Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Zeratul


Zeratul
addikt

Aztán csodálkoznak hogy az eppül mennyivel gördülékenyebb.

(#2) aprokaroka87 válasza Zeratul (#1) üzenetére


aprokaroka87
nagyúr

Az Apple mint vállalat,vagy IOS?
Ha IOS,akkor itt iszonyatos előnyben van az Apple,mármint hogy egységes a hardver design

(#3) Zeratul válasza aprokaroka87 (#2) üzenetére


Zeratul
addikt

Természetesen az IOSra gondoltam, ott van már nekik a Metal is mint grafikai környezet ami low HW.

(#4) Bogyó bá' válasza Zeratul (#1) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Még egy low-end wp is, ha van benne 1 GB memória...

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#6) etohun


etohun
aktív tag

az android legnagyobb előnye egyben a legnagyobb hátránya is. Túl nyitott. De természetesen így a konkurenciához képest sokkal nagyobb hardverigényből kifolyólag jó ütemben fejlesztik alá a hw-t is ami mindig jó.

(#7) Abu85 válasza #32839680 (#5) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem sikerült. A DX12-nél is a fejlesztő kezében lesz, hogy melyik architektúrákra optimalizálja az alkalmazást. Ha mindre, akkor szuper, mert PC-n ez elvileg lehetséges három gyártóval. Ha csak egyre, akkor a másik két gyártó durva teljesítményhiányt szenved majd el.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#8) Zoli0726


Zoli0726
aktív tag

Jelenleg egy Asus transformert használok 4 magos tegra 4-el, meg egy lumia 520-at. A lumiát találom gyorsabbnak.Az asus-on még a gépelés sem mindig folyamatos, tiszta szégyen. Ráadásul ha lefrissítem a google play szolgáltatásokat, akkor az akku elhullik 3 óra alatt.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy sok gyártó! csak kókányol a droiddal. A nexusokon látszik mennyire jó, na de a többi...

[ Szerkesztve ]

(#9) bteebi


bteebi
veterán

"Többek között megtudtuk, hogy a Google nagyon is foglalkozik magával az alapproblémával, csak éppen a túlzott fragmentáció következtében nem tudnak annyira radikális megoldásokat bevetni, mint amilyet az Apple és a Microsoft megengedhet."

Akkor csökkentsék a fragmentációt! :((( Miért kell mindig, minden áron az utolsó szart is támogatni? Megdöbbentő, hogy az Apple némi túlzással nevetséges hardverrel is legyűri a legerősebb Snapdragonokat is. Nyilván sohase lesz, nem lehet olyan alacsony szintű támogatás Droidon, mint iOS-en vagy WP-n, de igazán tehetnének - akár néhány gyártónak fájdalmas(abb) - lépéseket a fejlődés érdekében. Én legalábbis nem vagyok annyira oda azért a koncepcióért, hogy mindent erővel kell megoldani.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#11) Bogyó bá' válasza #32839680 (#10) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Gondolom a DX12 cdsak a "mostani" architektúrákat fogja támogatni, az ezer éves vasakat nem. Akkor meg tényleg 3-féle hardver marad...

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#12) Fiery


Fiery
veterán

Na jol van, vegre a Google is kezdi belatni, hogy a fragmentacio csak addig mukodik, amig a teljesitmeny es a felhasznaloi elmeny masodlagos. Kenytelenek lesznek megkotni a hardvergyartok kezeit, es/vagy szukiteni a beszallitoi kort. A legjobb lenne, ha a Google szepen nekiallna vertikalisan integralni a teljes ultramobil hardvert, ahogy az Apple is tette. Felvasarolhatnak az nVIDIA-t kezdesnek, esetleg dobjak be a kalapba az AMD-t is, aztan hazon belul megversenyeztethetik a GPU architekturakat :) Nyilvan ez csak sci-fi, de elobb-utobb valamit csinalnia kell a Google-nak, kulonben a Windows nyomorult sorsara fog jutni az Android -- bar, sok szempontbol mar egy ideje ott tart amugy is az oprendszer...

[ Szerkesztve ]

(#13) Fiery válasza Bogyó bá' (#11) üzenetére


Fiery
veterán

Jelenleg 3. Aztan ahogy jon majd a Volta meg a GCN kovetkezo generacioja meg a Gen9, hirtelen lesz 4-5-6.

(#14) #Chris


#Chris
tag

Az androidnak ugyan az a baja, mint a linux desktopnak. Gyártónként egyedi módosítások és nagyon sok rom, ahelyett, hogy lenne pár db rom, ami eltérő, de magas színvonalú. Linuxnál szintén van nagyon sok disztribúció, sok gui-val, de szinte mind fapad. Legalább az android nem kell fapados érzetet. Ja... még azt szokták a droid mellett felhozni, hogy a Play-ben mennyi app van... Ja, aminek 99.9% szemét (vagy még több). (Androidom van 4-5 éve, de úgy néz ki, ha nem talál ki valamit a google lecserélem.)

(#15) darkarthur válasza #Chris (#14) üzenetére


darkarthur
senior tag

Mindig Androidom volt, de sokszor én is elgondolkozom. Mit kilehetne hozni a csúcsvasakból, te jó ég... :Y

Samsung S23 Ultra 5G

(#16) kromatika


kromatika
veterán

Igen szerintem is rohamos tempoban feljlődik az android alá épűlt hardverek erőssége a csúcs telókban.

(#17) FeRRaR1 válasza Zoli0726 (#8) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Az a Tegra sara, én tuti soha többé nem fogok venni, ilyen laggolást még nem láttam, mint amit az tud produkálni.

(#18) ivana válasza #Chris (#14) üzenetére


ivana
Ármester

Linuxnál szintén van nagyon sok disztribúció, sok gui-val, de szinte mind fapad.

Fapad az a windows ami igaz a desktop winre is meg a winphone-ra is. Ami nem feltétlenül baj, telefonon például nem rossz. Egy linux desktopon sokkal több dolgot lehet megcsinálni (ui módosítást), és szebb is. Ugyan úgy mint droidon. A droidot nem a valaki leül azt kódol egy launchert dolgok rontják el hanem a gyártói UI amiknek a fele a szakértelem teljes hiányóról tanuskodva zabálja a hardvert.

[ Szerkesztve ]

(#19) lezso6 válasza #Chris (#14) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

A linux nem fapad, hanem más. Azért van belőle sok, mert bárki csinálhat egyedi igények szerint, így alakult ki ennyi disztribúció. Nem hiszem el ezt mindig el kell magyarázni. :O

A droiddal sem az a probléma, hogy nyílt vagy hogy egy linux kernel fut alatta. Sőt, nem is az androiddal van a baj, hanem azzal, hogy sokféle hardvert raknak alá. Szóval a droid sokkal inkább a windowshoz hasonló helyzetben van.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#20) #Chris válasza lezso6 (#19) üzenetére


#Chris
tag

Tudnál nekem olyan linux gui-t mondani, ami bármiben is felveszi a versenyt a windows vagy os x felülettel?

"Azért van belőle sok, mert bárki csinálhat egyedi igények szerint, így alakult ki ennyi disztribúció."

- Éppen ezért a fejlesztők erőforrásai jól fregmentáltak és igazából egyik se az igazi.

"A droiddal sem az a probléma, hogy nyílt vagy hogy egy linux kernel fut alatta. Sőt, nem is az androiddal van a baj, hanem azzal, hogy sokféle hardvert raknak alá. "

- Szerintem meg az a baj vele, hogy a gyártók annyira meg akarják formálni a google-féle androidot, hogy a nem érdemleges munka veszi el a sok időt. Pl.: Teljesen más launchert csinálnak, ami mellesleg szerintem csúnyább mint a stock, és nem azzal foglalkoznak, hogy a saját hardverüket optimalizálják. Plusz még adnak hozzá gyári appokat, amit ki se lehet irtani és általában store-ban találni jobbat...

Csak összehasonlításképpen, amit igazából nem lehet teljesen összehasonlítani. A lumiák és az iphone-ok mindig gyengébb hardverrel jönnek, mint a droidos zseberőművek és mégis reszponzívabbak és simább a felület.

(#21) lezso6 válasza #Chris (#20) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Hogy vetődhet fel egyáltalán ilyen kérdés? Linuxra nem azért váltasz, mert jobb lenne a GUI. Windows-t se azért "választotta" a legtöbb ember PC-re, mert olyan jó felülete van. Egy operációs rendszer nem csak a GUI-ról szól. Főleg, hogy a linux az igazából csak egy kernel, de általánosságban persze a komplett rendszereket (disztribúciókat) értjük alatta, ami nagyrészt (!) nyílt forráskódú. Egy disztribúció pedig a beágyazott rendszerektől kezdve az okostelefonokon, tableteken és PC-ken át a szuperszámítógépekig, bármin futhat.

Attól még, hogy valami sokfelé fejlődik, az nem azt jelenti, hogy megoszlik az erre szánt kapacitás. Ennyi erővel minden autó szar, miért nem fognak össze a gyártók? A linux (kernel) az olyan mint a kerék. Valaki kitalálta (bár a linuxról most legalább tudjuk ki, de nem ez lényeg :D), s azóta mindenki arra használja amire akarja, hatalmas projektek épültek rá, rengeteg minden köszönhető neki.

Nem az Android hibája, hogy Samsung, Sony, HTC stb saját launchert készít rá, s ez fejlesztési kapacitást vehet el más sokkal fontosabb dolgok elől. Ez kizárólag a gyártó felelőssége, hogy milyen szoftver készül rá, mivel a Google nem Microsoft, hogy kiad egy rendszert, ami alapból univerzálisan mindenen fut, s a legrosszabb esetben csak eszköz-illesztőért kell a gyártóhoz fordulni.

Nem a droidot minősíti az, hogy egyes gyártók a techpornó ellenére szoftverileg gagyi készüléket készítenek. Egyébként csak, hogy legyen pozitív példa, pl a Motorola az utóbbi időben pont megmutatta, hogy nem az Androidban van a hiba. Nekem is egy elsőgen Moto X-em van. Gagyi kétmagos proci van benne, mégis jól működik. Ez azért van, mert a gyártó csak néhány készülékkel képviseli magát, nem pedig elárasztja a piacot ipari hulladékkal.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#22) aprokaroka87


aprokaroka87
nagyúr

Azért azt figyelembe kell venni,hogy Android vonalon 3 soc gyártó van amire érdemes fejleszteni.
Viszont ezek jórészt saját apikat használnak,tehát ami pl jól mükődne Qualcomm soc-on,az Mtk-n vagy rosszul vagy eggyátalán nem műkődne.
Ráadásul Az hogy Arm szinten létezik Cortex a5 és Cortex a57-is az is tetézi a gondokat,úgyanis itt sokszor brutális különbség van a magok teljesitménye és tudása közt.
Kellene valami egységesebb hardver design is.

(#23) Bundyta


Bundyta
tag

Visszakanyarodunk a 80-as évekbe... kiderült, hiába xy programnyelv, felület, ezek egymásra rakódva egymást hátráltatják.

PC-n ugye VGA módba kapcsolni pár byte, nem kell ilyen-olyan könyvtárakat használni hozzá. Az is igaz, h sokkal komplexebbek a grafikák - lásd Test Drive vs N4S.

Csakhogy kiderült, hiába van 2^x mag a gépben, hiába van Cross-SLI-xy, akkor is lassú, beszaggat a program és ezen még a csillió gigabyte memória sem segít.

A telefonokkal ugyan ez a helyzet. A 6310i-m, ami idestova 12 éves(!!!) még mindig a gyári akksijával működik és nem kell félóránként Paksra tennem töltődni, kb egy hetet még így is elketyeg.
(Ne menjünk bele az okostelefonokba, mert feleslegesnek tartom: ha valakivel beszélni szeretnék, felhívom és összefutok vele valahol, nem fogok ínhüvelygyulladást kapni a FB-os csetelésen.)

A pénz nem boldogít. Pláne, ha nincs.

(#24) Mr Bond 007 válasza Bundyta (#23) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Maradjunk annyiban hogy te vagy a kivétel. Ez nem rossz, csak ne várd hogy a te a 0.01%-ba tartozó ember akkora súllyal legyél a véleményeddel mint a többi ember aki igényli az okostelefont. ;)

Egyébként érdemes megnézni ezt a szösszenetet. Ezért égető nagyon hogy a google is kitaláljon valamit hosszú távon, mert az apple be fogja darálni. KATT

[ Szerkesztve ]

(#25) buherton válasza #Chris (#20) üzenetére


buherton
őstag

Mondd kérlek, hogy csak trollkodsz. Ez egy tipikis MS hívő válasza...

Tessék itt van: [link], [link], [link] Bár én nem szeretem az ilyen csicsás felületeket. Maradjon egyszerű, de ne olyan mint a win8, mert az már win95 szinten van.

Éppen ezért a fejlesztők erőforrásai jól fregmentáltak és igazából egyik se az igazi.

Rohadtul nem látod, hogy hogyan is megy ez...

Ez milyen szó? -> reszponzívabbak

Csak összehasonlításképpen, amit igazából nem lehet teljesen összehasonlítani. A lumiák és az iphone-ok mindig gyengébb hardverrel jönnek, mint a droidos zseberőművek és mégis reszponzívabbak és simább a felület.

Remélem ismered az Android felépítését. Ha tudnád akkor nem tennél ilyen kijelentéseket.

(#21) lezso6 Nekem meg Moto G első generációs verziója van a zsembemben, de egy év elteltével sem szaggat, vagy lassult volna be.

[ Szerkesztve ]

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#26) #52815360 válasza darkarthur (#15) üzenetére


#52815360
törölt tag

15 perces akuidő mellett bármit :)

(#27) hjanos1


hjanos1
senior tag

Nézzétek meg a Nexus vonalat androidon. Azt nem rontják el a gyártók mindenféle szemét UI-val meg optimalizálatlan hardverrel.

The Factory Must Grow

(#28) mobal válasza Bundyta (#23) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

VGA driver? :)

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#29) FollowTheORI válasza Abu85 (#7) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

Én ezt már a Mantle megjelenésekor is beírtam kommentbe... de akkor még le lettem hurrogva ha jól emlékszem.

Az AMD a saját csapdájába esett vele, tisztán látszik... és ez a DX12 is jó kis homokozó lesz a Gameworks meg a Gaming Evolved játékok között.

A többség meg úgyis valami köztes úton megy majd hogy mindkettő/három gyártó minden terméke jól menjen valamennyire és kukázható is lesz a fejlődés. :D
Meg lesz pár tényleg nagy cég, aki optimalizál majd mindenre ha megteheti és/vagy jönnek az AC unity-k majd sorban. ;]

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#30) Abu85 válasza #32839680 (#10) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Alacsony szintű eléréssel nincs kompromisszum. Vagy megírja a fejlesztő az optimalizálást az adott architektúrára, és annak verzióira, vagy nem. Ha nem, akkor lassú lesz. Ennyi.
Igen a low-level elérés egyik átka az lesz, hogy ha van egy aktuális csúcshardvered, és veszel egy új generációs opciót, amire esetleg nincs optimalizálva a játék, akkor lehet, hogy a régebbi hardverrel gyorsabb maradt volna.
Itt a piac egy választás előtt áll. Az a kérdés, hogy a PC-re milyen játékok jöjjenek. Azok a portok, amelyek konzolra készülnek, vagy azok, amelyek elsődlegesen telefonra. Ha a konzoljátékokat akarják futtatni PC-n, akkor kell a low-level elérés, annak minden hátrányával együtt.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#31) bteebi válasza Fiery (#12) üzenetére


bteebi
veterán

"a Google szepen nekiallna vertikalisan integralni a teljes ultramobil hardvert, ahogy az Apple is tette. Felvasarolhatnak az nVIDIA-t kezdesnek, esetleg dobjak be a kalapba az AMD-t is, aztan hazon belul megversenyeztethetik a GPU architekturakat"

Na azért... :DDD Az elképzelés nem rossz, de technikailag semmiképp sem kivitelezhető. Akkor már inkább vegyék meg az AMD-t (úgyis veszteséges, és nincs pénzük R&D-re), és akkor gyártatnának többek között CPU-kat, GPU-kat és APU-kat is. A natív támogatás is meglehetne. Szerintem akár még az is elfogadható lenne, ha más gyártókat egyáltalán nem támogatnának, vagy max. a két legnagyobbat. Vagy akár azt is lehetne csinálni, hogy minden gyártó fejlessze tovább magának a meglévő Droidot (bár minden bizonnyal ez is eléggé elrugaszkodott ötlet).

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#32) Abu85 válasza FollowTheORI (#29) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mindegy, hogy egy játék milyen low-level API-t használ. Ezek csak eszközök. Az AMD azért akarja ezt az irányt, mert fekszik nekik, tehát cégérdek. Egyszerűen marha nagy előny, hogy a konzolból megismerik a fejlesztők a GCN-t, és már a PC-s port fejlesztése az Xbox One kódból eleve úgy indul, hogy a GCN-en már jól fut, míg a többin még rosszul. Ezért lobbizta ki az NVIDIA a DX11.3-at, mert nekik van a low-level irányban a legnagyobb hátrányuk, ugyanis nem írják le a fejlesztőknek, hogyan lehet gyors kódot írni GeForce-ra. Ez szintén cégérdek, mert ha elmondják, hogy hogyan lehet optimalizálni a hardvereikre, akkor senkit sem fog érdekelni a GameWorks.

Ami a low-level irányban lényeges az a dokumentációk, a fejlesztőeszközök és a disassembler elérhetősége. A felhasznált API teljesen mindegy.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#33) Jack@l válasza Mr Bond 007 (#24) üzenetére


Jack@l
veterán

Az apple be fogja darálni kérdést onnan kell nézni, hogy android részesedés 80%, wp, ios és egyéb a maradék 20 összesen... :)
IOS talán valahol 15 környékén.

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#34) cacasz02


cacasz02
aktív tag

A Dos után a dx egy nagy dolog volt, mert végre nem kellett az xyz hardver egy játékhoz. Aztán a hv-k elhúztak tudásban. Jönnek a lowlevel apik, és megint lehet mindent bevásárolni a béna játékokhoz. Ilyenformán egy 10000 ft-os játék 60000 lessz. Hurrá.

(#35) FollowTheORI válasza Abu85 (#32) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

Ezt kétlem. Lehet most még nagyjából igaz lesz, de igaz lesz pár év múlva is?

Teszem azt a PC már a GCN 3-4-et tolja majd a konzol még lehet GNC 1.x... ott már igenis lehetnek olyan eltérések amik egész más optimalizációt igényelnek.

De már most is ahogy láton néha az 1.x generációk között is nehéz megfelelő optimalizációs csinálni, vannak már most is máshogy futó optimális/kevésbé optimális vagy használhatatlan Mantle megvalósítások játékokban.
Ha teljesen más cache-memória menedzsment lesz mögöttük pl, akkor hiába optimalizálod le a kódod az egyikre a másikon lehet szarabbul fut majd mert nem lesz optimális. Vagy a régin fut jól, akkor nem használja ki az újat vagy fordítva... stb stb.
És akkor még arról nem is beszélve hogy maga a GCN low level architecktúra belső felosztása is mennyit változhat akár, ezzel megszabva milyen kód optimális rá...
Vagy ha ragaszkodnak egy adott felépítéshez, akkor meg lehet sokkal hatékonyabb low-level ötleteket kénytelenek kukázni a kompatibilitás oltárán. Akár hw, akár sw oldalon.

Nem low level API kellett volna ide, hanem megnézni mi a korlát és arra egy szabványos megoldást találni amit mindenki implementál, ahogy tud HW-ben, architektúrában. Amiről a DX mindig is szólt pl.

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#36) LordX válasza Abu85 (#30) üzenetére


LordX
veterán

Azért nem ennyire fekete-fehér. Nem csak gyors és lassú program létezik, ha valaki nem optimalizál egyik architektúrára, akkor nem feltétlen lesz lassú, csak max lesz benne kihasználatlan potenciál (azaz lehetne gyorsabb is, de lehet, hogy elég gyors a célra). Akkor lesz lassú, ha nagyon különböző az a nem optimalizált hardver a többitől. Erről lehet vitatkozni, mennyire lesz ez, de a GCN marad, az nV-t meg nem érdekli. Egy játékot amúgy is a "következő" generációra kell írni, mert mire befejezed, az lesz a mainstream, és általában az még ki sincs adva. Ha az lenne, amit te mondasz, akkor egyetlen egy darab játék nem működne rendesen az aktuális kártyákon, ami nyilvánvaló hülyeség.

Meg kérdés, hogy mennyire érdemes minden picoFLOPS-ot kihozni egy hardverből (ami nem konzol). Az alacsony szintű API sem jelenti, hogy mindent kötelezően mindent ki kell sajtolni (hogy a köv generáción meg megszopasd magad), elég megállni a megfelelő teljesítménynél, és olyan paramétereket használni, ami kb. jó mindenhol.

Ivy Bridge-re ha maxra járatod az optimalizálást és olyanokat is figyelembe veszel, hogy milyen paraméterei vannak a store buffer-nek, akkor Haswellen befigyel egy akár 50% lassulás. Én konkrétan döglött hallal verném azt, aki azt a kódot írta..

(#38) #Chris válasza #32839680 (#37) üzenetére


#Chris
tag

Használtam a Luna-t és a Freya-t is. Hosszabb távon annak is kijöttek a hiányosságai, mint bármely másik disztrónak. Az viszont tény, hogy a legjobbak között van.

(#39) #92253184


#92253184
törölt tag

Lehet, hogy teljesen rosszul látom, de szerintem ez egyszerű mint a faék.
Az android egyeduralkodó a piacon. Az Apple telefon gyártó, az ios nem konkurál az androiddal. A Wp alig létezik, jelenleg.
Amíg nem tudsz mást választani, mint androidot addig mindegy mennyire jó.
Ha a Google nem támogat minden gyártót, a nem támogatott gyártók nem tűnnek el, kénytelenek lesznek más alternatívát keresni.
Onnan lenne esély arra, hogy konkurenciára szülessen.

(#40) Abu85 válasza LordX (#36) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az már önmagában probléma, hogy az egyik architektúrára jön némi optimalizálás a konzolból, és azt csak javítgatni kell, míg a többi architektúra ebből nem profitál. Ez elég gáz az Intel és az NV számára, hiszen az AMD így előnyből indul. Azért a mai fejlesztéseknél igen sok jelentősége van annak, hogy a konzolra írt kódot lehetőség szerint használd fel PC-n. Minél több minden átmenthető, annál olcsóbb lehet a PC-s port.

Simán elég lehet a gyenguska teljesítményhez, ha nem foglalkozol annyira a PC-s porttal, mert a DX12 különlegessége, hogy csak pár sor kell az Xbox One-ra írt kód elejére és futni fog PC-n. De mi van ha a kód nagyon Xbox One specifikus? A működés oké lesz, de a sebesség ... Szétverhetjük őket döglött hallal, de ettől még a programkód nem változik meg. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#41) pakriksz válasza cacasz02 (#34) üzenetére


pakriksz
őstag

valahogy én amikor doson gémeltem rohadtul nem vettem hw-t a játékokhoz. Sőt akkor még fordítva volt. Több éves gépen gyönyörűen futottak az új játékok is, és ezt néha olyan grafikával, hogy még ma is csak ámulok hogy abból a fos hw-ból ezt hogy sikerült kihozniuk.

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#42) arn


arn
félisten

Nah ezert nem fog mukodni pcn sem... Van hatranya, de ezek a rendszerek hoditjak meg megis a piacot. Hwel ellensulyozzak a swes hianyossagokat, pcn evtizedek ota mukodo modell. Swes oldalrol szimpan a piaci sulya fogja helyben tartani, nem azert mert ez a legjobb. Az apple mas teszta, mas koncepcio.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#43) vicze válasza Abu85 (#40) üzenetére


vicze
félisten

Egy olyan kérdésem azét lenne, hogy arról van valami konkrét nyilatkozta, hogy az Adreno bármilyen formában támogatná a DX12-t? Csak mert ahhoz fullos dokumentáció kell, azt meg a Qualcomm annyira nem "szeret" kiadni.
Másrészt csak a A420-tól lehetne támogatás, olyan WP pedig nincs a piacon, és hát legkorábban 2015 őszén lehet ilyen modell. Kicsit meredeknek érzem kijelenteni, hogy "gyanez elmondható a Microsoft esetében is", mert nagyon-nagyon nem igaz még majd 1évig.
Harmadrészt pedig a WP piaci aránya annyira kicsit, hogy semmilyen formában nem érné meg HW közeli kódot optimalizálni rá egy fejlesztőnek.

(#44) LordX válasza Abu85 (#40) üzenetére


LordX
veterán

Hát kérem, ez azért van, mert az AMD nyert a 2 konzolnál. Nem lenne ez másképp, ha az nV nyert volna egyiknél, az onnan portolt játék nV-n lenne előnyben.

(#45) Blindmouse válasza lezso6 (#21) üzenetére


Blindmouse
senior tag

"Ennyi erővel minden autó szar, miért nem fognak össze a gyártók?"
Biztos azért csereberélik a motorokat és az alvázakat egymás között, mert nem fognak össze.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#46) cacasz02 válasza pakriksz (#41) üzenetére


cacasz02
aktív tag

Ha nem vettél gravis vagy sb kártyát nem volt hang. Pl. Az se volt mindegy hogy melyiket.

(#47) mzso válasza #32839680 (#5) üzenetére


mzso
veterán

Ja, nekem is ez jutott eszembe. Ők is kiadhatnának egy apit amit a gyártóknak támogatniuk kell és kész.

[ Szerkesztve ]

(#48) zoltanz


zoltanz
nagyúr

Azért legalább egy GPU-ra elkezdhetnének fejleszteni (pl az ARM-es Mali-ra). Sztem a fragmentnáció is pár év és normál keretek közé ér. A Google ezen nagyon igyekszik tenni valamit, mondjuk az egyedi kezelőfelületek is gondot jelentenek, de ezt is megoldják úgy néz ki.

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#49) Mr Bond 007 válasza Jack@l (#33) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Teljesen lényegtelen ha azokra csak 2-3 generációval régebbi játékokat tudsz feltenni, ios-en meg aaa játékokkal játszhatsz. Onnantól kezdve minden játékos ios-re pártol mert androidon majd nagyságrendekkel gyengébb szinvonalú játékok lesznek. Most még erőből megy az android, de előbb utóbb megtorpan a technika fejlődése és akkor gatter lesz a növekedésnek. Ios-en meg a metal és a saját szájízre hangolt platform miatt klasszisokkal szebb játékok fognak futni gördülékenyen ugyanolyan erős hardveren. Ráadásul olyan mechanizmusokkal amiket ogl alatt sosem látsz.

Persze csak HA marad minden úgy ahogy eddig, és a google nem kezd el csinálni valamit a helyzettel.

[ Szerkesztve ]

(#50) arn válasza Mr Bond 007 (#49) üzenetére


arn
félisten

az ios mar most "beszorult" abba a szerepbe, amiben az mac/osx van. hozzak a minoseget, de piaci suly miatt a fejlesztok nem tudjak az andoridot megkerulni, inkabb hozzaigazitjak a jatekot. azon fog futni, ami van. hiaba lesz vmi fenyevekkel jobb, ha nem olyan elterjedt.

altalanos hasznalatban (mert nemtom mennyi embernel szempont, hogy aaa jatekokkal jatszhasson a telefonjan), meg az andorid 5 szvsz atlepte az iost. hoznak egy csomo olyan felhos tamogatast, ami iosen azert nem az igazi. mindkettonek meglesz a piaca.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.