Szomorú de ezen az új VGA fícsör vonalon FÉLERÉRTÉSEK vannak!
Sokan pontatlanul DX9nek hívják a Vertex Shader 2.0 és Pixel Shader 2.0 rendszereket használó játékokat, pedig itt arról van szó hogy a Vertex/Pixel Shader 2.0 egy hardverelem amit alapvetően DX9 és OpenGL (FreeM mennyi is? 1,5? Vagy 1.4? Vagy csak simán extension? Ugyen nemsokára lesz 2.0) ''nyelvekkel'' lehet működésre bírni. Azért tettem idézőjelbe a nyelveket mert DX programozható tobbféleképpen is, de ezt most ne firtassuk.
Szóval:
OpenGL azért jó mert PROFIK csinálták az SGInél és a kiegészítéseinek köszönhetően veszettül rugalmas, vagyis támogat olyan elemeket amiket nem minden piacon fellelhető hardver ismer, ilyen pl. a DoomIIIban domborító nVidias Ultra Shadow.
DirectX, kommersz multimédia oldalról jött a Microsofttól és éppen az a lényege. hogy MEREVEN SZABVÁNYOS. Ami DX9ben van azt illik tudnia a DX9es hardvereknek (talán az MS sütheti csak rájuk hivatalosan a DX9 compatible billogot)
Ez között a két út között állnak a hardver és softver fejlesztők.
Hardver szinten lehet azt csinálni amit az ATI hogy szorosan mennek a DX9 szükséges és elégséges vonala mentén és csinálnak egy RFERENCIA DX9 hardvert és lehet azt csinálni amit az NV hogy terveznek valamit ami jó és tud mindenfélét, többek közt a minimum DX9et és közben OpenGLből még további dolgokat tud.
Szoftver fejlesztő megint választhat hogy alap DX9 és akkor mindenki vasán megy valahogy vagy OpenGL és akkor bizonyos dolgok bizonyos cuccon mennek, máson meg nem.
Közben ott van még a z MS, ATI, nVidia IHV (independent hardware vendors) és ISV (independent software vendors) csoportja akiknek az a dolguk hogy meggyőzzék a hardver/szoftver gyártókat hogy igenis az ő megoldásukat válasszák met ezmegezmegez
Ebben a kavalkádban él a kedves júzer (és a tesztelő/újságíró is).
Ezzel a ''DX9'' tévesztéssel okolhatjuk az egyes cégek PRját is, mert nem sok helyen hangoztatják hogy DoomIII OpenGL, viszont ezer helyen hallani hogy ÚJ DX9es programok meg fícsörök! PR mert hogyan hangzana az hogy DoomIII NEM DX9es amikor mindenki arra veri hogy DX9 mennyire hűdehajde (persze ez is csak PR, főleg a Microsoft oldaláról)!
Resistance Is Futile. You will be assimilated!