Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Korcsii

    őstag

    addig piszkálják, míg Európában előbb lesz google net mint az USA-ban... amúgy a google nélkül lehet nem lenne ekkora kereslet a nagyobb csomagokra... meg ha nem lenne youtube, lenne más, ami lekötné a sávszélt (most is teszi pl a torrent, de ez tőlünk nyugatabbra nem tudom, hogy mennyire jellemző)...

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz #06658560 #199 üzenetére

    Hmm. ha azt mondja az upc, hogy 300 gigánál korlátoz, akkor vajon nem azt mondja, amire rákérdezel?

    Ha azt mondja a tékom a vállalati ügyfeleinek, hogy aszongya idézem:
    "A szolgáltatás felhasználója igénye szerinti sávszélességben általános TCP/IP hozzáférést bérel a szolgáltatótól. Az igényelt sávszélesség legalább 64 kbit/s, illetve annak kétszeres szorzó szerinti többszöröse lehet. A szolgáltató routere a bejövő forgalmat adott sávszélességben a nemzetközi, illetve a hazai gerinchálózatra irányítja. A szolgáltató vállalja, hogy amennyiben a router-t a gerinchálózatokkal összekötő vonalakon az átlagos kihasználtság meghaladja a 65%-ot, úgy bővítést hajt végre. Ekkor a kimenő sávszélesség lényegesen kisebb lehet a bemenő (eladott) sávszélességek összegénél, azonban viszonylag
    egyenletes kihasználtság, illetve kezdeti kisebb forgalom esetén így is kielégítő válaszidők biztosíthatók. Az előfizető telephelyén felállított router a szolgáltató adott telephelyén felállított router megfelelő portjához bérelt adatátviteli szolgáltatáson keresztül csatlakozik."

    Nevezzük nevén ezt a dolgot: overbook.

    Mekkora az esélye annak, hogyha a nagyvállalati ügyfeleknek szánt szolgáltatás esetén ezt le merik írni, akkor otthoni ügyféllel nem húzzák meg ugyanezt?

    Kétségtelen tény, hogy nem találtam meg az otthoni adsl-re szóló ászf-üket, nekem ennél bonyolultabb ez a tré web, de nem nagyon hiszem, hogy amit leírtak az egyik ügyfélcsoportnak, az ne lenne igaz a másikra is értelemszerűen.

    Most kapásból csak a két legnagyobb isp-ről mutattam be, hogy rend van a portáján. Mit is mondtál, mit csináljanak az isp-k? Mondhatom ugyanezt az userekre?

    Még mindig hangsúlyozom, abban a vállalásban, amit te kaptál aláírva, fentiek alapján nincs benne az, amit hiszel.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz deusrache #197 üzenetére

    tömegközlekedés megvan? soroljam még?

    #196: rendkívüli módon sajnálni fogják az isp-k, hogy a diák lekéste a jelentkezést, a másik meg lecsúszott a tőzsdéről. és ez nem lesz szerződésszegés.

    #195: lássuk csak, a mobilnet nem fluktuál az állításod szerint... melyik hálózat is az, ahol a kábeltv-nél meg az adslnél sokkal jobban irtják a p2p-t meg a túlhasználatot? csak nem a mobilnet... azzal, hogy gyakorlatilag nincs korlátlan mobilnet szolgáltatás (talán még hirdetve sem) vagy azzal, hogy a pannon is külön csomagban árul p2p-re szolgáló mobil internetet, amiben nagyon erősen szabályozva vannak a torrentezés szabályai, azzal azt érték el, hogy az indokolatlan túlhasználat nagyon kevés a rendszerben, vagyis az osztott erőforrásból mindenkinek jut. Mert annyi van, hogy értelmesen használják, annyi nincs, hogy agyatlanul.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • torreadorz

    csendes tag

    válasz bambano #202 üzenetére

    Kedves bambano,
    akárhogy is magyarázod a témát, minden tiszteletem ellenére azt kell hogy mondjam nincs igazad.

    A felhasználó és a szolgáltató között egy szerződés van. A szerződést a szolgáltató írta, majd aláírta és a user is aláírta. A szerződésben a szolgáltató vállal bizonyos dolgokat, bizonyos ellenszolgáltatásért cserébe. Ennyi.

    Az hogy mit birnak el a routerek, vagy a kábel, vagy hogy a pisti szerelő reumás az nincs benne a szerződésben, és a usert nem is érdekli (érti). És nem is kell neki.

    Azt mondod, hogy a szolgáltatók eladni 1x20 megabitet 20x és hogy a felhasználók meg miért reklamálnak ez ellen, mikor a szerződésükben nem ez van.

    Nos, mit szólnál te ahhoz, ha annál az étteremnél ahol enni szoktál rendelnél egy adag kaját, a pincér kihozná a számlát, te kifizetnéd, majd ezután a pincér közölné, hogy bocs de ma már 20 embernek adták el ugyanezt a kaját, és mivel az első tényleg megette, igy te nem kapsz semmit sem, sőt húzd is el a csikot innen, mert foglalod a helyet a következő vendégtől, akinek eladhatnák 21.-jére is a nem létező kaját?! Esetleg, amikor reklamálnál, elfogadnád azt a magyarázatot, hogy hát te nem tudod megérteni, hogy mennyire bonyolult megcsinálni egy sült csirkét, meg aztán a sütőbe se fér be egyszerre csak kettő, igy aztán örüljél hogy egy sült csirke áráért legalább kaptál néhány morzsát.

    Megjegyzem a fenti esetben valószinüleg az adott éttermet, vagy bármilyen más boltot igen hamar bezárnának kb. csalás/sikkasztás/lopás vádjával... Ilyen szempontból a nem létező sávszélesség eladása pont ugyanilyen lopás, és még a lopónak áll feljebb...

  • deusrache

    csendes tag

    válasz bambano #203 üzenetére

    Grats, nem jó példa. Hálózatosnak hálózatos iparág. De a hasonlóság itt véget is ér.

    Ugyanis a tömegközlekedés nem kínál (mondjuk ki, kifogásolható módon) BKV+ csomagot, amivel elvileg kétszer olyan gyorsan is mehetnék. Persze az nincs megmondva hogy ennek a teljesítésére nincs módja, mert ugyanazt a metrót/villamost/stb használom a végén mint a többiek, tekintve hogy egyáltalán nincs más eszköz amit nyújthatnának.

    Ellenben az ISP-k egész nyugodtan árulnak többszörös pénzekért olyan csomagokat amiről te magad mondod ki hogy egyáltalán nem garantálhatóak, sőt, gyakorlatilag örülnie kell a felhasználónak hogy jut neki belőle valami 300 másik felhasználó mellett.

  • bambano

    titán

    válasz deusrache #205 üzenetére

    piros 107-es? intercity?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • deusrache

    csendes tag

    válasz bambano #206 üzenetére

    Hogy mi? Kissé eltérő a termék. A piros 107-es jár ahogy jár. Az IC ennél GARANTÁLTAN jóval gyorsabb. Tudod, X perc késés után visszakapod a pénzed az IC-k esetén. Így az IC gyakorlatilag a garanciája miatt tér el.

    Hol is van ilyen eltérés az ISP csomag között? Hacsak nem a dedikált vonalak (garantált rendelkezésre állás) és a lakossági szélessávú csomagok (nem garantált) közötti eltérést akartad demonstrálni...

    Piszkosul nem érinti azt, hogy miért kapjuk gyakorlatilag ugyanazt az EGYÁLTALÁN NEM garantált csomagot teljesen eltérő árakon.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz torreadorz #204 üzenetére

    Az éttermes példád majdnem jó, csak kicsit át kell fogalmazni:
    ha bemegyek az étterembe, amire ki van írva, hogy meglepi kaja, és én ezt előre tudom, akkor az éttermen nincs mit számonkérni.
    de az elgondolásodra egyébként van létező példa, úgy hívják, hogy lottó meg kaparós sorsjegy.A lottónál megmondják előre, hogy 1 a bazinagyszámhoz az esélyed arra, hogy nyerj. Vesznek lottót? vesznek. Pedig tudják, hogy nem fognak nyerni, megkapták a tájékoztatást, elfogadták a feltételeket, és játszanak.

    Ugyanez van az internetnél is. Kapott az ügyfél megfelelő tájékoztatást? Ha azt nézem, mennyit irkáltatok, azt kell hogy mondjam: nem. Ha azt nézem, hogy én megtaláltam azt az információt, aminek a létét tagadtátok, akkor azt kell hogy mondjam: *IGEN*. Az ügyfél kapott megfelelő tájékoztatást, ezek után aláírta a szerződést. Az ügyfél innen kezdve magára vethet csak.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • torreadorz

    csendes tag

    válasz bambano #206 üzenetére

    piros 107-es? intercity?

    Az intercity-n mióta szokták eladni ugyanazt a helyjegyet 20 embernek?

    El tudom képzelni, amint kimész mondjuk a reptérre, megveszed a családodnak fél misiért a jegyet az ausztráliai nyaraláshoz, majd mikor szállnál be a repülőre közölnék veled, hogy bocs de ülnek a helyeden mert másnak is eladtuk ezt a jegyet. Pénzt persze vissza nem adnának és másik repülőt sem biztositanak.

    Gondolom, lelkesen bologatnál a biztonsági őrnek, hogy ez teljesen rendben van, és még szivesen veszel máskor is fél misért jegyet, hátha 20ból 1x sikerül neked is leülni, mert te megérted, hogy a repülőre csak 120 ember fér fel, és teljesen érthető hogyha 840 embernek adtak el rá jegyet, akkor abból csak 120 fog felférni...

    Életszerü nem? istenem...

  • bambano

    titán

    válasz deusrache #207 üzenetére

    a vita nem azon ment, hogy miért kapod eltérő árakon a nem garantált szolgáltatást, hanem azon, hogy jogilag korrekt-e a korlátlan fogalom ezen értelmezése.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • torreadorz

    csendes tag

    válasz bambano #208 üzenetére

    "ha bemegyek az étterembe, amire ki van írva, hogy meglepi kaja, és én ezt előre tudom, akkor az éttermen nincs mit számonkérni.
    de az elgondolásodra egyébként van létező példa, úgy hívják, hogy lottó meg kaparós sorsjegy.A lottónál megmondják előre, hogy 1 a bazinagyszámhoz az esélyed arra, hogy nyerj. Vesznek lottót? vesznek. Pedig tudják, hogy nem fognak nyerni, megkapták a tájékoztatást, elfogadták a feltételeket, és játszanak."

    Jézusom ember... Melyik internetszolgáltatónál van kiirva hogy "meglepi internet"? Vagy hogy "fizessen 5000 ft-ot a netért, aztán vagy lesz vagy nem". A szerencsejáték nem tudom hogy jön ide, mindenesetre a feltételek között nincs olyan hogyha lottót veszel akkor nyersz. Csak valószinüségek.

    Ezzel ellentétben az ÁSZF-ben nem valószinüségek vannak, hanem bitek meg forintok. De felőlem igy is játszhatuk. Legyen meglepi internet. Vagy fizetek érte vagy nem, mit szólsz hozzá? Esetleg annyit fizetek érte amennyit én gondolok és nem annyit amennyi a szerződésben van. Na mit szólsz? Ja tudom, ilyenkor bezzek a szolgáltató verné az asztalt hogy de a szerződésben x ezer forintos havidij van, és nincs benne kitétel arra hogy nekem éppen milyen nehézségeim vannak...

    Amúgy csak egy kérdés:
    -van hiteled? Ha van, akkor próbáltad már beadni a banknak azt, hogy bocs de valójában én 20 helyről vettem fel hitelt, de csak egyet tudok törleszteni, szóval ezt benéztétek?

    Egyszer próbáld ki, meglepődve fogod látni hogy a bank erre felmutatja a SZERZŐDÉST amit aláírtál és közli hogy akkor most elárverezik a házadat meg az autódat, birósági végzéssel. És magyarázhatod hogy te csak ilyen "meglepi" szerződést kötöttél, meg hát különben is ki veszi komolyan ami a szerződésben van...

    ui:
    valaki azt irta vmelyik hozzászólásodban, hogy neked itt valami komoly (pozitiv) előéleted van megbizhatóság és egyebek kapcsán. Hát én nem tudom, de amennyi sületlenséget ma összehordtál itt, én ezt alaposan megkérdőjelezem

  • bambano

    titán

    válasz torreadorz #209 üzenetére

    rossz példa. a repülés nem folyamatos szolgáltatás.

    #207-re is:

    másik példa: vízellátás. ott sem úgy van méretezve a hálózat, hogy amenyi cső bemegy pl. egy 10 emeletes panelházban a lakásokba, annak az összege megy be az épületbe. Mégsem háborog senki. Használod a vizet, amikor akarod, és elzárod, amikor nem kell. és ott is van olyan, nyáron, aszály idején, hogy korlátozás van, vagy reggel, amikor csúcsrajáratják, akkor nincs akkora nyomás.

    ott miért nem teszel kifogást? annyiban más példa, hogy ott használat arányosan fizetsz, tehát erősen izgat a takarékosság kérdése. Interneten nem, tehát ott pazarolsz.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • _Voyage_

    aktív tag

    válasz bambano #203 üzenetére

    Itt dobálózól azzal, hogy otthoni net, stb.
    Valahol le van írva a szolgáltató részéről, hogy mi az otthoni net?
    Ha én itthon egész nap youtube hd-t nézek, nem torrentezek, semmi illegálisat nem csinálok, és mikor én éjjel alszok, anyám nézi a youtube hd videókat, reggeltől pedig ismét én, az nem OTTHONI használat? :U
    Valahol le van írva, hogy én max a kapott elméleti maximális sávszél 50%-át használhatom, napi 2 órában? Én nem tudok róla, mindenhol azt írja mindenki, hogy OTTHONI, de azt senki nem írja le, hogy ez mit takar.
    Az, hogy a nagyvállalatnak 300.000-ért adják el a netet, nekem meg 10.000-ért, az az ő bajuk. Ha a papírforma szerint, szerződés szerint UGYANAZ a sebesség, UGYANAZ a rendelkezésre állás, akkor mégis mi a különbség? Az, hogy a usert nagy ívbe leszarják, mert csak 10rugót fizet, és 100 user osztozik 50mbit-en, a nagyvállalatot meg nem szarják le, mert 300k-t fizet, ezért ő egyedül osztozik 50mbit-en. Ezzel semmi baj nincs, természetes. Ez a gyakorlat. Csakhogy ez sehova nincs leírva, hogy én rajtam kívül 100-200-1000 emberrel osztom meg azt a nyomvadt 8mbit-es netemet havi 10.000ft+-ért. Ja hogy ez egy elég gazdag kertváros, nem panel, ahol jósok ember össze van gyűjtve? Ha panelbe lakásonként megéri a digi-nek a 20/10, 15.000-ért miért nem éri meg egy-egy utcába végig vezetni? :U

    - - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -

  • _Voyage_

    aktív tag

    válasz bambano #203 üzenetére

    dupla

    [ Szerkesztve ]

    - - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -

  • _Voyage_

    aktív tag

    válasz bambano #212 üzenetére

    ott miért nem teszel kifogást?

    Mert ott nem az van a szerződésben, hogy korlátlan(vagy x mennyiségi korlát, pl 300gb), hanem ott forgalomarányosan fizetek érte. ;)

    - - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -

  • deusrache

    csendes tag

    válasz bambano #210 üzenetére

    Pedig az is a vita része. Sőt, szerintem fontosabb része része minthogy mi is az a korlátlan csomag.

    Az ISP-k ugyanis - kissé sarkított szavakkal élve - gyakorlatilag szabadon verték át a felhasználókat, mert bíztak abban (illetve, az akkori internetes szokások mellett, tudták) hogy senki sem fogja teljesen kihasználni a csomagját, így nem fogják a hálózatot vészesen terhelni. Ez alapvetően egy bevett termékpozícionálási fogás: ugyanazt kicsit más csomagolásban eladni drágábban, így az is megveszi aki amúgy (mondjuk sznobizmusból) nem venné azt, amit a pórnép is meg tud fizetni. Így még akkor is jobbnak érzi amit vesz, ha ugyanazt kapja. Komolyan - ha csak ordenáré weblapokra, emailezésre vagy pedig neadjisten játékra kell a net, még az 1mbps csomagok is jók. Csakhát vérpistike szeretné a világ tudtára adni hogy neki 120mbps csomagra van pénze.

    Csak aztán jött a web2. Egy rakat disztribúciós csatorna a webre került ami eddig nem ott volt, ráadásul jötték melléjük teljesen újak is. Skype, Rapidshare, Steam, Youtube, P2P share (bár mondjuk maga a P2P share nem ANNYIRA új - a DC++ nem egy mai találmány - csak mostanában sokkal elterjedtebb lett). Ezek meg elkezdtek akkora forgalmat generálni amit az átlagos, kisebb terhelésre belőtt hálózat már nem igazán bírt. Kicsit olyan mintha hirtelen mindenki annyi SMS-t írna mint karácsony este - joguk az lenne hozzá, de akkor is letaglóznák az összes mobil hálózatot. Ezen a ponton kissé visszaütni látszik a korábbi termék diverzifikáló technika ami a gyorsabb/kevésbé korlátozott internet elérés érzésén alapult, csak egyelőre még az ISP-k nem igazán jöttek rá hogy most akkor mi is legyen.

    Hogy jogilag korrekt-e a fogalom értelmezése: nem tudom. Nincs jogi képesítésem, nem vagyok ügyvéd. De erős a gyanúm hogy ha a szerződésbe ütköző lenne az hogy éjjel nappal P2P-zik vagy YouTube-ozik valaki, akkor az ISP felszólítaná a feltételek megszegése miatt, aztán bontaná vele a szerződést (mint ahogy teszik a megengedett limit megszegésénél). Tekintve hogy itt meg sem próbálják a felhasználókat zargatni hanem egyből egy harmadik, közvetve érintett félnek ugranak - akit erősen kérdéses hogy meg tudnak-e szorongatni -, jogilag alighanem minden rendben van a felhasználók részén. Egyszerűen arról van szó hogy az ISP-k mostani értékesítési modellje kisebb válságon megy át, és megy a tapogatózás hogy innen merre tovább.

  • torreadorz

    csendes tag

    válasz bambano #212 üzenetére

    Erre már inkább nem is válaszolok. Annyira sok hülyeséget beszélsz hogy az már szinte fáj.

    Ami a lényeg:
    a szolgátató és a felhasználó között van egy SZERZŐDÉS, amiben a szolgáltató vállal bizonyos fizikailag jól meghatározott dolgokat, cserébe ezért a user vállal szintén egy bizonyos de jól meghatározott összeg megfizetését.

    Ennyi és nem több. Ha bármelyik fél nem teljesiti a szerződésben vállaltakat, akkor az szerződésszegésnek minősül, és a szerződésben kikötött szankciokkal sújtható a szerződést szegő fél.

    És nincs tovább, teljesen felesleges idekeverni a 7-es buszt, meg az aszályt, meg a fejegység állapotát, semmi köze hozzá. Mint ahogy te is biztosan tudod, térdig érő szélben nem lehet lekvárt kaszálni.

    Részemről vita lezárva, véleményem szerint ha te tényleg hozzáértő, felelős informatikai szakember vagy akkor ezt már rég megértetted és el kell fogadnod hogy tévedsz és nekem van igazam, ha pedig nem akkor minden szóért kár, mert úgysem fogod sosem felfogni, csak védeni a védhetetlent.

  • emvy

    nagyúr

    válasz Ayg0 #165 üzenetére

    > hol kellene érdekeljen engem, egy kertes házban lakó embert az, hogy a száz lakásos paneleket tömörítő lakótelepen a nagyobb népsűrűség miatt minden épületben ott az optika?

    Hat, pedig ugy tunik, hogy erdekel :)

    while (!sleep) sheep++;

  • t72killer

    titán

    válasz bambano #203 üzenetére

    Már írtam, h a torrent és a nagymennyiségű letöltés engem nem érint, a folytonos rendelkezésreállás annál inkább. még akkor is, ha ennek a sebessége a negyede-ötöde a jobbféle vezetékes netnek (amit egy kiadósabb alföldi vihar 2-3napra hazavág).

    rendkívüli módon sajnálni fogják az isp-k, hogy a diák lekéste a jelentkezést, a másik meg lecsúszott a tőzsdéről. Lehet. és a diák, illetve a bróker keres magának másik ISP-t/netmegoldást, ők meg elveszítenek 2 újabb előfizetőt. Nem csak a gumibotpolitika, hanem a gazdasági verseny is mozgatóerő lehet.

    Ja, és a mobilnetet általában a korlátozásaival együtt láttam hirdetve, még ha a weboldal aljára is kellett görgetni az apróbetűs részhez. (illetve az ember általában eleve egy 500megás-3gigás forgalmú csomagra fizet elő, ezt problémamentesen meg is kapja, akkor is, ha Záhony-Hegyeshalom vonalon vonatozik és közben a laptopján szörföl (najó, itt pár*10km-en lesznek azért kimaradások, alternatívaként húzhat az ember maga után 600km utp-kábelt :D:D:D)

    Másik, hogy sok kisebb településen egyedül a mobilnet van versenyhelyzetben: tipikus az 1 falu 1 vezetékes monopol szolgáltató helyzet, az ember ha akarna se tudna mást választani. Mobilból meg ott van 3, remélhetőleg jó lefedettséggel (ha nincs, akkor marad a m. kir. légiposta:()

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • Tyberius

    aktív tag

    Akartam ide írni egy vitriolos hozzászólást, de látom, a PH! kedvenc ISP-trollja már jól szétrombolta a topikot. Persze nem ő a hibás, hanem azok, akik etetik...

  • PhoenixK

    őstag

    válasz Tyberius #220 üzenetére

    "PH! kedvenc ISP-trollja"
    Ez a megfogalmazás nagyon tetszik, minden benne van, ami kell! :C

    "Önérzetem van, de hülye azért nem vagyok!"

  • h_143570

    addikt

    válasz #06658560 #161 üzenetére

    Na ebben az esetben mar lehet a hirkozlesi felugyelethez szaladgalni, ha tartos a problema.

  • h_143570

    addikt

    válasz bambano #185 üzenetére

    Meg szerencse, hogy europaban elunk igy nekunk EuroDOCSIS van ami egy kicsiket gyorsabb.

  • bambano

    titán

    válasz _Voyage_ #215 üzenetére

    Akkó' trollkoggyunk... ha már ez az összes érv ellenem...

    Ott is benne van a minőségi paraméterek között, hogy milyen nyomással, stb. hogyan kell érkeznie a víznek a csapodhoz.

    #216: "Hogy jogilag korrekt-e a fogalom értelmezése: nem tudom. ": szerinted nem perelték volna szét az összes isp-t, ha nem lenne korrekt az ászf? Az nhh azonnal megbüntet mindenkit, amikor bármi apró lehetőséget lát erre... Kicsit-nagyot egyformán.

    "De erős a gyanúm hogy ha a szerződésbe ütköző lenne az hogy éjjel nappal P2P-zik": volt egy időszak, amikor fel is szólították és szerződést is bontottak velük. Manapság meg priorizálnak.

    Az isp-k értékesítési modellje válságban lenne?? A kábeltv-s piac a válság ellenére is jól megy, az adsl stagnál, a mobilinternet meg csúcsokat döntöget... nem nevezném válságnak.

    #217: ez remek érvelés, megjegyzem. gyakorlatilag annyit mondtál, hogy hülye vagyok, ha nem fogadom el a véleményed. rotfl.

    A hsz-ed többi részével egy apró probléma van: amit a szerződésekről írtál, azt *soha* *senki* nem vitatta.

    #219: isp-k elveszítenek két előfizetőt, vagyis azok átmennek máshova? erre a magyar viszonyok ismeretében egy kifejezést tudok mondani: cseberből vederbe.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz h_143570 #223 üzenetére

    nem, nem gyorsabb az eurodocsis.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz h_143570 #226 üzenetére

    Nem. Az az állítás igaz, hogy az eurodocsis gyorsabb, mint a docsis, az az állítás nem igaz, hogy az eurodocsis gyorsabb, mint az általam megadott paraméterek.

    Figyelmedbe ajánlom a táblázat fölötti sort az általad közölt linkben: "Maximum raw throughput including overhead (maximum usable throughput without overhead)" és az adat 55 (50) Mbps.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Stavi

    tag

    válasz bambano #227 üzenetére

    nem úgy van, h a youtube ráfizetés a google-nak, és inkább viszi a pénzt, mint hozza?
    ha ez igy van, akkor miből kérnek a szolgáltatók? ;] :F

    Privátba hamarabb elérsz... stavi(kukucs)tvn(ponyt)hu.

  • Rhino666

    őstag

    válasz REDeath #104 üzenetére

    A YouTube-nak van a legnagyobb forgalma a világon kb., efelől nincs kétségem, de azért a Facebook-os flash játékok, Myspace-es videók, zenék stb. is csinálnak forgalmat rendesen. :K Mondjuk a Twittert hülyeség volt felhozni, mert azt hiába használják sokan, akkor is csak párszáz KB egy oldal... :D

    Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.

  • h_143570

    addikt

    válasz bambano #227 üzenetére

    Igen lattom mar, te DOCSIS ra hivatkoztal, viszont EuroDOCSIS sebesegeket adtal meg.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz bambano #202 üzenetére

    Mert? Mit is hiszek szerinted? S miért baj, hogy elvárom, amit eladtak nekem szolgáltatást- igen, a rendelkezésre állássokkal együtt is- amiket nem kifogásoltam önmagában, hanem a komplett rendszerben- azt kihasználom, s teszi ezt ugyanakkor másik ezer hasonló hülye, amitől nektek, ispknek már összeszorul a segglyukatok, mert ezt nem tudjátok teljesíteni. S ezért sipákoltok, hogy gugli, mocskos, fizess nekünk? Ergo ugyanazért két helyről, kétszer várjátok a pénzt. nem visszás neked a dolog? Különösen olyannak tartani a markod, akihez rohadtul nincs semmi közöd?

  • deusrache

    csendes tag

    válasz bambano #224 üzenetére

    "szerinted nem perelték volna szét az összes isp-t, ha nem lenne korrekt az ászf? Az nhh azonnal megbüntet mindenkit, amikor bármi apró lehetőséget lát erre... Kicsit-nagyot egyformán."
    A NHH nevetségesen kicsi büntetéseket osztogat. Egy-egy kihágásért maximum pár millió forint büntetés jár; a hírértéken kívül általában semmi hatása nincs. Ha ezzel nem értesz egyet, akkor mutass majd olyan ítéleteket ahol igazán komoly büntetéseket osztott ki!

    Azt meg nem is részletezném hogy Magyarországon még egyáltalán nincs kultúrája annak, hogy a felhasználók birokra mennek csak mert kitolnak velük.

    Ráadásul a "Nem büntetnek meg minket, tehát jók vagyunk" logika elég nehezen fér össze azzal hogy "bár a felhasználókat senki sem bünteti sőt nem is szól nekik, mégis szerződést sértenek". Kissé tudathasadásos állapot.

    "Az isp-k értékesítési modellje válságban lenne?? A kábeltv-s piac a válság ellenére is jól megy, az adsl stagnál, a mobilinternet meg csúcsokat döntöget... nem nevezném válságnak."

    Ha nem lennének bajban akkor minek ugrálnának? Biztos nagyon ráértek és ha már úgyis trendi a Googlet perelni, akkor hát miért is ne! :U

    Azt pedig ne felejtsük el, hogy azt a sok előfizetőt nem kis részt azért érik el mert eléggé nyomott árakat alkalmaznak. Annak ellenére hogy piszok sokat adtak el, a DDR2 piac is összeomlott a nyomott árak miatt.

  • cucka

    addikt

    válasz #06658560 #231 üzenetére

    A rendszer olyan, mint mondjuk a bkv metróhálózata. Minden bérlettel rendelkező ember használhatja a metrót, a rendszer működik. Ha viszont mindenki egy időben szeretne metróval utazni, a rendszer összeomlana.
    A te otthoni interneted ilyen szempontból nagyon hasonlít a bkv bérletre, mert az isp-től is olyan szolgáltatást kapsz, ami nem garantál neked semmit, cserébe olcsó.

    Az ISP-k azért nem tudják teljesíteni az irreális elvárásaidat, mert az elvárásaid és a valóságban kapott szolgáltatás távol állnak egymástól.

    A videómegosztókkal és a torrentezéssel az isp-k olyan konstans hálózat kihasználást kaptak a nyakukba, amivel nem tudnak mit kezdeni, nem erre van kitalálva a rendszerük. Ugyanakkor a másik irányból szorítja őket az árverseny illetve az, hogy mindig minél nagyobb számot kell kiírni az óriásplakátra.

    Amúgy szerintem sem túlzottan etikus leverni a Google-n a megnövekedett költségeket, de ha nem rajtuk verik le, akkor kicsodán? El tudod képzelni, hogy mekkora felháborodást váltana ki a júzerekből, ha megmondanák nekik, hogy a 10-20-30 megabites csomagjuk valójában mennyit tud garantáltan? Te hogy magyaráznád meg nekik? Vagy azt hogy magyaráznád meg nekik, hogy a youtube és a google miatt duplájára növeled az internet előfizetésük árát? Hiába lenne igaza az ISP-nek, a felhasználók hangos többsége annyit értene belőle, hogy
    - kifizette a 10-20-30 megabitet, a szolgáltató viszont átverte őket
    - használni merészelte a már kifizetett 10-20-30 megabitet, ezért a szolgáltató árat emel, szemét mocskok, extraprofit, stb.

  • auth.gabor

    tag

    válasz bambano #202 üzenetére

    "Nevezzük nevén ezt a dolgot: overbook. Mekkora az esélye annak, hogyha a nagyvállalati ügyfeleknek szánt szolgáltatás esetén ezt le merik írni, akkor otthoni ügyféllel nem húzzák meg ugyanezt?"

    Esélye sincs. Biztos benne van a T-Home és a T-Com cégcsoport közötti szerződésben, de a T-Home és az ügyfél közötti szerződésben ennek nyoma nincs.

    Nézd már meg például a T-Home ÁSZF-et és végfelhasználói szerződést, olvasd el, és mondd már meg, hogy a két fél által aláírt szerződésben melyik pontot sérti meg az az ügyfél, amelyik letöltési irányban 15Mbps maximális és 5Mbps garantált sávszélességű, 95 százalékos rendelkezésre állású internet kapcsolaton az év legalább 347 napján napi két órában HD videókat néz a Youtube portálon. Én rá tudok mutatni arra a pontra, amelyet megsért a szolgáltató, ha ezt nem teszi lehetővé.

    Az a baj, hogy Te a céged üzleti terve (álmai) alapján vitatkozol, én meg elolvastam a kapott szerződést és az ÁSZF-et, megnéztem, hogy mi a valós jogi helyzet. Ez a fő különbség.

    https://iotguru.cloud

  • auth.gabor

    tag

    válasz cucka #233 üzenetére

    "A rendszer olyan, mint mondjuk a bkv metróhálózata. Minden bérlettel rendelkező ember használhatja a metrót, a rendszer működik. Ha viszont mindenki egy időben szeretne metróval utazni, a rendszer összeomlana.
    A te otthoni interneted ilyen szempontból nagyon hasonlít a bkv bérletre, mert az isp-től is olyan szolgáltatást kapsz, ami nem garantál neked semmit, cserébe olcsó."

    Héló-héló-héló...

    A BKV nem garantál semmit. Az ISP igen. Lásd szerződésed és az ÁSZF. QED.

    "El tudod képzelni, hogy mekkora felháborodást váltana ki a júzerekből, ha megmondanák nekik, hogy a 10-20-30 megabites csomagjuk valójában mennyit tud garantáltan?"

    Kb. egy éve _kötelező_ kiírni minden reklámban a garantált sávszélességet, ki is írják. Amit oda kiírnak, az benne is van a szerződésben. Ha benne van a szerződésben, akkor _kötelező_ betartania. Ha nem tartja be, kötbért köteles fizetni. Ez ilyen egyszerű dolog.

    Senki nem kívánja, hogy mindig a maximális sávszélességen tudjon letölteni. De azt igen, hogy a garantált sávszélességen a garantált rendelkezésre állás ideje alatt tudjon.

    https://iotguru.cloud

  • auth.gabor

    tag

    válasz bambano #224 üzenetére

    "Az isp-k értékesítési modellje válságban lenne?? A kábeltv-s piac a válság ellenére is jól megy, az adsl stagnál, a mobilinternet meg csúcsokat döntöget... nem nevezném válságnak."

    Válságban van.

    Tavaly költöztem egyik kerületből a másikba. Az egyik kerületben az X szolgáltató volt kvázi monopol helyzetben a kábelnet tekintetében, a másik kerületben az Y szolgáltató. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy lemondanám, kiválasztottam a lemondást: muzsika-muzsika-muzsika, kb. 10 perc után meguntam. Felhívtam újra az ügyfélszolgálatot, kiválasztottam az új ügyfeleknek szóló menüpontot, azonnal felvette az operátor, akivel közöltem, hogy rossz gombot nyomtam, én lemondani szeretném, kapcsolt a lemondó kollégához, aki szintén azonnal felvette. Elmeséltem, hogy költözés miatt lemondanám, nincs hűségidőm, megtehetem. Nem úgy van az, mondta megnézi, hogy a másik kerületben van-e szolgáltatási területük, mert akkor inkább vigyem ezt a szolgáltatást oda. Mondtam, hogy megnéztem már, nincs. De megnézi ő is. Megnézte, valóban nem volt. A következő logikus mondata az lett volna, hogy akkor megszüntetjük a szerződést. Ehelyett megkérdezte, hogy ha ad kedvezményt, akkor megtartom-e az előfizetést...

    https://iotguru.cloud

  • #06658560

    törölt tag

    válasz cucka #233 üzenetére

    És a BKV esetén konkrétan hol kell érdekeljen, hogy milyen a hálózat logisztikája? Szerződtem a bérlet, jegy megvásárlásával, hogy a BKV elvisz a feltételeinek megfelelően. Ha nem tudja teljesíteni, az nem az én bajom, az övé. Ha azért nem tudja teljesíteni, mert szűk a cső, az ö baja, neki kell megoldania. tisztán értem, hogy rohadt drága maximális sávszéllel minden háztartást ellátni, de ha kínálják a szolgáltatást, s a nép igénybe veszi, de ők nem erre készültek fel, nehogy már sírjanak. Dolgozzanak, oldják meg, hogy a vállalást teljesítsék.
    Elektromos hálózatot sem átlagra, hanem maximumra méreteznek. Klimatizálást, fűtést is az extremumokra.

  • P100

    senior tag

    Ez egyszerűen felháborító. Hogy jön ahhoz pár szaros senkiházi, hogy a Googletől pénzt követeljen?

    A Google többet tett a webes technológiák fejlődéséért, az internet szabadságáért, a felhasználói élmény javításáért, a globalizáció elterjesztéséért, a fejlődő országok kommunikációjának javításáért, mint BÁRKI fog amíg világ a világ.

    Erre itt követelőznek, mint a kisgyerek apucitól.

    Harcolj a hazádért, MAGYARORSZÁGÉRT! http://www.erepublik.com/hu/referrer/Hungarian+Soldier

  • bambano

    titán

    válasz auth.gabor #235 üzenetére

    "A BKV nem garantál semmit. Az ISP igen. Lásd szerződésed és az ÁSZF. QED.": fail. paraméterkönyvről hallottál-e?

    A többit hagyjuk, többször volt már szó róla.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz P100 #238 üzenetére

    google és az internet szabadsága? én másik googlet ismerek?
    azt meg továbbra sem értem, ti mindannyian ennyire a saját zsebetek ellenségei vagytok? neked az a fontosabb, hogy mit tett a google egy több ezer kilométerre levő országért, mint az, hogy mennyi az internet előfizetési díjad?

    erre az, hogy nem életszerű hozzáállás, elég finom megfogalmazás. az ostobaság jelző sokkal jobban passzol rá.

    másik hsz-re: azt ne vegyük már vitaalapnak, hogy rosszulképzett telefonemelgető droid mit javasolt neked egy kötelezően végrehajtandó előre leírt fordulatokat tartalmazó beszélgetésben.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Vico87

    tag

    Én a cikkhez szólnék hozzá. ;]

    Érdekesen gondolkoznak ezek a cégek. A Google önszántából nem fog nekik perkálni, nem segélyszervezet, hanem bevételből élő cég. Minden további nélkül megtagadhatja a fizetést, mivel legalább annyira rászorulnak ezek a cégek a Google-re, mint a Google rájuk. Ha pedig netán a Google nem lenne, akkor jönnének mások a helyébe ugyanilyen szolgáltatásokkal, és a terhelésük nem változna, csak nem egy nagy hal felé menne, hanem több kicsi felé. A megoldás a hálózatfejlesztés, de hát az drága... Bíróságra meg értelmetlen lenne vinni az ügyet, hosszú huzavona lenne az eredménye, kétséges kimenetellel.

  • auth.gabor

    tag

    válasz bambano #239 üzenetére

    "paraméterkönyvről hallottál-e?"

    Hallottam róla, a rendes neve Szolgáltatási szerződés. A megrendelő és a BKV közötti szerződés tárgyát képező járatok minőségi és mennyiségi leírása van benne, a BKV kötbérezhető, ha nem teljesít.

    Egy baj van mindössze, a Szolgáltatási szerződésben említett megrendelő nem az utas, az utas és a BKV közötti szerződésben (keretszerződés) nincs szó a szolgáltatás minőségi és mennyiségi teljesítéséről. Kérlek mutass rá arra a pontra az utas és a BKV között az utas kezdeményezésére ráutaló magatartással kötött keretszerződésben lévő azon pontokra, amelyek alátámasztják az állításod.

    Segítek: a BKV ilyen szempontból jó példa, mert _semmi_ garanciát nem vállal az utassal kötött szerződésben, hogy az utas fel fog férni egy adott járatra, illetve arra se, hogy bármikor is próbálkozik, fel fog férni a járatokra. Nem is tudna garanciát vállalni erre, hiszen rajta kívülálló okokból történik az adott járat túlterhelése.

    Egy ISP ellenben garanciát vállal a felhasználóval kötött szerződésben minimális sávszélességre, persze nem túl vészes (általában 95%) rendelkezésre állás mellett. Ha elolvastad volna a szerződést valaha is, akkor tudnád és nem vitáznál ezzel az állítással.

    Két dolgot lehet tenni a jelenlegi helyzetben. Vagy új szerződést ír az ISP, és nem vállal garanciát arra, amire nem tud, és ezzel ügyfeleket veszíthet. Vagy bővíti az infrastruktúrát, ami pénzbe kerül, s ezért árat kell emelnie, de ezzel is ügyfeleket veszíthet. Hibás döntések sorozata vezetett ide, de egyik hibás döntést se a felhasználók hozták, hanem a befektetők és a piaci verseny szorongatta menedzsment.

    "A többit hagyjuk, többször volt már szó róla."

    Egyszer se ejtettél szót róla. Tehát ismét: Nézd már meg például a T-Home ÁSZF-et és végfelhasználói szerződést, olvasd el, és mondd már meg, hogy a két fél által aláírt szerződésben melyik pontot sérti meg az az ügyfél, amelyik letöltési irányban 15Mbps maximális és 5Mbps garantált sávszélességű, 95 százalékos rendelkezésre állású internet kapcsolaton az év legalább 347 napján napi két órában HD videókat néz a Youtube portálon.

    https://iotguru.cloud

  • bambano

    titán

    válasz auth.gabor #242 üzenetére

    Nem szoktam felhasználói szerződéseket olvasni a szó hagyományos értelmében. Írni szoktam őket, ugyanez igaz az ászf-re is.

    Maradjunk annyiban, hogy azt, hogy a szerződéses minimum sebesség az idő 100%-ában rendelkezésre álljon, fizikailag lehetetlen megoldani. Tehát ilyen irányú fejlesztés nem lesz, mert amit nem lehet, azért kár kapálózni.

    Az, hogy az isp nem nyomul olyan irányba, ami fizikailag lehetetlen, nem hibás döntés, hanem életszerű. Szerintem meg két dolog történhet: 1. marad minden így, ahogy van (erre látok legnagyobb esélyt), 2. isp nyilvánvalóvá teszi, hogy az itt felmerült felhasználói elvárások soha nem képezték és ezentúl sem fogják képezni a szerződés tárgyát.

    Ez utóbbi nyilvánvalóvá tétel egyes isp-knél megvolt és megvan, másoknál volt, nem tudom, van-e, legfeljebb mindenki ki fogja jelenteni. Az, hogy az upcnál közismert 300 giga van meg közismert priorizálás van, az konkrétan ezt jelenti, hogy nem arra fizettél elő, hogy az idő 100%-ában padlógázon toljad a hálózatot.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • auth.gabor

    tag

    válasz bambano #240 üzenetére

    "google és az internet szabadsága? én másik googlet ismerek?"

    Bizonyára. :)

    "azt meg továbbra sem értem, ti mindannyian ennyire a saját zsebetek ellenségei vagytok? neked az a fontosabb, hogy mit tett a google egy több ezer kilométerre levő országért, mint az, hogy mennyi az internet előfizetési díjad?"

    Miért gondolod azt, hogy _nem_ az én zsebemen fog végül lecsapódni, ha a Google fizetni kényszerül? A pénz nem terem szabadon és mindig mindent a végfelhasználó fizet. És pont ebből következően nem a saját zsebem ellen vagyok, szeretnék átalánydíjas internet előfizetés helyett pontosan annyit fizetni, amennyit használom. Nincs más reális lehetősége a szolgáltatóknak, mint bevezetni a forgalom alapú számlázást, ami évtizedek óta bevált a víz, az áram, illetve a telefon szolgáltatások esetén, ám valamiért az ISP-k egy rossz múltbeli döntés miatt bevezették a "korlátlan" fogalmat, hihetetlen nyereségre tettek szert a "korlátlan" szolgáltatások eladásakor, és most jött vissza a pofon. Ilyen az üzleti élet.

    https://iotguru.cloud

  • Pubszon

    veterán

    Még, hogy vesztesek...
    Akkor mi kinek fizetünk? Ki rakja zsebre az előfizetők által befizetett milliárdokat?
    Irigyek a Google-re, hogy ott van ész meg pénz...

    ASRock X79 Extreme6, i7 4930K, 32GB DDR3, GTX 1080 G1, Corsair RM750x...

  • auth.gabor

    tag

    válasz bambano #243 üzenetére

    Egymás fölé teszek két bekezdést.

    "Nézd már meg például a T-Home ÁSZF-et és végfelhasználói szerződést, olvasd el, és mondd már meg, hogy a két fél által aláírt szerződésben melyik pontot sérti meg az az ügyfél, amelyik letöltési irányban 15Mbps maximális és 5Mbps garantált sávszélességű, 95 százalékos rendelkezésre állású internet kapcsolaton az év legalább 347 napján napi két órában HD videókat néz a Youtube portálon."

    Illetve.

    "Maradjunk annyiban, hogy azt, hogy a szerződéses minimum sebesség az idő 100%-ában rendelkezésre álljon, fizikailag lehetetlen megoldani. Tehát ilyen irányú fejlesztés nem lesz, mert amit nem lehet, azért kár kapálózni."

    Rámutatnál, hogy hol írtam azt, hogy a szerződéses minimum sebesség az idő 100%-ában rendelkezésre kell álljon? Jelenleg 95 százalékot vállalnak a szolgáltatók, ahogy írtam is.

    "Nem szoktam felhasználói szerződéseket olvasni a szó hagyományos értelmében. Írni szoktam őket, ugyanez igaz az ászf-re is."

    Akkor ne csak írjad, néha olvasd el, mint írtál. :)

    https://iotguru.cloud

  • P100

    senior tag

    válasz bambano #240 üzenetére

    "google és az internet szabadsága? én másik googlet ismerek?"

    Igen, valószínűleg egy másik Googlet ismersz.

    Szerinted mi köze van egy "több ezer kilométerre lévő országban" levő internetszolgáltatóknak a magyar piachoz? A net havidíjam 3500 Ft, 30/20 Mbit/s és köszönöm szépen, ez nekem teljesen megfelel.

    Harcolj a hazádért, MAGYARORSZÁGÉRT! http://www.erepublik.com/hu/referrer/Hungarian+Soldier

  • bambano

    titán

    válasz auth.gabor #246 üzenetére

    Ok, akkor pontosítok. A szolgáltatásnak az idő 95%-ában rendelkezésre kell állnia 5% vagy annál kisebb idejű leállás elfogadható. Ez az a 95% amiről te beszélsz.

    Amikor a szolgáltatás rendelkezésre állna és használni is akarod, akkor ezen időszak 100%-áról beszélek én. Ami végülis a 95% 100%-a. de hasogasd csak a szórszálat tovább.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • csaabz

    őstag

    válasz Pubszon #245 üzenetére

    Errol van szo. Irigyseg... :K

    https://www.flickr.com/photos/187066941@N05/

  • auth.gabor

    tag

    válasz bambano #248 üzenetére

    "Amikor a szolgáltatás rendelkezésre állna és használni is akarod, akkor ezen időszak 100%-áról beszélek én. Ami végülis a 95% 100%-a. de hasogasd csak a szórszálat tovább."

    Hm, ennek fuss neki még egyszer, mert ez így értelmetlen betű és számhalmaz.

    A szolgáltató azt vállalta fel a szerződésben, hogy az év 347 napján legalább a minimálisan garantált sávszélességet biztosítja minden felhasználó számára, illetve a maradék 18 napon törekszik rá, hogy szolgáltasson. Tetszik vagy nem tetszik, valószínűleg ezt vállalta a céged is, ha nem titkolnád annyira, akkor megnézném az ÁSZF-et és a szerződésmintát (amelyet elvileg Te írtál, de mégsem olvastad :).

    Mondhatod, hogy a szolgáltató hibásan mérte fel a felhasználói viselkedést, mondhatod, hogy a szolgáltató hibás üzleti tervre alapozta a működését, mondhatod, hogy a szolgáltató felelőtlenül reklámozta a szolgáltatását, mondhatod azt, hogy a szolgáltató átgondolatlan szerződést íratott alá a felhasználóval, mondhatod azt, hogy a szolgáltatónak nincs se minőségileg és se mennyiségileg elegendő infrastruktúrája... azt nem mondhatod, hogy a felhasználó a hibás, mert az eddigiektől eltérően, ám a _szerződés_ keretein belül használja a szolgáltatást...

    Egyszerűen nincs értelme ezt tovább folytatni, Te a céged álmaira (ködös üzleti tervére) alapozod a véleményed, én az aláírt szerződésre, bíróságon vesztenél, és ezt Te is tudod.

    https://iotguru.cloud

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés