Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#121) Füleske válasza g0dl (#90) üzenetére


Füleske
addikt

"szükséges nyersanyagok nagyon kevés"
Nem, az akkugyár kevés (jelenleg). Amúgy alumínium és grafit kell bele a legtöbb. A jelenlegi nikkel termelés és a jó pár év múlva várt Tesla darabszám között én érzek némi csúsztatást. Mennyi nikkel van ami jelen tudás szerint kibányászható ? Mennyire hasznosítható újra ?
"Az üzemanyagcellát teljesen félreállították."
Ha az elektromos autót "pattintott kőkorszak" - nak veszed, akkor az üzemanyagcella valahol a pleisztocén korban jár.
"Mi lesz a hatalmas mennyiségben keletkező használhatatlanná vált akkumulátorok kezelésével?"
Tárt karokkal várják őket az energiatárolók, végül 90+ (jelen állapot szerint) százalékban újrahasznosíthatók. [link] Jelen pillanatban az a gondja az ilyen üzemeknek hogy nincs elég "nyersanyag". (Pont ez a gond amúgy az atomhulladékkal is. A technológia megvan csak a kevés "nyersanyag" miatt egyelőre nem éri meg gyárat építeni. Majd pár száz év múlva...)
A temperálatlan gen1 Leaf akkuk is működnek még 60-70 százalékon ( a mérsékelt égövben). A hasonló korú temperált Tesla akkuk 90 % körül vannak.
"jelenleginél majd 30-50%-al nagyobb tömegű jármű" Mihez képest ? Hatékonyság mennyi ? Helyi károsanyag kibocsátás mennyi (nem a CO2 - re gondolok) ?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.