásán lehet más, mint pl egy sima radeon vagy geforce, másban nem...
a zbrush azért tud nagyobb részletességű modellt készíteni, mert nem polygon alapon dolgozik, hanem Pixol alapon, ami egyfajta keverése a pixelnek és a voxelnek... mint ilyen, gyurmázásra és hasonlókra pöpec, de másra nem igazán (legalábbis jelenleg nem támogatott)... Ezt a pixolt a CPU számolja... A mudboxnál GPU gyorsított a viewport, szóval ott a saját adatformátumát (ott sem polygont használnak ha jól tudom) a gpu számolja... nekem spec 4670-es Radeonon több polyval lehetett dolgozni Mudboxban, mint a 4000+-os X2-esemmel ZBrushban...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, azért írok, mert van két könyvem, ami lehet érdekel valakit!
Jim Lammers & Lee Gooding: Maya a 3D világa CD melléklettel
ill,
Kelly L. Murdock: 3ds max7 Biblia I-II. Cd melléklettel
Mindkettő kifogástalan állapotban van. És jóval olcsóbban odaadom, mint bárhol beszerezhető lenne. Egyetemi tanulmányaim miatt szereztem be őket, és alig lapozgattam őket.
Elérhetőségeim:
+3630 3268255
csaba.havasi@mailbox.hu (emailben képet is tudok küldeni)
Tisztelettel:
Sziasztok!
nem tudjátok véletlen, hogy a max támogat-e 2 videokártyát ill. ki tudja-e használni? Crossfireben összekötöttem 2 ATI kártyát, de semmi észrevehető különbséget nem tapasztaltam a nehezebb jeleneteknél :S
nem igazán tudok rola, hogy mennyire javít a viewport sebességén, inkább ajánlanák egy quadro vga-t, ahhoz van direkt nvidiás-maxos performance driver, azzal tényleg jobban megy a viewport.
https://www.artstation.com/artist/dy217
32 vagy 64 bites max? 64 bitesek lényegesen több polygont bírnak.
Persze, csak be kell kapcsolni a dx materialokat (ha használsz persze), és meg is hal a cucc
köszi, már közben kiderítettem, hogy max meg állt a pro 3ds appok nem udják használni a SLI-t vagy a Crossfire-t sajna. Csak kipróbáltam, mert volt nálam 2 firepro és naívan azt hittem, hogy ha FireProhoz van CrossFire Pro lehetőség akkor azt az appok is használják, nem csak a játékok.
Szóval a CF-nek vagy SLI-nek semmi értelme nincs az ilyen környezetekben.
A Quadro-s megoldás érdekelne, most úgy is belemásztam a témába