Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) Aprósólyom


Aprósólyom
addikt

ON: 1 éve nem eszek távoli, tengeri hajóval szállított gyümölcsöt csak európait: görög/spanyol narancs, itthoni alma, szilva, barack, stb... Nuku banán :O :O

Jevons paradox

(#102) #90088192 válasza Aprósólyom (#101) üzenetére


#90088192
törölt tag

En se, igaz a Durian miatt nem kellet aggodni, szerencsere a repulogep ott allt meg Bankokban ugyhogy tudtunk venni. :DDD

A mandrain faimrol meg szurtelem a cuccot folyamatosan, es etetem a kutyakat vele, mert rogyasig vannak gyumolccsel. :K

[ Szerkesztve ]

(#103) bambano


bambano
titán

mostanában láttam 2-3 videót, ahol valós körülmények között tesztelték, mérték a villanyautók fogyasztását. tehát nem laboradatok, nem kamu, hanem beültek a kocsiba, berakták a családot, oszt go.
Ilyen 22-23-25-28 Kwh/100 kilométeres fogyasztások jöttek ki. Ezeket felszoroztam az ioniti töltők díjszabásával, elosztottam a shell prémium 95-ös benzin árával és 8.5 liter fölött jött ki.

vagyis a rablókapitalizmusban már az "üzemanyag" ára sem jön ki a villanyosnál, ezt ha még megborítom az árával, akkor anyagilag egy totális gigacsőd.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#104) D1Rect válasza bambano (#103) üzenetére


D1Rect
félisten

A változatosság kedvéért mi lenne, ha nem az összes lehetőség közül a legrosszabbat vennéd?
Mi vagy te? Kamula Barna?

[ Szerkesztve ]

(#105) Polllen válasza D1Rect (#104) üzenetére


Polllen
nagyúr

Alapvetően érdekes problémára hívja fel a figyelmet, még ha a maga fura módján is.

Új töltőállomások kellenek és nem mindegy azok mennyibe kerülnek és mennyiért lehet ott autót tölteni.

Kertes házaknál ez megoldható, ha valakinek külön garázsa van, megoldható, de mi lesz a többiekkel, akik az utcán parkolnak a nagyvárosokban?

Ledobják a tizedik emeletről hosszabbítóval a töltőt vagy fizetik a nem kevés felárat?

Nem megoldhatatlan probléma csak még nincs rá jó megoldás. Én legalábbis nem láttam.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#106) D1Rect válasza Polllen (#105) üzenetére


D1Rect
félisten

Irreálisan sok autó van.
Tudom mindenki szereti amikor esik az eső, de a jelenkor egy nagy problémája, hogy egyszerűen nem fér el annyi autó amennyit szeretnénk.

Talán az elektromos rollerek irányából lehet valami fellendülés, mert hiába "nagyon szeretünk biciklizni" a többségnek az elfogadhatatlan, mert testmozgással jár.

(#107) Polllen válasza D1Rect (#106) üzenetére


Polllen
nagyúr

Ez igaz.

Amúgy ha Bp-n laknék én is rollereznék. Nem azért, mert büdös a mozgás, hanem mert kompakt a mérete.
Párommal van 2 20"-s kerékméretű összecsukható bringánk, nyaraláshoz visszük mindenhová, de azt már villamoson/metrón nem igazán lehet értelmesen szállítani.

[ Szerkesztve ]

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#108) Dave™ válasza D1Rect (#106) üzenetére


Dave™
nagyúr

Mekkora ellentmondás, hogy utána meg A) kifizeti a kondibérletet hogy mehessen futópadon futni/spinningre/akármi B) azért panaszkodik, hogy nincs ideje mozogni, mert 8 óra munka mellett 2x1 óra ingázás mellett nem fér bele. Számomra az is egy nagy hozzáadott érték a bringával munkába járásban, hogy "le van tudva vele" a testmozgás is, amire két kisgyerek mellett egyébként valóban nem lenne máshogy idő. Mivel a dugó miatt bringával sem lassabb bejárni, mint kocsival, így végeredményben csak nyerek vele. Na jó, ha esik azért kocsival megyek, de az havi 1-2 alkalom csak.

(#109) D1Rect válasza Polllen (#107) üzenetére


D1Rect
félisten

Bp.-en én se mernék biciklizni, pedig kapható vagyok a hülyeségre.

Dave™: Nekem attól hullik az agysejtem, amikor télen 26 fokos lakásban van(odakint -5) de nyáron meg 16 fokon megy a klíma(odakint 35). Fuck logic.

[ Szerkesztve ]

(#110) mephi666 válasza D1Rect (#106) üzenetére


mephi666
nagyúr

az lenne az ideális, ha renault twizy méretből lehetne olcsón kocsit kapni, ezekre járna nagyvárosokban díjtalan parkolás, nagy gépeket meg adóztatni :) ebből a piciből 1 átlag parkolóhelyen elfér kb 4 darab és 1-2 személyre tökéletes (városi közlekedésben azt látni, hogy reggeli csúcsban 1-2 fő ül az autók nagy részében) ...sógorom amúgy használ ilyen méretű elektronyos+pedálos bringát, ami szintén jó alternatíva lehet (nem ázik el az ember benne)

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#111) Dave™ válasza D1Rect (#109) üzenetére


Dave™
nagyúr

Én is tartottam tőle (ezért vettem rá nehezen magam), de szerencsére nagyon keveset megyek autók mellett, majdnem végig vagy rendes bicikliút van, vagy közös használatú (Észak-Buda - Dél-Buda). Illetve ami meglepett: az autósok többsége kifejezetten jófej és figyelmes, persze nem árt ott is figyelni, ahol elvileg elsőbbségem van, mert sokan még sokják a gondolatot, hogy jöhet biciklis (is).

(#112) bambano válasza D1Rect (#104) üzenetére


bambano
titán

Biztos vagyok benne, hogy egy paraméterben jobb vagyok, mint Hanula Barna, és valószínűsítem, hogy egy másikban is. Nem szégyellem bevallani, hogy minden másban Barna jobb. Szóval örülnék, ha én lennék Barna.

egyébként pedig nem a legrosszabbat vettem, hanem a saját esetemet. gyakorlatilag olyan ritkán járok az itteni belvárosban, hogy akár villamossal is mehetnék (pláne, mióta Lajosunk a házunk elé húzta a sínt). Minden más közlekedésem városok közötti. Akár optimális erre a villanyautó, akár nem, nekem ez a közlekedési feladat, amit meg kell oldanom, én nem tudok, pláne nem akarok másról beszélni. abszolút hidegen hagy például azok problémája, akik Csepelről járnak be a Nyugati pu. környékére.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#113) updog válasza D1Rect (#106) üzenetére


updog
senior tag

Pont azt számoltam hogy lassan másfél év homeoffice után annyit megspóroltam a BKV bérleten, hogy egy komolyabb elektromos roller kijönne, ha valaha még be kell járni akkor egy Xiaomi Pro rollerrel 2 forduló benne van bőven a hatótávban, és az irodában ingyen tölteném ;]..

Azért nem bicikli mert egyrészt aláírom hogy nem annyira egyszerű az még Bp.-n, de sokkal prózaibb oka is van: nem akarok büdösködni 8-10 km tekerés után, és nincs zuhanyzó az irodaházban.

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#114) Dave™ válasza updog (#113) üzenetére


Dave™
nagyúr

...nem akarok büdösködni 8-10 km tekerés után, és nincs zuhanyzó az irodaházban.

Nekem 18,5 km a táv egy irányban, és bőven elég vinnem egy váltó pólót, nem vagyok büdös zuhany nélkül sem. Hazafele meg zuhannyal kezdek, főleg amikor 36 fok volt, de akkor már nem gond. Ha nem extra intenzíven nyomod, nem fogsz annyira megizzadni.

(#115) updog válasza Dave™ (#114) üzenetére


updog
senior tag

Nem ismersz :D Sajnos eléggé megvert az evolúció a génjeimmel (vagy épp megáldott mert nagyon jól méregtelenítek ;]). Mondjuk az se szokott sokkal jobb lenni amikor pácolódtam nyaranta az egyes villamoson, ezért is van váltóruhám bent, de hidd el hogy nem sokat segít :DDD

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#116) bkercso válasza updog (#115) üzenetére


bkercso
nagyúr

Ha nem eszel cukrosat, legalább nem fogsz ragadni. ;)

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#117) nemlehet válasza Dave™ (#114) üzenetére


nemlehet
őstag

Szerintem ez a Bp-en bringázás nagy mértékben függ attól hogy honnan-hova akarsz eljutni. Volt olyan munkahelyem ahol csak búcsúlevél kíséretében mertem volna betekerni pedig nem volt messze.Máshova meg végig volt bringaút, le is szoktam a rohadvány 47-es villamosról.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#118) UnA válasza updog (#115) üzenetére


UnA
Korrektor

Nem gondoltam korábban, hogy csajozni jársz a munkahelyre :)

(#119) bkercso válasza UnA (#118) üzenetére


bkercso
nagyúr

A kollégáiról se gondold, hogy ők meg szagolni járnak be. :DDD

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#120) D1Rect válasza bambano (#112) üzenetére


D1Rect
félisten

"egyébként pedig nem a legrosszabbat vettem, hanem a saját esetemet."
Te egy önigazolást gyártasz, hogy ez miért nem jó neked.
De mivel random válogatsz be szempontokat, így csak igazad lehet.

Ez olyan mint egy dízel autónak az élettartamára számolni a laborban mért újkori co2 kibocsájtási értéket és azt összevetni a villamosenergia co2 tartalmának világátlagával.
Papíron jól néz ki, de valójában csak egy ordas nagy hazugság csúsztatás.

Ehhez hozzávesszük azt, hogy az ember valószínűleg tudja mit beszél, akkor szándékosan manipulálja a közvéleményt valamilyen indok mentén(pénz? fontoskodás? nárcizmus?).

De még így is kellett kicsit maszatolni később egy levéllel, hogy valójában a co2 érték nem is úgy van számolva, hanem belevette az összes többletet ami az üzemanyag előállításához szükséges.
Csak ha megnyitod az akkori audi dízel adatokat az jön ki, hogy amivel ő nagyvonalúan számolt, egyáltalán nem tartalmazta ezt, de mivel nem említett konkrét típust, el lehet kenni.

(#121) bambano válasza D1Rect (#120) üzenetére


bambano
titán

nem önigazolást gyártok, mert nem kell itt senki előtt elszámolnom.
elmondtam a véleményemet.

"az ember valószínűleg tudja mit beszél": sőt, én is tudom, hogy mit beszél. meg azt is, hogy te mit beszélsz. hint: nem neked hiszek. az meg, hogy *szerinted* elszámolt egy számot, minimálisan sem érdekes akkor, amikor összességében azt akarja nyilvánosságra hozni, hogy a döntéshozók ebben a kérdésben nem jól döntöttek. másrészt meg mit higgyek: hogy Barna helytelen véleményt mond, amikor ostorozza a döntéshozókat, vagy azt, hogy ha már én is azt láttam, hogy több témában is veretes ökörséget döntött az eu, akkor Barna +1 témája vajon hogyan járhatott... na vajon...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#122) D1Rect válasza bambano (#121) üzenetére


D1Rect
félisten

Nem "elszámolt egy számot" hanem szakértelemmel és odafigyeléssel felépített egy előadást ami a legnagyobb jóindulattal is legalább félrevezetés.
Ha a jóindulatot a farzsebbe teszem, akkor meg egy megvett lobbista előadása, amivel a gazdái szekerét tolja.

(#123) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Öröm olvasni a szakértő urak vitáját, amit #103 hozzászólás indukált.

Jó lenne átgondolni, hogy a fogyasztás összehasonlítása, csak azonos tesztkörülmények között lehetséges.
Ezek a körülmények sok - sok évvel ezelőtt alakultak ki.
Mára az így mért fogyasztási, tekintett nélkül a motor hajtóanyagára és a jármű gyártójára, csak irányszámok a fogyasztások összehasonlításához.
De még teljesen azonos körülmények között is, bármely járműből, eltérő fogyasztást lehet kihozni.

Ezért teljesen értelmetlen azon rugózni, hogy az elméleti fogyasztási értéket nem hozza az életszerű teszt. És ez nem a gyártó vagy a technológia hibája.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#124) Rive válasza bambano (#103) üzenetére


Rive
veterán

...beültek a kocsiba, berakták a családot, oszt go. ... és 8.5 liter fölött jött ki.

Izé. Az azért ugye megvan, hogy ha egy benzinesbe rakod be a családot és viszed el őket egy nem lábujjhegyen tipegős családi kiruccanásra, akkor abból se a négy literes gyári reklámfogyasztás fog kijönni :F :DDD

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#125) bambano válasza Rive (#124) üzenetére


bambano
titán

oké, de az a fogyasztás több volt, mint amennyit az én nem költségre optimalizált autóm produkál, ha berakom a családot és úgy közlekedek mintha három gyerek aludna hátul.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#126) Hieronymus válasza bambano (#125) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"...és úgy közlekedek mintha három gyerek aludna hátul."

Khmmm. Ne viccelj.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#127) bkercso válasza Rive (#124) üzenetére


bkercso
nagyúr

Kollégámnak volt olyan öreg benzinese, ami 200-as tempónál 16 litert evett 100-on. 2 évig ingázott vele az ország végéből Bp-re...
Azt azonban nem tudta megmondani, "normál" tempónál mennyit fogyasztott, mert azt sosem próbálta. :))

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#128) fattyu


fattyu
veterán

vidéki vagyok

szelektíven gyűjtünk

kaját nem dobunk ki. annyit csinálunk amit megeszünk.

heti bevásárlás van. az se mindig. de sűrűbben nem megyünk boltba.

nem szaporodunk.

nem égetünk el semmit, hanem szelektívbe megy. Fűtés gázzal, tervben van h tarifa/napelem de ha nem szülsz még egy magyart ugye akkor te nem vagy fontos.

és akkor térjünk rá valamire ami nem került szóba ahogy láttam.

Vidékről Pesten meló.

két évig autóval a legközelebbi vasútállomás onnét vonat.

két év alatt a máv annyi ingert adott hogy idegből elmentem vettem egy ÚJ autót szalonból hogy mostantól kiszámíthatóvá teszem a munkanapjaim.
Iszonyatosat léptem vissza ökolábnyomban mert a tetves aljas magyar államvasutak élhetetlenné tették a napjaim és 5 ből 3 napon elloptak 2-3 órát.

jármű amit vettem nagy. 2 ember 5 kutya mellé sajnos a kia picanto nem játékos. 10 litert égetek el 100 kilóméteren, jobbára azért kettesben. de sokszor egyedül.

nem akartam. nem vágytam rá. szerettem a vonatban hogy olvasok zenét hallgatok nem kell figyelnem. de belekényszerített egy állami cég.

erről azért talán érdemes volna beszélni hogy egy JÓ tömegközlekedéssel nem csak pesten belül hanem országos szinten mit lehetne fogni...

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#129) Dave™ válasza fattyu (#128) üzenetére


Dave™
nagyúr

Hogy sikerül 10 litert fogyasztani egy modern háromhengeressel? Nekünk a családdal (két kisgyerekkel meg csomagokkal) is megáll 5-5,5 között az átlag, és az autó is valamivel nagyobb és nehezebb (Skoda Rapid), szintén ezres benzines, csak turbóval. Igaz munkába nem ezzel járok, mert biciklivel majdnem gyorsabb a rakpart miatt.

(#130) fattyu válasza Dave™ (#129) üzenetére


fattyu
veterán

kia sportage 1,6t.

4 henger. és nem pici.

autpályatempóval 9,8-10,5
*nem a 130 hanem ahol még nem kattan a trafi

[ Szerkesztve ]

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#131) Dave™ válasza fattyu (#130) üzenetére


Dave™
nagyúr

Ja valamiért úgy értettem, hogy Picanto-ról van szó, de már értelmeztem. "Nagy" motor, nagy fogyasztás, gondolom nem ért meglepetésként. Nekünk még 130-nál is 6 alatt marad, de én nem is szoktam annyira sietni, átlag 120 körül csorgunk, legalább alszanak a gyerekek egy nagyot. Viszont ha nem sietnél ennyire, akkor a te fogyasztásod sem így alakulna, anno a céges borzalom J Astra kombit a maga 1,5 tonnájával és erős, de lomha motorjával is le tudtam vinni átlag 5,5-re az erdélyi kiruccanáshoz, igaz 100 körül mentünk végig, 4 felnőtt és csomagok.

szerk: nem emlékeztem melyik a Sportage, de látom ez a mini SUV kategória, hát ezért. Ha valami tökre szembemegy az öko felfogással, az bármi, amiben benne van a SUV.

[ Szerkesztve ]

(#132) 0xmilan válasza fattyu (#128) üzenetére


0xmilan
addikt

> mert a tetves aljas magyar államvasutak élhetetlenné tették a napjaim és 5 ből 3 napon elloptak 2-3 órát.

MAV in a nutshell.
Egy kulon topikot meg lehetne tolteni mavos, PTSD-t indukalo tortenetekkel.

(#133) fattyu válasza Dave™ (#131) üzenetére


fattyu
veterán

tény. nem is vita.

két használt autót cseréltem le egyre.

legyen virgonc megbízható és elég nagy arra hogy 5 kutya két ember elinduljon.

plusz bár nem terepjáró de a ballonos 17es gumik és a hasmagasság azért nem utolsó szempont a vidéki 4számjegyű utak esetén....

plusz vannak olyan becsípődéseim hogy nem kérek automata váltót. ez az autó maradt fent a rostán.
ceed meg proceed kombi is az erősebb motor már csak dctvel van azt pedig nem akartam. plusz jóval sportosabb futómű ami nem való felénk....

itt nem az öko szempont dominált.

a picantot arra írtam hogy az 5 kutya két felnőtt mellé sajnos a városi mini méret nem játékos hanem nagy kell és pont.

[ Szerkesztve ]

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#134) Dave™ válasza fattyu (#133) üzenetére


Dave™
nagyúr

De egy autó (beltere) nem attól lesz nagy, mert SUV. Jó példa erre a csomagtartó, aminél nagyobbak vannak kisebb, kompakt autókban.

(#135) fattyu válasza Dave™ (#134) üzenetére


fattyu
veterán

értelek.

de lásd futomű és magasság amit akartam.
mindegy is. a lényeg amit mondani akartam hogy valaki aki alapvetően tök logikusan akart közlekedni.

heti egy bevásárlás autóval. autóval faluból az állomásra. onnét vonattal pestre.

amíg pesten belül laktam. autóval ott is csak a nagy vásárlás meg amikor kutyákkal mentem. munkába meg amugy közlekedni főleg bicikli.

szóval ebből az emberből csinált mindenhova motorizálva menőt a máv.

a kormány az állam felelőssége ez.

vajon hányan vannak így aki kényszerből autózik.

vajon mennyit lehetne kiszedni az autóból ha tiszta kilmatizált menetrendet betartó logikus közlekedés lenne?

erős a gyanúm az látható difi lenne.

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#136) Dave™ válasza fattyu (#135) üzenetére


Dave™
nagyúr

De amikor leköltöztél vidékre mire számítottál? Hogy a MÁV hirtelen nyugat-európai színvonalú lesz? Bár az elővárosi vonalakról pont jókat hallottam többnyire az elmúlt években, de télen ugyanúgy befagynak a váltók, nyáron meg megvetemednek a sínek, és akkor ott a random felsővezetékszakadás is. Meg nem mindegy melyik vonal, mert van ahol még sebesség-korlátozás is van.

(#137) 8th válasza fattyu (#135) üzenetére


8th
addikt

"vajon hányan vannak így aki kényszerből autózik."

A vidéki falvakban és kisvárosokban? Kb. mindenki. Pl. én is.

(#138) fattyu válasza Dave™ (#136) üzenetére


fattyu
veterán

nézd.

reggel hatra megyek be.
többnyire 5 után de jobbára 7 körül megyek haza.

ez ideális. reggel még nem zavarodik magába a máv, 7re meg kisimul többnyire. tűrhető volt. másfél évig.

elővárosról jót hallani? :D hát azt furállom.

az elmult fél évben amit a máv leművelt arra nincsenek szavak. tényleg.

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#139) Polllen válasza Dave™ (#136) üzenetére


Polllen
nagyúr

Erre írtam - talán másik topikba -, hogy ha az autókat visszaszorítanák, Magyarország egyes részei elnéptelenednének.

35 km-re lakom Budapesttől, 11-be járok dolgozni. Autóval 35 perc. Tömegközlekedéssel ~1,3-1,5 óra. (Késés nélkül)

Az elmúlt 20 évben a MAV menetideje semmit sem javult és ugyanannyit is késnek. Mondjuk legalább a kék ótvarságokat lecserélték új klímás szerelvényekre úgy 15 éve.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#140) fattyu válasza Polllen (#139) üzenetére


fattyu
veterán

márahol meg amikor.

100as vonal. monor szolnok.

itt ott van klímás. főleg tavasszal meg ősszel. nyáron átvezénylik őket balatonra és alig marad. cserébe ott a fecske. jipii

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.