Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) b.


b.
félisten

Nagyon rendben van ez így.
Tanulhatna ebből Nvidia. Legalább a framegent lehetővé tehetné az Ampere szérián.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#2) flexxx2 válasza b. (#1) üzenetére


flexxx2
őstag

Azért itt is sok a kérdőjel. Engem zavar, hogy a minőség más-más lehet az egyes generációkon.

(#3) hokuszla válasza b. (#1) üzenetére


hokuszla
aktív tag

(#4) Busterftw válasza flexxx2 (#2) üzenetére


Busterftw
veterán

Ez ezzel azert ertheto az Nvidia lepese (bar adhatna a dontest az userek kezebe is), valahol meg kellett huzni a hatart, aztan innentol kezdve mar lesz framegen minden kovetkezo generacioban.

(#5) AxBattler


AxBattler
félisten

Eredetileg az volt belengetve, hogy lehet csak RX 7000-re lesz elérhető... ehhez képest nagyon kellemes a támogatás.

Használt RX 6600 - 6700XT vonalon nagyon jó budget buildeket lehet így majd összedobni. :K

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#6) b. válasza flexxx2 (#2) üzenetére


b.
félisten

Persze ,a minőség kérdéses lesz. Főleg ha a FSR, maga felskálázás minősége nem változik. DE a hozzáállás és lehetőségek adottak, míg az Nvidia azt mondja a z Ampere nem elég erős OF egységgel rendelkezik ezért nem túl jó a minősége az FG nek.
DE ezt a felhasználóra kellene bíznia szerintem vagy hoznia kellett volna szoftveres , félig lehetőséget, mint ahogy tette AMD.
Így most Amd adott lehetőséget a z Ampere és Turing kártyáknak amiért hála nekik.
Amúgy igen, Nvidia most az új SDK ban megint javított amúgy felskálázás minőségén, de ez el is várható .

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#7) sTERNI


sTERNI
senior tag

Mindenki ünnepelt, amikor áttértünk analóg tv adások sugárzásáról digitálisra, de a kép részletgazdagsága csak állóképnél garantált, bármilyen gyorsan változó, esetleg sötétebb jelenet esetén drasztikusan csökken a mínőség. Most ugyanezt eljátsszuk itt is, tömörítünk, skálázgatunk, aztán igyekszünk rámondani, hogy jó az.

"You travel with fascinating companions, Doctor."

(#8) anulu válasza b. (#6) üzenetére


anulu
félisten

ok, kezükbe adja. majd ezen userek telesírják a netet, hogy mekkora hulladék. azt nem teszik hozzá, hogy olyan cuccon használták, ami kanyarban nem kéne, hogy támogassa, mert nem elég erős, de az nv a "kezükbe adta" a döntést.
persze, limitálja, hogy melyik kártyákon használható a DLSS3, de azokon legalább működik.

"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

(#9) b. válasza anulu (#8) üzenetére


b.
félisten

Mondjuk ebben igazad lehet, nekem is eszembe jutott.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#10) Abu85 válasza b. (#6) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mert az NV mindenképpen OFA-val akarja csinálni, de valójában nem szükséges hozzá. Úgy nyilván nehézkes, hogy van egy célhardver a GPU-ban, ami nem elég gyors. Ráadásul mindegyik kártyában ugyanaz az egység, tehát nem skálázódik a teljesítménye a számítási kapacitással. És az Ampere-ben az OFA tényleg nem tempós.

Az AMD ezt shaderből csinálja, vagyis skálázódik a teljesítmény is. Ez részben a Xilinx algoritmusa, ami át lett írva HLSL-re, amiből ugye tudnak fordítani különböző API-k által használt IR-ekre kódot. Ezért van ugye az, hogy az aszinkron compute számít, mert ez egy compute shader, ami le tud futni az éppen nem használt feldolgozókon, amíg a normál képkocka készül. Plusz ugye az RDNA3-ra a kód még dual-issue-hoz igazított is, ezt valószínűleg kézzel optimalizálják.

Tehát igazából az FSR3 képgenerálója a nem felhasznált shadereket próbálja befogni. Ezt ugyanúgy meg tudná tenni az NVIDIA is, hiszen nekik is kb. annyi fel hem használt ALU-juk van egy nem túl jól megírt játékban, mint az AMD-nek. Az OFA-hoz való ragaszkodás egy ponton túl hülyeség, mert egyszerűen gyorsabb maga a GPU, mint a beépített aprócska egység. És ugye az fontos, hogy a GPU maga skálázódik, tehát az erősebb GPU-kra erősebb képgenerálót is lehet alkalmazni, nem limitálja annak képességeit az OFA sebessége, ami a 4090-ben és a 4060-ban is ugyanolyan. 4060-on ez oké, de 4090-ben van egy rakás co-issue lehetőség, tehát ott már egy szoftveres megoldás jobb eredményt is tudna adni, mint az OFA. Az Ada OFA hardverét tekintve nagyjából a 4070 a váltópont, ebben a GPU-ban van több nyers számítási kapacitás, mint amennyi az OFA hardverrel elérhető, és erre jobb képgenerálót lehetne tervezni szoftveresen. A 4060 viszont rosszabb, abban nincs akkora nyers számítási kapacitás.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#11) AxBattler


AxBattler
félisten

Juteszembe: ha egy játékot FSR2-re írtak, de időközben megjelent a 3, akkor a fejlesztő tudja "upgrade-elni" a programot, hogy képes legyen az új technológiával használni?

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#12) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

"A Fluid Motion Frames technológiának lesz egy AMD Software-be épített verziója is. Ez eltér a FidelityFX Super Resolution 3-nál alkalmazottól, ugyanis nem rendelkezik bizonyos adatokkal a jó eredmény eléréséhez, viszont nem is igényel direkt alkalmazásoldali támogatást, tehát alapvetően csak úgy működni fog majd a HYPR-RX részeként."

Egy apró kiegészítés a félreértések elkerülése végett (már volt rá példa):
A fent nevezett driveres FMF kizárólag RDNA3 architektúrán fog működni. A "jó eredmény" eléréséhez az AMD szerint legalább 70 FPS natív sebességre van szükség.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#13) villamos


villamos
őstag

Köszönöm a cikket.
De egy valami még nem világos nekem. Ugye ahhoz, hogy ezt az egészet használni tudjam, az FSR3 -at be kell tenni a fejlesztőknek az adott játékba. Egyelőre két ilyen játék jelenik meg vele, majd később mutattak 12 további további játékot, amelyikbe majd beleteszik. Ezután hangzott el valami olyasmi, hogy éppen ezért beteszik driverbe, tehát a játéknak nem is kell hivatalosan támogatnia, ahhoz hogy használni lehessen. A kérdés az, hogy ez utóbbi verzió viszont RDNA3 only, tehát csak az új 7000 -es hw val fog működni?

Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!

(#14) djbb534 válasza AxBattler (#11) üzenetére


djbb534
tag

Ahham :K

the way it's meant to be played

(#15) adr0001 válasza Abu85 (#10) üzenetére


adr0001
tag

A korábbi OFA-k IS tökéletesen megfelelnének a célnak, mint ahogyan a compute shader is ki tudja váltani az OFA-t. Pont. Csak az nV eldöntötte hogy szarik a fejünkre.

Értem amúgy, virágnyelven kb. azt mondod hogy ha a FG mondjuk VALÓBAN a Tensor magokon futna akár egy gyengébb AI modellel, akkor még minőségi kifogások sem lennének... :) Max a középkategória kiesne 1080p felett.

Én azért leírom: a DLSSx bármilyen fajta exkluzivitása mondvacsinált.
Köszönjük AMD!

"If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"

(#16) huskydog17 válasza villamos (#13) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Na ezért lett volna jobb a cikket egyértelműbbre fogalmazni, nem te vagy az első, aki félreérti a dolgot. Egy előző hozzászólásomból idemásolom a választ:

"Nagyon fontos, hogy két féle FMF (Fluid Motion Frames) lesz az AMD-nek: lesz az FSR 3 féle FMF, ami jobb minőséget ad és ezt a játékba kell integrálni, továbbá ez működik minden RTX kártyán is, aztán lesz egy másik, ami driver alapú lesz.
A driver alapú FMF minden DX11 és DX12 játékkal működni fog, viszont ez RDNA3 exkluzív feature!
Az FSR 3 alapú FMF jobb minőséget ad és ott 60 fps natív sebességet ajánl az AMD (ez fog működni RTX kártyákon is). A driver alapú (RDNA3 exkluzív) FMF gyengébb minőséget ad és itt 70 FPS az ajánlott natív tempó."

Nagyon röviden:
"A driver alapú interpoláció RDNA3 exkluzív lesz.
Az FSR3 alapú interpoláció fog működni minden RDNA és RTX kártyán, viszont ezt játékba kell integrálni (mozgásvektorok miatt).

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#17) villamos válasza huskydog17 (#16) üzenetére


villamos
őstag

Köszönöm a pontosítást.
Itt az AMD is megérdemelne egy tockost, mert félreérthetően nyilatkoztak, de az idétlen memegyárosok is ugyanúgy.

[ Szerkesztve ]

Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!

(#18) Abu85 válasza villamos (#13) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A driverben a HYPR-RX részeként lesz képgenerálás. Annak semmi köze az FSR3-hoz. Nem is tudja ezt a modult használni az FSR3 kívülről. A HYPR-RX-es FMF RDNA3 only lesz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#19) Dilikutya válasza AxBattler (#11) üzenetére


Dilikutya
félisten

Szerintem simán, kérdés, akarja-e. 2-3 éves játéknál szinte biztosan nem.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#20) tlac válasza Abu85 (#18) üzenetére


tlac
nagyúr

de ahhoz minek rdna3, ha pont korábban azt írtad, hogy shaderrel oldják meg?

(#21) Abu85 válasza tlac (#20) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A driverben PAL-on megy, ami architektúraspecifikus. Mindegyik dizájnhoz némileg eltérő PAL kód kell, és csak RDNA3-ra van kész. De amúgy nem hardveres limit, megírható RDNA2-re is.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#22) b. válasza adr0001 (#15) üzenetére


b.
félisten

Szerintem Az OFA nem tensor magokon fut hanem egy külön média hardveres egység amineka számítási ereje eltér az Ampere-ben és az Ada-ban. Valószínűleg ezzel Nvidia egy jobb minőséget képes elérni, a hardver shader erejétől függetlenül, kihazsnálta aza dott hardvert, cserében nem általános megoldás. ( azaz egy 4050 is ugyan olyan minőségben és sebességben generál, mint egy 4090) de amiben nincs ilyen erős OFA egység az megszívja.
Jó lett volan egy hibrid megoldás, ami képes ugy mond speciális hardver nélkül szoftveresen, shader alapon és hardveres is OFA egység segítségével.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#23) adr0001 válasza tlac (#20) üzenetére


adr0001
tag

Ez az AMD mesterséges limitációja lesz. Gyanítom. Régóta ugyanabban a sorban állnak az nV-vel, a pénzünkre várva.

"If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"

(#24) tlac válasza Abu85 (#21) üzenetére


tlac
nagyúr

kicsit utánaolvasva a PAL az AMD Platform Abstraction Library-je, szóval pont egy absztrakciós réteg, amit azért hoztak be, hogy egyszerűbb legyen a különböző architektúrákat kezelni
szóval ez alapján pont működnie kellene

(#25) Abu85 válasza tlac (#24) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

De nem ugyanaz alatta a hardver, így más assembly-szerű kódot kapnak. Utóbbit át kell írni, hogy működjön RDNA 2-n is. Meg lehet oldani, de időbe kerül, meg akarat is kell hozzá.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#26) tlac válasza Abu85 (#25) üzenetére


tlac
nagyúr

hát a pal-ra azt írják, hogy c++-os interface-t ad és, hogy nem hardver specifikus (csak annyi, hogy gcn+)
[link]

(#27) Abu85 válasza tlac (#26) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

De az AMD az FMF-re nem magas szintű kódot szállít. Ők lemennek a saját assembly-szerű szintjükre. Így is megoldható RDNA2-re, de előbb meg kell írni hozzá. Ezzel meg tudják kerülni a fordítót, így a kód egyszerűen szállítható a vISA-ra binárisan. Ezt az AMD nem engedi meg egy külső programnak, de maguknak megengedik, mert tudják, hogy a GPU-k mennyiben különböznek egymástól. Régen is csinálták ezt egy-egy driverfícsőrnél, hogy a legújabb hardverek kapták csak meg, de fél-egy év múlva megkapták a régebbiek is. Több ilyen szolgáltatást így vezettek be.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#28) adr0001 válasza b. (#22) üzenetére


adr0001
tag

És ez így is lett megvalósítva ahogyan írod.
De, az Ampere és a Pascal áramköre is képes ellátni ezt a feladatot.
És ezt nem tudom lenyelni az nV-től.

Itt egy frame time, 4K/23,976fps -> 60fps, frame gen. GPU használat 5-10% között, mert itt minden egyes frame fake. A 3060TI OFA-ja dolgozik rajta, ráadásul úgy hogy több melója is van mert video esetén tényleg csak 2 képkockát tud összehasonlítani az engine, más info nem áll rendelkezésre. Fun fact, másik render-path ugyan, de egy GCN 1-es Radeon alig rosszabb számokkal dolgozik.
Utolsó előtti sorban ott a renderer neve, ki lehet próbálni.

"Jó lett volan egy hibrid megoldás, ami képes ugy mond speciális hardver nélkül szoftveresen, shader alapon és hardveres is OFA egység segítségével."
Semmi hátrány nem keletkezik abból hogy ha shadereken fut. Abu leírta hogy miért. Az OFA a DLSS3 frame-gen Denuvo-ja. :D

"If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"

(#29) copass válasza adr0001 (#28) üzenetére


copass
veterán

"Semmi hátrány nem keletkezik abból hogy ha shadereken fut."
szoftveres vs hardveres gyorsítás...fúbazz ilyet azért leírni! :D

"alig rosszabb számok"
"alig" az milyen érték nálad?! :D

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#30) b. válasza adr0001 (#28) üzenetére


b.
félisten

Ez így értelmetlen összehasonlítás,már bocs.videó alapján.

Majd megnézzük a minőséget a való életben,még nem tudjuk.Valószínűleg gyengébb lesz,de cserébe általános.
Az shaderes megoldás minősége és sebessége az AMD szerint is skálázódik.
Tehát minél nagyobb képkockaszámnál minél kisebb GPU terheléssel érzi jól magát.
Ez a kisebb kártyáknak,mondjuk egy 6600 nak nem biztos,hogy ideális egy CP2077 futtatása közben, de ehhez is látni kellene,mennyire terheli a GPU-t a shaderes eljárás.
Ha 10%,akkor az azt jelenti ,hogy annyival kevesebb valós képkockát kapsz.Én azt gondolom nem lesz állandó minőségű megoldás,de cserébe ugye ott az általános kompatibilitás.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#31) adr0001 válasza copass (#29) üzenetére


adr0001
tag

1 ms, de írhattam volna Maxwell-t is a GCN helyett.
Van itt a polcon egy HD7970, hw enkódol 1080p/60 h264-et. Szerinted a CPU-m gyorsabban teszi-e ezt, és mindezt jobb minőségben-e?
Értem én hogy HW, de hasonló a szitu.

"If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"

(#32) adr0001 válasza b. (#30) üzenetére


adr0001
tag

Úgy nem értelmetlen hogy 2 db 4k képkocka az technikailag ugyanaz, tökmindegy hogy egy game engine vagy egy hw video dekoder közül melyik állította elő. A mellékelt képen az OFA látható munka közben, ugyanolyan minôségben mint a játékok alatt. Bárki kipróbálhatja.

Rövidesen majd meglátjuk (tm), de egyben biztos vagyok, egy MAI GPU-nak egy MAI játékot futtatva könnyebb dolga van ha tényleges 120 fps render helyett 60-ból 120 fpst csinál frame gennel, ès a lényeg: OFA nélkül is.

"If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"

(#33) copass válasza adr0001 (#31) üzenetére


copass
veterán

fú nem értelek igazán...
dedikált gpu hw ami gyorsít valamit, erről beszélünk.
ha van egy külön egység direkt erre, akkor az nem vesz el gpu teljesítményt.
ha shaderrel oldod meg akkor gpu teljesítményből fog menni.
cpu és videó enkódert nem keverjük ide. teljesen más történet.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#34) b. válasza adr0001 (#32) üzenetére


b.
félisten

Hogy lenne könnyebb dolga ha ehhez ha általános erőforrást használ?
Az OFA egy célhardver, ez a feladata, független a GPU shaderes teljesítményétől és terheltségétől.
Az Amd megoldásának pont ez a hátránya , nem az előnye amit írsz... Az Előnye az, hogy univerzálisan alkalmazható.
A Mérleg két fele.
Én azt gondlom hogy az univerzális alkalmazás ebben az esetben nagyobb súllyal bír, de a végső ítélethez mindenképpen meg kell várni a végeredményt, a valós működés minőségét, mert valószínűleg egy célhardverrel nehezebb versenyezni ebben, de ha vállalható a kompromisszum akkor win-win.
Amúgy meg az RTX 4000 sorozaton kívül meg nincs választási lehetőség ebben, szóval...

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#35) kecsesz válasza AxBattler (#11) üzenetére


kecsesz
csendes tag

Igen, ez történt a Tarkov esetében is, ami szintén béta fázisban van még, és fél éve csak FSR1 volt elérhető, most simán tudja az FSR2-t.

(#36) AxBattler válasza Dilikutya (#19) üzenetére


AxBattler
félisten

2-3 éve megjelent játékok esetében én sem látom esélyét, ott már egy új projektre fordulnak rá a fejlesztők. 1 éves programnál még elképzelhető...

#35 kecsesz
Fejlesztési fázisban logikus lépés.

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#37) Kansas


Kansas
addikt

Ó, végre, már régóta vártam erre!... ja, nem. :W

Az NVidia elérte, hogy tömegek(GPCMR tagjai is) tapsikoljanak ujjongva olyan technológiáknak, amikért az ezredforduló környékén még csalást kiáltott a nép és durva presztizsvesztést szenvedtek el a velük élő gyártók(ti. a képminőség feláldozása a teljesítményért).
Ezzel együtt eljött az optimalizálatlan, túlfújt hardverigényű játékok kora, hisz a fejlesztők úgy vannak vele, hogy akinek nincs csúcskártyája, az majd bekapcsol valami felskálázást meg framegen-t, ami alá a framegen selling feature-ként történő marketingjével(pl. 4060-as széria kapcsán) adja a lovat az NVidia, és az FSR3 eljöttével teljesen befekszik neki az AMD is... már csak az Intel hiányzik a sorból.
Szép új világ! Én valahogy nem tudok örülni neki kicsit sem... :(

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#38) AxBattler válasza Kansas (#37) üzenetére


AxBattler
félisten

Valahol jogos amit írsz, de az eljárást már elég régóta használják a konzolok (sokkal jobb minőségben/hatékonysággal), csak idő kérdése volt, hogy asztali PC-n is megvalósítsák.

Az valóban gond, ha ezzel akarnak munkát spórolni, illetve akkor az árazás is remélem hogy igazodni fog a teljesítményhez...

[ Szerkesztve ]

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#39) Kansas válasza AxBattler (#38) üzenetére


Kansas
addikt

Csak a konzolok cakkompakk mindenestül kerülnek annyiba, mint csak egy RTX4060/16GB vagy RX7700XT... ott az ember nyel egyet és megvonja a vállát, hogy "budget gaming"...
Amellett ott felskálázás a tudatos látványterv része lehet, mert a hardver fix és a beállításokat nem nagyon engedik módosítani a játékokban(bár mostanság szaporodnak a presetek), tehát ugyan nem "AI" csinálja, cserébe viszont egész pontosra be lehet hangolni, ha szánsz rá embermunkaórát. Szóval ha nem is almát hasonlítunk körtével, de őszibarackot nektarinnal... nem teljesen ugyanaz a két dolog.

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#40) AxBattler válasza Kansas (#39) üzenetére


AxBattler
félisten

Pontosan. Ahogy írtam: az árazáson is meg kellene, hogy jelenjen.

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#41) Busterftw válasza Kansas (#39) üzenetére


Busterftw
veterán

Mondjuk azt sem ertem miert mosod ossze a kettot, a Sony/Microsoft nem a konzolon akar keresni, hanem a szoftveren.
Teljesen mas uzleti modell a ketto.

(#42) Dilikutya válasza Busterftw (#41) üzenetére


Dilikutya
félisten

Vásárlói szemmel mondta, úgy valóban könnyebben elnézi az ember, ha az egész gép kerül annyiba, mint emitt egy videókártya. Meg konzolon azért is meg kell az ilyet oldani, mert a hardver fix, és évekig az is marad, tehát idővel kell az okosság, hogy továbbra is jól fusson valami, hisz a szoftverek elvileg fejlődnek. A gyakorlatban én ezt kevésbé látom.
Azzal sincs baj, hogy az új hardverekben van DLSS, FSR, bár a régieknek nagyobb szüksége lenne rá, az viszont már gáz, hogy ez egy nagyon beharangozott induló feature. Ráadásul, talán az FSR-nél olvastam, hogy legalább 60fps ajánlott hozzá natívan. Kérdem én, oda minek minőségrontó felskálázás?

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#43) L.Edit válasza Kansas (#37) üzenetére


L.Edit
tag

Azoknak kell megfelelnie akik ténylegesen fogyasztanak ezen a piacon. A többiek megtehetik azt, hogy megvárják amíg kiforrja magát a technológia, majd arra használják amire alkalmas lett.

Lényeg: rossz taktika szomorkodni.

Csíramentes, mosott-szárított belsőség eladó.

(#44) Busterftw válasza Dilikutya (#42) üzenetére


Busterftw
veterán

Mert mar kb tobb eve alap egy 144Hz monitor, foleg ha gamingrol van szo.
Alapot ugy is ertem, hogy mar a par szaz dollaros modellek is, tehat nem uri mulatsag.
A 144fps pedig jobb jatszani, mint a 60fps. (most fps vitaba ne menjunk bele)
Peldaul.

(#45) Dilikutya válasza Busterftw (#44) üzenetére


Dilikutya
félisten

Ez egy jókora baromság. Eleve ez nem csak a 0day címekről szól, a játék az játék, akárhány fps-sel is. A 144Hz meg valóban nem drága már monitorban, viszont az azt meghajtani képes hardver már annál inkább. És többen vannak, akiknek nincs ilyen, mint akiknek van. Szóval a gamernek mondott monitoroknál lehet hogy alap a 144Hz, de a valóságban nem. Szándékosan nem olyat vettem én se, inkább IPS és 4K.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#46) Busterftw válasza Dilikutya (#45) üzenetére


Busterftw
veterán

144hz nem csak 4K-ban van. 144Hz 1080p-n is jobb élményt ad mint 60Hz.
Illetve pontosan ezért jó a felskálázás, régebbi/alsó kategóriás hardverek miatt, ha nincs pénz erősebb hardverre.

(#47) Viktor77 válasza Busterftw (#46) üzenetére


Viktor77
titán

A frissítési frekvencia duplázásról nem is beszélve.
Az 50fps 100Hz-en fluidabb élmény mint az 50fps 60Hz-en.

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#48) Dilikutya válasza Busterftw (#46) üzenetére


Dilikutya
félisten

Tudom hogy 1080p-ben is van 144Hz, de nekem fontosabb volt a megfizethető 4K IPS panel, 144Hz-en már ez is drága lenne.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#49) Busterftw válasza Dilikutya (#48) üzenetére


Busterftw
veterán

Sajnos meg igen, en meg 1440p 165Hz-en vagyok, Ada kimarad, majd kovetkezo genre ruhazok be Ampere-rol, arra mar talan mennek le a 4K 144hz monitorok arai is.

(#50) Kansas válasza Busterftw (#41) üzenetére


Kansas
addikt

Nekem holt mindegy, milyen az üzleti modell, amíg kb. ugyanannyiért kapok egy PS játékot mint egy PC-st(nyilván nem 0-day, de az elmúlt 1-2 évben nem is nagyon volt olyan játék, amire bizsergett az ujjam megjelenéskor megvenni), egy olyan hardverre ami újonnan is olcsóbb volt és nem szorul cserére/bővítésre 5-7 éven belül(OK, egy 1TB-os SSD-t azért vettem bele :B, de nem feltétlenül voltam "rászorulva", csak lusta vagyok netről töltögetni), mert minden elfogadhatóan fut rajta ami kijön rá az életciklusa alatt(és még mindig jönnek játékok PS4-re is, bár ott a kínálat AAA-vége erősen kompromisszumos akkor is ha a CP2077-et nem vesszük bele), nem kell néznem, hogy elfut-e rajta vagy vasat kell bővíteni hozzá...

#43L.Edit: Nem taktika. Csak helyzetfelmérés, ami alapján el tudom dönteni, mire akarom költeni a játékra szánható büdzsémet.
A taktika az, hogy szinte minden AAA játékot PS-re veszek meg(90%-ban leárazva, 40-50-75%-kal, min. 2-3 hónappal a megjelenés után), PC-re csak azt ami PS-re nem jön ki, nagyon mod-függő vagy nagyon megkívánja a billentyű+egér kezelést - ennek eredménye képpen a gyakkorlatban PC-n manapság már csak Truck Sim-ekkel meg WoWs-al játszok, esetleg időnként Cities:Skylines-al vagy Transport Feverrel. Minden más PS-en megy.

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.