Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#5151) Zoli1222


Zoli1222
őstag

Egy kis segítséget szeretnék kérni. 3D-s tervezésre melyik lenne a jobb? 3ds max vagy maya 3D? Van könyvutalványom, és ahol be tudom váltani, csak ezekhez vannak könyvek. Gondolom a 3ds max-ot ajánljátok, ha igen, akkor mivel jobb, mint a maya? Köszi előre is a válaszokat. :R

(#5152) Apollyon válasza Zoli1222 (#5151) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Hú ezt már nagyon sokszor feltették itt, szerintem én is :D

Egyértelműen 3ds max a jobb. Modellezésben a Max, animálásban a Maya elvileg jobb, de én mindenképp a Maxot ajánlom!

[ Szerkesztve ]

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#5153) icecave


icecave
nagyúr

Még egy érv tőlem a 3ds max mellett :)
Környezetemben sokan szidják a maya-t, de azért vannak "önszadi" emberek, akik mindkettőhöz értenek. :D

(#5154) Zoli1222


Zoli1222
őstag

Iscariah, icecave köszi :R

(#5155) Menthirist válasza Apollyon (#5152) üzenetére


Menthirist
veterán

öhöm, ezt sok éve Maya userként azért köhögve fogadnám :D
modellezésben valóban jobb a max a maya-nál (bár még a max sem fogható az xsi-hez vagy modo-hoz). Renderben felsőbb szinteken a maya a nyerő (igaz nincs alá v-ray, de ezeket felső szinteken nem is igen használják, ellenben MR mellett elérhető maya alá a Renderman, amit gyakorlatilag a világ legjobb rendermotorjának (és legdrágábbjának) is tartanak... Tudtommal Renderman nem elérhető mára 3d studio alá, csak xsi, és maya a fő felület, emellett lightwave és blender alá is van kapcsolat... Animációban a Maya szinte verhetetlen, és saját toolokat is sokkal könnyebb maya alá fejleszteni... végeredményben a nagyobb filmstudiókban szinte mindenhol maya-t használnak... lásd pl Weta->Gyűrűk Ura, King Kong, Avatar, vagy épp LucasFilm->Star Wars... Kisebb és közép-projekteken dolgoznak Max-al, főként ott, ahol nem tudják megfizetni a Maya árát... De emellett természetesen millió más programot használnak... tehát mindegy, hogy Maya vagy Max, emellé kell pl ZBrush vagy Mudbox, valami jó kompozitor progi, stb...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5156) icecave válasza Menthirist (#5155) üzenetére


icecave
nagyúr

Persze, nem is mondtam, hogy a maya rossz, egyértelmű, hogy mindenki azt a progit favorizálja, amit évek óta használ. Maxot elsősorban az UV-zás miatt szeretem, relax-nek nincs párja, ha jól használod.

(#5157) Nyúltáp válasza Zoli1222 (#5154) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

legegyszerubb ha kiprobalod mindkettot, aztan amelyik szimpibb.
Hulyeseg hasonlitgatni ket programot.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#5158) Nyúltáp válasza Menthirist (#5155) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Azert nagy studioknal nem feltetlenul neveznem maya-nak/max-nak az epp hasznalatos programot. Amennyire szarra vannak hekkelve, siman aggathatnanak ra sajat nevet. :)

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#5159) sNORh válasza dy_nmq (#5150) üzenetére


sNORh
addikt

ty :)

Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84

(#5160) Menthirist válasza Nyúltáp (#5158) üzenetére


Menthirist
veterán

Az Artistpub-on írt Ward arról, hogy konkrétan az Avatar munkálatai alatt miket használtak a Wetánál, és úgy emlékszem nem volt széthekkelve a maya... Maya és renderman volt a fő eszköz, de azt mondta, mindenre van licenszük, szóval ha éppen houdini-t akartak volna valamire, akkor elő lehetett venni :) de nem kellett :) sculptra meg főként mudboxot használtak, mert "hazai fejlesztésű" programuk :)
persze ettől még biztos van sok széthekkelt maya is (főként játékfejlesztésben tudtommal), de azért nem kötelező érvényű, mint a példa is mutatja (legalábbis mondom, ha jól emlékszem azt mondta, nem volt széthekkelve)... viszont maya-n kívül is van s sok saját fejlesztésű cuccuk, így maya-ban főként összepakolások mentek...

hivatalos idézet:
"Zbrush helyett itt Mudbox van, mar csak mert helyi fejlesztes, de termeszetesen ilyen al programok itt is megtalalhatoak, mint ahogy Vuet hasznalnak a matte painterek pl fak generalasara, meg Photoshop is termeszetesen, aztan Nuke es Shake compozitra. De osszefoglalva, a 3D package az egyertelmuen maya es a rendering csomag meg Renderman."

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5161) Menthirist


Menthirist
veterán

jah de lemaradt amit még mondani akartam :D
szóval kis helyzetjelentés a katedrálisom állásáról...:
a torony rész részletezése...
a fal kivágásának bonyolultabb verzióra cserélése...
közelebbről...
lehet, hogy fal lesz mögötte

legújabb változás: lecserélődött a homlokfalról az átvágott minta egy bonyolultabbra, de még a falat vastagítani kell befele, törés is lesz benne, mint az eddigieknél látszik oldalt, illetve lehet, hogy fal lesz a túlvégén, és nem teljesen átlátszó... esetleg bevel a körvonalán... a minta alatti boltívre peremet kell tennem...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5162) atm*RefeeZ válasza Menthirist (#5161) üzenetére


atm*RefeeZ
tag

remekül alakul az építményed Menth:) csak így tovább ;)

sulival mi van? végeztél már és netán dolgozol is?

(#5163) icecave válasza Menthirist (#5161) üzenetére


icecave
nagyúr

Textura lesz? :)

(#5164) sssrrrmmm válasza Menthirist (#8) üzenetére


sssrrrmmm
csendes tag

a maya ingyenis :F :F

(#5165) sssrrrmmm


sssrrrmmm
csendes tag

most akarok belekezdeni egy jó animációba
csak nem tom, hogy a 3d studio max meg a maya ingyenes-e :F :F :F
sürgős lenne

(#5166) sssrrrmmm válasza sssrrrmmm (#5165) üzenetére


sssrrrmmm
csendes tag

sürgőőőőőőőőőőőőőőőős :O

(#5167) sssrrrmmm válasza sssrrrmmm (#5166) üzenetére


sssrrrmmm
csendes tag

lllllllllllléééééééééééééééééééééééccccccccccccccciiiiiiiiiiiiiiiiii

(#5168) icecave válasza sssrrrmmm (#5165) üzenetére


icecave
nagyúr

Dehogy ingyenes, súlyos százezrekbe kerülnek, sőt, millión felül van az áruk. Ingyenes pl. a. blender

(#5169) sssrrrmmm válasza icecave (#5168) üzenetére


sssrrrmmm
csendes tag

komolyan??

(#5170) sssrrrmmm válasza sssrrrmmm (#5169) üzenetére


sssrrrmmm
csendes tag

kössz

(#5171) icecave válasza sssrrrmmm (#5169) üzenetére


icecave
nagyúr

Igen, komolyan.

(#5172) sNORh válasza icecave (#5171) üzenetére


sNORh
addikt

:DDD

Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84

(#5173) sssrrrmmm válasza icecave (#5171) üzenetére


sssrrrmmm
csendes tag

tud valaki valami használati utasítást adni a blenderről?? :F :F :F

[ Szerkesztve ]

(#5174) icecave válasza sssrrrmmm (#5173) üzenetére


icecave
nagyúr

(#5175) Menthirist


Menthirist
veterán

Köszönöm...
Igen, lesz rajta még textúra és normal vagy displacement map is, de ez már főként nem az én munkám lesz, a sculptolást más végzi... esetleg a textúrát még én, ha kapok jó displacementeket a sculptolóktól... jelenleg a terv az az, hogy a torony rész legyen nagyjából kész, azt textúrázzuk, és kipróbáljuk rajta a workflow-t... remélhetően menni fog nagyobb problémák nélkül, de addig a többi rész még lassabban fog haladni... ha meglesz a torony cakk-pakk, akkor azt mutogatva próbálunk majd még embereket szerezni a projekthez... ennek a templomnál még meg kell csinálni a torony alatt lévő bejárati részt részletesebbre, az oldaltornyokat be kell fejezni és össze kell heggeszteni a darabokat, a középrészt is fel kell kicsit még részletezni, és a hátsó kiszélesedő rész még csak pár poly-s ultralow mesh, csak azért, hogy kb tudjuk, mi várható majd oda, és mit szeretnék...

amúgy igen, a suli még mindig tart (nem bírom olyan iramban szerezni a krediteket, mint ahogy elvárnák), meló meg van mellette, pár itteni kolis cucc, ráadásul a komplexem és a szakdogám is valszeg a maya-val lesz kapcsolatos, van egy tantárgyunk, amiben maya 7-et oktatnak, és annak keretén belül a tanár felajánlotta, hogy írhatnám az egyetem modellezéséről a dipimunkámat... de ez még fél-egy év múlva lesz esedékes...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5176) Nyúltáp válasza Menthirist (#5175) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

szeva Menth

Szepen alakul katedralis, nagyon komoly reszletek vannak mar most beleheggesztve. :R
Egy megjegyzesem lenne, szerintem homlokzattal terj vissza az elso linkelt kepen lathato verziohoz, nekem ezek az ornamental design bevagasok nagyon leesnek, elutnek a katedralis stilusatol, most igy hirtelen elfelejtettem mi is a design koncepcio az epulethez, de tobbi reszletbol ugy sejtem, hogy semmi elrugaszkodott, akkor viszont epiteszetileg nem igazan passzol egy katedralishoz, es oszinten, nekem nagyon szurja a szemem.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#5177) Menthirist válasza Nyúltáp (#5176) üzenetére


Menthirist
veterán

köszi

részben én is így vagyok vele, de nem az enyém az utolsó szó (hanem akié az anim ötlete)... majd megcsináljuk kidudorodóra is kivágás helyett, és hátha...

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5178) atm*RefeeZ válasza sssrrrmmm (#5173) üzenetére


atm*RefeeZ
tag

öregem,te valami kegyetlenül irritáló vagy. nem szeretnéd levinni öcsédet homokozni ahelyett,hogy a tupertámítógépet püfölöd? bár azt mondják, 20-as iq-val a növénygondozás is nagy felelőtlenség.. csak hogy valami on is legyen.. nyuszi, tőled nem láttam mostanában semmit,jóllehet keveset leskeltem erre:) van egyáltalán időd fórumozáson kívül bármire?

[ Szerkesztve ]

(#5179) Nyúltáp válasza atm*RefeeZ (#5178) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

szivas van melohelyen, sz@rni nincs idom, meg most kezdtem bele egy ilyen szobraszkepzobe, holnap mek muveszellatoba veszek vagy 25kg agyagot aztan adok neki. Szoval most inkabb offlajn, de majd lovok kepet ha erdemes lesz.

jah, mult vasarnap lettem 25, kivanjatok sok boldogot! :) Volt kulturalt babazsur puncsal meg kolyokpezsgovel, ajandekon meg raertek gondolkodni :DDD

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#5180) Menthirist válasza Nyúltáp (#5179) üzenetére


Menthirist
veterán

öröm és bódottág beléd akkor...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5181) atm*RefeeZ válasza Nyúltáp (#5179) üzenetére


atm*RefeeZ
tag

bódog születésnapot maunika! lehet nézném a közösségi portálok királyát tudtam vóna, oszt akkor ..ugyanígy nem lett volna semmi :DDD nodeade, akkor kűggyed csak a művészkedést, aztán ha valami szkálpcsöring pro lettél majd valamit ossz ide is, ja. addig meg kitartás :K - hogy itt milyen heréncsapott szmájlikat lehet írni wazze.. :Y

(#5182) GoTReX


GoTReX
őstag

Sziasztok!Már rég óta szerettem volna egy keveset elsajátítani a 3D Studio Max használatából.Teljesen az alapoktól persze.Most nézem épp a neten a Tutorialokat,és gondoltam van itt közületek olyan aki ezzel már elég komoly szinten foglalkozik.Mit ajánlotok kezdésnek?Előre is thx. :)

XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet

(#5183) icecave válasza GoTReX (#5182) üzenetére


icecave
nagyúr

Mindenképp keress poly modelling tutorial-t a google-ben, ezerszámra van (úgy is beírhatod, hogy polygon modelling, bár van ahol egy l-el, van ahol kettővel írják).

Ne egy bonyolult dologgal kezd, hanem valami kevésbé részletessel, pl. ne egy fej legyen az első, mert a kedved pillanatok alatt elszáll tőle.

(#5184) GoTReX válasza icecave (#5183) üzenetére


GoTReX
őstag

Köszi megnézem:)

XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet

(#5185) GoTReX


GoTReX
őstag

Lehet hülyeséget kérdezek,de nézem a tutorokat ,és látom hogy a legtöbb egy megnyitott kép alapján készül.Hogy van ez pontosan? :B (+blueprint)

XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet

(#5186) icecave válasza GoTReX (#5185) üzenetére


icecave
nagyúr

Általában egy plane-ra teszik rá, az arányai olyanok, mint a kép pixelarányai. Keress olyan tutort, amiben ezt is bemutatják, hogy teszik rá. Ha lesz időm, megpróbálok neked keresni, ha nem találsz.

De így hirtelen:

[link]

[link]

[ Szerkesztve ]

(#5187) GoTReX válasza icecave (#5186) üzenetére


GoTReX
őstag

Kösz a türelmed,hálás lennék majd ha segítenél,mert abszolut kezdő vagyok. :)

Igen,ezeket találtam énis hirtelen:)

[ Szerkesztve ]

XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet

(#5188) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

oojajj, masnap van..
kosz sracok, ugy sut a szeretet, hogy naptej nelkul mar le se merek ulni monitor ele. :)

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#5189) GoTReX


GoTReX
őstag

http://sgthk.deviantart.com/art/Terran-Marine-Final-146490177 Elég komoly.

XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet

(#5190) dy_nmq válasza GoTReX (#5189) üzenetére


dy_nmq
aktív tag

szép-szép de én valahogy sose gizdultam a játékmodellekre. viszont erről jut eszembe, belinkelem hátha nem látta még valaki, bár kétlem: Alex Roman - The Third and The Seventh

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#5191) GoTReX válasza dy_nmq (#5190) üzenetére


GoTReX
őstag

Kiskoromban nagyon sokat toltam az SC-t nekem nem ismeretlen a karakter,most is néha felnézek de már más lett egy kicsit ,elég durva e-sportá nőtte ki magát.Emiatt is találni ebből a témából ennyi 3D modellt a neten.1-1-ben mint az introban...

Ha kezdek valami egyszerűbb formával,pl.: cigis ,vagy gyufásdoboz akkor azt tudom textúrázni sima képfájlból?Jpeg,Bmp stb....

XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet

(#5192) icecave válasza GoTReX (#5191) üzenetére


icecave
nagyúr

Persze, ha megvan a modell, ki kell teríteni (unwrap uvw), ezt kimentve, pshopban össze rá tudod rakni a texturát.
Keress rá: unwrap uvw tutorial

(#5193) GoTReX válasza icecave (#5192) üzenetére


GoTReX
őstag

Okok thx! A Blueprintről találtam egy leírást szóval motsmár úgy ahogy képben vagyok vele.Viszont azt sajnálom hogy legalapabb:Kezelőfelület,alakításokról nem nagyon találtam anyagot magyar nyelven,külföldi oldalakon is már ez utáni lépéseket taglalják....

XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet

(#5194) Nyúltáp válasza GoTReX (#5193) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Nezd vegig ezeket, van eleg sok advanced cucc, de akad par alapokat targyalo tut is, plo viewport navigationos, vagy customize UI-s
[link]

dy: 3rd & 7th vmi brutal jooo, 2hete minden nap legalabb 1x meg kell neznem :)

[ Szerkesztve ]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#5195) Apollyon válasza dy_nmq (#5190) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Ez nagyon komoly! Ezt mind lemodellezték és lerenderelték?
A zene is kellemes alatta!

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#5196) icecave válasza Apollyon (#5195) üzenetére


icecave
nagyúr

Igen.

(#5197) Nyúltáp válasza Apollyon (#5195) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

A legdurvabb, hogy egy srac csinalta
interju
making of:
[link]
[link]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#5198) GoTReX


GoTReX
őstag

Kösz a segítségeket.Most még a nézőpont beállításokat tanulom,fix nézőpont és zoom létrehozását stb...Igaz nem ehhez a verzióhoz van a leírás,de nem sokban tér el szerencsére.Nagyon előre rohantam én ezzel a modellezéssel,van egy csomó alap dolog amiket nem tudtam ,de mindig szükségem lesz majd rá sztem.

XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet

(#5199) GoTReX


GoTReX
őstag

Ha renderelésnél View-et választok "Area to Renderben",az alapértelmezetten mindig a kamera lesz?Mert úgy nem tudtam külön kiválasztani hogy cam01.Thx

XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet

(#5200) Nyúltáp válasza GoTReX (#5199) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Area to Renderrel az aktiv nezet egy kivalasztott teruletet renderelheted ujra, tehat ha mondjuk csak a jobb felso sarokra vagy kivancsi, akkor csak azt fogja ujraszamolni, nem az egesz kepet.
Alapbol mindig aktiv nezetet rendereli, de a render gomb melletti view legordulo listabol kivalaszthato barmelyik nezet, kamera is.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.