Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) klambi


klambi
addikt

nembaj! még több tesióra és irodalom kell, mert azzzz aztán számít...
gondolom sok embernek volt/van elvont, elfogult irodalomtanára, szerinte ez olyan fontos dolog mint a levegő...
az info oktatást viszont csökkenteni kell, mert mineeekazzzzz...?? hát semmire nem jó..

"Mond szépen angolul: Gyors róka!"

(#2) golya87 válasza klambi (#1) üzenetére


golya87
őstag

Nem sok olyan tanárt láttam aki a saját tárgyáról azt állította volna, hogy az nem fontos.
Soha nem gondoltam volna, hogy van olyan tudományág, ahol a posztszovjet államok számítanak etalonnak!

(#3) bambano


bambano
titán

szerintem fogni kellene egy karikás ostort, és jól elverni az összes agyhalottat, aki szerint egy ezüst meg egy bronzérem rossz szereplés.

egyébként is: a felkészítés minősége elmarad a többi országétól, és ezt a felkészítő tanár mondja? hát akkor monnyonle! a saját kudarcát ne másokon vezesse le.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#4) dajkopali válasza bambano (#3) üzenetére


dajkopali
addikt

(kösz, hogy szóltál, az eredménytáblát elfelejtettem linkelni)
szóval azért az úgy van, hogy az első 25 kapott aranyérmet, a következő 50 ezüstöt, majd 75-en bronzot
a pontszámokat érdemes nézni, pl. a legjobb magyar, illetve az első kínai diákét

[ Szerkesztve ]

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#5) #51736960 válasza bambano (#3) üzenetére


#51736960
törölt tag

egy kicsit félreérthető, a legjobb eredményünk az 55. hely, hogy ez miért ér ezüstöt, azt nem tudom. (de a táblázat szerint az összes résztvevő érmet kapott, lol)

(#6) #06658560 válasza bambano (#3) üzenetére


#06658560
törölt tag

Milyen verseny az, ahol az ötvenötödik ezüstöt érdemel? Vagy valami részterületen szerezte? Akkor azt illene leírni a cikkben. Azon mit csodálkozunk, hogy egy forráshiányos oktatás versenyistállója sem képes tartani a lépést az elittel?

#4 dajkopali: akkor aki el mert indulni kapott egy plecsnit meg dobogós helyezést? Komolytalan versennyel miért is foglalkozunk?

#1 klambi: most miért is baj a magyar nyelv erőltetése? hátha tudnának az utánpótlás tagjai írni is valahogy? Agyam eldobom sokszor miket le nem írnak, egybe-különírás témakörben például, de a j, ly, jj, stb. hibáktól is a falat kaparnám. Amikor a másik szavainak kisilabizálása több időt visz el, mint a rendesen megírt szöveg megértése, akkor hatalmas baj van. Az újságírók meg pláne rossz példával járnak az élen. tesióra nem ártana, ha mozogni is mozognának az emberek, rá lennének szoktatva, nem csak a gubbasztásra. Szar lesz az országnak a jövőben ha ezt nem erőlteti és a kardiológiai, ortopédiai problémákkal még többen esnek ki munkából hosszabb-rövidebb időre, véglegesen.

[ Szerkesztve ]

(#7) klambi válasza bambano (#3) üzenetére


klambi
addikt

félre érted! ha kicsit utánajársz, esetleg régebben követted, akkor észreveszed azt amit a cikk is említ, hogy régen ez jobban ment nekünk!
de természetesen gratula a helyezésekért, ne értsetek félre!

"Mond szépen angolul: Gyors róka!"

(#8) klambi válasza dajkopali (#4) üzenetére


klambi
addikt

igen ezt kimaradt, és jó hogy írtad, mert eléggé lényeges annak aki nem követte
(vagy a nevek előtti 2 számból nem következtetett rá)

"Mond szépen angolul: Gyors róka!"

(#9) dajkopali válasza #06658560 (#6) üzenetére


dajkopali
addikt

pontosítottam, illetve beleírtam
ez nem a verseny komolytalanságát bizonyítja, ez egy bevett gyakorlat: a pontszámok adják a valódi helyezést, de szimbolikus elismerésként kiosztják az "érmeket" is, ezt bátorításként szokták, Magyarországon is sok versenyen alkalmazzák ezt a módszert

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#10) emhem


emhem
csendes tag

"amely a tavalyi magyarországi Közép-Európai Informatikai Diákolimpián teljes sikerrel szerepelt"

hát azért van bőr a képükön.. tavaly is voltak problémák, az ideihez hasonlóak (beszéltem az egyik versenyzővel, és azt mondta, hogy nagyjából ugyanolyan zavaróak voltak a hibák mindkét versenyen).

(#11) bambano válasza #06658560 (#6) üzenetére


bambano
titán

jelenleg egyetlen ember van a világon, aki kétszer egymás után fizikus diákolimpiát nyert, és ő magyar.
ez minimum "árnyalja" a véleményedet.

ettől függetlenül büdösnek érzem, hogy az a tanár pampog felkészítési problémákról, aki a felkészítést vezeti. neki nem véleménye kellene, hogy legyen erről, hanem hatásköre van.

a magam részéről továbbra is örülök, hogy ilyen eredményt értek el. pont.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#12) emhem válasza bambano (#11) üzenetére


emhem
csendes tag

"ettől függetlenül büdösnek érzem, hogy az a tanár pampog felkészítési problémákról, aki a felkészítést vezeti."

és ez bizony büdös is. ezeknek a versenyeknek a színvonala nagyon messze van attól, amit a közoktatásban tanítani szabad. igen, problémamegoldás kell, sőt talán nagyon egyszerű algoritmusok működését is érdemes elmagyarázni (először igazi programozás nélkül, aztán esetleg géppel). többnek talán nincs is értelme.

tény, hogy erre tanárt sem egyszerű találni, és a csökkenő óraszám sem segít, de az nem annyira a versenyeredményekben látszik meg, hanem az általános informatikakultúrában (ami persze sokkal súlyosabb probléma).

szóval ennél sokkal inkább számít a versenyfelkészítés, amit viszont valóban ők csinálnak. az eredeti cikkben egyébként le is van írva néhány országról, hogy mennyi felkészítést csinálnak.
az eredmények meg nem kiábrándítóak, csak átlagosak (a gyengébbik fajtából). pont olyan, mint az elmúlt 10 évben szokott. (a 90-es évek meg még nagyon mások voltak)

(#13) #06658560 válasza bambano (#11) üzenetére


#06658560
törölt tag

Az, hogy van egy zseni miben árnyalja azt, hogy a magyar oktatás vészesen alulfinanszírozott, s már a versenyistállónak sem jut annyi forrás, amennyi kellene az eredményes szerepléshez?

(#14) #56573440 válasza klambi (#1) üzenetére


#56573440
törölt tag

aztán a tesivel mi a bajod?

a srácoknak meg grat szerintem szép eredmény ez is

(#15) lenox válasza #06658560 (#6) üzenetére


lenox
veterán

Szerintem akkor erdemes egy versenyre azt mondani, hogy komolytalan, ha fel gozzel meg tudod nyerni. Neked amugy milyen orszagos vagy nemzetkozi eredmenyeid vannak? Csak mert szerintem a magyar csapat minden tagja egy valogaton keresztul jutott el az olimpiara, szoval ha mar csak ezt lefikazza valaki, akkor elvarnam, hogy o maga tobbre legyen kepes.
A resztvevoknek amugy gratula, foleg az ermeseknek.

(#16) A Zéé válasza klambi (#1) üzenetére


A Zéé
addikt

tényleg eszményi jövőkép lenne, ha olyan gyerekeket tolnánk ki az iskolából, akik nem tudnak a másodikra felmenni gyalog, meg 2 mondatot nem tudnak leírni helyesen, de c#-ban mindenki tud programozni.
Bár igazából már majdnem itt tartunk, csak a c# nem megy mindenkinek. De nem is kell...

Just a simple Lineman...

(#17) #06658560 válasza lenox (#15) üzenetére


#06658560
törölt tag

Mondjuk annyi, hogy ha prémiumkategóriás gépkocsikat nézel meg az utcán, akkor jó párban van olyan termék, ami az én munkám eredménye-tervezés terén. apropó, te mit tettél le, hogy látatlanba már engem minősíts, szövegértelmezés helyett?

Attól, mert komoly nevű verseny, s valamikor komoly volt, valamint a résztvevők komolyan veszik, készülnek rá még lehet komolytalan. Amiről nem ők tehetnek. Egyébként eléggé komolytalanná teszi a díjazás a versenyt- a hetvenötödiket is díjazzuk, hogy hú, gratula, ez bronzérmes produktum volt. Indult mennyi? Háromszáz? Abból hetvenötöt kiemelünk. mint a nagyon minimumra vett szintű egyetemi és középiskolai dolgozatok, zh-k értékelése. Egy nívós versenyen nem ennek kellene a szintnek lennie- ennél az OKTV is komolyabb volt régebben.

(#18) lenox válasza #06658560 (#17) üzenetére


lenox
veterán

hogy látatlanba már engem minősíts, szövegértelmezés helyett?

Mi is volt a minosites? Amugy milyen termek?

Egy nívós versenyen nem ennek kellene a szintnek lennie- ennél az OKTV is komolyabb volt régebben.

De amugy azok jutnak el oda, akik pl. az OKTV-n lennenek az elso par. Szoval lehet azt mondani az utolsonak, hogy az mar semmit nem er, csak o is benne volt a sajat orszaganak legjobb egy-kettojeben. Ugyhogy a magyar csapatbol a leggyengebb is vert itthon a kategoriaban mindenkit a masik harom kivetelevel, nem?

[ Szerkesztve ]

(#19) kymco válasza A Zéé (#16) üzenetére


kymco
veterán

:C

www.refujvaros.hu

(#20) -=Jam=- válasza klambi (#1) üzenetére


-=Jam=-
őstag

A testnevelés óra nagyon fontos. Nézz már szét, hogy mennyi dagadt ember mászkál az utcákon, akik szarnak az egészségükre, mert nem mozognak, és iszonyat szemét kajákat esznek. Sokkal fontosabb a testnevelés óra az informatikánál, mert nem lesz úgysem minden emberből informatikus, de mindenki szeretne egészségesen élni. Az egészséges élet alapja pedig a megfelelő mozgás, és a helyes táplálkozás.

A nyelvtan órák is nagyon hasznosak lennének, mert botrányos, ahogy mostanában írnak egyesek.

[ Szerkesztve ]

(#21) Def26 válasza klambi (#1) üzenetére


Def26
félisten

Köszi, de én ezekből a szakértőkből nem kérek. :D Inkább egy kis sport mint több ilyen lény az utcán.

[ Szerkesztve ]

Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

(#22) DeFranco válasza #06658560 (#17) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Mondjuk annyi, hogy ha prémiumkategóriás gépkocsikat nézel meg az utcán, akkor jó párban van olyan termék, ami az én munkám eredménye-tervezés terén.

Ugye nyugtass meg, hogy nem az index irányjelző... prémiumkategóriában az valahogy mindig elromlik ;]

[ Szerkesztve ]

(#23) emhem válasza #06658560 (#17) üzenetére


emhem
csendes tag

nézd, ez egy gimnazista verseny. minden résztvevő ország (legfeljebb) négyfős csapatot küld, tök különböző kultúrákból, tök különböző képzettséggel. a diákok fele érmet kap, ez már csak motivációs szempontból is jó.
[ha az oktv-hez akarod hasonlítani, akkor úgy képzeld el, hogy minden ország helyi oktv-jének az első négy helyezettje mérkőzik meg egymással]
ahhoz is kell teljesítmény, hogy bronzérmet elérj, az ezüstérem már igen szép, az aranyérem meg valami olyasmit jelent, hogy a korosztályod legjobb 20 algoritmikus programozója között vagy a világon.
Az igenis komoly teljesítmény.
(összehasonlításul: a világ legjobb 20 egyetemére évente vesznek fel 1000-es nagyságrendű doktoranduszt csak informatikából. ha az teljesítmény, hogy valaki az mit-n doktorált, akkor ezt is nevezhetjük annak a maga szintjén.)
ráadásul rengeteg különbség is van a sportversenyek és eközött: itt nem az van, hogy ha te vagy a világ 50. legjobb gátfutója, akkor akár el is áshatod magad, hanem ha te vagy az 50. legjobb matekosa, akkor várnak a világ legjobb egyetemei. és mellesleg is sokkal nehezebb (valamint értelmetlenebb) egyértelmű sorrendet felállítani a diákok között, mint az úszók közt.
ja, és itt doppingolni sem lehet :)

(#24) Cathulhu válasza -=Jam=- (#20) üzenetére


Cathulhu
addikt

Ha ugy gondolod, hogy ami a legtobb helyen testneveles ora cimszo alatt megy barmennyire is hasznos, akkor egeszsegedre. Szo szerint...

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#25) Apika


Apika
Közösségépítő

A "kiábrándító magyar szereplés" ellenére gratulálok a versenyen szereplőknek. Azért két érmet csak sikerült szerezniük.

[ Szerkesztve ]

(#26) -=Jam=- válasza Cathulhu (#24) üzenetére


-=Jam=-
őstag

Miért, mi megy a testnevelés órákon? Komolyan érdekel, mert én még mikor anno testnevelés tagozatra jártam, az igen csak hasznos volt.

(#27) #56573440 válasza Cathulhu (#24) üzenetére


#56573440
törölt tag

sose értettem mi a gondja mindenkinek a tesiórákkal. nekünk halál frankó volt végig.
ha coopert futtat az a baj. ha kötélre másztat az a baj. ha bedobja a labdát és foci az a baj. ha kosaraznak az a baj. ha erőnlét van az a baj. ha szabad játék van az a baj.

pedig mindez kéne. az meg hogy pár flusztrált kigyúrt tesitanár egyesek véleménye szerint kitölti a feszkót a dagadt mozgásképtelen 10 évesen az megvan matekórán meg nyelvtanon is. én is telibeszrtam az angolt, soha nem volt házim, félévkor megvágott, év végére letettem a középfokot hogy ne is lássam többet.

nyígni lehet hogy jaj hát ma nincs a legtöbb helyen normális tesióra. de van. csak ha már mozogni kell akkor mindenkinek fáj, bénának érzi magát, csalódás éri, és izomláza van. ebből meg leszűri hogy a tanár genny. pedig nem. lehet hogy van pár hely ahol tényleg kritikán aluli a testnevelés óra, de ettől ez még nem átlagos, és szükség van rá...

abba meg ha már itt vagyunk belemehetnénk hogy a jelenlegi info oktatás milyen magasságokban repked országszerte, mennyire képzettek a tanárok, a géppark, a tananyag.

(#28) dajkopali


dajkopali
addikt

időközben sikerült beszélnem a csapat helyettes vezetőjével, frissítettem a hírt

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#29) emhem válasza -=Jam=- (#20) üzenetére


emhem
csendes tag

"A nyelvtan órák is nagyon hasznosak lennének, mert botrányos, ahogy mostanában írnak egyesek."

no igen, némelyek még a nyelvtanórát is két szóban írják.
http://xn--helyesrs-fza2j.mta.hu/helyesiras/default/kulegy?q=nyelvtan+%C3%B3ra

az hogy a testnevelésóra fontosabb-e az informatikánál, minimum kérdéses. azzal viszont borzasztóan nem értek egyet, hogy a heti +2 tesióra (3 helyett 5) értékesebb lenne heti +1 vagy +2 informatikánál.
az pedig csúsztatás, hogy csak informatikusoknak lenne szükségük oktatásra.

(#30) Cathulhu válasza -=Jam=- (#26) üzenetére


Cathulhu
addikt

Nem akarom ezzel teleszemetelni a topikot, ugyhogy roviden leirom en milyen tesitanarokkal futttam ossze eletem elso kb 25 eveben: Van az aki szerette a gyerekeket, meg a tesit is, altalanos suli elso 2-3 eveben tanitott, o a pozitiv pelda. Aztan jott az, aki olyan gyakorlatokat vegeztetett amit mindenki utalt es a valo eletben se hasznalta soha, semmilyen motivaciot nem adott arra, hogy esetleg a gyerek kesobb szabadidejeben sportoljon, sot mi tobb, sikeresen megutaltatta vele a testmozgas minden formajat. Jott az, aki neha kicsit majdnem beleszedult a medencebe, mert volt mar benne valami..., es mikor mar minden tekintelyet elvesztette, akkor akart nagyon fegyelmezni. Aztan jott az akinek egyetlen fajta gyakorlata volt: a kedvenc sportja. Nem igazan erdekelte, hogy ki mire alkalmas leginkabb, vagy egyaltalan erdekli-e az ora, es igy tovabb. Aztan meg jott a csodalkozas, miutan az osztaly 70%-a vagy felmentette magatt vagy egyaltalan be sem ment orara. Mindent meglehetett toluk tanulni, kiveve a testmozgas szeretetet.

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#31) LLKobe


LLKobe
veterán

Benne vagyunk a 10 legjobban, és ez kiábrándító? A versenyzők nevében is kikérném ezt a mondatot. Szerintem ezt így leírni színtiszta genyaság....

Through the darkness of future past, the magician longs to see one chance out between two worlds... Fire walk with me!

(#32) Narxis válasza -=Jam=- (#26) üzenetére


Narxis
nagyúr

Mi focizgattunk és kosarazgattunk ami annyit jelentett, hogy kb. semmit. A tanár csak akkor szólt ha kifejezetten állt a "játék", lényeg, hogy nem izzadtunk le. Amikor jegyet kellett adni akkor futottunk egy kört amit mért stopperórával aztán kész. Én szerettem a tesiórát mert kényelmes semmittevés volt viszont abszolút nem hasznos. Azt nem tudom, hogy ez mennyire volt elterjedt módszer, ez kb. 2005-2006-ban volt.

Thanos was right.

(#33) flash-


flash-
veterán

4 ből 3 a fazekasból

amúgy tényleg az az ország legjobb középiskolája?

" szerinte az informatikaoktatás általános színvonala folyamatosan romlik az elmúlt évtizedben, "
mert mondjuk az új rendszer alapján!! eddig 70-90 pontokkal vették fel az egyetemekre-főiskolákra az informatika tanár szakokra a diákokat....no comment.

[ Szerkesztve ]

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#34) strogov


strogov
senior tag

A cikkhez:
Nem mindegy, hogy első 5-ből csúszunk ki, vagy 15-ből be az első 10-be. A probléma nem is a helyezés, mert egy versenyen elért eredmény sok dologtól függ. A gond, hogy ez nem lesz jobb.
Mint írták a tehetségek nem kapnak alapozást, így aki versenyeztethető (gyk. tehetséges, és el is szeretne indulni), annak a verseny felkészítésen túl informatikai alapokat kell tanítani. Így eleve hátrányból indulnak.
Ezen kívül az oktatás nagyon hátul szerepel (talán szándékosan) a költségvetésben. Így amelyik tanár el tud helyezkedni máshol az menekül. Kontraszelektált lett tanári szakma, nagyon-nagyon kevés (és egyre kevesebb) partizánnal. 5 éve azt mondta az ember, hogy elvétve vannak lelkes tanárok. Ma már nincsenek. Nézd meg pl. az obudai egyetem tanári karát. Nincs utánpótlás. Most kormány döntés miatt döntenie kellett sok tanárnak, hogy óraadó lesz, vagy nyugdíjas, és mindenki a nyugdíjat választotta. Olyan anyagokat kell ismételni felsőoktatásban amiket általános iskolában tanultak 30 éve. Ebbe már belefáradtak.

A testnevelés órákhoz:
A heti 5 testnevelés óra szép dolog ... lenne. De hol lesz megtartva? Nincsenek tornatermek, ahol van ott is romos. Télen még a tornateremben is fáznak a gyerekek, mert az iskolának nincs pénze a fűtésre ... de heti 5 órával egyetlen iskola sincs Magyarországon ahol teremben elférnének. Tehát -10 fokban kint fognak futni, vagy bent a tanteremben ácsorognak. Ha véletlenül lenne olyan hely ebben az országban ahol normális testnevelés órát tartanak, akkor sincs lehetőség tisztálkodásra. Vagy elkésnek a következő óráról, vagy büdösen ülnek be, vagy nem dolgoztak testnevelés órán, akkor meg minek? A feltételeket nem biztosítja senki, csak rendelet van, mert az nem kerül semmibe.
Elég lenne heti 2 testnevelés óra felsőben, de annak normálisnak kellene lennie. Abból ami a mostani 5 órából lesz 1 is fölösleges.

(#35) danikollar válasza Narxis (#32) üzenetére


danikollar
őstag

Általánosban nekünk is ez volt (1990-1998), de középiskolában azért már komolyabb volt a tesi óra.

(#36) emhem válasza flash- (#33) üzenetére


emhem
csendes tag

"4 ből 3 a fazekasból
amúgy tényleg az az ország legjobb középiskolája?"

csak kettő. van egy a veres péterből, egy pedig a debreceni fazekasból.
matekból egyértelműen a fazekas matektagozata a legjobb az országban, már ha érdekel és vagy elég jó hozzá. az infó diákolimpia meg eléggé matekos.

(#37) bambano válasza #06658560 (#17) üzenetére


bambano
titán

"látatlanba már engem minősíts" vs "még lehet komolytalan": te látatlanban miért minősíted a versenyt?

(#20) -=Jam=- "Sokkal fontosabb a testnevelés óra az informatikánál, mert nem lesz úgysem minden emberből informatikus, de mindenki szeretne egészségesen élni.": szokásos túlzó általánosítás a fitnesszterrortól... Annak a testnevelésórának, amit én ismertem, *semmi* értelme. Amit csináltak mozgásra szoktatás terén, az pontosan annyira volt kontraproduktív, mint olvasásra szoktatni a diákot tolsztojjal meg kőszívű ember fiaival. javaslom azoknak, akik szerint ez a jó módszer, legalább egy darab, élő, átlagos mai gyerek megtekintését 100 méterről közelebbről. ez nem fog parancsra menni.

ja, hogy ez egy tesi tagozatos elfogulatlan véleménye volt... értem.

(#27) blackrulz: nekem pl. egy 120 kilós birkózó volt a tesitanárom általánosban, aki mindig testi fenyítést alkalmazott, bármi negatív történt. az ilyet börtönbe kellett volna csukni már akkor is. ha a tanárnak verekedhetnékje van, akkor verekedjen velem, most, ne a gyerekemmel.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#38) #06658560 válasza bambano (#37) üzenetére


#06658560
törölt tag

Itt van leírva, milyen jutalmazási rendszer volt. ez a kabaréversenyek sajátja, meg az amerikai jajjkicsigyereknehogyrosszulérezzemagát mentalitásé, a tök utolsó is kapjon valamit ah helyi rajzversenyen, mondjuk a legzöldebb rajz címén. A verseny velejárója, hogy a kiemelkedőt díjazzuk. Na már most ha az egyharmadot tekintjük kiemelkedőnek, akkor ott valami nagyon el van galoppozva. E mellett a motiválás is kérdéses, mert ha ugyan azt kapja plecsniként a huszonötödik, mint a győztes, akkor mi motiválja a jobb teljesítményre? Ettől még lehet szakmailag jó, versenyileg nem az. Ha a kijutás, válogatók és a feladatok nehézségi szintjei fokozatokat tekintve úgy alakulnak, ahogy jó tizenöt éve OKTV-n, akkor az a ´resz nem is gond.

#22 DeFranco: az is, nem romlik el, a sofőr nincs bedrótozva megfelelően.

#23 emhem: egyértelmű sorrendet nem volt olyan nehéz OKTV-n sem felállítani, van a feladat, van a feladatmegoldás, részpontszámok, kész. Attól, hogy ez a potenciális helyekre mérve (pályafutás alapján) mit jelent, egy dolog- OKTV-ns matek, fizika, kémia régebben automatikus felvételit adott bizonyos szakokra, egyetemekre a TOP10, de nem a majd harmada az össz. indulónak, s ott is több hely volt, mint díjazott. nehézség ott is volt mindig, nem is jutott mindenki be már a második körbe sem.

#18 lenox: "Neked amugy milyen orszagos vagy nemzetkozi eredmenyeid vannak?"
mimért lenne fontos, ha nem azt akarnád mondani, nincs jogom kritizálni? Egyébként lásd fentebb.

(#39) Nekomajin válasza flash- (#33) üzenetére


Nekomajin
aktív tag

"mert mondjuk az új rendszer alapján!! eddig 70-90 pontokkal vették fel az egyetemekre-főiskolákra az informatika tanár szakokra a diákokat....no comment."
Milyen szakra? Milyen új rendszerben?

(#40) -=Jam=- válasza bambano (#37) üzenetére


-=Jam=-
őstag

"ja, hogy ez egy tesi tagozatos elfogulatlan véleménye volt... értem."

Rendszergazdaként dolgozom egy bankban, úgyhogy egyáltalán nem elfogult vélemény volt. Mind a két oldalt ismerem, és hidd el nagyon jól megfér egymás mellett az informatika és a sport. Az a baj, hogy ebben a rohanó világban, egyszerűen az emberek nem szakítanak erre időt sajnos.

(#41) Nekomajin válasza -=Jam=- (#40) üzenetére


Nekomajin
aktív tag

Azt szerintem te is belátod, hogy ebben a formában tarthatatlan a testnevelés és az informatika oktatása is. Az informatika tanítása számtalan gondolkodási és eszközkezelési készség elsajátítására lenne jó. Ehhez képest csökkentik az óraszámot. A testnevelés elsősorban arról szólna, hogy a gyerek jól érezze magát. Hogy közösségben legyen, mozogjon, fizikailag elfáradjon. Ezt meg lehetne csinálni délután meg hétvégén is szakkör meg tömegsport formájában. Nekünk is volt _kötelező_ tömegsport, mégis szívesen jártunk, mert jól éreztük magunkat. Csak ehhez olyan lehetőségeket kellene kínálni, ami felkelti a gyerekek érdeklődését. Cserébe azt a plusz három tanórát, amit most testnevelésre fordítanak, lehetne másra használni.

(#42) kymco válasza Nekomajin (#41) üzenetére


kymco
veterán

A testnevelés nem arról szól, hogy jól érezze magát csupán a gyerek... És a délutáni tömegsport a cocializmusban sem működött már... ugyanis nem kötelező... A tesi óra arról szól, hogy megszeressék a mozgást, ehhez pedig idő kell. Az önkéntes szakkör önmagában nagyon kevés.

A gyerekek régebben délutánonként legalább futkároztak, fociztak, kerékpároztak, fára másztak... ma pedig többnyire a facebook-on lógnak, vagy játszanak a gépen. A gyerekemet nemrég átengedtük játszani egyik barátjához, aki végig a PS-vel játszott, meg DVD filmeket mutogatott neki.
Soha nem volt még ennyi lúdtalpas, harántsüllyedéses, gerincferdüléses, túlsúlyos gyerek, mint manapság.
Ez pedig ahhoz vezethet, hogy 40-es éveikre mozgássérültté, cukorbetegekké, magas vérnyomásúakká lesznek... És ahelyett, hogy a GDP-t termelnék erejük teljébe, az eü kasszát fogják terhelni...
Szerintem kell a tanóra, főleg azért is, mert már a szülők is mozgásszegény életet élnek...

Nem a mostani rendszert védem, de szerintem hülyeség a tesi órát szembeállítani az informatikával.
Mindkettőre szükség van, csak amíg a mozgás szeretete főleg gyerekkorban sajátítható el, mert ez a gyerek természetes életkora az intenzív mozgásra, addig szvsz az informatika oktatás ráér. Nem veszít semmit a társadalom, ha nem tanul meg 8. osztályig perfektül java-ban programozni, ellenben egészséges alapokat kap az egészséghez.

www.refujvaros.hu

(#43) lenox válasza #06658560 (#38) üzenetére


lenox
veterán

Epito kritikahoz lenne jogod, fikazashoz szerintem nincs, max ha oscarod lenne :) . Amugy sorrend itt is van, es 25 kapott aranyat 299-bol, orszagos versenyeken se nagyon kulonbozik az arany az elso 10 es a donto resztvevoi kozott, szoval igazabol nem is ertem, hogy mi nem tetszik.

(#44) Nekomajin válasza kymco (#42) üzenetére


Nekomajin
aktív tag

A testnevelés elsősorban arról szólna, hogy a gyerek jól érezze magát. Hogy közösségben legyen, mozogjon, fizikailag elfáradjon.
->
A testnevelés nem arról szól, hogy jól érezze magát csupán a gyerek...

A tesi óra arról szól, hogy megszeressék a mozgást, ehhez pedig idő kell.
Hát nem tudom. Mi általánosban két évig szinte csak futottunk. Valahogy nem tudtam megszeretni. Talán nem volt rá elég idő. Ellenben mikor gimiben kaptunk egy kosárlabdát, vagy floorball felszerelést, akkor élvezettel futkároztuk végig a 45 percet, és ugyanúgy elfáradtunk.

A gyerekek régebben délutánonként legalább futkároztak, fociztak, kerékpároztak, fára másztak... ma pedig többnyire a facebook-on lógnak, vagy játszanak a gépen.
Ebben több más tényező mellett annak is szerepe van, hogy az iskolák sokszor nem kínálnak megfelelő délutáni lehetőségeket. Inkább kiadják bérbe a tornatermet délutánonként, mert abból is némi pénz van.

Mindkettőre szükség van, csak amíg a mozgás szeretete főleg gyerekkorban sajátítható el, mert ez a gyerek természetes életkora az intenzív mozgásra, addig szvsz az informatika oktatás ráér.
Bármelyik képességre igaz, hogy gyerekkorban sajátítható el a leginkább. A mozgás mellett a nyelv, az alapvető gondolkodási képességek, az értő olvasás, bármi. A gyereknek ugyanúgy hasznára válna, ha fiatalon tanulna algoritmikusan gondolkozni, mint az, ha mozog, és erősödik a vázrendszere. Nyilvánvalóan a kettő között azt az egészséges egyensúlyt kéne megtalálni, amitől most nagyon messze vagyunk.

Nem veszít semmit a társadalom, ha nem tanul meg 8. osztályig perfektül java-ban programozni, ellenben egészséges alapokat kap az egészséghez.
Ez egy baromi nagy demagóg csúsztatás volt, amit szerintem te se gondolsz komolyan, ha mégegyszer elolvasod. Senki se várja el a gyerektől, hogy nyolcadikban akármilyen nyelven perfektül programozzon. Azt viszont joggal várná el a tanár, hogy hatodikban, amikor szövegszerkesztést kell tanítani, akkor egy öt soros szöveget ne 30 percig tartson begépelni. (Mindezt egy városi, elitnek számító általános iskolában.)

Azt kéne észrevenni, hogy bármilyen jó is lehet az eszme, ha a megvalósítás körülményei nem adottak. Utána számoltál már, hogy hány tesi órát kell összesen megtartani egy héten? Csak egy alap, 2 oztályos általános iskolát vegyünk példának. Az összesen 16 osztály, heti szinten 80 tesi óra. Még ha egyszerre két osztálynak is van órája (elférnek a tornateremben?), akkor is heti 40 óra. Ha naponta 6 tanórával számolunk egy felsős osztálynak, az még akkor is csak 30 óra egy héten. Tehát 10 órát a tornatermen kívül kell megtartani. Hol fognak átöltözni és mosdani?
Ezzel van a probléma, nem azzal, hogy többet kéne mozogni a gyereknek.

(#45) kymco válasza Nekomajin (#44) üzenetére


kymco
veterán

Ez egy baromi nagy demagóg csúsztatás volt, amit szerintem te se gondolsz komolyan,
Nem szántam annak, csak szerintem még elfogadható túlzásnak... ha neked ez sok volt, akkor bocsi :)
Szerintem a gyermekkor a mozgásról kellene, hogy szóljon. Számos olyan területen meg fog jelenni ennek a pozitív hatása az "elméleti tantárgyaknál", amire nem is gondolnánk. Engem megdöbbentett, hogy egy hiányos agyi képességgel született ismerősöm gyermekét konkrétan speciális tornával hoztak olyan állapotba, hogy hétköznapi iskolában tudjon tanulni. Mozgással stimulálták, hogy képes legyen tanulni...
Ezt fordítva nehéz lenne elmondani...
Sajnálom, hogy rosszak a tesióra tapasztalataid. Nekem is azok. Soha nem is szerettem futni, kötelet mászni, stb... Irigykedem is azokra, akiknek ez örömet okoz...
A kisfiam pedig magától nagyon szereti a mozgást. Fut, erősít, focizik, arra kér, hogy edzéstervet készítsek neki :), látom, hogy nála még nem rontottak el semmit....

[ Szerkesztve ]

www.refujvaros.hu

(#46) Nekomajin válasza kymco (#45) üzenetére


Nekomajin
aktív tag

Ezek nagyon jó példák, csak kiragadtad őket az egészből. Szerintem te is tudnál olyan élsportolókat is sorolni, akik olyan buták, mint egy marék molylepke.
De ugyanígy van számos tanulmány arról is, hogy minél fiatalabb a gyerek, annál gyorsabban tud például idegennyelvet tanulni. Megtanul perfektül angolul óvodában meg alsó tagozatban, és később nem kell neki plusz órákra járni, több ideje marad például mozogni. És ez sokaknál működik is, mások meg bármilyen okosak is lesznek, nem feljlődnek ki megfelelően a szociális készségeik.
Ez mind olyan, hogy valami valamiért. Meg kell találni azt az egyensúlyt, amivel összességében a legjobban jár a gyerek. Most az a probléma, hogy rossz az népesség egészségi állapota. De ha ész nélkül mindent a mozgásnak rendelünk alá, akkor évtizedek múlva meg lehet, hogy baromi fitt emberek lesznek, csak éppen alapvető feladatokat nem tudnak majd elvégezni, mert az éretlmi képességeik romlanak le úgy, mint ahogy most az egészségi állapotuk.

És akkor most feltételeztük, hogy ennek a programnak lesznek mérhető eredményei. Mert hiába tartanak papíron heti 5 tesiórát. Ha valójában nem mozog 5×45 percet a gyerek, akkor minden egyes fennmaradó perc mástól veszi el az időt.

Az informatikára visszatérve, nagyon nagy hiba az oktatást meg a gép előtt töltött órák számát egy kalap alá venni. Ideális esetben a gyerek nem játszik a tanórán, hanem tanul. Hasznos dolgokat, amiket a jövőben kamatoztatni tud. Az, hogy alsó tagozatban például rajzolnak, meg mesés oktatóprogramokat használnak, az nem játék, hanem játszva tanulás. A kettő nagyon nem ugyanaz.

(#47) emhem válasza #06658560 (#38) üzenetére


emhem
csendes tag

attól még, hogy ugyanúgy fénylik az érme, van különbség az első és a huszadik közt. akkor is, ha történetesen nincsenek tárgyjutalmak.
pl. az elsőket egyedül szokás kihívni a pódiumra. meg te is hallottad, hogy a szabó attila az imént másodszor lett abszolút első a fizikaolimpián, pedig ugyanaz a rendszer az éremosztásnál. (és semmit nem tudnál róla, ha mondjuk kétszer lett volna tizedik, ami szintén két arany)
és aki az első ötben végez, nemcsak azt fogja beírni az önéletrajzába, hogy aranyérmet szerzett, hanem azt is, hogy abszolút hanyadik lett.
azt se hidd, hogy nem motiválja a legjobbakat, hogy ők szerepeljenek a legjobban, vagy hogy maximális pontszámot érjenek el.

az "amerikai" mentalitásról meg annyit, hogy a diákolimpiák a szocialista blokkból származnak, és már akkor rég ugyanez volt a rendszer, amikor az usa nem is szerepelt rajta.

(#48) kymco válasza Nekomajin (#46) üzenetére


kymco
veterán

Nem kiragadott példa, hanem példával illusztrált orvosi gyakorlat.

www.refujvaros.hu

(#49) Nekomajin válasza kymco (#48) üzenetére


Nekomajin
aktív tag

Azt nevezzük kiragadott példának, amikor valaki olyan példát választ ki a jelenségek sűrűjéből, amivel a saját véleményét igazolja.
Kétségtelen, hogy a mozgásnak számtalan hasznos hatása van, de olyan törvényszerűség nincs, hogy aki többet mozog, az okosabb lesz. Az értelmi fogyatékkal élők mozgásos terápiájából meg főleg nem lehet kiindulni, mert az speciális eset, ami a népesség túlnyomó többségére nem alkalmazható. Egy átlagos gyerek ugyanis főleg a vázrendszerét, a légzését és a keringését fejleszti a mozgással, míg az értelmi sérülteknél az a cél, hogy az idegrendszert fejlesszék, hogy valamit visszaszerezzenek abból, amit a természet elvett.

(#50) kymco válasza Nekomajin (#49) üzenetére


kymco
veterán

Itt lezárom az offos vitánkat, de konkrétan ami működik a fogyatékosoknál, működik a nem fogyatékosoknál is... Óvoda pedagógia is alkalmazza.... sőt a nevelési tanácsadókban is alkalmazzák nem csak fogyatékos gyerekeken. Sokkal általánosabb, mint gondolnád a hatása.

[ Szerkesztve ]

www.refujvaros.hu

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.