Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) RangerFox


RangerFox
veterán

Érdekes......

(#2) Bici


Bici
félisten

Van hír olyan DX fejlesztésről, ami az API-t kevésbé limitáló tényzővé teszi?
Gondolom, a konzolok hatékonyságát nem lehet elérni univerzális API-val, de a megközelítése sem lenne hátryányos.

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3) $p@rr0w


$p@rr0w
őstag

"Sajnos az új DirectX nem vezet be új shader modellt, így ebből a szempontból nem került közelebb az új generációs konzolok képességeihez." ezt nem értem, az új konzolok újabb sm-t támogatnak a jelenlegi pc-n elérhetőnél? Anno a 3.0 volt a vízválasztó ami a mai napig minimum követelmény lett, azt feltételezem hogy az xbox 360 miatt, most is lesz ilyen ugrás 4.0-ra (vagy feljebb) ami teljesen kizárja majd a régi hardvereket?

Kinőhetnétek már abból, hogy leírogatjátok miből nőttetek ki.

(#4) Vigilante


Vigilante
őstag

Huh dobom ki a 2 480-ast az ablakon, mert már itt a DX11.2 is! ;]

△ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1950 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △

(#5) emiki6


emiki6
veterán

Szomorú, hogy nem lettünk közelebb a konzolokhoz... :( :(((

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"

(#6) satz18


satz18
őstag

Ezt most nem egészen értem. Ha támogatott a 11.0 szóval elvileg a keplerre is fel lehet tenni a 11.2-t, akkor a 11.1 et miért nem? Mi a különbség ami miatta 11.1 csak gcn, a 11.2 pedig kepler is. Tehát a 11.1-es cuccok nem fognak menni a 11.2 vel ha keplered van, csak a pár finomhangolás ami a 11.0 és 11.2 között van?

Asus G513QY, Samsung A52s 5G

(#7) Zorel válasza satz18 (#6) üzenetére


Zorel
senior tag

"A Microsoft előzetes állásfoglalása szerint csak arra a hardverre írható rá a DirectX 11.2 támogatás, amelyik a D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 szintet is támogatja."

Tehát 11.1 hiánya kizárja a 11.2-őt, így kepleren egyik sem lesz elérhető.

[ Szerkesztve ]

(#8) Abu85 válasza satz18 (#6) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Kepler csak 8 UAV-t támogat 64 helyett. Ez egy alapvető igény a 11.1-es feature level szinten. Ez az amit nem támogat. Illetve a DirectX alól a Kepleren csak a pixel és compute shader lépcsőn érhető el az UAV (ezt elméletben kezeli a hardver, csak a DirectX felépítése miatt nem használhatja), valamint nincs 16xMSAA Direct2D-ben.
A többi funkciót, ami a hírben is szerepel támogatja, csak nem lehet a hardver DX11.2 kompatibilis papíron.

(#3) $p@rr0w: [link] - első táblázat.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#9) M@trixfan


M@trixfan
addikt

Csak legyen játékban kikapcsolható a dinamikus framebuffer! Inkább döccenjen meg egy-két helyen mint az egész "világ" felbontása változzon. Ha jól emlékszem ezt a Rage is csinálja konzolon.

twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n

(#10) Attix82


Attix82
őstag

Hát ez nem sok újítás :)

(#11) WayneGace


WayneGace
őstag

DX 11.1 és 11.2 csak win 8-on van, lesz?

BestSecret invitációt privátban adok.

(#12) Abu85 válasza WayneGace (#11) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Igen. 11.2 csak Windows 8.1-en.

(#2) Bici: Majd talán egyszer.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#13) Petyyyyy válasza emiki6 (#5) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Ne kenődj el, még változhat a tartalom, ahogy a cikkben is írva van. Bár nyilván akkor ejtettek volna már el infót, ha terveznék, hogy új SM kerül az 11.2-be.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#14) Bici válasza Abu85 (#12) üzenetére


Bici
félisten

A HSA nem ellenfele a DX-nek?

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#15) $p@rr0w válasza Abu85 (#8) üzenetére


$p@rr0w
őstag

Értem de ha visszavetítjük a mostani generációra ahol a shader 3.0 lett a vízválasztó akkor a nextgennél mi várható ezen a téren melyik szint lesz várhatóan a minimálisan elvárt a következő években?
Tehát úgy értem hogy mivel a nextgen nincs korlátozva a hardver ereje lesz a szűk metszet gondolom én, ebből pedig ki lehet következtetni hogy a pc hol éri majd el a konzolok (alsó) limitjét?
A jelenlegi generációról van valahol ilyen táblázat?

Kinőhetnétek már abból, hogy leírogatjátok miből nőttetek ki.

(#16) ViZion


ViZion
félisten

Ez mit jelent, melyik kártyáknak elég a FW, vagy SW frissítés, melyiket "kell" cserélni? :U Mondjuk megnézném IRL, h mennyivel jobb-szebb, mielőtt bármit herdálnék VGA-ra...

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#17) mzso válasza Bici (#14) üzenetére


mzso
veterán

Én az AMD helyében ráhúznék a HSA-ra egy alacsonyabb szintű grafikus API-t. Aztán az jól futkosna az hamarosan megjelenő APU-kon a többin meg futna, valahogy. :)

(#18) Madárpók


Madárpók
aktív tag

A tesszeláció fejlesztése nincs tervben? Pl. NoSplit lecserélése

(#19) haddent


haddent
addikt

Őő... jól értem, hogy jelenleg van nekünk egy DirectX 11.1 -ünk, ami D3D_FEATURE_LEVEL_11_1, de azokra a kártyákra is ráírják, hogy tudják a DX11.1 -et, ami D3D_FEATURE_LEVEL_11_0. (Tulajdonképpen nem tudja???)
Na most jön egy DirectX 11.2, ami minden D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 -re képes kártyán menni fog, viszont ezt már csak arra írják rá, ami valóban tudja is ezt? :F Nagyon megy a kavarás....

Viszont lényegében akkor GCN -en menni fog ez is, igaz?

[ Szerkesztve ]

(#20) Bici válasza mzso (#17) üzenetére


Bici
félisten

Ja, és véletlenül pont marhára hasonlítana maga az api a DX-re. :D

(#19) haddent: Ebben csak annyi a kavarás, hogy az nV azt írja a kártyáira, hogy tudják a dx11.1-et, pedig nem is, csak részben.
Ezek után az Ms hozott egy döntést, hogy hiába tudná az nV hardver a dx11.2-t, ha ezt engednék ráírni, akkor a júzerek azt hinnék, hogy a dx11.1-et is tudja, és az nem lenne korrekt.
Ez inkább egy nyomás gyakorlás az nV-re, hogy építség már végre be a dx11.1 támogatást normálisan a kártyáikba.

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#21) subpixels


subpixels
tag

(#22) FragMaster válasza ViZion (#16) üzenetére


FragMaster
addikt

Mit értesz ez alatt? A cikkben benne van, hogy az új api támogatásához kell megfelelő friss driver minden kártyához. (Ugye csak win 8.1-en, ehhez meg mind a két nagy gyártó drivere megjött ma.)

"FragMaster felhasználónak 11 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon!": http://goo.gl/vYc6Ml

(#23) Hgovi


Hgovi
aktív tag

Na ez rossz hír.
"Sajnos az új DirectX nem vezet be új shader modellt, így ebből a szempontból nem került közelebb az új generációs konzolok képességeihez"

Üdv Hgovi

(#24) Abu85


Abu85
HÁZIGAZDA

Frissítettem a hírt az MS Tiled Resources megjegyzése kapcsán.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#25) haddent válasza Bici (#20) üzenetére


haddent
addikt

Igen. Akkor jól értettem, nem tudom, hogy jól tettem -e fel a kérdést, de így értelmeztem :DD

Félve merem megkérdezni, hogy akkor mégis minek engedte, hogy az nV ráírja a 11.1 -et? :F

(#26) Bici válasza haddent (#25) üzenetére


Bici
félisten

Ez jó kérdés. Lehet, hogy nem gondolta előre, és utólag már nem volt beleszólása... Nem tudom, csak tippelek.

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#27) vinibali


vinibali
őstag

olyan szépen manageli a Khronos az OpenCL-t, teljesen megölték a CUDA-t. nyilván "némi" AMD hátszéllel. miért nem lehet megszorongatni a MS "tökeit"DX-ét? a PS4 FreeBSD-re épül, nyilván OpenGL mellett. hogy lehet hogy a fizetős technológiák ennyire mennek? nem fér a fejembe.
bocs az offért

BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/

(#28) GeryFlash válasza Madárpók (#18) üzenetére


GeryFlash
veterán

,,A tesszeláció fejlesztése nincs tervben? Pl. NoSplit lecserélése"

Ez engem is érdekelne, vki nem tud erről vmit? (In Abu we trust :DD)

[ Szerkesztve ]

Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?

(#29) WayneGace


WayneGace
őstag

Arról van lista, hogy konkrétan melyek azok a játékok, amik használják a 11.1-et? Mert csak 11-es listát találtam.

BestSecret invitációt privátban adok.

(#30) Abu85 válasza GeryFlash (#28) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mivel a fejlesztők a pixel accurate displacement mappingot jobban kedvelik, így a tesszellációt nem igazán akarja fejleszteni az MS. Nem mellesleg a noSplit lecserélése azt is jelenteni, hogy meg kell tartani az aktuális tesszellációs motort a hardverben és kell mellé új is. Ez igen sok tranzisztort jelent, főleg azoknak a cégeknek, amelyek a sok kicsi tesszellátor beépítését választották az egy-két-három erős egység helyett.

(#29) WayneGace: A Forstbite 3 motort használó játékok támogatják a DX 11.1-et.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#31) huskydog17 válasza vinibali (#27) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Azon én is értetlenkedtem egy másik topic-ban, hogy ha az OpenGL 4.x ugyanolyan jó, mint a DX11, akkor hogy lehet, hogy mégis a DX került fölénybe miközben az OpenGL ingyenes.
Aztán Abu szerint ez a válasz rá. Ezzel én csak részben értek egyet. Azt elhiszem, hogy a DX alapú SDK-k sokkal jobbak, ez egy nagyon nyomós érv, de a Win OS elterjedtsége szerintem abszolút nem zárja ki az OpenGL térnyerését.

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#32) pakriksz válasza vinibali (#27) üzenetére


pakriksz
őstag

úgy lehet hogy a fizetős technológiák használatáért fizet a microsoft a fejlesztőknek ;)
tudásra ugyan az, de sebességre nem, mert az opengl gyorsabb (már ha rendesen meg van írva a videodriver).

[ Szerkesztve ]

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#33) UnSkilleD válasza Abu85 (#30) üzenetére


UnSkilleD
senior tag

szóval akkor a tesszellátor egységre költött tranzisztorok kb holtsúlyt jelentenek a gpukban, ez jó hír

"Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince

(#34) ViZion válasza FragMaster (#22) üzenetére


ViZion
félisten

Úgy értem, h DX verzióknál más kártya kellett, pl. DX 10 -> DX 11, de ezek szerint akinek DX 11 kártyája van, az megússza a cserét. :R

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#35) huskydog17 válasza pakriksz (#32) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Technikailag elvileg csak annyi különbség van a kettő között, hogy a DX-hez sokkal jobb fejlesztőkörnyezetek vannak, ami könnyebb és/vagy gyorsabb fejlesztést eredményez. Sebességben nem lehet (számottevő) különbség.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#36) FragMaster válasza ViZion (#34) üzenetére


FragMaster
addikt

Kvázi igen. Csak ugye hiába minden dx11 vga dx11.2, ha nem minden dx11.2 vga dx11.1 is :D

[ Szerkesztve ]

"FragMaster felhasználónak 11 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon!": http://goo.gl/vYc6Ml

(#37) ZS3NI válasza FragMaster (#36) üzenetére


ZS3NI
őstag

Ezt most neked kéne elmagyaráznom nekem nem én nekem neked. :D

IDDQD ( ͡° ͜ʖ ͡°)

(#38) ViZion


ViZion
félisten

Hááát, ezeket én már nem értem... most akkor meredhat a "régi" 7770? Bolondok ezek? :N :DDD

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#39) VoidXs


VoidXs
nagyúr

nVidiának semmi terve sincs a 11.0-nál újabb verziók támogatására?

[ Szerkesztve ]

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#40) Bici válasza VoidXs (#39) üzenetére


Bici
félisten

Ugyanannyi tervük van rá, mint a unified shaderre és openGL ES 3.0 támogatásra a tegra vonalon.
A Tegra 4 a mai napig a GeForce7 szerű felépítéssel rendelkezik.

Valószínűleg a Tegra 5 és a Maxwell meghozza a várt fejlődést.

Egyébként az nV ugyanezt csinálta a dx10.1 idején, csak akkor még lehetett mondani, hogy fölösleges azt támogatni, mert a konkurrencia (ATi) gyenge, és emiatt úgyis alig pár helyen használják.

A GeForce 5 (FX) idején is volt valami trükközés a dx9-cel.

Igaz, a SM 3.0 (dx 9.0c) és a hardveres T&L, illetve desktopon az Unified Shader esetén pedig ők voltak az elsők.

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#41) Kronos3000


Kronos3000
senior tag

Figyelembe :C véve az erre alkalmas vid.karik árát hmmmm,szélsebesen fog terjedni.....

Wasabi...

(#42) haddent válasza Kronos3000 (#41) üzenetére


haddent
addikt

Bizonyos szempontból nézve szerintem még mindig a DX9 dominál, és igazad van... Ettől függetlenül szerintem van piaca, hiszen a Radeonok továbbra is támogatják, az nVidia meg talán már elkezdhetné támogatnia dolgokat úgy 2 szériával és több mint 2 évvel később....
Na nem mintha olyan sok haszna lenne (eddig), de a BF4 -ben már lesz :K

[ Szerkesztve ]

(#43) $p@rr0w válasza $p@rr0w (#15) üzenetére


$p@rr0w
őstag

Abu85: Ugye a mostani generációban ha vett valaki egy Core2/nvidia8800 körüli konfigot akkor kevés kivétellel de szinte minden játékkal tudott/tud játszani a konzol gen. végéig úgy hogy folyamatosan lejjebb adja a grafikai szintet.

Na most a következő genben a konzolok felépítése ennek megfelelően mivel pc közelibb ezért akár ennél komolyabban is redukálhatja a portok hardverigényét tehát jobban jön ki a pc építéssel az ember ilyen szempontból?

Mert pl. a Playstation 2/Xbox idején 2000-2006 ez képtelenség volt minimum 2 teljes PC konfig csere kellett hogy a lépést tartani lehessen. Amin futott egy Max Payne/Red Faction azon egy San Andreas/Sims 2 erősen küzdött low grafikán is.

Kinőhetnétek már abból, hogy leírogatjátok miből nőttetek ki.

(#44) TOM-202


TOM-202
senior tag

Számomra már a gusztustalanság kategóriája amit a MS művel a frissen megjelenő szoftvereivel. Legyen az az aktuális IE vagy DX verzió vagy bármi más ha nem W8-at futtatok akkor elbúcsúzhatok a legfrissebb
kiadásoktól. Csupán böngészőből tudok használni mást IE helyett...
Az még ok hogy WinXP-n ma már szinte semmi nem indul el, ez érthető is hiszen ma már eléggé oldschool tech, de hogy technikailag érthetetlen és tulajdonképpen megmagyarázhatatlan okból a Vista és most már a 7 is egyre inkább a nem támogatott oprendszerek közé tartozik már-már bicskanyitogató gondolatokat ébreszt bennem. Meg tudnák oldani hogy fusson szinte az összes program az összes 6-al kezdődő verziójú oprendszerükön de direkt nem teszik mert nem áll érdekükben. "Vegyél W8-at mert az szerintünk jó neked!". :(((

(#45) olbaidhun


olbaidhun
őstag

Gyerekek, ez egy igazi vakítás. Ha lenne mögötte valós fejlődés talán gondolkozóba esnék. Így marad a konzol.

7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

(#46) Bici válasza TOM-202 (#44) üzenetére


Bici
félisten

Kiválóan megfogalmaztad a warez fő okát.

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#47) parampa


parampa
aktív tag

...and Ladies and Gentlemanus DX11.3 iz coming soon. :D

(#48) szeksziboj válasza emiki6 (#5) üzenetére


szeksziboj
tag

Nyugi, jövő évtől számított 5 évig vszeg' megint a pc lesz "fejlettebb" , közönhetően a konzolok életciklusának, úgyhogy majd megint lehet mondani, hogy pc-n szebb/jobb ugyanaz a cím (elvileg) :D
(Már akit ez megnyugtat persze +0,5-1 év várakozás után :W )

(#49) megint én


megint én
őstag

Elolvastam a vímet, végiggörgettem, vidi nincs, így el sem olvasom!
Egy kép többet mond ezer szónál! Ha 30fpses akár egy egy perces visi lett volna...
30*60*1000=1800000

(#30) Abu85
Na az első ezer.

[ Szerkesztve ]

(#50) emiki6 válasza szeksziboj (#48) üzenetére


emiki6
veterán

Ha nem lenne ekkor pillanatnyi előnyben a konzol, akkor kevesebben vennék...
A Microsoft meg konzolgyártó, de ő fejleszti a DX-et is, szóval megteheti, hogy egy ideig előnyben tartja a konzolokat... :W

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.