Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
PROTRON
addikt
válasz csubuka #11359 üzenetére
Picit helyretennék 1-2 apróságot.
Egyetértek hogy sima társasház esetén csak azt kell vizsgálni hogy van-e villany töltés, mert az átlag autók nagyjából átlagos tűz kockázatot jelentenek, a villanytöltés külön kockázati kategória. Pláne garázs esetén.A MEKH rendelet arról szól, hogy mindenféle elektromos energiakereskedelmet magyarországon csak hatósági engedéllyel rendelkező szolgáltató végezhet. Hivatalosan egy társasházban egyik lakó nem adhat energiát a szomszédjának hosszabbítón, még akkor sem ha csak a vételi árat akarja kiszámlázni. Persze általában csak azt vizsgálják van-e profit, nem jelentenek fel mindenkit, de fő szabályként ez a helyzet.
Ezért a komolyabb társasházak úgy szokták intézni, hogy a töltő telepítéssel együtt azzal a céggel energiaszerződést kötnek, így az a cég a rendszeresített bankkártyás fizetési felületén keresztül rendesen kifizetteti a töltéseket, a társasház pedig csak a nullszaldós áramot számlázza ki a töltőt üzemeltető cégnek.
Egyébként megtehetné a társasház hogy saját maga proxis engedélyezést köt az adott töltőhöz és a felhőben automatán kiszámlázza a közösköltséghez a töltési díjat, de nem mernek ezzel foglalkozni a KK-k, mert megint csak a MEKH-el kéne egyeztetni, meg leigazolni hogy csak a töltés+ rendszerüzemeltetés van kiszámlázva és nincs rajta profit...szal bonyolult. De a közös költséget is azért a legtöbben befizetik, szal annak keretében lehet ezt is kezelni, hogy a proxy alapon a töltő automatán hozzárendeli adott lakáshoz.Esetleg eleve előre töltős rendszert üzemeltetni, tehát hogy a proxy lekorlátozza hogy csak az előre feltöltött mennyiséget engedi eltöltögetni az autóba.
Vidéki önkormányzatoknak is probléma, hogy a pályázatok miatt kötelező autótöltőt telepíteni mert benne van a pályázati feltételekben, de utána hogyan tudják üzemeltetni, hiszen nonprofitnak kell lennie, de a töltő is drága berendezés és az energia is drága, a karbantartásnak is van költsége.
Aztán kövi pontod:
Hivatalosan minden fázisonként 32A-t átlépő mérőhely bővítés esetén az áramszolgáltatónak kötelessége bekérni kiviteli tervezést tervjóváhagyásra, amiben köteles a tervező kiszámolni hogy a betápláló hálózat mekkora terhelést bír el, mind feszültség esésre, mind pedig melegedésre.Tehát nem léphet fel az a szitu, hogy olyan kapacitást használnak fel elektromos autótöltő telepítéshez, ami utána villódzó lámpákat okoz az emeleteken.
Szóval ez a mondatod hogy "pl, ha nagyobb fűtési arányt akarnánk extra központi hőszivattyúkkal lefedni" nem okoz gondot, mert vagy egyéni hűtő-fűtő klímás megoldás---->egyéni igény, amit szerinted nem szabad lefedni, vagy ha tényleg központi akkor meg megintcsak tervezés fogja eldönteni.
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Szólánc.
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Házimozi haladó szinten
- 2,2 kilowattos, platinás tápbestia jött a Seasonic zászlaja alatt
- Autós topik
- Vigneau interaktív lokálblogja
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen