Nos én elég speciális helyzetben vagyok, de már meglehetősen tanácstalanul állok a helyzet előtt, illetve több lehetőség is van, de mindegyikben ott a rizikó…
Hátha valakinek van vmi jó ötlete….
Chigontól rendeltem 2 db telefont.
Tudni kell róluk, hogy az ő postázási metódusok az, hogy DHL Angliába, onnan fedex Mo-ra küldi, így áfa itt már nincs - angol adót fizetem beleépítve árba talán- , nyilván némileg magasabb a végár, de kevesebb mint ha itt adózok. Ráadásul elvileg 4 -8 nap alatt itt van. No nekem ez 22 nap lett, jó pont kínai ünnep volt a rendeléskor, ha levonom azt a hetet, akkor csak 16 nap... Mikor kérdezgettem kínait miért ilyen lassú ,válaszolgatott, hogy így meg úgy, illetve DHL track számot is adott, szóval kommunikált. Megjött, túltettem magam az időn.
Viszont az egyik telefonnak rossz volt a vibra motorja, ez egyből kiderült írtam is neki, hogy ez van. Kérdeztem mi légyen a megoldás, nem reagált, így két nap múlva - addig vártam - disputot nyitottam, visszaküldés + pénzvisszafizetéssel. Mivel ugye két telefon is volt + egy tok , nem a teljes összeget igényeltem vissza (postából pl).
3 nap után végre reagált a disputera, annyit hogy elfogadta (vagy lejárt az idő, és automatán elfogadta, nem tudom).
Ez viszonylag tiszta ügy…
A másik telefont, viszont kb 2 nappal az átvétel után sikerült letégláznom. Keményen, igazi hard brick, minimális életjellel, és eddig nem találtam megoldást (egy ZTE V5-ről van szó)...
Ott még megvan a lehetőségem a dispute-ra, de mivel azért próbálom(tam) becsületesen intézni a dolgot nem nyitottam dispute-t. Hanem írogatok kínai arcnak , hogy van e arra lehetőség, hogy visszaküldöm ezt is, és saját költségre javíttatom. Megkérdeztem azt is, hogy kb mennyiért - kvázi árajánlat - .
Nos az a szomorú, hogy szarik válaszolni, pedig régebben, mikor érdeklődtem, illetve mikor a hosszú szállítási idő felől faggattam, akkro válaszolt, viszonylag gyorsan, max 1 nap.
Viszont se a vibra hibával kapcsolatos kérdéseimre, se a tégla ügyre semmi reakció. Nulla...
No és most a kérdés, hogy mit tegyek?
Nyissak disputot, de mire hivatkozzak? Hogy én vagyok ugyan a hibás , de hogy nem reagál arra sem , hogy szervizbe visszaküldöm saját költségre... ?
(nyilván a levelezés megvan, tehát nagy kamut nem nyomhatok)
Ha meg így visszaküldöm, akkor gyakorlatilag semmi védelmem, ha gondolja megtartja és kész.
Vagy nyissak egy olyat disputot, hogy átveszem "sérültnek", mondjuk féláron, és bízom benne, hogy elfogadja - bár miért fogadná - illetve abban, hogy előbb utóbb lesz megoldás az unbrickre...
Vagy nem fogadja el, és javasol vmi... Vagy nem fogadja el, és nem is veszi vissza, és csinálhatok amit akarok, elkárolom a hibám? Mondjuk megcsinálhatná azt is, hogy válaszol, de megírja, hogy a javítás ára olyan magas, hogy nem éri meg postával visszaküldeni…
Van akinek van ötlete?
Gyorsan fáradsz és már sántítsz? Észrevetted már, hogy a legtöbb normális tevékenység már zavar téged?