Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#24) Silenzio


Silenzio
addikt

Újabb kiegészítés a cikkhez:

Kipróbáltam a Call of Juarez dx10 benchmarkot. Az első tapasztalatok negatívak voltak, 2048x2048-as shadow map size-zal a teszt el sem indul, kifagyasztja magát. Safe mode-ban (1024x768, 0xAA, 1024x1024 shadow map size, shadows off) azonban 37.8 fps átlagot produkált. Végeztem némi finomhangolást, a rizikós beállítást figyelmen kívül hagyva. Az eredmény:
shadows normal:
minimum: 11.6, átlag: 27.0, maximum: 62.5.

shadows high:
minimum: 8.6, átlag: 24.9, maximum: 56.9.

Low quality shadows beállításon a normal beállításoknál alacsonyabb értéket produkált, a dolog tehát korántsem kiforrott vagy végleges. Ezt bizonyítja az erdei rángatás is: itt a játék kb 3 fps-t produkál, de ezt a siralmas eredményt a benchmark sem veszi figyelembe, valószínű engine-beli vagy driver megjelenítésbeli probléma, tehát amit látunk az nem a tényleges számítási sebesség. A teszt nem sokkal szebb az eredeti játéknál, a víz és a fatörzsek megjelenítésére azonban rátettek egy lapáttal. A levelek között átszűrődő napfény lenyűgöző, a napsütötte sziklafalak látványa után pedig a játékos nem szívesen vágyik vissza a dx9 módba. Igazából a normal shadows beállításokon futtatott teszt felel meg az alacsonyabb részletességű dx9-es teszteredménynek (ld. a cikket), ami több mint 40%-os csökkenést jelent, és ezt még tetézi a shadow map alacsonyabbra vétele; ám -és itt a lényeg- ez csak egy benchmark, ami jobbára folyamatos: egyelőre mégis vészmadár tehát, aki temeti a 8600-as széria dx10-es szereplését. Én drukkolok.

https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.