Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#21) Penge_4


Penge_4
veterán

Az ilyen esetek tökéletesen példázzák, hogy az egész telekommunikációs technológiánk fejlettségi szinten kb. még az e-mailtől is rosszabb helyzetben van.

Most miből tartana bevezetni azt, hogy lenne a szolgáltató oldalán (mivel a szolgálatónál nincs olyan, hogy titkos szám, ők minden számot látnak) lenne egy központi szűrő (akár prémium ügyfeleknek csak, mivel tudjuk, hogy kapzsiságukban nem ismernek határokat), ahol három két dologra lenne lehetőség?

1. Telefonszámot letiltani: Ez telefonon is lehetséges, annyi különbséggel, hogy szolgáltató oldalon egyrészt be sem futna a telefonra, másrészt ha eltitkolja sem menne tovább a hívás, mivel a központ látja a számot.
2. Előfizetőt letiltani: Ebben az esetben is, ha te azt mondod, hogy xy telefonszámú Kovács József-et szeretnéd letiltani, akkor a szolgáltató tudja, hogy ez a Kovács József xy számú személyigazolvány számmal rendelkező delikvens és az ő összes előfizetését (és jövőbeli előfizetéseit is) blokkolni fogja.
3. Privát számot letiltani: Elég lenne csak bemondanod, hogy 2015.08.21 20:06-kor érkező privát szám tulajdonosát és neki minden telefonszámát szeretnéd letiltani központilag.

Ez egy egyszerű megoldás lenne, ami jogi aggályokat sem vetne fel, mivel megmaradna a letiltott delikvensnek is a személyiségi joga, hogy nem adják ki a letiltó részére az adatait. Mindazonáltal a szolgáltató ismeri, mert ő a központban látja.

Ugyanakkor az előfizetőknek is megmaradna a joga arra, hogy eltitkolják a számukat azokban az esetekben, amikre eredetileg hivatott ez a lehetőség.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.