Hirdetés
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Vissza a jövőbe film Peabody fészere baki.
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- DVB-T/T2/C+FM+DAB USB tuner stick
- Gépház az asztalon. Soha nem fogom ezt megérteni.
Aktív témák
-
twollah
nagyúr
Jonnek az allashirdetesre az emberek.
Volt olyan aki kerdezett kettot aztan ugy elhuzott mintha ott sem lett volna. -
twollah
nagyúr
Lehet meg is csak beindul a masodik muszak a nyomdaban...
-
twollah
nagyúr
Nagy bekula: [link].
-
twollah
nagyúr
Holnap melozok.
No comment... -
twollah
nagyúr
De nincs kedvem bemenni dolgozni ma is.
Ujabb 6 munkanapos het. -
twollah
nagyúr
Tesco chilis bab vacsira.
Imadom... -
twollah
nagyúr
Ma nem szakadtam meg a meloban.
Benn voltam kb. 6 es fel, het orat majd huztam haza. -
twollah
nagyúr
Atkoltozott egy masik szolgaltatohoz a ''Magyar uTorrent Oldal''.
[link] -
twollah
nagyúr
[link]
Par letoltheto Amiga Intro mpeg formatumban. -
twollah
nagyúr
Munka utan atmentem a volt munkahelyemre (Perfekt Zrt) megneztem vmi van vele.
A jelenlegitol kb masfel sarokra van a volt telep.
Amikor meglattam a keritest + az epuletet kicsit elszorult a szivem, es ramtortek az emlekek.
Egy nem hittem volna, hogy par sarokkal feljebb egy masik nyomdaban fogok dolgozni. -
twollah
nagyúr
Mondjuk egy evvel ez elott sok mindent hittem, es nem hittem volna.
De ezzel szerintem mindenki igy van. -
twollah
nagyúr
Amit a Polski Fiat 126-ról feltétlenül tudni kell!
Az ön által vett - esetleg lopott - gépjármű a szocialista ipar csúcsterméke, de ezért kérjük ne keseredjen el! Meg mielőtt önkezével nyúlna a konnektorba, elárulunk néhány közhasznú információt erről az autóról.
A Polski Fiat 126-os valamivel kisebb, mint egy szemetes konténer és valamivel nagyobb, mint egy bernáthegyi kutya ülve. Alakjára jellemző az úgynevezett ''cseppforma'', mert cseppet sem hasonlít a korszerű, kedvező légellenállású nyugati modellekre. E hátrány kiküszöbölésére a gyár ellátta ezt a modellt különféle extrákkal. Az egyik legfontosabb extrából mindjárt négy darab is van. Ez a kerék (mivel a kerék általában kerek és ettől a Polski Fiat 126 kerekei sem térnek el lényegesen, ezért a kerek részletesebb ismertetésétől most eltekintünk ).
A másik fontos extra a karosszéria, melyet a gyár egyszerre két színben is lefest. Jellemző párosítások: piros-rozsda; sárga-rozsda; fehér-rozsda. A harmadik fontos extra a motor, amely a gépjármű hátsó részében foglalja el majdnem a teljes autót.
Most ismerkedjünk meg közelebbről is a gépjárművel! Miután felismertük, hogy kis Polskival van dolgunk, térjünk rá a beszállás kényes műveletére. Ha nincs nálunk a kulcs, jobb híján a kocsit hátunkra véve hátizsákként használhatjuk. Ha nálunk van a kulcs, keressünk egy kis lyukat az autó jobb oldalán. Miután kinyitottuk a tanksapkát és ott nem tudtunk beszállni, keressünk egy másik lyukat kissé előrébb... Hurrá! Ez az! Most nyissuk ki az ajtót és üljünk be! Figyelem: ha történetesen 47 cm-nél szélesebbek vagyunk, az oldalunkat nyomni fogja a sebességváltó, de ha kb. 120 cm szélesek vagyunk, szórjuk ki az első üléseket, bal kézzel kormányozzunk, jobb kézzel könyököljünk ki az autó jobb oldalán és a lábunk között váltsunk sebességet! De talán térjünk vissza a beszálláshoz: A gépjármű egy értelmiségi, csont és bőr családanyára lett méretezve, ezért ha mi ülve elérjük a kosárlabdapalánkot és be akarunk szállni, előtte feltétlenül keressünk fel egy biztosító irodát!
Ha sikeresen beszálltunk a bal első ülésre, a következőkre kell figyelni:
- amibe a fejünket vertük, az a tető
- amibe a térdünket vertük, az a kormány
- az oldalunkat nyomó sebességváltóról mar szóltunk.
Próbáljuk mozdítani a lábfejünket! Ha nem megy, akkor beszorult a lábunk a pedálok alá. Emeljük ki onnan! A gépkocsiban három pedál található, úgy mint fej, tor és potroh. Mindez lengyelül kuplung, gáz és fék szónak hangzik. Használjuk mi is ez utóbbit! Most a kulcsot dugjuk a kormány - amibe a térdünket vertük - oldalán levő lyukba, amely feltűnően hasonlít az ajtón ill. a tanksapkán levő lyukhoz. /Ha egy nagy kulcstartó miatt a kulcsot nem tudtuk a lyukba dugni, azonnal szálljunk ki és tegyük vissza a levett tanksapkát a helyére!!!/ Most fordítsuk el a kulcsot! Meglepő csendet fogunk hallani...
Nem, ez nem a teljesen hangszigetelt kiskocsi, hanem a gyújtás. Ahhoz, hogy beindítsuk az autót, kotorásszunk jobb kezünkkel az ülés mellett! Itt három kart találunk; két kicsit és egy nagyot. Húzzuk meg a bal oldali kicsit, aztán lepődjünk meg! Megint nem történt semmi. Persze, mert a szivatót húztuk meg. A kis Polski ugyanis szivatóval indul! Most meghúzhatjuk a másik kis kart is. Gyengébb idegzetű autósoknál bevett szokás, hogy ezután megijednek és messzire szaladnak, aztán hónapokig kúráltatják magukat egy távoli szanatóriumban. Készüljünk fel hát egy megrázó élményre!
Jobb esetben beindul az autó. Rosszabb esetben felrobban. Tegyük fel, hogy beindul!
Az az enyhe rángás, ami a fejünket az egyik ablaktól a másikig dobálja, meg nem ad aggodalomra okot. Ha azonban gázt adunk, a hang egy Forma-l-es autó hangjával vetekedik és érezhetjük magunk alatt a 24 lóerő tombolását.
Talán induljunk el! Óvatoskodni felesleges, a gyár ezt az autót ellátta kipörgés gátlóval is, melyet a köznyelv nemes egyszerűséggel csak 24 lóerőnek nevez. így az autónk átlagos útviszonyok mellett sem koptatja indulásnál a gumijait. Pár méter megtétele után tartsunk fékpróbát! Attól nem kell félnünk, hogy kirepülünk a szélvédőn keresztül, de azért tapasztalni fogjuk a négy darab dobfék hatását. Ha ilyenkor kiabálást hallunk, azonnal álljunk meg és cibáljuk ki a gyalogost a kocsi alól! Megfigyelők szerint kétféle gyalogos létezik: gyors és halott. De mivel a halott gyalogos a legritkább esetben kiabál, valamint a gyors gyalogos csak a legritkább esetben kerül kocsi alá, ezért levonhatjuk a következtetést, hogy az autónk olyan gyors, hogy nincs az a gyors gyalogos, aki el tudna menekülni előlünk.
Néhány szó a Polski Fiat 126 menettulajdonságairól:
Ez a gépkocsi gyengén alulkormányzott, ami annyit jelent, hogy ha túl gyorsan megyünk be egy kanyarba, felborulunk, a kormány fölöttünk lesz, így alulról kell kormányoznunk. (Rosszabb esetben alulról szagoljuk az ibolyát.) A gépjármű állórajttal - nagy gázadás, hirtelen kuplungkiengedés - állva marad. Ezért mindig menetközben rajtoljunk! Ha esetleg mégis sikerül az állórajt és ettől a mellettünk álló autóknak lerepülnek a rendszámtáblái, feltétlenül gyanakodjunk arra, hogy rossz autóba szálltunk be!
A kis Polski nevű egyszerű gép használata:
Ismerkedjünk meg közelebbről a kocsi belső terével. Már tudjuk hol van a kormány, a szivató és az indítókar. Az oldalunkat nyomó sebességváltót általában sebességváltásra használjak, ritkábban különböző szexuális hajlamok
levezető eszközeként. Mi most csak az első esettel foglalkozunk, mivel a másik eset nagyfokú autodidaktizmust követel.
Induljunk el az autóval! A sebességváltót ehhez nyomjuk balra fel. Jó! Most miután levertük a tükröt, a sebességváltó karját kicibálhatjuk a tetőkárpitból. Tegyük vissza a helyére és induljunk el még egyszer. Ha most sem menne minden simán, talán nyomjuk be bal lábunkkal a kuplungot. (Nyalókát nyert az a Polski tulajdonos, aki előzőleg ki tudta rángatni a lábát a kuplungpedál alól. A díjat majd postázzuk.) A gázadás növelésével fokozatosan engedjük ki a kuplungot. Ez az!... Most szálljunk ki és tegyünk az előttünk álló autó szélvédőjére betétlapot! Ezúttal körültekintőbben járjunk el! Aki oxigénmaszkot vett fel a nagy gyorsulástól létrejövő légritkulás kiküszöbölésére, az nyugodtan leveheti már most.
Ha sikerült - ezek után végre - elindulnunk, megtettük az első lépést afelé, hogy szilaj paripánkat / kis Polski / a magunk uralma alá hajtsuk. Váltsunk sebességet, ha a motor zajától már kitörtek az ablakaink. Használjuk ismét a kuplungot váltás közben. A kettes sebességi fokozat az egyes alatt van. (Aki most szétszedte a sebességváltót vagy a kocsi alá nézett a kettes sebességi fokozatot az egyes alatt keresve, sürgősen küldje vissza a nyalókát!) Találjuk meg a harmadikat és a negyediket. Ha igaz, most kb. 80-al robogunk az utcán (esetleg szomorúan ülünk egy roncs mellett az árokban). Semmi baj, olvassunk tovább!
A Polski Fiat 126 végsebességét empirikus képletek alapján határozták meg, tehát hitelesek. épp ezért ne próbáljuk ki! (E kézikönyv írója saját gépjárművén megpróbálta túlszárnyalni ezt a borzalmasan nagy végsebességet és tanulságul közre is adja: ''kb. 90 km/h sebességnél repült le a csomagtartó fedele, kb. 110-nél vett érzékeny búcsút tőlem a homlokfal és a visszapillantó tükör, úgy 125 körül mondott csütörtököt az ablaktörlő miközben egy szélvédőre kenődött hangyászsünt próbáltam eltávolítani vele. 147 km/h sebességnél törtek ki az ablakok és tépte le a kocsiszekrényt a huzat. 160 körül repült el a fülem mellett egy laprugó köteg és 180-nal esett le a jobb hátsó kerekem. Általában ilyenkor gondol arra először az ember, hogy meg kellene állnia. Nálam a gondolatot tett követte: ráléptem a fékre. Ettől kormánnyal a kezemben berepültem az út mellett békésen legelésző bárányok közé.'' a szerk.) Álljunk meg most mi is...
A fékezés művelete: eltérően a korszerűtlen kisautóktól a kis Polski kétkörös fékrendszerrel rendelkezik, ami annyit jelent, hogy kétszer kell rálépni a fékre, hogy egyszer fogjon. Az ötletes tervezők a fékpedált magasabbra helyezték a gázpedálnál, ezért lábunkat nem tudjuk közvetlenül átcsúsztatni a gázról a fékre. A gázról először fel kell emelni függőleges síkban pár centire ahhoz, hogy fékezni tudjunk. Ennek előnyei:
- E mozdulat során végig tudjuk gondolni, hogy tényleg fékezni akarunk-e vagy csak testmozgást óhajtunk végezni
- Ha felemeljük a lábunkat, beverjük a kormányba, így az elernyed és szinte rázuhan a fékre, amitől hatásosabban tudunk fékezni (A kellemetlenségek elkerülése végett e művelet után kezünkkel töröljük le a szélvédőbe vert orrunk által okozott vérfoltokat!) Miután megálltunk, nézzünk körül, mi minden található még az erőgépünkben. A kormányoszlopon található baloldalt két nyúlvány, jobb oldalt pedig egy. (Gyengébbek kedvéért: a nyúlványnak se a nyúlhoz, se a ványhoz nincs semmi köze)
A bal oldali karok (nyúlványok):
alsó - világításvezérlő kar
felső - indexkapcsoló kar
király-
ász -
A jobb oldali kar: ablaktörlő. Nevéhez hűen ablakot lehet törölni vele, de jól használható még fésűnek, böllérkésnek, cipőre tapadt szennyeződések levakarásához, nehézfejű idegenek tartós ütlegeléséhez, valamint kisebb krokodilok szájának kitámasztásához. (Sajnos szélvédőre tapadt hangyászsün ellen nem hatásos ellenszer.)
Külön figyelmet érdemel a belülről állítható visszapillantó tükör. Ezen úgy állíthatunk, hogy letekerjük az ablakot és kinyújtott bal kezünkkel a tükröt kényelmesen elérve tetszés szerint mozgatjuk a kívánt irányba.
A Polski Fiat 126 gyermekbetegségei:
1. Gyakran csúfolják. Pl.: Nyuszibusz, Bádogbugyi, Egérkamion, stb.
2. Bukkanónál különféle problémákat okozhat:
a; Nem bukkan! Ezt kiválthatja a túlzott meredekségű bukkanó, esetleg a bukkanó teljes hiánya.
b; A bukkanó után a bent ülők számának megfelelően kerek púpok válnak láthatóvá a tetőn. Ha a kerek púpok mellett hosszúkás is latható lesz, akkor valószínűleg kutya is tartózkodott az autóban.
3. A csomagtartó nagysága konvergál a nullához. Vigasztalódjunk azzal a tudattal, hogy mivel a kis Polski csomagtartójába az utastérből is be tudunk nyúlni, felfoghatjuk úgy is a dolgot, hogy ennek az autónak van a világon a legnagyobb kesztyűtartója.
4. Gyors kanyarodáskor a temérdek lóerő miatt kitör az autó hátulja. Ilyenkor általában a kocsi eleje viszont betör(ik).
5. Ugyancsak kanyarodáskor fordul elő, hogy gyorsan kell tekernünk a kormányt. Jellegzetesen ilyenkor a mellettünk ülő utasunk arca nyolc napon túl gyógyuló alakváltozásokat szenved. Tanácsoljuk, hogy ilyen esetben előzőleg tegyünk a fejére bukósisakot és adjunk a kezébe mentőládát. (Figyelem! A De Luxe modellben már gyárilag bent lógnak a bukósisakok.)
Összegzés: A Polski Fiat 126 univerzális városi kisautó, mert egyaránt működik eredeti és lopott alkatrészekkel is. A városban kiválóan tud parkolni, csak arra kell vigyázni, hogy leengedett ablakokkal ne hagyjuk magára, mert postaládának nézik és beledobálják a leveleket! -
twollah
nagyúr
Rate My Finger
[link]
3 kepet mar en is feltoltottem az oldalra. -
twollah
nagyúr
A het videoja.
[link] -
twollah
nagyúr
Megyek nezem egy kicsit a F1et.
-
twollah
nagyúr
Hurra Palik is kommentalja a F1et.
-
twollah
nagyúr
Tegnap (ma) kb. 2 korul kerultem az agyba, es mar negyek 9kor fenn voltam.
Ahhoz kepest, hogy joval tobbet szerettem volna aludni, nem nagyon ment a dolog. -
twollah
nagyúr
Hajra Schumacher!
-
twollah
nagyúr
Talaltam egy viszonylag jo kulfodi torrent oldalt.
Eleg porgos a felhoztal benne. -
twollah
nagyúr
Egyre gyorsabb az uj Opera (v9.xxx).
Lehet, hogy a Firefox utan visszaterek az Operara? -
twollah
nagyúr
A F1 verseny eleg szar volt + nem is Schumacher nyert.
Ebbol nem lesz 8. VB cim az mar 100%. -
twollah
nagyúr
Faj a fejem...
-
twollah
nagyúr
Eh...
Szinte el is ment a hetvege.
Imadom ezeket a ''dolgozzunk szombaton is'' 6 napos munkaheteket.
Az ember hazaesik hulla faradtam szombat delutan, es szinte semmit sem tud csinalni a hetvege maradek egy napjan.
Remelem a jovo het pentekre vegre ki tudok venni egy szabadnapot, es el tudom intezni a dolgaim. -
twollah
nagyúr
Nyilt a Reiter Ferenc utcaban egy bringas bolt.
Penteken beneztem, es jopofa bringakat arultak viszonylag elviselheto aron.
Mar csak azt kene eldontenem, hogy elso teleszkopos bringat vegyek kb. 53-55ezer local creditert, vagy egy mezeit kb 40ezerert.
A bringa melle kene meg:
- szerszamkeszlet.
- pumpa.
- vmi massziv bringazar.
- bringas sisak, lehet kirohogni, de nem szeretnem ha egy autoval valo talalkozas utan szetnyilna a fejem.
- lampa keszlet.
- gumijavitokeszlet.
Szoval ez meg legalabb 10ezer penz raforditas. -
twollah
nagyúr
A bringazas orome azonban megfizethetetlen elmeny.
-
twollah
nagyúr
Oszinten megvallva mar kicsit untat ez a Doom3.
Vagy a sotetben botorkalok a fegyverrel a kezemben, vagy a zseblampaval vilagitok, de kozben nem lehet fegyver a kezemben, es megesznek a szornyek.
A zseblampa minden fegyverre patchet meg nem akarom felrakni, mert az mar nem az igazi. -
twollah
nagyúr
Valahogy fel kene csempeszni a munkahelyi gepre egy utorrent klienst.
Veteknek tartom, hogy kihasznalatlanul ''hever'' az a 2Mbites berelt vonal... -
twollah
nagyúr
Mikor leszek ujra ''PH! felisten''?
Alig 6000 hozzaszolasom ugrott a levesbe ennek a hozzaszolas kavarasnak koszonhetoen... -
twollah
nagyúr
Nincs sok kedvem blogolni.
Dolgoztunk, szenvedtunk stb. -
twollah
nagyúr
Mar elore szoltam, hogy penteken szeretnek kivenni egy szabit.
A valasz a szokasos, hogy: 99%ra az esely.
Na ezt mar ismerem, meg a vegen szombaton is dolgozni fogok... -
twollah
nagyúr
Hihetelen sok szunyog van kinn a kertben.
Mi lesz nyaron ha mar most rajzanak? -
twollah
nagyúr
Feltunoen megujjult a Tom's Hardware Guide magyar kiadasa!
[link]
Erdemes megnezni! -
twollah
nagyúr
Nincsen viznyomas a vizvezetekben, nem tudok lefurodni.
Itt ulok a gep elott izzadtan, budosen, es kezdek hisztis lenni... -
twollah
nagyúr
Mp3 lejatszo + hozza egy robot porszivo.
[link]
Mp3 lejatszo nelkul nem lehetne? -
twollah
nagyúr
Sulinet.hu letukrozese HDDre keresre.
Holnapra kesz kene lenni vele, es kiirni vmire. -
twollah
nagyúr
Vegre van a csovekben (viz)nyomas, es le tudtam pancsizni.
Hihetetlen, hogy egy ilyen egyszeru dolog mint a meleg vizben furdes mennyire boldoga tudja tenni az embert. -
twollah
nagyúr
A 10ezeredik boltitolvaj unneplese a boltban.
[link] -
twollah
nagyúr
Ha minden igaz akkor pentekre kivettem egy szabadnapot.
Jo rohangaszos napom lesz:
- fodraszat, ha nem tudom elintezni csutortokon.
- matrac nezes, vasarlas.
- gyartashibas csaladom meglatogatasa.
- stb, stb, stb. -
twollah
nagyúr
Valasz erre a megjegyzesre [link].
Nem gyerekesseg, nem is tobbnek erzem magam a tobbieknel.
Egyszeruen megszoktam anno Amigan angol kiosztasom volt, a mostani billentyuzetem is angol kiosztasu, ezt szoktam meg, ezen tudok gyorsan, vakon irni.
Mas mar nem fogok megtanulni oreg vagyok mar ahhoz.
A magyar kiosztastol felall a szor a hatamon.
Amugy probalt mar vki magyar billentyuzet kiosztassal angol linuxot felrakni vagy legalabb bebootolni rola?
Megsugom nem a legjobb moka a ''@'' ''['' ''#'' jeleket megtalalni.
[Szerkesztve] -
twollah
nagyúr
Meg 2 ora, es huzok haza.
El sem hiszem, hogy holnapra ki tudtam venni egy szabadnapot. -
twollah
nagyúr
Online Helyesirasi teszt.
[link]
47% a 100bol.
Ajajjajaajajajajjaja...
Nyomdasz letemre szegyen!
Elbujdokolok! -
twollah
nagyúr
Nem semmi tetovalas.
[link] -
twollah
nagyúr
Vegre szabi!
El sem hiszem.
Hetfo reggelig meg a munka fogalmat is el akarom felejteni. -
twollah
nagyúr
Ma eljutottam fodraszhoz is.
Ujra a szokasos kb 1 centis hajam van.
1500 local credit volt a birkanyiras borravaloval egyutt. -
twollah
nagyúr
Papiron allitgatom ossze az uj konfigom.
A kovetkezok lennenek benne:
- Asus A8N-VM-CSM alaplap.
- A64 3200-3500-3700 CPU meg eldontom, hogy mennyit esnek az arak.
- PQI 2x512 DDR.
- vmi jo halk huto max 30dB, de inkabb alatta.
- HDD 120 gigas.
- tapegyseg vagy vmi Chieftec 420-450og vagy Tagan 420as, meg nem tudom itt meg vagyok love.
- vmi haziko olcsoert, ugy is az asztal alatt fog figyelni a cuccos.
- + a szokasos dolgok, DVDiro, floppy.
Kesobb idovel vennek bele vmi kozepkategorias VGAt.
Bar alig jatszom lehet, hogy maradna az alaplapra integralt.
Inkabb az lenne a lenyeg, hogy ne legyen hangos a gep. -
twollah
nagyúr
Egyenlore ez ugy is csak egy terv.
-
twollah
nagyúr
Na!
El be Pestre intezni a dolgokat. -
twollah
nagyúr
Hallgatom az ''Impaled Nazarene'' albumokat, de nagyon egysikuak.
Ha egyet hallott az ember szinte az osszeset hallotta.
A banda hivatalos oldala: [L]http://www.impnaz.com//L].
Black metalban nyomulnak, de eleg kozepszeruen csinaljak.
Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- Megnyugtató hírek érkeztek az új Battlefield játékkal kapcsolatban
- Hyundai, Kia topik
- Autós topik
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- E-book olvasók
- Milyen monitort vegyek?
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Szólánc.
- További aktív témák...
- LG OLED65C11LB Smart OLED Televízió, 164 cm, 4K Ultra HD
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U745 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- HP ProBook 450 G6, 15,6" FHD IPS, I3-8145U CPU, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 10/11, Számla, Garanci
- Bomba ár! Dell Latitude 5430 - i5-1235U I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I NBD Garancia!
- HP ProBook 450 G5, 15,6" HD, I5-7200U CPU, 8GB DDR4, 128GB SSD, Nvidia 2GB VGA, WIN 10/11, Számla, G
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen