Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Coq


Coq
aktív tag

OMG :Y

(#2) Diopapa


Diopapa
addikt

Mondjuk szvsz az nyilvánvaló kamu, hogy olcsóbbak lennének az alkatrészek, ha nem lenne a 8 napos elállás. Minden bokorban szaküzlet és webshop van, kétlem, hogy nagyon tudnák az árakban érvényesíteni az ebből fakadó többletköltségeket. Vagy legalábbis nem számottevő mértékben. Plusz, ha egy boltnak nincs webshopja, most olcsóbban adja a termékeket? Ugye hogy nem... :U

Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

(#3) hallador válasza Diopapa (#2) üzenetére


hallador
addikt

Hozzátenném, hogy amit a kereskedő mond abban van valami, már az is nagy előrelépés hogy magyar emberek fejébe sikerült így a bevezetés után 17 évvel, hogy a 3 napos szabály nem úgy működik, mint a kölcsönző. (A magyarok 60 % direkt, vagy nem (!?) mintha még a szocializnusban élne!).
Valamint abban én sem hiszek, hogy a 8 napos szabály annyira hátrányos lenne. A kereskedők is megérik a pénzüket sok esetben. Gondoljuk a gyártók által biztosítótt jótállás bővítésr, ahol a magyar notebook kereskedől legjobb hogyan b@ssz&k át a vásárlót, hogy többet költsön, 30 napon belül meg kell venni a jótállásbővítést a notebookra, mert különben nem érvényesíthető.... Hmmmm... Senki nem mondta nekik, hogy a gyártók erről nem tudnak, náluk az alapjótállás ideje alatt, rosszabb esetben 90 napon belül kell megvenni. Szóval a kereskedőt sem kell félteni, ha lehúzásról van szó.
Nem beszélve az olyan esetekről, ahol egy termék I3-al 130 000 Ft, I5-el meg 200 000 Ft, de csak Magyarországon, mert mindenhol a világon ez max 100 $ -os emelkedést idéz elő, Magyarországon ez 300 $. Magyarázat nincs.
Vagy emlegethetném a DELL-t is ahol ha akarod, ha nem 3 év a jótállás azt nem teszik hozzá persze, hogy az alaptermék árába bele van számolva a 3 évre való jótállás bővítés ára, azaz, nem választhatsz, hogy neked kell vagy nem a 3 év. Neked kell pont.

Szóval ezeket a dolgokat a kereskedők régen beleszámolták már.

[ Szerkesztve ]

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#4) FlekkeN


FlekkeN
aktív tag

Jól leteremteném azt aki egy lanpartyra kihozza a boltból a hardvert majd utána eláll a vásárlástól.

(#5) hallador válasza FlekkeN (#4) üzenetére


hallador
addikt

Én megbüntetném, de nehéz bizonyítani. Illetve törvényileg kötelezném, hogy ne lehessen visszavenni. Ha nagy a buli, akkor legyen nagy, nem csak a suhancnak, hanem a másnak is.

[ Szerkesztve ]

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#8) hallador válasza #24334592 (#6) üzenetére


hallador
addikt

Sőt annyira létezik, hogy jövőre 14 nap lesz. Már ha a Webshopokra gondolsz.

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#9) asdf_


asdf_
veterán

#3, #6: Ne keverjük már rögtön az elején. 3 napos nincs, 8 napos van.

[ Szerkesztve ]

(#10) misx válasza FlekkeN (#4) üzenetére


misx
senior tag

Én úgy tudom nem szabad használatba venni, max kibonthatod, megnézheted. Ez arra az esetre ideális, ha pl. véletlenül AGP-s VGA-t vettem és a lapom PCIE-s.

(#11) hallador válasza asdf_ (#9) üzenetére


hallador
addikt

Én biztos nem keverem... :)

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#12) Mr X válasza hallador (#11) üzenetére


Mr X
veterán

De, kevered, mert a 3 napos szabály nem elállásra vonatkozik, hanem hibás termékre. Gondolom erre utalt a fórumtárs.

(#13) hallador


hallador
addikt

(#12) Mr X

Na akkor most megpróbálom megint....

Hozzátenném, hogy amit a kereskedő mond abban van valami, már az is nagy előrelépés hogy magyar emberek fejébe sikerült így a bevezetés után 17 évvel, hogy a 3 napos szabály nem úgy működik, mint a kölcsönző. (A magyarok 60 % direkt, vagy nem (!?) mintha még a szocializnusban élne!).

Én ezt írtam....

nem úgy működik, mint a kölcsönző.

Az az nem lehet elállni a vásárlástól, csak, ha a termék rossz. Ha nem tettszik, akkor nem lehet visszavinni, de lehet ez a mondat csak nekem egyértelmű....
Ha jól emlékszem valamikor 1996, vagy 1997-ben vették ki azt, hogy 3 napon belül vissza lehet vinni bármilyen indokkal a terméket, nem lehet, csak akkor, ha valóban hibás a termék.

Kezd ez részetekről a magyar közoktatásban népszerű irodalomórára hasonlítani, ahol az idióta magyartanár, jobban tudja mire gondolt a költő 400 évvel ezelőtt, mint maga a költő...

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nekem az nem annyira tettszett, az NFH munkatársának hozzáállása, mert a fogyasztót egyáltalán nem védik a jogszabályok, kezdjük ott, hogy nincsen semmilyen ellenőrzésre alkalmas rendszer amivel le tudják ellenőrizni magát a terméket. Aztán folytassuk ott, hogy a kereskedőnek (Nagykernek) vannak néha eszközei amivel leellenőrzi a terméket. Nem is lehet a legtöbb esetben, mert gyorsan fejlődik az IT szektor. Ez alapján a gyár tud mondani valamit a kétes esetekre. (Az IT-ban ritkábban működik a független szakértő )

És gyakorlatilag ilyen baromságok vannak a cikkben (Nem a cikkírót bántom, mert tényleg ez van ami a cikkben le van írva), hogy 2 hét után hívogassa a kereskedőt, hogy mi van a termékkel, ha még nem cserélte volna ki, vagy nem javította volna meg a terméket.... A Kereskedő nem tehet róla, és nem is tehető felelőssé, viszont a magyar jogszabályok szart sem érnek, vagy a kereskedő enged, vagy a vásárló hagyja a fenébe mert nem éri meg a bíróságot az ügy. Szóval ez a Magyarországon a vásárlók helyzete jobb mint az átlag, kezdjük ott, hogy a jogszabályok olyanok mint a Lenin írta (Vagy a takarítónője, ezt soha nem tudjuk már meg) ki tudja mennyi komplett kötet, létezik, de nem jó semmire.

A kereskedő meg nem hülye nem fog ingyen alaplapokat, notebookokat osztogatni, vagy az árát visszaadni, mert miért tenné. A jogszabályok nem is kötelezik erre. A vásárló le van szarva, ha egyszer megvette így járt...

Az már más kérdés, hogy a kereskedő, mivel meg hogyan próbál kereskedni, de az meg megint más kérdés.

[ Szerkesztve ]

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#14) bazsi83vp válasza hallador (#13) üzenetére


bazsi83vp
senior tag

Ezért kéne egy olyan jogszabály, ha 28 nap alatt nem rendeződik a vevő kérhessen más terméket stb... Jó elvileg a kiskereskedő szívná meg, de persze a további lépéseket is kellene szabályozni.
A vevőt csak az érdekli, hogy szar terméket, szolgáltatást kapott és kész, ennyi - ha tele a tudata, picit átírja a történetet és megy a bolt neve a tékozló homártól át ide oda.. kinek jó ez? Hírnévrontás? Az, de hazudott? Nem.

A másik vevői véglet... aki visszaél az elállási joggal (mint írtátok a lanpartis), az a nettó szívás, sajna.

(#15) Mr X válasza hallador (#13) üzenetére


Mr X
veterán

Így már tiszta, de nem ártott volna akkor így leírnod, mert mint a példa mutatja, többen is félreértettük, mire gondoltál.

(#16) hallador válasza bazsi83vp (#14) üzenetére


hallador
addikt

Alapvetően a gond ott indul, hogy a Távol-keleti hozzáállás teljesen más mint a Nyugati társadalmakban, Távol-Keleten a jótállás fogalma teljesen máshogy értelmezett. És nem is igazán érdeklik a nagy gyártókat, hogy mi a magyar jogszabály.
A Nagyker behozza, forgalomba helyezteti a saját kontójára a terméket, de az ebbe nem tartozik bele, hogy a jótállás helyzete nem megoldott egyáltalán. A Nagyok (Bár pl az Acer szarik erre pl, jártunk úgy, hogy egy 2 éves modellre azt mondta a BRNO-i szerviz, hogy nem éri meg javíttatni levásárolhatod, ebbe és ebbe a nagykerbe, pénz vissza nuku...) azért tartanak több alkatrészt még akkor is ha nem gyártják már (Berendelnek a gyártól x ezer alaplapot, kijelzőt stb... és abból rendezik a jótállást) És Távol-Keleten ez a módszer működik csak ,mivel a gyár letojja a jótállás fogalmát. (Dell, HP, IBM, stb...)
De emlegethetném a Casio-t is, ahol a garanciális javítás úgy történik, hogy a termékből (órából) a nagyker berendel 10-el többet, és abból javítanak, mert alaphelyzetben nincs....

Szóval ezt nem veszik figyelembe a törvényhozók, helyette vannak gumi szabályok amik semmire nem jó, csak arra, hogy valamennyire kordában tartsák az elkerülhetetlent amikor is sikerül ez a legtöbb esetben működik is, vagy a nem foglalkozik a vásárló a dologgal, vagy bíróság.

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#17) bazsi83vp válasza hallador (#16) üzenetére


bazsi83vp
senior tag

Tudom, jogász (amúgy büntető, szóval nem az én területem...) vagyok, de nem törvényhozó... ugyanakkor vevő is, így utóbbiként nyilvánulnék meg

Ezért írtam, hogy ki kellene a sok lóbaszónak a minisztériumban találni, hogy ilyen esetekben hogy osztozzanak a veszteségen a kisker-nagyker-állam felek... utóbbi sztem forgassa vissza a másik 2 felé legalább a beszedett áfát. (sose lesz ilyen - ne aggódj).
De a lentire jogszabályt?
Ha vmi bibi van mégse lehet azt mondani hónapokig tartó huzavona után, hogy a gyártó visszadobta mert talált egy alig látható (és az áramkört el sem érő) karcolást a lapon (amit persze szállítás közben keletkezett - mittudomén, gyorsulás-fékezéskor táncolt benne a hátlapi takarólemez) és a vevő a gyökér. Én is elküldeném a boltost a szakadár k. anyjába, csak úgy. Itt én vagyok a vevő.
Vagy ezt hogy kezelnéd, ha te vagy a pult túlfelén? Az mondod, van másik bolt, engem meg lehet híresztelni?

[ Szerkesztve ]

(#18) hallador válasza bazsi83vp (#17) üzenetére


hallador
addikt

Az a helyzet, hogy szerintem egyáltalán nem könnyű a helyzet én ugyan dolgoztam a Legendás Mistrálban a fogyasztóvédelem rémálmában, de az 10 éve volt, akkor még ez ennyire sem működött mint most.
De az a helyzet, hogy a kereskedő sztem akkor hibázik ha megvezeti a vásárlót, ezt a 20 éves informatikai tapasztalatom alapján tudom első kézből mondani neked, (Jótállás bővítéses esetek, hülyének nézés, másra mutogatás stb... )

De ha csak él a jogaiva, és mint látható nem csinál semmi büntetendőt akkor bizony nem az ő hibája. Arról nem tehet, hogy a vásárló nem ért hozzá, az vitatható, hogyha a vásárló hallgat rá (A haver, szomszéd srác jobban tudja esete) akkor már viszont a kereskedő is jobban jár, mert olyat ad el ami elméletben, gyakorlatban is működik (Együtt is).
Aztán mikor a kereskedő összerak/at egy gépet, és az össze van rakva nincs az az ... hogy ott sérül az alaplap. Leragasztja, és pont. Onnantól kezdve, ha a géphez nincs belenyúlva, akkor a kereskedő köteles cserélni. (Jaj és akkor az olyan egyértelmű trükkökről ne is beszáéljünk, hogy a termék nem egy számítógépnek számít (Mint egy brandel-t termék esetén), hanem alkatrészként adták el tehát egy alapcsere is lehet 3 hónapos 'buli') Ha viszont a gép komplett ként lett eladva, akkor nem játszhat ilyet.

Az hogy Te vagy a vevő mindenki leszarja, és nem azért mondom, mert nem tisztellek, hanem azért mert a kereskedő nincs kötelezve semmire, a nagyker sem, de az állam sem, tehát ha baj van a vevő húzza a rövidebbet. Ajánlások vannak a törvényben, de az semmit nem jelent. Ha elviszi az alaplapot a kereskedő 5* 3 hónapra, akkor elvitte, és le van írva hogy nem lehet, nincs.

Vagy ezt hogy kezelnéd, ha te vagy a pult túlfelén?

Például úgy, hogy én már nem élek jelenleg Magyarországon, de tudom, hogy ez a vásárlónak nem válasz, nincs rá jó válasz. A kereskedők azért jó fejek a legtöbb esetben. De azért vannak helyzetek mikor nem tud az lenni.

Az mondod, van másik bolt, engem meg lehet híresztelni?

Hát ezt egy kereskedőtől kellene megkérdezni, de az a helyzet, hogy vissza tud ütni a helyzet, ha nem a vevőnek van igaza tényleg, és elhiheted a Mistral nem kicsi boltocska volt (5 milliárdos üzlet volt fénykorában), sokszor a vevők is képesek hülyeséget csinálni. Na de a kereskedőt sem kell félteni.

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#19) bazsi83vp válasza hallador (#18) üzenetére


bazsi83vp
senior tag

Akkor végülis egyről beszélünk: a törvényi kiskapuk ill. maguk a gumiszabályok okozzák a kellemetlen helyzeteket.
De fent is úgy kezdtem, hogy ezért kellene.. :)

(#20) asdf_ válasza hallador (#18) üzenetére


asdf_
veterán

kereskedő nincs kötelezve semmire,

Ez azert nem igy van, ha meg a kotelezo jotallas elso eveben van a termek, akkor marhara nem lehet honapokig huzni a dolgot:

PTK 306. §

(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
...
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

(2) A kijavítást vagy kicserélést — a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel — megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.

Persze gumiszabaly ez is (jelentos kenyelmetlenseg)

(mas kerdes, hogy egy huszropis alaplapnal ki fog nekiallni birosagozni, mert nagy osszegeket mernek tenni ra, hogy egy -jogos!- elallasnal 10 boltbol 9 nem adna vissza a penzt, es csak fizetesi meghagyas, vagy birosag utan lehetne kiverni belole).

[ Szerkesztve ]

(#21) hallador válasza asdf_ (#20) üzenetére


hallador
addikt

Elhiszem neked :N

Én 4 évig dolgoztam Magyarország leghírhedtebb üzletláncánál.

Amit leírtál nem működik, miért nem?

Mert nincs benne egy ártalmatlan, szerencsétlen, árva konkrétum sem. Ez szart sem ér, és nem azért mert én mondom, hanem azért mert így van.

Egyetlen egy hatóság járhat az meg úgy hívják, hogy bíróság, pont. És legtöbb esetben ez megoldódik, csak éppen ez nem segít az olyan helyzetekben mint amit a cikk is leír, az az 2 - 3 hónapig nem tudja használni a gépét a vásárló.

Én nem fogok neked jogszabályokat idízgetni mert nem értek hozzé, és nem ismerem minden részét, meg paragrafusát, és nem is érdekel.

Persze gumiszabaly ez is (jelentos kenyelmetlenseg)

(mas kerdes, hogy egy huszropis alaplapnal ki fog nekiallni birosagozni, mert nagy osszegeket mernek tenni ra, hogy egy -jogos!- elallasnal 10 boltbol 9 nem adna vissza a penzt, es csak fizetesi meghagyas, vagy birosag utan lehetne kiverni belole).

Pontosan erről van szó.

[ Szerkesztve ]

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#22) bazsi83vp


bazsi83vp
senior tag

na közbe én is megkerestem:
[link]
E szerint még mindig rohadtul nem tehet velem azt az eladó amit akar..sőt. Szerencsére eddig 1x volt garis ügyintézésem, ott korrektek voltak. Lekopogom.

Valahol/valamikor volt olyan, (majd aki akarja megnézi él-e) hogy 14 vagy 15 napon túli kiesésnék KÖTELES a bolt cserekészüléket biztosítani.

[ Szerkesztve ]

(#23) hallador válasza bazsi83vp (#22) üzenetére


hallador
addikt

Persze persze én sem azt állítottam, hogy tehet, de az meg sajnos bármilyen jelenlegi jogszabályon, törvényen, felül él, hogy nem működik a fogyasztóvédelem Magyarországon IT esetében meg pláne nem.

És igen a legtöbb esetben jó fejek a kereskedők, mert érdekük is. De ha kétes helyzet van, akkor a vásárló már veszített is pont. Vagy mehet a bírósághoz.

Valahol/valamikor volt olyan, (majd aki akarja megnézi él-e) hogy 14 vagy 15 napon túli kiesésnék KÖTELES a bolt cserekészüléket biztosítani.

Hát az lehet, de kétlem, hogy ezt valaki is betartaná egy IT eszköz esetén.

[ Szerkesztve ]

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#24) asdf_ válasza bazsi83vp (#22) üzenetére


asdf_
veterán

Valahol/valamikor volt olyan, (majd aki akarja megnézi él-e) hogy 14 vagy 15 napon túli kiesésnék KÖTELES a bolt cserekészüléket biztosítani.

Mar nagyon reg ota nincs ilyen.

(#25) bazsi83vp válasza hallador (#23) üzenetére


bazsi83vp
senior tag

asdf_ köszi, nekem anno még volt a jegyzetemben valahol, innen rémlik, de ezt kurvára visszatehetnék :D

[ Szerkesztve ]

(#26) Zotya84 válasza bazsi83vp (#25) üzenetére


Zotya84
őstag

De akkor tegyék bele azt is, hogy ezt a nem a kisker állja, hanem 10 nap után a kisker automatikusan kap egy csereterméket a nagykertől, az meg a gyártótól... Mert lehet, hogy egy kis-kiskernek nincs mondjuk fölös pénze cseretermékek bevásárlására, csak mert valami tönkrement - főleg, amikor úgy cserélődnek pl a procifoglalatok, mint átlagemberen az alsónemű...

Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13

(#27) bazsi83vp válasza Zotya84 (#26) üzenetére


bazsi83vp
senior tag

Ez jogos, de ez a része megint a jogalkotó dolga... én csak azt szeretném, a vevő legalább akkor ne szopjon, ha már elkölti az összegürizett pénzét.
De érthető a felvetésed, főleg, hogy az IP**nál is 9 félét számoltam össze hirtelen.

(#28) Sasos


Sasos
senior tag

Meglátásom szerint alapvetően az a probléma, hogy amíg egyszéges (akár világ méretű, akár uniós) szabályozás nem lesz, addig mindenki úgy értelmez és viselkedik ahogy akar. Mit is tudna kikényszeríteni a Magyar Fogyasztóvédelem, amikor annyian vagyunk, mint más országokban egy város lakossága? Tőlünk nyugatabbra, az unió más országaiban pedig (gondolom) mások a vásárlási szokások. Tragédiának tartom, hogy a telefonomhoz nem adnak ki W7 x64 drivert. Nem garanciális probléma, bár a törvény 8 évig kötelez az "alkatrész" ellátásra, ha jól emlékszem. De ugyanez a helyzet a szerver szintű termékek támogatásával is sok esetben. A kiadáskor futó oprendszereket támogatják, de az újabbakat már nem. Tehát feltétlenül meghibásodás sem kell ahhoz, hogy a terméket gyakorlatilag ne tudd használni és még csak a garancia sem vonatkozik rá.
A végleges megoldás az egységes, egyértelmű szabályozás lenne uniós szinten. Akkor elgondolkodna a gyártó, hogy megéri-e kimaradni egy ekkora piacról, vagy aláveti magát a szabályozásnak.

De ha már a hazai viszonylatokat említjük jegyezzük meg, hogy sok esetben csak a törvényi minimum garanciát vállalják a kereskedők, nagykereskedők, pedig a gyártó ennél joval többet ad és biza sok esetben ez érvényesíthető is a kereskedő(k) kihagyásával. Én ezt sem engedném.

(#29) hallador válasza Sasos (#28) üzenetére


hallador
addikt

Ez egyrészről igaz, viszont másrészről nem. Itt vannak mindjárt a notebook-ok, ahol a nagyker kötelez, hogy megvegyél x idő jótálást, amire ha nincs szükséged, akkor is megvetetik veled. És nincs döntési jogod.

A másik véglet, mikor egy notebook gyártó nem tart itthon szervízt, elméletileg megfelel az előírásoknak, de nincs semmilyen kontaktod a a gyártóval, ha van, akkor sem tudsz kommunikálni sok esetben a gyártóval. Főleg ha nincs hivatalos képviselete sem. Ez akkor szép, ha a nagyker, kereskedő is felteszi a kezét.

Aztán a másik véglet, mikor megszűnik a kereskedő, a jótállás ugrott. Sok ilyet hallottunk már.

Ez sem megoldott.

De ha már a hazai viszonylatokat említjük jegyezzük meg, hogy sok esetben csak a törvényi minimum garanciát vállalják a kereskedők, nagykereskedők, pedig a gyártó ennél joval többet ad és biza sok esetben ez érvényesíthető is a kereskedő(k) kihagyásával. Én ezt sem engedném.

Az a helyzet, hogy a nagykerek soha nem arról voltak híresek, hogy a vásárlókért vannak... Persze vannak esetek mikor igen, de az sem nekik köszönhetö, hanem a nagy gyártóknak akik fizetik a cehket. Szóval ezen ne csodálkozz el azért.
Meg aztán miből élbének, ha 5 év jótállást adnának egy egérre. Vagy egy HDD-re de őszintén? Nekik nem üzlet, ha vállalja a gyártói garanciát. Vagy megoldhatod magad is, ha a gyártó elfogadja.

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#30) Sasos válasza hallador (#29) üzenetére


Sasos
senior tag

Igen innen is lehet nézni a dolgot, de én nem csak IT téren gondolkoztam. Mi kerékpárokkal foglalkozunk, ráadásul prémium kategóriásokkal. ugy 80k és 2,2millió között mozognak az árak. A gyártó fix 3 évet ad a termékeire. Ebből a cég (ithoni kizárolagos nagykereskedés) vállal 1-et. Vagy! Vállal 3-at, ha a mellékelt adatlapot a vásárlásnál kitöltöd, amin valós e-mail címet kell megadni. Így kapod a hirleveleket a plusz két év gariért. Megjegyzem, egy fillér kiadása nincs vele. A gyártó rugalamas. Hibás termékről fénykép küldés. Egy héten belül visszaigazolják a cserét, amit a következő szállítmánnyal küldenek is (vagy jóváírják a következő rendelésből). Adiggra a vevőnek már adható raktárról a cseredarab. Tehát csak is kizárólag jószándék kérdése lenne.

A megszűnés, cégváltás valós és létező probléma. Ezért kellene a gyártókat szorongatni. Ha kiépített partnerhálózat lenne, akkor egy becsődölt x bt-nél vásárolt termék esetén, a termék gyártóját felkeresve kaphatnánk információt, hogy hol érvényesíthető a garancia.Így működik ez egy-egy iparágban (Autó).

Ezelőtt jó pár évvel én is kis PC-s boltban húztam az igát. Megvetted a nagykerben a cuccost, kaptál rá egy év garit. Ha állt a polcon 1 hónapot, már ennyit neked kellet vállalnod az eladás után, mert biza a nagyker gari már ketyegett mire eladtad. Nem szabályozza jelenleg a törvény, hogy melyik eladásnál indul a garancia (gyártó-->területi elosztó, területi elosztó-->nagyker, nagyker-->kisker, kisker-->végfelhasználó). Elvileg minden adásvételnél indul egy egy éves gar, de közben eltelt 6 hónap... Megoldás csak a gyártók megszorongatásával lenne elérhető.
Ha szalon autót veszel, akkor is a vásárlás napján kezdődik a gar, pedig már 6 hónapja ott áll a szalonban a verda és tökmindegy, hogy az EU-n belül melyik szervízbe sétálsz be vele.

"Meg aztán miből élbének, ha 5 év jótállást adnának egy egérre."
Nem kell mindenre garanciát adni a végtelenségig, de ha vevőcsalógatónak a gyártó ezt válallja, akkor biza elvárom a forgalmazótol is. Feltételezem az árképzésnél ezt figyelembe is veszik (a gyártók). Másrészt ha az IT szektort nézzük akkor gar ide vagy oda de meg fog élni a fejlődésből és a generacióváltásokból. Úgyis megveszed az újabbat, ami új csatolófelületű, tokozású, stb. illetve a sokkal nagyobb kapacitású, teljesítményű példányokat.

(#31) kpityu2


kpityu2
őstag

Nem értem, hogy kínai kilós elektronikai cuccokkal miért kell ennyit nyűglődni. Ezeknél elég gyakori a meghibásodás, tízezerszámra jönnek le a gyártósorról, rendkívül bonyolult struktúrák, mondhatni természetes, hogy valahány százalékuk hibás. Felesleges futni a köröket a javítással, ez nem olyasmi mint a csöves tévé. Integrált alkatrészek, együtt mennek a kukába.
Nekem is volt nemrégiben egy esetem, egy Wayteq settopboxxal. Kínai egycsipes űbergagyi tízezerért. Két hét után se kép, se hang. No problemo, mondom naivan, visszaviszem boltba (Profibolt), adnak másikat (tele volt a polc vele), ezt meg visszadobják a gyárnak, forgalmazónak. Egy francokat. Azt mondta a kereskedő, hogy "gyári garanciás", eltelt a 8 nap, nem cserélik, intézzem magam a javíttatást. Persze a terméken lévő nyereségét nem ajánlotta fel a kárpótlásként.

Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....

(#32) hallador válasza kpityu2 (#31) üzenetére


hallador
addikt

Klasszikus átverős kereskedő. Nem dobhatja vissza, csak éppen az a baj, hogy az NFH is körülbelül ennyit fog neked mondani, de elmondja mellé, hogy igazából nem tehetnek semmit, de ezt elvileg nem lehet megtenni. Aztán mindenki leszarja, és a vásárló le van szarva. Hát ez van. Magyarországon nincs fogyasztóvédelem, úgy 20 éve.

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#33) Sasos válasza hallador (#32) üzenetére


Sasos
senior tag

Ott a pont! A Fogyasztóvédelem csak elvileg van, gyakorlatilag rájuk is csak az adónk megy el. Azt például tudtátok, ha számlával, nem magánemberként vásároltok., akkor alapból nem is tartozik a fogyasztóvédelem hatáskörébe? Vicc. Ha Gipsz Jakab vásárol egy komplett gépet x boltban, akkor mehet a fogyasztóvédelemhez (hasztalan, de legalább mehet). Ellenben ha Gipsz Jakab egyéni vállalkozó veszi meg ugyanazt a gépet ugyanabban a boltban, akkor már nem fogyasztó, függetlenül attól, hogy állóeszköz, vagy áru lett a termékből.

Pont így nem fordulhat a kereskedő és a nagyker közötti árumozgás esetén sem senki a fogy.véd.-hez. A kamara... meg se említem. Nincs meg a szabályozás (használható, életszerű, szigorú, esetleg kiskapuk nélküli), nincs meg az ellenőrzési rendszer, ebből adódóan nincs szankcionálás sem.

(#34) asdf_ válasza kpityu2 (#31) üzenetére


asdf_
veterán

Ilyenkor megkérded, hogy hol tartják a vásárlók könyvét és beleírod, hogy a kereskedő a jótállásos termék javítását megtagadta, miközben a jogszabály azt írja, hogy a vevő a hibás terméket VÁLASZTÁSA SZERINT viheti az eladó szervhez vagy a szervizbe. Másolat egyből mehet az NFH-nak a te példányodból, valamint ha a vásárlók könyve nem volt elérhető helyen (tehát kérni kellett, hogy adják oda), nem volt mellette toll, neadjisten nem volt előre lepecsételve, akkor ezeket ne feledd el megemlíteni a bejegyzésben.

Ellenben, ha csak a sima egyszerű fapad set top boxot vettél és ennek vételára 10 ezer forint alatti volt, akkor teljesen rendben van a történet, lévén a kötelező jótállás -igy annak lehetősége, hogy a boltba vidd a szerviz helyett- csak 10 ezer forint feletti vételár esetén jár (arról, hogy szavatosság esetén viszont természetesen viheted a boltba, most nagyvonalúan feledkezzünk meg, most nem és a szituáció, te gyártói garizni szerettél volna)

(#35) Rick4


Rick4
félisten

Mit mond ilyenkor a törvény? Azt, hogy a jótállás időtartama alatt a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a meghibásodás a felhasználó hibájából, nem rendeltetésszerű használat miatt történt.

Nem így van, csak az első hat hónapban feltételezi a törvényalkotó, hogy gyári a hiba, és ennek ellenkezőjét kellene a kereskedőnek bizonyítani fügetlen szakértővel (kermi, meei-s történet, előre fizetős, kb 15 ezres bevizsgálási díjjal), viszont 6 hónap után fordul a felállás, ekkor már nem feltételezhető a gyári hiba, tehát ha mégis meghibásodás történik, akkor a vevőnek van lehetősége nem elfogadni a kereskedővel szoros kapcsolatban (és egyazon üzleti érdekben álló) szerviz véleményét, hanem szintén a független szakértő szakvéleményét kérheti. A bevizsgálást itt ő fizeti, de ha a szakértő termékhibát állapít meg, fizetik szó nélkül.
Ez így van egy 15K-s cipővel is, meg egy 1M-s TV-vel is.

[ Szerkesztve ]

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#36) asdf_ válasza Rick4 (#35) üzenetére


asdf_
veterán

Ez így van egy 15K-s cipővel is, meg egy 1M-s TV-vel is.

Pont nem, mert a cipo, az artol fuggetlenul szavatossagos tortenet, mig az egymisis tv kotelezo jotallasos (leven benne van a 151-es mellekleteben), es kotelezo jotallasnal 1 ev az, ahol fordul a bizonyitasi kenyszer, nem pedig 6 honap, mint a szavatossagnal.

(#37) Rick4 válasza asdf_ (#36) üzenetére


Rick4
félisten

A szavatosság teljesen más dolog, mint a jótállás, ha jótállási jegyed van, szerinted mit érvényesítesz vele?

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#38) asdf_ válasza Rick4 (#37) üzenetére


asdf_
veterán

Jotallast, de ez nem valtoztat azon a tenyen, hogy a kotelezo jotallas ala rendelt termekek eseten 1 ev a velelem a gyartasi hibara, es az elso evben az eladon a bizonyitasi teher, ellentetben azzal a hat honappal, amit te irtal.

[ Szerkesztve ]

(#39) Rick4 válasza asdf_ (#38) üzenetére


Rick4
félisten

Mondjuk annyi igazság van benne, hogy a cipő nem tartozik a tartós fogyasztási cikkek közé (most olvastam a listát) így jogos a két pont. Amúgy pár éve a humanic-kal jártam így, egy 15K-s Mustang cipőt vittem vissza kb 8 hónaposan, szerintük nem volt hibás, a bevizsgálás nekem adott igazat, szó nélkül fizették a 15K-s cipő mellé a kb 13 ezernyi bevizsgálási díjat..

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#40) Depression


Depression
veterán

Akkor kérnék én is egy kis infót:

Vettem egy led-es tv-t, melyhez nem samsung gyári garancia van, hanem a bolt szervízeli.
A tv Led világítása tönkre ment, vissza kellett vinnem a boltba.
Egy hét alatt meg is csinálták, azt írták rá, hogy tápcsere. A garancia a bent töltött idővel hosszabodott meg.
A tv jól működik, de a felhősödés teljesen más lett, így tudom, hogy képernyőcserét hajtottak végre.

Számít egyáltalán valamit, hogy mit cserélték benne? Pl., hogy főalkatrészre elölről kezdődne a garancia?
Ha meg igen, úgysem tudom bizonyítani.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#41) Sasos válasza Depression (#40) üzenetére


Sasos
senior tag

Én úgy tudom, hogy javítás esetén a beépített új alkatrészekre, a beépítéstől kezdődően újraidul a garancia. A te példádnál maradva ha újabb táphiba lesz, akkor az előző javítástól számított egy évig lesz garis a táp, amig a készülék egyéb alaktrészeire már adott esetben lejárt.

(#42) Rick4 válasza Depression (#40) üzenetére


Rick4
félisten

Az outletes tévék gyaníthatólag mind hibásak, ez is egy tipikus eset lehet, ugyanis a led panel oldalán vannak a panelvezérléshez szükséges kábelkötegek, amit amúgy cof-nak hívnak. Ha a gyári tévén előjön egy pixelcsík hiba, akkor ott kijelzőcsere, itt viszont jellemzően leszedik az egyik oldali cof-okat, a tévé megy egy másfél évig, hiszen a másik oldal ugyan leterhelődik, de elviszi a kijelzőt, de nem fog sok évig menni, kuka vagy kijelzőcsere. Mivel ezekben a tévékben már semmi sincs a kijelzőn kívül, ami pénzt érne, egy cserénél úszik a tévé ára.
Az is megérne egy misét, hogy ilyen készülékeket hogy mernek forgalomba hozni egyáltalán... Leginkább az lenne a fontos, hogy van-e matrica, ami miatt nem tudod kinyitni otthon, érdemes lenne futni egy kermi-s kört, bár az eredmény kétséges.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#43) Depression válasza Rick4 (#42) üzenetére


Depression
veterán

Kicsit tovább írom akkor: igen, outlet-es, és van matrica.
A felső részén, viszont mindkét oldalt megszűnt a háttérvilágítás. Tehát az egész felső fele sötét volt. Ez egy es6140-es, azaz edge háttérvilágításos.
Így is gányolhattak a leírtak alapján?

[ Szerkesztve ]

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#44) kpityu2 válasza asdf_ (#34) üzenetére


kpityu2
őstag

Nos, az én olvasatomban eladott nekem egy szart, ami két hétig bírta, majd lepattintott. Biztos jó biznic volt neki, biztosan jobb mint nekem. Legközelebb közvetlenül Kínából rendelem, ezt a szolgáltatást ott is megkapom.

Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....

(#45) asdf_ válasza kpityu2 (#44) üzenetére


asdf_
veterán

A te olvasatodban lehet akármi, ha 9990 Ft volt a cucc, akkor szerintem jogosan nem kérheted rajta számon, hogy miért nem veszi be és miért nem viszi el a szervizbe helyetted. Más kérdés, hogy annyi jófejség lehetett volna benne, hogy azt mondja, hogy neki ezt nem kéne átvennie, de a két szép szemedért megteszi, amennyiben téged nem zavar, hogy időben egy kicsit esetleg tovább fog tartani.
(megjegyzem amúgy, kicsit előtt is bizonytalanodtam most, hogy nem mondok-e hülyeséget -kezdek arra hajlani, hogy igen ;) - lévén ha kaptál gyártói jótállási jegyet, akkkor ugyan hiába nem tartozik a kötelező jótállás alá a termék, mégiscsak vállaltak valamiféle jótállásnak nevezett dolgot, a nagy kérdés, hogy amikor a jogszabályok jótállást említenek, akkor ebbe, ennek kezelésébe beleértik-e az önként vállalt jótállást is, vagy csak a kötelezőt, amit a törvény előír)

(#46) -NOKIA-


-NOKIA-
Ármester

Szerintem fölösleges volt az egész cikkre időt fecsérelni,mert ha én veszek egy autórádiót és azt nem autóhifissel szereltetem be, arra sincs garancia.

(#47) asdf_ válasza -NOKIA- (#46) üzenetére


asdf_
veterán

Na, az autórádió tipikusan az az eset, amikor írnak valamit a jótállási jegyre, ami jogilag nem áll meg. Nyugodj meg, szakszervizes beszerelés nélkül is él a gari egy autórádióra. Afaik egyetlen beüzemelésköteles termékkör van kishazánkban, az pedig -érthető okokból- a gázüzemű cuccok (sütő, boiler, kazán, cirkó, ilyenek), amit csak és kizárólag engedélyes gázszerelő üzemelhet be.

[ Szerkesztve ]

(#48) kpityu2 válasza asdf_ (#45) üzenetére


kpityu2
őstag

Eladta, keresett rajta. Megvettem tőle, buktam rajta. Következmény: többet nem vásárolok nála és az ismerőseimnek is ezt javaslom.

Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....

(#49) hallador válasza kpityu2 (#48) üzenetére


hallador
addikt

Sajnos ez sem nagyon hatja meg a kereskedőket, mert hozzá vannak szokva, hogy 2 - 3 évente nevet váltanak, és megy a business tovább. A magyar emberek meg tökéletesen cégfüggetlenek, ahol olcsóbb, ott veszik meg, nem törődve a többivel, az az először vesz, utána gondolkodik, ami nem lenne baj, csak éppen, ez már nem sok helyen működik, viszont nagyon jó táptalajt biztosít, az ilyen jellegű kereskedőket. Persze az csak egy dolog, hogy a törvény is megadja a táptalajt ehhez a magatartáshoz.

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#50) ddekany


ddekany
veterán

"Sokan ugyanis személyesen vesznek át webshopban megvásárolt terméket, így ugyanannyi lehetőségük lenne megvizsgálni azt, mint hagyományos bolti vásárlás esetén"

Azaz ugyan úgy 0 lehetőségük van. Ha meg is nézhetem személyes átvételnél fizetés előtt (de általában nem), azzal a legtöbb IT-s kütyünél sokat nem érek. Működtetni kéne, hogy lássam mi az ábra. Főleg alaplap meg kártyák esetén. Zsákbamacska... ez van.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.