Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Itt az új LOGOUT!
- A gépház modding sötét oldala.
- Gurulunk, WAZE?!
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Bambanő háza tája
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #52084 üzenetére
A dúsítás közbeni fordulatszám sok mindentől függ, önmagában még nem jelent rosszat, hogy 1000, és nem mondjuk 1500.
Ez a hivatalos alapjárat melegen (idle speed):
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #52205 üzenetére
Persze, nincsen ezzel baj, csak úgy meghökkentem hogy 60ezrenként cserélteti, pedig az iridium gyertyákat pont a tartósságuk miatt szokták használni a gyártók...
(mondjuk a hűtőfolyadékot sem írja le milyen kellene bele a cseréhez, csak a gyári kék/zöld van leírva )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #52355 üzenetére
Nem szabadna neki amennyire tudom. Ez a Renault? Delphi?
Ez a két megoldás szokott lenni, hogy vagy tiltja az indítózást vagy elveszi a befecskendezést. A modernebbekben átállít a motorvezérlőben egy bitet, ami jelzi hogy az immobi aktív.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #52374 üzenetére
Szívósor? Légtömegmérő? Gyertyák? Gyújtótrafók? Lambda? Akku? Tovább is van, mondjam még? Sorry, de Reanult, neki kell üllni egy dugókulcs készlettel és el kezdeni mindent átnézni, indulj el a légszűrőháztól és kezdj el pucolni, mindent, ellenőrizd a bilincseket, cseréld ki a gyertyákat ha nagyon kormosak, nézd meg van e rajtuk elég benya, és így tovább.
Noha nem vagyok autószerelő, de az ilyen "nem indul" / "nehezen indul" hibákat csak így lehet, meg kell nézni kap e mindent rendesen (levegő, üzemanyag, szikra, szenzorok, falsok, lerakódások), különben amit kihagysz az lesz a ludas, az autószerelő meg hasra ütve cseréltetni fogja veled a fél autót, mert neki az bevétel és semmi garancia nem lesz rá hogy jó lesz. Ebbe még a gyújtókábelek is beleférnek, de lehet hogy egy döglődő lambda ami miatt hidegen nem jól dúsít az ECU. Szóval bármi lehet, neki kell állni és át kell nézni, rendbe kell tenni, én is utálom az ilyet, de "meg kell tenni amit megkövetel a haza", max elfuserálsz egy szombatot rá és ugyanott leszel mint most, hogy nem tudod mi a baja, de ha megtalálod az okát, akkor spóroltál és még büszke is lehetsz magadra.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #52807 üzenetére
Köszi neked is, örülök hogy így összeverődtünk a téma kapcsán, mert az Ecstar-t kezdem elengedni és keresek valami kommersz helyettesítőt, csak nem van.
Tudsz ajánlani valamit aminek nem 4ezer forint literje és legalább olyan jó a K14C-be? Az Orlen jön szembe mindenhol meg a Mannol, amiktől kissé idegenkedem.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #52822 üzenetére
A fekete olaj önmagában nem jelent semmit, lebegteti a szennyeződéseket (ami egy közvetlen befecsis autónál van bőven), ez az egyik feladata. Az lenne gond, ha leengedéskor is szép tiszta lenne.
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #52822 üzenetére
"az olaj néhány száz km után fekete" meg egy nagy lópikulát, ha pár száz km után fekete az olaj egy 10k km-t futott közvetlen befecsis motorban, akkor az az olaj egy kalap exkrementumot nem ér, mert az összes retek (korom, kox) amit leoldott azt szépen viszi körbe a turbó tengelyére, a siklócsapágyakhoz az okoskerekekhez... mivel az olajpumpa körbe fogja tolni, ha tetszik ha nem, ellenben azt ne hidd hogy annak amit elindíott az útjára annak 100%-a vissza is jön, ez lenne az olajszűrő dolga, hogy megfogja a nagyobb kosz szemcséket... Szóval így lesz lerakódás (köznapi nevén olajsár) a motor egyes részein ahol a folyadék lelassul. Igen, fekete lesz de nem néhány száz km után, esetleg 5-10ezer km után igen.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
LK
addikt
válasz TommyY2 #52831 üzenetére
És mit csinálsz ilyen félretett olajokkal? Szerintem olajokkal foglalkozó laborban spec. vizsgálatokkal lehet különbséget tenni köztük. Az érzékszervi vizsgálat csak az alap, innen indulnak a műszeres vizsgálatok. Szerintem érzékszervi vizsgálattal minimális következtetés vonható le csak.
[ Szerkesztve ]
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
LK
addikt
válasz TommyY2 #52837 üzenetére
Jól teszed. Nagyon nehéz becsületes szervízt találni. Folyamatosan figyelni kell. Én is viszem az olajat, de nem állok ott a cserénél így csak remélni tudom,hogy azt rakják bele. Ugyanúgy kell figyelni autóvásárlásnál is.
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
dethroner
veterán
válasz TommyY2 #52966 üzenetére
Az ördög mindig a részletekben van, ébernek kell lenni. És az is árulkodó hogy ilyen kevés bevallott km után ott az a ronda kormányvédő.
A 16 szelepet meg végképp elengedném, valószínű ami megy, azt a korábbi gazdái is hajszolták.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #53548 üzenetére
Melyik az a meredek lejtö? Azonnal kipróbálom! :-)))) ha nem klíma volt mint ahogy előttem írta Memmao, akkor kíváncsi vagyok.
Új olaj van a k14cmben, még nem írok róla semmit, sőt lehet csak jövő ilyenkor véleményezem.. úgy korrekt.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #53879 üzenetére
Próbáljatok meg esetleg a kukás életpálya modellre feliratkozni, mert errefelé is bitang jól keresnek és kihalásos alapon műxik... Gatya helyzet ez kérem..
A meg nem nevezett olaj eddig jól szuperál, már belecsavartam egy ezrest, de a motul 3500at ment és a vége felé kezdett csilingelni, tehát még nincs mit kijelenteni ezzel kapcsolatban.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #53917 üzenetére
Épp azt mondom, hogy ez alapján nyilván találtam egy kutat, ami pont annyit ad amennyit kiír a kút kijelző, a többi meglop. Rá fogok állni, hogy eztán csak ott tankoljak.
Igen az efet dobtam ki belőle, az nem való ebbe a motorba. Illetve nem rosszabb mint a márkaszervizes, mert azzal is megcsörrent.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #53917 üzenetére
Ezért nem kéne nyelezni azt a szegény literes motort a pályán, főleg hidegen... Olvastam én is, fenntartásokkal kéretik kezelni az oda leirtakat, kihullott már néhány csontváz a szekrényből az évek során döglött Vitara S-ről...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz TommyY2 #54105 üzenetére
Nullázod a fedélzetit vagy nem foglalkozol vele? Nincs ekkora különbség. Nálam 1-2 dl a különbség.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #54109 üzenetére
Jó de elképzelted már, hogy az indexen FM2K vagy hogy hívták, na az a ficzkó hogyan "közlekedhet", ha 5 re jön ki? Meg mikor leírta (ami vagy igaz vagy nem) hogy 2 éves szervízen döbbenten nézték a szerelők, hogy új állapotúak a féktárcsák. Közölte, hogy nem használja a féket, motorfékez. Ami meg nincs az autónkban. Milyen idegesítő lehet az ilyet kerülgetni?
Nekem is 6,8 körül szokott lenni. Ezt az 5,8 kiírva meg kiszámolva erösen hihetetlen kategória, nemtom mi volt, mert egyébként senki nem fogta a hajam, kvázi el vomt eresztve :-) nem döntöttem rekordokat, nem húztam összébb a navi által kijelzett út időt egy órával, de ha kellett meg lehetett volt parketta.
Most egyébként amit ír az se rossz elmentünk ablakot venni, futóval ami olyan 350 kg lehet meg volt rajta 300 max 400 kg ablak, 6,9re ment fel. Télen majd 8,5 lesz biztos. Most azért lett jó, mert már nem kellett a klíma. De én vidékelek, semmi dugóban araszolás.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #54301 üzenetére
Biztos van a 2wd glx ben is ilyen rezgő, fogalmam nincs hol van egyébként, de nagyon zúg :-)
Ha csipog meg piros lesz akkor nem kattog az index, szerintem azt a gyorsulásmérő indítaná, de mint mondtam nem könnyű akkora lassulást elérni, többszöri próbálkozásra se (gyári nyári gumival, télivel mégúgyse). Tényleg akkorát kell fékezni, hogy mindenkinek leessen a haja. Vizes úton abst puffogtatva szerintem kizárt. Többször kipróbáltam ugyan azon az úton, hogy ügyesen kezelve a féket sokkal nagyobbat tapad mintha rátenném a 45öst. Meg akkor még belép a vészfék asszisztens, ha berugod a fékpedált, látja rajtad, mennyire agresszív vagy és mégjobban behúzza.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
zsolt19900
őstag
válasz TommyY2 #54552 üzenetére
én nem mondtam, hogy innen kell venni pusztán reflektáltam a gyári ajánlatra
nekem is mondtak a gyári ajánlatra egy összeget, mivel full kedvezménnyel odaadták volna az autó mellé, így ezek nem játszottak
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsolt19900
őstag
válasz TommyY2 #54556 üzenetére
hirtelen úgy értelmezte, hogy Alpin hatokkal hoztad ki a komplett szettet annyiból
Szerintem nem gyári az acélfelni (sumonál van 70k tpms-sel, amik szintén nem gyáriak) ha úgy alakul én azt fogom megvásárolni és ahhoz találtam saját beszerezésből még 4-5k/db olcsóbban gumit.... Passaton a Lafuenn i-Fit tökéletesen teljesített, teljesít télen, így nekem bőven elegendő lesz szerintem az a gumi a Swiftre is.
2ozzmexy: pár hónapja tesztvezettem pont Swift után egy Stepwayt, okés okés dinamikusabb volt, hogy megfújta a motort a turbó ill. aláírom már régen nem az az alap Logan fííííling, mint ami akkor volt amikor még 17 éve (jujj) vettük az első új Ignisünket de valahogy mégis azt éreztem én is elől és Édesapám is hátul ülve, hogy még mindig ott lebeg a szemünk előtt, hogy mégiscsak egy Dácsia.... mondjuk meg kell valljam a Swift azért belsőre (ill külsőleg is) elég modernnek hat, szóval ilyen kisautóba nehéz felvennie a szememben a versenyt vele.... de ha viszont azt nézem, hogy teljesen felextrázott Sandero (itt most a simáról nem a Stepről beszélek) 3-400kval olcsóbbra tudom konfigurálni, mint egy Swiftet, akkor ilyen szemlélettel viszont elgondolkodtató.... (azoknak akinknek mondjuk fontos az, hogy turbós legyen a motor)[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #54663 üzenetére
De neki lágy víz kell, hogy ne maradjon foltos... Azért 50-60 liter ioncserélt víz egy mosásra...
Nekem se áram se víz, na ezt old meg, 2 éve keresem a jó megoldást, az akkus magasnyomású az egyetlen lehetőség."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #55025 üzenetére
Igen, ezt is néztem, API SN Plus, ami jobb lenne mint a Mobil?
Én már arra sem viszem be, mondtak rá 60ezret... Üdvözöltem a "kedves mamát" és elballagtam. 4085km van jelenleg a kocsiban... de ők már cserélnék a váltóolajat, a fékfolyadékot, légszűrőt, pollenszűrőt, olajszűrőt és motorolajat. "Hááá' nooomális Margit!?" Ebből 20 rongy csak a munkadíj, mert hát kitesz nekik mindez két órát.Kap egy olajcserét itthon meg kicserélem az olajszűrőt aztán viszlát. Erősen kétlem hogy ennél többre lenne szüksége...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #55025 üzenetére
Jövőre megmondom nyugi, de most jöttem rá, hogy GF5 az olajam nem GF6.
A motult elengedtem, örülök, hogy egyenlőre nincs becsörgés, s már ezzel kábé annyit mentem mint az xclean efe vel. Jó, tudom az nem belevaló volt csak felültem az indexes kolléga dilijére. Azért nem veszem meg a motul api sn+ olaját mert ugyan azon néven fut mint a régi sn olaj. Olyanom meg volt. Lehet tök ugyan az van ebben az ecoliteben mint a régi SN-ben, csak ráhúzták, hogy most már sn+, mert az adalékcsomag tudja. Vagy nem; én nem tudom mit lehet meg mit nem, ehhez kicsit se értek. Vagy kamuznak.. Az bizti, hogy nekem nincs megbízható bolt a közelben, mindenki csak rendel, drágán, azt meg én is tudok. Csak olcsóbban :-))
Szóval ha egy olaj neve gyökeresen megváltozik, akkor könnyebben beazonosítom webshopban és ha itthon kibontva nem olyan: akkor pattoghatok. Ha kérek egy ecolite-t és régit kapok, akkor annyit mondhatnak, hogy dehát stimmel a neve. Engem meg megesz a fene.
Amit én raktam bele háromezernyóc volt literje, éppen nem érdekelt, hogy mennyi. Szervízhez képest belefért a 10ezer Ft gyári szűrő a sumo suzukitól, meg sokminden. Maga az olaj literes kantában volt a webshopban, kértem négyet, kijött 3 hologramos és egy nem holo-s doboz 🤪😣👎👎😍 csak hogy nyugodt legyek.Mexy 3,3 lityit kell beleönteni ha normálisan leengeded, na az utolsó 3 decit oda sem nézve öntöttem be a nem hologramos dobozból a 3 után egy levegővételre, hogy baz+ ilyen nincs. Épp megjött az olaj másnap mentünk nyaralni, a kocsi a régivel csörgött mint valami előgyújtásos barkasz, összekészítve sehol nem voltak a diszkókirályos ingjeim meg a tuti fürdőgatyám, gyerek meg áthívta a szomszéd csibészeket. Lestem őket az aknából nehogy kilapítsák a tyúkokat, közben nyakamba folyt a szűröből a nedű, mert annyira profi voltam már 2x, hogy a motorvédő műanyagot nem szedem le, mert a szűrőből ki lehet gugygorékolni az olajat hátrafelé és nem lesz olajos semmi. Na ez így ebben a felállásban nem jött össze.
Mexy akarod te ezt? Bicikliláncos piaci cuccal le lehet művészkedni az olajszűrőt, úgyis, hogy fent marad a motorvédő, de ha meghúzták vért pisilsz, ezért vettem [egy ilyet]
Kupakkal nyomják a szervízben is, de az nemtom milyen meg hol kell venni, ennek a 65ös része kicsi a 67es nagy de leveszi
Én úgy szoktam, hogy először beborítom az olajat a motorba utána tekerem fel a szűrőt, ez szerintem az ajánlott sorrend.
Na meg az olaj beöntés. Nemtom biztos csak az idegesség, de Zsiguliba a háztetőről is beleönteném az olajat (najó nem) de mikor a 4 literes kantából öntöttem a motult, mindig törölgetni kellett, most a literes flaska sokkal jobb volt.
A boosterjet feliratos fedőt érdemes levenni róla. Meg akkor már fújasd ki a légszűrőt. Ezt volt már aki kifejezetten tilosnak mondta, szervízben is fújják, meg úgy kell, hogy ne a bogarakat fujd bele a kosszal és akkor mi baj lehet?
Gyári szűrő cserére mi az ajánlás? Kb 3 év 40 ezer? 20nál már koszos volt ez biztos!ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #55079 üzenetére
és @Gyöször:
Még mindig ugyanazt tudom írni, amit a szervizben ajánlottak, szerintük csere, hogy én mit gondolok, az itt már nem sokat nyom a latba...
Ők ezeket a tételeket cserélnék:
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- olajszűrő
- motorolaj
- váltóolaj
- fékfolyadékEz munkadíjjal szerintük ca. 60ezer lenne... Amúgy a gyári váltóolajat mikor is kellene cserélni? Soha? Mert amit a kezemben fogok kezelési az még 240ezer km vagy 144 hónapnál is ezt írja:
Eredeti "SUZUKI GEAR OIL 75W" váltóolaj Ellenőrzés 40 000 kilométerenként (25 000 mérföld) vagy 24 havonta.Egy szó mint száz, ez így sehogyan sem áll össze és mintha a márkaszerviz nem olvasná a kezelésit, én meg hiszek nekik, mivel minden nap ezeket berhelik, csak értenek hozzá.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #55098 üzenetére
"ez így napi több, mint 10Ah kivétel"
Azért ez nem teljesen van így, az a fél amperke változhat...
Plusz a mérési körülmények is befolyásolják a mért értéket. (viszonylag nehéz élesített riasztónál "nyugalmi" áramfelvételt mérni)
Egy "jó akkunak" (hogy mi a jó, arról oldalakat tudunk vitázni, ne menjünk bele) két hét állást beriasztva simán ki kell bírnia akár az utcán is, még akkoris ha előttem nem tudott 100%-ra töltődni a sok rövid táv miatt.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #55098 üzenetére
Én a Voltcraft VC-335-öt néztem ki, ez valamelyik UNI-T átcímkézett verziója, csak könnyebben beszerezhető.
Rájöttem, hogy 10k alatt nem úszom meg, de akkor már legyen olyan, ami hőmérőzni is tud, ez 18k Ft.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
Ármester
válasz TommyY2 #55144 üzenetére
+1, a Suzuki eggyel magasabb szint. Jó a Duster, ha az ember tényleg akar valamit terepezni, és inkább munkásautónak kell.
Hétköznapokra az Scross sokkal kellemesebb.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #55098 üzenetére
Na, megvettem a Voltcraftot.
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #55282 üzenetére
Automatice változtatja a felbontást elvileg, a 200 A csak a maximum. Még nem próbáltam ki.
Egyébként ez is egy UNI-T UT210D egészen pontosan, csak átcímkézve a Conradnak, így olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #55652 üzenetére
Rám ne is hallgasson senki, mert már attól ugrik a +7 gari, ha elolvassátok a Gyöször hszt :-)))))
Nem akartam rossz lenni veled a zindexen, csak nem szereti a zember megkapni hogy kócsógbúnkó mikor a lelkét is kiteszi, hogy segítsen. Aztán konkrét kérdésre ott biztos nem válaszolok :-))ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #55652 üzenetére
A motul is ott volt, csak árban több és nem volt rajta a hologramizé... Plusz ugye Gyöször is szidta.
Ecolite nem volt 5w30ban, sajna. Mannol is előkerült de nagyon csúnyán nézhettem.
Eneos Hyper 5w30 vagy Molly, de a Mollynak majd 6ezer volt literje, azt már sokkaltam (a nevét fizetem nem a minőséget). Majd jelentkezem mennyit szidkozodtam vagy valaki a nekrologommal, mert ketteske megfojtott amiért elcsesztem valamit.
Hétvégén neki ugrok, előtte felszóróm a parkolót sóval mint a szumoban..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #56136 üzenetére
Na én ezt nem tudom, nekünk eddig 1 autónk volt, a szovjetúnió híres kockája, most így 30 évesen cseréltem tárcsát elől, 8000 volt a kettő a 4 betét meg ezeröt, így ennyi tapasztalatom van szgk fék szervízben. Inkább a saját meg a haverok motorbicikli fék tapasztalatok alapján írtam amit, mert univerzalisnak gondoltam.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen