Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#5301) Menthirist válasza Lcp (#5300) üzenetére


Menthirist
veterán

nincs is rá nagy szükségük... a számolást úgyis a cpu végzi, a vga csak addig végzi a megjelenítést, amíg az ember modellez, jelenetet beállít, stb... animálásnál is a low poly dummyt animálják, aminek a mozgását a gép renderidőben teszi rá a high polyra... a maya 2011 Viewport 2.0-ja pedig jelenet beállítására tökéletes, nálam 4670-esen bírt vagy 70 millió polyt forgatni 30-40 fps-sel, ennél többel meg egyszerre szerintem sosem kell foglalkozni (ha mégis, még mindig ott van a dummy object használatának lehetősége)... szóval perpill nincs értelme egy 4-5-ös szériára, vagy erősebb geforce-ra alapozott firepro/quadro-nál erősebb vga-ra, mert a jelenlegiek teljesítménye sincs még kihasználva... modellezésnél meg kikapcsolhatod ugye a nem kellő részeket, vidáman modellezek a 2 millió polys templomomon is, gond nélkül...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5302) Lcp válasza Menthirist (#5301) üzenetére


Lcp
csendes tag

itt megint nem arról van szó hogy szükség van-e rá :) volt két v5700 nálam amit leteszteltem. Ez vicces, hogy vga csak addig végzi a megjelenítést, amíg az ember modellez, jelenetet beállít, stb... :)) Pont erről van szó, ezek a hosszan tartó munkafolyamatok, a modellezéstől a renderkész beállításig szinte mindent a vga végez hiszen a viewportban dolgozol, és ez alatt az idő alatt tud az embernek kihullani a haja. Én örülök, hogy a mayában ilyen jó, sajna maxban nem, ezért keresem a legjobb megoldást ill, hogy a vga-án belül min múlik egy maxos viewprotban a teljesítmény.

Maya ugye opengl megjelenítést alkalmaz míg az maxnál használhatatlan a nagyobb jeleneteknél (directx megjelenítés a működőképes). Eddig egy gtx 285-ös Nvidiát és egy Firepro V5700-ast sikerült kipróbálni. Egyértelmű fölénye egyiknek sincs a másik felett, a V5700 at éreztem egy kicsit jobbnak a nagy jelenetek kezelésnél. Végignéztem a kártyák adatait, hogy mik a különbségek, hogy mi lehet az ami legfőképp befolyásolja a dolgokat. Ebből próbálok tippelgetni, hogy egy árkategórián belül melyik a jobb. Még az ATI HD 5870-est nézegetem, jó lenne kipróbálni, hogy azzal van-e különbség.

HD 4-5-ös szériára gondolsz?

Egy nagyobb sok objectből álló több millás jelenetnél már sajna a max elkezdi játszani azt, hogy kell neki jó pár másodperc mire elkezd mozogni miután már te nyomva tartod a scrollgombot és csak azután kezd el mondjuk 20 fps-el mozogni. Persze ahogy dagad egy jelenet ez a "holt"idő kezd hosszabb lenni és az fps lefelé menni.

Lényeg ami lényeg nem a Quadro FX 5800-asokról ill Firepro v8750-esekről beszélünk hanem a 100e körüli kártyákról, ill hogy milyen paramétereket kell nézni ha az ember 3ds appokhoz (nekem kifejezetten maxhoz) használná.

(#5303) Menthirist


Menthirist
veterán

felteszem max-ban is van olyan forgatási mód, amikor nem az extra high res hiper szuper jelenetet mozgatja, hanem a mozgatás erejéig átmegy bounding box vagy vertex-et mutató módba... amint abbahagyod a mozgást, visszavált... ilyen sok polys jelenetnél már a vertexekből vagy bounding boxokból is jól lehet szerintem látni, hogy milyen pozícióban van a jelenet... high poly modelingnél (ahol a fickó 15-16 millás modellen dolgozott), sima 4850-es (nem firepro) kártyán dolgozott kényelmesen, a dolgok jó része el volt tűntetve, és ha minden meg volt jelenítve, akkor mozgás idejére vertex mutatása volt csak bekapcsolva... emellett ha mégtöbb részletet akarsz, hozzácsapsz egy normal mapot, és szerintem ezzel a határ a csillagos ég... de összességében szerintem értelem szerint differenciálnak, tehát legyártják a high poly modellt az épületből, de távoli snitteknél persze egy belőlük generált LOD-ot alkalmaznak... szóval nem tudom elképzelni, mire nem elég ez a mostani vga-erő a viewportba...

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5304) Menthirist


Menthirist
veterán

használat közben firepro és qudro kártyával kapcsolatban nincs tapasztalatom, tudtommal főként a driverben van különbség, bár én anno softmodoltam a radeonomat, ami során egy %-sem javult a sebesség hivatalos firegl driver mellett sem... persze egy valódi firegl biztos gyorsabb, pontosabb, stb... de szerintem magyar cégeknél is sokan használnak normál geforce-ot vagy radeont, és szerintem a CG-s igények 70-80%-ára elég is... de persze teszteket kéne nézni ebben a témában... mindenesetre a kreatívkodás és minőség cpu és ember kérdése, nem találkoztam még olyannal, aki a viewport sebessége miatt lett volna meglőve

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5305) Lcp válasza Menthirist (#5304) üzenetére


Lcp
csendes tag

Meglövésről szó sincs. Én sem találkoztam ill voltam olyan helyen akik céges szinten használtak volna workstation kártyákat, de most nem is ez a lényeg. A lényege az egész felvetésemnek az volt hogy egy árkategóriában melyik kártya alkalmasabb ill jobb 3d-re.

Azért is fordultam ide mert mindenhol csak azt írják, hogy mennyire jók a workstation kártyák de tapasztalatcseréket nem igazán találok sehol. Tesztet már néztem egy rakatnyit sőt otthon én is rengeteg tesztet csináltam a gtx 285 között ill v5700 firepro között. A baj csak az hogy a specifikus CAD környezetes tesztek mind OpenGl-esek (pl SPECviewperf 10) és abban tényleg magasan jobbak a workstation kártyák (az otthoni tesztek is ezt mutatják, 4-5* jobban teljesített a Firepro). A 3Ds játékos benchmarkokban (3dmark6) viszont az ellenkezőjére fordul a dolog(4-5* job a GTX 285). Maxban mivel D3D-t használ a megjelenítésben ezért munka közben nagyon kevés különbséget lehet csak észre venni.
Elkezdtem emiatt nézegetni a fizikai paramétereiket és a Firepro egy értékben jobb, az pedig a stream processorok számában (egyébként kb egy 20e Ft-os gamer kártyának néz ki a többi adat alapján). Ezért lennék kíváncsi egy ATI HD 5870-esre (ha már egy árban vannak ugye) aminek 5* annyi steram processora van mint a Firepronak.

Itt persze bejön a képbe a driver kérdés is amit említettél. Azt én is sok helyen olvastam már hogy rengeteg múlik a driveren és ha csupán a fizikai paramétereit nézi az ember a kártyának akkor a közelébe sem érnek a workstation kártyák tudása az új, sokkal olcsóbb gamer kártyáknak. Tehát egy drivert veszel iszonyat pénzekért.

Tömören adott 3 kártya ugyan annyiért teljesen más paraméterekkel és szeretném megtudni melyik a jobb 3d-re de főleg maxozásra. Sajna eddig nem sikerült választ kapnom, ezért kérdezgetek és kutatgatok...

(#5306) Menthirist válasza Lcp (#5305) üzenetére


Menthirist
veterán

elnézést, így már értem. sajna kerestem teszteket, de én sem nagyon találtam, csak workstation vs workstation kártyás megoldásokat... ws karim sincs, nem is volt, így nem tudom sajna, hogy valóban mennyivel lenne jobb... mondjuk attól, hogy 4-5x annyi pontot kapott egy kari, kétlem, hogy a viewport fps-se 4-5x ennyi lenne, de tényleg nem értek hozzá... ha sikerül valamit kideríteni, pls megosztanád? engem is érdekelne :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5307) Lcp válasza Menthirist (#5306) üzenetére


Lcp
csendes tag

igen ezekre a tesztekre nem lehet alapozni, de ha majd lesz egy kis időm azért mayában megnézem hogy mi a helyzet, de ott azért biztos nagy előnye van egy ws karinak. Ha meg nem akkor humbuk az egész, ami azért nem hiszek:)

Dy_nmg quadrós megoldásaira és tapasztalataira ezért is lennék kíváncsi, hátha ő tud valami okosat mondani :))

(#5308) Lcp válasza Menthirist (#5304) üzenetére


Lcp
csendes tag

Te meg oszd meg velem légyszi ezt a softmoddingot. Ez szoftveresen történik? mert ahogy látom a neten a hardmoddingnál már erősen forrasztgatnak a kártyán az elvetemültek :D

(#5309) Menthirist


Menthirist
veterán

hát kb 1-2 óra múlva kifejthetem bővebben is ha akarod, de gyakorlatilag igen, szoftveres... azt hiszem rivatunerrel kellett megtudni 1-2 kódot, átírni a catalyst driverben az ini-t itt-ott, és úgy már engedte telepíteni... a kártya nem lett valós firegl, de mivel a teljesítmény egy részét a driver adja (Elvileg), így nőnie kellett volna (nálam nem tette, max 5%, de a játékok se lassultak amennyire láttam -5%)... de lehet, hogy mára már más a helyzet, egy időben tiltva volt a lehetőség, de talán most megint lehetséges, meg kell nézni... én még a radeon 9600XT-m esetén vágtam be...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5310) Lcp válasza Menthirist (#5309) üzenetére


Lcp
csendes tag

Hát jó lenne bővebben, mert ezt a lehetőséget is ki akarom próbálni, hátha. Neten erről normális leírást nem találtam még...

(#5311) Menthirist válasza Lcp (#5310) üzenetére


Menthirist
veterán

én anno azt hiszem ez alapján csináltam... a karimból elvileg FirePro V7750 lehetne (firepro=RV730 proci 320 shader procival, míg a 4670-esem RV730XT 320 shader procival)... majd munkában utánanézek, hogy meg lehet-e még mindig csinálni, és hogy változott-e a módszer a régiről...

meg ez

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5312) Lcp válasza Menthirist (#5311) üzenetére


Lcp
csendes tag

Ma kapok egy ATI HD 5870-es karit tesztelésre, meglátjuk mi sül ki belőle. Ez a softmoddingal nem lehet hazavágni a kártyát ugye? :) Akkor ha jól látom akkor ha lehet softmoddolni akkor egy v8800 Firepro-t lehetne csinálni belőle ugye? Ha már nálam van akkor minden lehetőséget kipróbálok vele...

(#5313) Menthirist válasza Lcp (#5312) üzenetére


Menthirist
veterán

nem, mivel csak driver kutakodás, így nem lesz vele gond... a kártyához hozzá se nyúl

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5314) Lcp válasza Menthirist (#5313) üzenetére


Lcp
csendes tag

a többit priviben, mert nem ide tartozik már:)

(#5315) Menthirist


Menthirist
veterán

ezt azért közzéteszem :D

Szóval sikerült softmoddolni a videókarimat. Az Ati HD4670-esemből csináltam FirePro V7750-est. Röviden összefoglalva (majd nemsokára leírom, hogy is kell), meg kell csesztetni egy kicsit a FirePro driver egyik ini-jét, ki kell másolni a a guru3d fórumából a szükséges patchscriptet, és át kell alakítani a saját vga-dnak megfelelőre, majd a rivatunerrel rá kell ereszteni ezt a patchscriptet a driver egyik sys file-jára (illetve telepítés előtt még .sy_). Ha ezt a két file-t (ini és sy_) módosítottad a driverben, akkor már felmegy a normál 4670-esre. Elvileg a MAX alapból gyorsul tőle, de Maya esetén még hekkelni kell a atiogl.xml file-t is (ami gyakorlatilag a programok működését szabályozza opengl vidéken :D). Ha nem hekkeled a atiogl.xml-t, akkor a maya nem lesz gyorsabb, de hekkelve (a megadott file-t használva) nálam 4x-esére (!!!!!!!) gyorsult a maya viewport... a jelenetben, amiben jelenleg dolgozok, a benne lévő 620k polys modellt ismételgettem még 11x, így kaptam egy 7,5 milla polys jelenetet (ráadásul SubD-sítve). Ezt softmod nélkül 3,5 fps-sel lehetett forgatni, softmod után 15-tel! :S :D Igaz, most forgatva és zoomolva, kizoomnál megdermed a progi, és csak késve tér vissza, de ezt majd mindjárt igyekszem tesztelni valós modellezési körülmények között....szóval első pillantásra kemény nagyon, remélem stabil is lesz...

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5316) Lcp válasza Menthirist (#5315) üzenetére


Lcp
csendes tag

ejj, még is csak működik ez a softmodding :D Gondoltam én. Tegnap hazavittem az ATI 5870-eset de érzékelhető különbség nem volt maxban vele. Az a mocsok SPECviewperf meg kifehéredik és megadja magát amikor el kéne indulnia. A többi kártyával pedig megy, úgyhogy lehet a driver nem tetszik neki.

A Softmoddingot meg nem tudtam megcsinálni sajna, de majd 2 hét múlva megpróbálom újra kölcsön kérni. Azt nem sikerült kiderítenem, hogy az 5870-eshez már megcsinálták-e a működő patchet!? a guru3d fórumán egész jól megvannak a dolgok, de úgy vettem ki, hogy még nem sikerült működő patchet csinálni neki.
Ha nem akkor meg egy olyat kérek el aminek már van működő patch-e :)

Jaj de jó, hogy sikerült neked, ez feldobott :D A múltkor amikor próbáltad, akkor biztos nem volt jó a patch még...

Még ezt a softmoddingot meg egy quadro-t(meg a hozzá tartozó max drivert) kellene kipróbálni és akkor biztos eredményt lehetne hirdetni :)

kár hogy az nvidia gtx 285-öst nem lehet softmoddolni :W

ja és jöhet a pontos leírás, hogy mit honnan töltsön le az ember....már nagyjából átlátom a dolgot, de biztos ami biztos magyarázd úgy mint csökkent képességűnek :D

[ Szerkesztve ]

(#5317) Menthirist


Menthirist
veterán

nah hajnalban még küzdöttem kicsit a Catalyst Control Centerrel, erre feketévé vált a képernyő újrabootolás után (kurzor látszott, minden betöltődött, de semmit sem lehetett látni a képből csak a kurzort). Mivel elég hajnal volt, és a CCC telepítése lehet hogy beleszólt az addigi CCC telepített cuccba, lehet az kavart be... mindenesetre csökkentett módban újrabootoltam, uninstalláltam a drivert, és visszatettem a régit... majd most megint nekiesek, csak előtte utánanézek a problémának...

szóval már most mondom, hogy szívesen segítek, de mindenki saját felelősségére csinálja, fizikai problémát nem okoz, de azért javasolt tudni, hogy ha nem jön be, hogy teheted újra a régi drivert :) szóval csak saját felelősségre :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5318) Lcp válasza Menthirist (#5317) üzenetére


Lcp
csendes tag

:D hajrá

Direkt egy üres vinyóra raktam egy friss win7et, hogy ne vágjam haza a működő oprendszerem, szóval készültem az ilyenekre:)

(#5319) Menthirist


Menthirist
veterán

sajna mivel maya alatt a gyorsulás mellett pár dolog bugossá is vált, így most a megváltoztatott, atiogl.xml-ben lévő 32 bites kódot tettem át binárissá, és azt próbálom pofozgatni, hogy gyors is legyen, és ne legyen bugos... persze már ha nem az, ami gyorssá teszi, teszi bugossá is...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5320) Lcp válasza Menthirist (#5319) üzenetére


Lcp
csendes tag

hát az pepecselős lehet. Gondolom akkor tudsz programozni egy kicsit :R
Ezt nem oldották már meg mások? gondolom a guru3d fórumát már nézte? ott mintha már írta volna valaki a megoldást, de lehet hogy az nem volt végleges jól működő verzió...

(#5321) Menthirist


Menthirist
veterán

sajna bukta (legalábbis amennyire nézem) a softmoddolás... szuper dolog a sebességnövekedés, de komoly bugokat okoz... mivel az atiogl.xml-ben kell meghatározni, hogy milyen feature-öket engedjen a proginak és miket nem, megnéztem, milyen értékkel stabil:
<OpenGLCaps>0x00400000<\OpenGLCaps>

és mivel gyors:
<OpenGLCaps>0x00B02040</OpenGLCaps>

kikódoltam a hexa kódot:
amivel jó:
0000 0000 0100 0000 0000 0000 0000 0000
amivel gyors, de bugos:
0000 0000 1011 0000 0010 0000 0100 0000

ezek alapján kisakkoztam, hogy a 0000 0000 0100 0000 0000 0000 0000 0000 zárójeles érték 0-ra állításával dobódik a sebesség, de sajna az (is) okozza a bugokat... Szóval a leggyorsabb és legkevésbé bugos megoldást a 0000 0000 0000 0000 0010 0000 0100 0000, tehát a <OpenGLCaps>0x00002040</OpenGLCaps> hozta, de még mindig volt olyan bug benne, ami sajna eléggé élvezhetetlenné teszi a programot... szóval felteszem a kérdést a guru3d-n, de jelenleg hagyom a kérdést, mert sajna nem bugmentes, és elég alap bugok vannak benne (frissítési és tool hibák)
ha lesz még valami update, akkor szólok...

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5322) Lcp válasza Menthirist (#5321) üzenetére


Lcp
csendes tag

tyű:)
hát sajnálom. Mondjuk ezzel csak opengl-es gyorsítást érsz csak el? vagy maxban is gyorsul valamit a dolog d3d alatt?
Gondolom csak mayában próbáltad ki...

(#5323) adm


adm
őstag

üdv,

találkozott már valaki olyan - lehetőleg ingyenes - kiegészítővel, maxscripttel bármivel, amivel a layereket mappákba, csoportokba lehet rendezni és ugyan úgy működik a hide/unhide, freeze funkció?

több tucat layerem van, amiknek a tartalma változhat, de van több olyan is ami állandó és vagy zavaró vagy fölöslegesen terheli a gépet. sokszor sokáig tart elrejteni/láthatóvá tenni a megfelelő fóliákat.

ez van most:
- mappa1_layer1
- mappa1_layer2
- mappa2_layer3
- mappa2_layer4

és valami hasonlóra lenne szükségem:
- mappa1
- layer1
- layer2
- mappa2
- layer3
- layer4

16core - 32thread - 64gb

(#5324) dy_nmq válasza adm (#5323) üzenetére


dy_nmq
aktív tag

csak eszembe jutott nem néztem meg pontosan de ez a szkript lehet hogy jó neked: [link]

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#5325) adm válasza dy_nmq (#5324) üzenetére


adm
őstag

köszi! pedig délután néztem végig az oldalt és ezt is megtaláltam, de karakter utilnak tűnt az első kép alapján...

kipróbáltam, kicsit lassítja a dolgot, hogy nincs drag&drop vagy közvetlen hozzáadás, de végül is csak egyszer kell a fóliákat csoportosítani. majdnem megvan annyi idő alatt, amíg kiválogattam 1x-1x.

ezt találtam egyébként:the onion, ingyenes a script, "mappák" is vannak, a kezelése is egyszerű, de pont a lényeg hiányzik. a "mappákat" nem lehet külön-külön egy kattintással elrejteni/előhívni, fagyasztani, 3d-t kikapcsolni/egyszerűsíteni.

igazából egy az egyben erre lenne szükségem. a felhasználás is hasonló, mint a példák 1, 2. apró probléma, hogy 2005-ös 32bites 9-eshez készült az utolsó.

16core - 32thread - 64gb

(#5326) Menthirist


Menthirist
veterán

kicsit haladtam az este a modellen:
csővel és felső panelozás-kezdeménnyel

UDK-ba megy majd

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5327) delta9


delta9
senior tag

Üdv!

Ha nem túl nagy kérés, akkor valaki küldene nekem egy egyszerű D=120mm, h=75mm hengert .3ds formában? robert[pont]snakepit[kukac]gmail.com
Photoshopban kellene egy henger alakú doboz címkéjének a látványtervéhez, amit illuban csináltam, de mire betorzítgatnám PS-ben, kihullana a hajam, és sosem lenne tökéletes.

Köszi

[ Szerkesztve ]

(#5328) Andrew_31


Andrew_31
Modder

Ha esetl valakit érdekel ATI Firepro V3750 doboz és tartozékok meg vannak, kb fél éves keveset használt, gari proba gar. 20K

(#5329) Menthirist


Menthirist
veterán

mivel megjelent a vray 1.5r1 Maya alá, így 1-2 napja elkezdtem tanulgatni...
link

eddig tetszik :) bár még új vagyok nagyon benne, és amúgy sem értek a rendereléshez. részben ezért is jön be: egyszerűen lehet egész korrekt rendereket tolni, méghozzá nem is túl lassan...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#5330) Sanyix


Sanyix
őstag

hello, 3dmaxal ismerkedek, a 7-essel, mert több minek :)

a modellezéssel nincs gond, viszont a textúrázásnál lenne egy kérdésem:

Van annak a dolognak valami külön neve mikor a modell körvonalai alapján készül egy sablon textúra? Tehát kb a modell kiterítve a mappingnak megfelelően, és ezt kell "kitölteni" a textúrával.
Tud ilyet egyáltalán a 3dsmax?

szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

(#5331) Nyúltáp válasza Sanyix (#5330) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

unwrap uvw

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#5332) Sanyix válasza Nyúltáp (#5331) üzenetére


Sanyix
őstag

Aham, az az :) köszi.

Ez [link] mi lehet? Vagy inkább honnan szedjem össze ezeket?

szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

(#5333) Nyúltáp válasza Sanyix (#5332) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Asszem max 7ben biped-et meg kulon kellett telepiteni(specko csont rendszer)
de lehet keverem 5ossel. Nezd meg telepitodet, nincs-e kulon telepito bipedhez.
2es verzio, hogy a fajl amit meg akarsz nyitni nem kompatibilis 7es max-al akkor viszont kenytelen leszel egy ujabb verziot hasznalni

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#5334) Sanyix


Sanyix
őstag

hogyan lehet egy objektumot szimmetrikusan tükrözni a másik oldalra?

Úgy értem hogy van egy fektetett téglatest alapú valami, aminek a középpontja az origo. Ennek én az egyik bal végére raktam egy valamit, és ezt kéne a világ tengelyeire tükrözni, (legyen a jobb végén is, meg az ellenkező oldal bal és jobb végén).
Próbáltam a toolsoknál a mirrort, ez jó is lenne, ha a "tükör az nem maga az objektum lenne, hanem az egyik fő tengely, vagy az offset nem relatív lenne az objektumtól, hanem abszolút.

Ezt hogy lehet megoldani?

szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

(#5335) icecave válasza Sanyix (#5334) üzenetére


icecave
nagyúr

Kijelölöd az objektet, amit tükrözni akarsz. Ezután jobb felül Hierarchy, itt rányomsz a affect pivot only-ra, és beállítod a koordinátát, ezután 3 tengely mentén tudsz tükrözni (eddig is tudtál, csak lehet rossz helyen volt a pivot).

Aztán a modify fülön symmetry módosító, és máris tükrözhetsz azon tengely szerint, amit az előbb beállítottál.

(#5336) Sanyix válasza icecave (#5335) üzenetére


Sanyix
őstag

áhá szóval erre való a pivot, nem csak arra hogy a játékokba készülő modellekben a dolgok helyes irányba mozogjanak :D
köszi, ez így már jó, bár a symmetry helyett a mirror tool jobb.

[ Szerkesztve ]

szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

(#5337) icecave válasza Sanyix (#5336) üzenetére


icecave
nagyúr

Hogy melyik a jobb, az már csak az egyéni hozzáálláson, szokásokon, igényeken múlik :)

(#5338) Sanyix


Sanyix
őstag

A modellnek egy felületi része, ami egy téglalap alakú felület, 2 db hármszögből áll. Ebben nekem kéne vágni egy ablakot, lekerekített szélűt (nem kell konkrétan kivágni, hanem csak hogy külön kijelölhető részlet legyen amire üveg material kerül majd). Ezt hogy lehet megoldani? Úgy próbáltam hogy csináltam egy rectanglet, majd ezt extrudáltam aztán boolean substract, ami ugye kivág a modellből egy darabot az extrudált rectangle mintájára.
De nem lehet ezt szebben megoldani? Nem tud olyat mint a sketchup hogy lehet "rajzolni" egy face-re, és már fel is van osztva a face?

szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

(#5339) Nyúltáp válasza Sanyix (#5338) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

jelold ki polyt aztan inset. A letrejott uj poly negy sarkan vertex kijelol-> chamfer lekerekiteshez

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#5340) Sanyix


Sanyix
őstag

az mitől van hogy a boolean 4-ből 1x csak félig olvasztja össze a 2 objektumot, pedig mind a 4 objektum azonos, és a nagyobbik objektum is tök szimmetrikus facekben is?

szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

(#5341) dy_nmq válasza Sanyix (#5340) üzenetére


dy_nmq
aktív tag

mert a boolean sz@r. röviden tömören. amikor csak lehet keruld el mert csak összekuszálja a dolgokat.

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#5342) icecave válasza dy_nmq (#5341) üzenetére


icecave
nagyúr

Így is van, az esetek 99%-ában korrigálni kell (dupla-tripla vertexeket hagy egymáson, elcseszi a polygonokat,stb). Bár, én sokszor használom, mert gyors megoldás bizonyos helyzetekben, viszont után mindig polygon- és vertexellenőzés egyből...

(#5343) Sanyix


Sanyix
őstag

és akkor mivel lehet még megoldani?

[ Szerkesztve ]

szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

(#5344) icecave válasza Sanyix (#5343) üzenetére


icecave
nagyúr

Attól függ mit akarsz. Megcsinálod, amit booleannal hozzá akarsz adni, vagy kivonni, majd attacholod, fölös polykat kitörlöd, majd create poly-val meg megcsinálod, hogy az jó legyen.
Így látatlanban nehéz segíteni, nem tudom pontosan mit akarsz Esetleg kép?

(#5345) Sanyix válasza icecave (#5344) üzenetére


Sanyix
őstag

Egyszerű az egész. A fehér színű modell az a fő ojjektum. A lekerekített téglalap "lenyomata" kellene rá, mivel az egy ablak. Szóval a hátsó ojjektumon egy olyan alakú poligon kéne, de nem csak úgy attacholva, mert olyan material lesz rajta amin át lehet látni.

Ezért extrudáltam az eredetileg téglalapokat, hogy ezt elérjem booleannal, dehát nem jött össze.

szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

(#5346) Sanyix


Sanyix
őstag

aha már látom nincs is itt a kép, mert az okos fórummotor valahogy máshova varázsolta


előtte a fehér a célmodell, a másik színek meg a célmodellbe amit substractolni való ojjektumok.


utána

Bal oldali jó, jobbnál csak félig csinálja
Másik oldaon hátul ugyanennek a 2-nek a tükörképe van, ott mind2 jó...

szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

(#5347) Nyúltáp válasza Sanyix (#5346) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

No, ma megen jotetlelek vagyok, nyomtam par screenshotot elozo hozzaszolasomhoz segitsegnek mer ugy latszik nem gyutt at. :U

persze ha szepre akarod lehet meg mit tisztitgatni rajta.

[ Szerkesztve ]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#5348) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

booleant meg felejtd el

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#5349) Sanyix


Sanyix
őstag

átjött ez, csak az insettel az a gáz, hogy a mögötte lévő poly nem szabályos alakzat... és a felület sem függőleges, hanem enyhén döntött, de hogy ha elmozdítom a vertexeket, akkor ez a döntött felületet hogy követem?

erre gondolok:

De ha elkezdeném normális alakra húzogatni a vertexeket, a döntött felületen akkor kicsit hepehupás lesz...

[ Szerkesztve ]

szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

(#5350) icecave válasza Sanyix (#5349) üzenetére


icecave
nagyúr

Akkor rakd mögé az alakzatodat, és snap-eld oda a vertexeket.

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.