Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) azbest


azbest
félisten

Hát persze, hogy pozitívan értékelte az apple a bíróság döntését. Hiszen 10-ből 9 pontban az applenak adtak igazat.

Az epic pedig nem kell, hogy visszakerüljön a bíró döntőse értelmében az apple app storeba, mert megszegte a szerződéset, saját maga a hibás, amikért ki lett tiltva. Szóval az epicnek mindegy, láthatóan csak kárt próbál okozni az applenek. Ahogy az epic store sem fenntarthatóságra törekszik, hanem veszteséget halmoz, miközben próbája magához csábítani a felhasználókat.

(#2) bLaCkDoGoNe válasza azbest (#1) üzenetére


bLaCkDoGoNe
veterán

"Ahogy az epic store sem fenntarthatóságra törekszik, hanem veszteséget halmoz, miközben próbája magához csábítani a felhasználókat."

Keleti uraiknál ez a módi.

[ Szerkesztve ]

"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

(#3) Busterftw válasza azbest (#1) üzenetére


Busterftw
veterán

Bezzeg Sweeney lejarato Twitter kampanyat nem emliti meg az Epic.
Ott osztotta az eszt, mielott barmilyen birosagi vegzes szulettett volna.

(#4) joey04


joey04
titán

az Epic Games ezzel egyáltalán nem ért egyet.

meglepő :DDD :U

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#5) floatr válasza azbest (#1) üzenetére


floatr
veterán

Hiba lenne nagy következtetéseket levonni a cikk alapján, mivel láthatóan a fordítás sem megy. A per egésze ugyanolyan szappanopera lesz, mint az oracle-google java-per, amiben a legnagyobbat a 3rd party szívhat. Lesz majd sírás, meg a minőséget temetik, a nemzetbiztonság dől romokba, és persze lehet miatta puffogni.

A perben született ítélet kapcsán épp tegnap olvastam, hogy a google 15-10%-ra csökkenti a jutalékot mindenféle jogi kényszer nélkül. Gyanítom, hogy nem állnak brutálisan a földbe, és ez már sokkal vállalhatóbb a fejlesztők számára is. Megtehetné az apple is, bár ők szeretnek lehajolni azért a pár milliárdért, amíg nem játszották el az utolsó utáni jogi lehetőséget is.
Ami itt az apple vagy a google kára, az a fejlesztőknek nyereség. Lehet szeretni vagy utálni bármelyik szereplőt, de ha szeretsz a telefonon alkalmazásokat is használni, ahhoz csak kellenek azok a vérszívó fejlesztők is, akik a tényleges fejlesztést elvégzik, és szegény trillion dollar company nyakán élősködnek.

Ami az epic store-t illeti, a média szereti ílyen parasztosan-botrányosan tálalni, mert sokan így reagálnak rá, miközben csupán egy méretes marketing büdzsé áll az annyira érthetetlen "veszteség" mögött - befektetés - mint sok egyéb termék esetében is. Felhasználóként és fejlesztőként kifejezetten örülök annak, ha a kegyeimet keresi egy ekkora multi, nem pedig azt posztolják negyedévente, hogy rekordnyereséggel zárták a periódust (a pénzünkből), vagy hogy a gaming ipar legnagyobb szereplője (érdemi fejlesztési tevékenység nélkül).

Amúgy meg ez a cikk milyen nyelven íródott...?

(#6) hunluki válasza floatr (#5) üzenetére


hunluki
senior tag

Lehet szeretni vagy utálni bármelyik szereplőt, de ha szeretsz a telefonon alkalmazásokat is használni, ahhoz csak kellenek azok a vérszívó fejlesztők is, akik a tényleges fejlesztést elvégzik, és szegény trillion dollar company nyakán élősködnek.

Ez is egy vélemény, de azt is vedd figyelembe hogy ha neked nem áll rendelkezésre egy ilyen platform akkor simán lehet hogy soha az életbe nem kezdesz el appot fejleszteni, illetve töredéke esélyed van "berobbanni" a köztudatba. Eszem ágában sincs védeni egyik felet sem, de számold hozzá hogy az ehhez tartozó infra fenntartása és fejlesztése mekkora erőforrás és ezzel mekkora terhet vesz le rólad mint fejlesztő válláról.
Ettől függetlenül persze, minél kevesebb jut a csúnya gonosz multinak annál jobb, de ha ez a csúnya gonosz multi nincs akkor valószínűleg te se tudnál most miért panaszkodni.

(#7) aprokaroka87 válasza hunluki (#6) üzenetére


aprokaroka87
nagyúr

Az a helyzet, hogy egymásra vannak utalva, csak kérdés hogy ki bukik rajta többet, ha gond van.

(#8) Alogonomus válasza aprokaroka87 (#7) üzenetére


Alogonomus
őstag

Az Epic közvetlen bevételeinek valószínűleg kis része származik az Apple ökoszisztémán belülről, viszont sok ottani játék használja az Unreal Engine valamelyik verzióját. Mivel az Apple letiltotta az Epic összes fejlesztői fiókját, így jelenleg a játékfejlesztők sem a már futó, sem a jövőben tervezett játékaikhoz nem tudnak komoly technikai segítséget kapni az Epic szoftvermérnökeitől. Az Epic viszonylag könnyedén lemondhat az Apple gépein futó programok licencdíjáról, hiszen úgyis a PC és konzol a fő bevételi forrás, plusz az Android is ott van.
Egy több évig elhúzódó csatának viszont biztos következménye lenne az Apple gépekről eltűnő Unreal Engine, aminek következtében sok szoftvercég is búcsút intene az Apple platformnak, mert két eltérő grafikus motorra nem írnak meg egy programot, és az Apple <-> PC, konzol, Android összevetésben vonzerő szempontjából biztosan az utóbbiak nyernének.

(#9) Giovan! válasza Alogonomus (#8) üzenetére


Giovan!
addikt

Az UE fejlesztéséért külön account felelős, azt nem tiltotta le az Apple, miután ezt a bíróság még a tavaly megtiltotta neki.
Tippre amúgy ha mégis letiltaná, sok fejlesztő lenne aki inkább engine-t váltana, minthogy lemondjon az iOS felhasználóbázisról.

Speak softly and carry a big stick, you will go far.

(#10) Giovan! válasza floatr (#5) üzenetére


Giovan!
addikt

Én úgy tudom, csak az évi első milla után járó fee-t csökkenti 15%-ra, a nagy kiadókat (mint pl. az Epic) ez nem igazán érinti.
Az Apple még a tavaly bejelentett valami hasonlót, ők minden olyan fejlesztőtől 15%-ot kérnek az IAP-ek után, akinek az appja évi 1 millió alatt termel.

[ Szerkesztve ]

Speak softly and carry a big stick, you will go far.

(#11) azbest válasza Giovan! (#10) üzenetére


azbest
félisten

Most az előfizetéses jutalékon is mérsékeltek. Azaz már nem csak második évtől 15% a jutalék, hanem rögtön az elejétől [link]

#5 floatr
ez sosem a fejlesztőkről szólt. Az epic egy kiadó, a kiadók konkurenciája az apple. Régen élet-halál ura volt egy-egy kiadó, a teljes profitot elvehették a fejlesztőstúdióktól a kiadásba fektetett pénzért cserében. Elvehették a jogokat. Kizsarolhattak rossz feltételeket, mert nem volt más lehetőség. Amióta vannak jutalék alapú ön-kiadást lehetővé tévő platformok, azóta jobb alkupozícióban vannak a fejlesztő stúdiók. Csak a kiadók és az óriásira nőtt forgalmú cégek sírnak a jutalékért, ami addig jó volt, amíg nem szedték meg magukat. De most már nem akarnak fizetni a platformért.

Könyvkiadásnál talán még durvább volt a helyzet. Ott a szerző jó, ha pár százalékot kapott - ha egyáltalán kapott fix díjazáson kívül. A jutalékos rendszerű platformokon meg 70% bevétel a szerzőé lett.

[ Szerkesztve ]

(#12) Alogonomus válasza Giovan! (#9) üzenetére


Alogonomus
őstag

Az egy átmeneti engedmény volt, amit pont azért adtak meg, hogy a döntésig ne lehetetlenüljön el minden UE játék (is). Az UE fejlesztői fiók átmeneti engedélyezése a bíróság döntéséig szólt, és a döntéssel valószínűleg érvényét is veszítette az engedmény.

Epic had asked Apple to let its developer account back on the App Store, which Apple refuse to do. A bírósági döntés utáni helyzet ez.

[ Szerkesztve ]

(#13) azbest válasza Alogonomus (#12) üzenetére


azbest
félisten

Abban van némi zavar, hogy a twitteren Sweeney által közzétett levélben "Fortnite developer account" visszaállítását kéri, ami az amcsi epic cégé.

Míg az unreal mintha a cseh Epic s.r.o. alá lenne regisztrálva, annak külön developer fiókkal - ennek kitiltását függesztette fel a bíróság anno. Szeretnek ködösíteni, nem világos, hogy most az utóbbi fiók tiltva van vagy sem.

[ Szerkesztve ]

(#14) Giovan! válasza Alogonomus (#12) üzenetére


Giovan!
addikt

Az a linkelt cikk eléggé trehány munka. Először is semmiféle hivatkozás nincs benne. Másodszor az Epic developer accountjáról beszél, de nem nevezi meg melyikről, a Fortnite-osról vagy az Unreal Engine-ért felelősről. Aztán a MS-os Kevin Gammill által kiadott nyilatkozat, amire a cikkben hivatkoznak, tavalyi (itt is cikkeztek róla), és megelőzte a bírói döntést, ami megtiltotta Apple-nek, hogy törölje az Epic azon accountját amivel a cég nem sértette meg a szabályzatot. Szóval erre a cikkre én nem igazán alapoznám a véleményemet.

Próbáltam rákeresni arra, hogy mi most a helyzet az UE-el iOS-en, de azon túl, hogy az account ott van az App Store-ban, semmi újdonságot nem találtam (csak tavalyi cikkek jöttek velem szembe), szóval valószínű, hogy azt nem tervezi törölni az Apple.

[ Szerkesztve ]

Speak softly and carry a big stick, you will go far.

(#15) Giovan! válasza azbest (#11) üzenetére


Giovan!
addikt

Ok, de azok a fejlesztők akik az egyszeri IAP-ekből tesznek szert évi 1 millió + 100 dolláros bevételre, azok a 100 dollár után ugyanúgy 30-at fognak fizetni a Google-nek, nem 15-öt.
Első év után ha jól emlékszem az Apple is visszaveszi 15%-ra az appon belüli subscription-ből származó bevételek után járó feet, minden fejlesztő esetén.

Szerk.: Közben megtaláltam a hivatalos álláspontot is:

After a subscriber accumulates one year of paid service, your net revenue increases to 85% of the subscription price, minus applicable taxes.

[ Szerkesztve ]

Speak softly and carry a big stick, you will go far.

(#16) azbest válasza Giovan! (#15) üzenetére


azbest
félisten

az még a jelenleg hatályos, eddigi megoldás. Hogy egy évnyi előfizetés után csökken 30-ról 15-re. 2022 jan 01-től az első naptól kezdve 15%. Hivatalos bejelentés [link]
szerk,. ja bakker, most látom, hogy a google play store-osat linkeltem

Pedig mintha nemrég olvastam volna olyan hírt, hogy az apple is követi ezt. De lehet, hogy akkor rosszul emlékeztem.

[ Szerkesztve ]

(#17) floatr válasza azbest (#11) üzenetére


floatr
veterán

Ez csak a fejlesztőkről szólt, mivel az epic is a fejlesztőkből él a motor révén. Meg nyilván ez is reklám nekik, és tudtommal elég jó üzleteket lehet velük kötni. A többi szerintem mindenkit hidegen hagyna, viszont ahogy többen is emlegetik itt, mindenki egymásra van utalva, és az apple üzleti pozíciója egyre kevésbé tartható, mert túlárazott a szolgáltatása, aminek - bármennyire is hadakozik ellene pár rajongó - a platformon belül nincsen/nem lehet alternatívája, ami versenyre késztetné.

#6 hunluki
nem szándékozom senki zsebében turkálni, de a valve és az apple jelenlegi üzleti modellje nem csak szerintem problémás. Van egy sor olyan hasonló szolgáltatás, ami kapcsolódó veszteséges ágazat kompenzálása miatt használ magas kulcsokat, de az okokat a piaci szereplők tiszteletben tartják, és elfogadják a helyzetet. A steam és az app store nem ilyen.

(#18) nemlehet válasza floatr (#17) üzenetére


nemlehet
őstag

Én a steam-et és az Apple-t nem venném egy kalap alá. Windowson van lehetőséged máshol vásárolni (Epic, GoG, kiadói kliensek), sok játékban nem is igazán számít melyik store-ban vetted meg mert van átjárás az online részben.
iOS-en nincs. Ráadásul a Steam nem rak ki senkit azért (legalábbis tudtommal) ha nem rajta keresztül vásárolnak. Rengeteg olyan cím van fent (főleg keleti F2P címek) amiknél a Steam csak leszedi a 3rd party installert, utána már kvázi steamtől függetlenül megy minden.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#19) floatr válasza nemlehet (#18) üzenetére


floatr
veterán

Ebben igazad is van. Arra gondoltam, hogy a jutalékával nem kompenzálja más üzletágainak veszteségét, mint mondjuk a sony.

(#20) Giovan! válasza floatr (#19) üzenetére


Giovan!
addikt

Az amerikai jog hálistennek nem is írja elő, hogy csak az üzemeltethet zárt rendszert akinek kompenzálnia kell valamiféle veszteséget. A bírói döntésben sem szerepelt olyan kitétel, hogy a Sony meg a MS zárt rendszerei rossz példák lennének, épp ellenkezőleg, többek közt ezekre a példákra hivatkozva dobta vissza a bíró Sweeney monopóliumos agyszüleményét. Szóval én értem, hogy te mindenáron azt akarod bebizonyítani, hogy itt valami lényegi különbség van a két eset között, de valójában jogilag nincs.
Az meg, hogy neked személy szerint nem szimpatikus... hát ez van, használj mást.

Speak softly and carry a big stick, you will go far.

(#21) emelhu válasza Giovan! (#20) üzenetére


emelhu
aktív tag

"Az meg, hogy neked személy szerint nem szimpatikus... hát ez van, használj mást."

Ha kettő közül lehet választani, akkor máris korlátozott (sic!) a piaci verseny. Kvázi monopoliumnak tekintem.

Az meg hogy 10 év alatt az egész életed az almás cuccokra építed amik olyannyira próbálnak mindentől elzárni, hogy ezzel korlátozzák a piaci versenyt... hát ez annyit jelent, hogy az adott felhasználó számára az alma monopolium.

(#22) Tajrexi válasza emelhu (#21) üzenetére


Tajrexi
tag

Ez a két platform is sok, ha sokat invesztálsz valamelyikbe... Ha lehetne vinni mindent (pl összes megvett appot) iOS-ről Androidra és fordítva is, akkor könnyebb lenne váltogatni, és lenne értelme több piaci szereplőnek is, addig viszont nem sok esélye van.

(#23) Giovan! válasza emelhu (#21) üzenetére


Giovan!
addikt

Nyilván abban senki sem korlátozhat, hogy olyan jelentést társíts az egyes fogalmakhoz, amilyet csak szeretnél, azonban ezeket a te saját értelmezéseidet másoknak szintén nem kötelessége elfogadni. Attól, hogy egy platformot régóta használsz, még nem jelenti, hogy bármilyen formában kényszerítve lennél a platformot fejlesztő cég által a használatára. Egyszerűen tájékozódni kell a vásárlás előtt, és nem kell pénzt invesztálni egy olyan ökoszisztémába, aminek a használata kényelmetlen a számodra. Az Apple feladata itt az, hogy ne próbálja meg elrejteni a felhasználó elől a platformja működési elveit, ha ennek eleget tesz, a többi már a useren áll.

[ Szerkesztve ]

Speak softly and carry a big stick, you will go far.

(#24) kilua


kilua
senior tag

Nem csak két platform van, hanem két nagy ismert platform van meg több kisebb, ott van még a Linux phone például [link]

Vagy a Kai OS olcsóbb flipphoneokra (különben az is smartphone OS) illetve a Huawei harmony OS.

[ Szerkesztve ]

(#25) floatr válasza Giovan! (#20) üzenetére


floatr
veterán

Bár eddig sem jött le, akkor megint leírom, nem a felhasználókról és szimpátiáról van szó

(#26) Giovan! válasza floatr (#25) üzenetére


Giovan!
addikt

Ha ennyit sikerült értelmezni abból a hsz-ból, az sajnálatos.
Mindenesetre az utolsó mondatot vigasztalásnak szántam, de célt nem értem vele ezek szerint :(

Speak softly and carry a big stick, you will go far.

(#27) emelhu válasza Tajrexi (#22) üzenetére


emelhu
aktív tag

"Ha lehetne vinni mindent (pl összes megvett appot) iOS-ről Androidra és fordítva is, akkor könnyebb lenne váltogatni, és lenne értelme több piaci szereplőnek is, addig viszont nem sok esélye van."

Itt lenne a nagy lehetőség.
A mobil súlya a gazdaságban (mára akár politikai függőség szintjén!) annyira nagy, hogy kezdeni kell vele valamit.
A verseny miatt is jó lenne a több mobilplatform, de mára már kimondottan veszélyt is jelent a pár hatalmas IT monopolium (kvázimonopoliom, oligopolium). És ráadásul ezek a cégek sem pontosan ugyanazon a szegmensen "versenyeznek", hanem egy-egy rétegét monopolizálják ("erőfölényeskedik") a piacnak.

A szabványokat pl. az autóiparra is azért hozták létre, hogy legyenek egységes dolgok.
Mindenki kitalálhat ezer extrát, de pár alap nem megkerülhető. Szabványos benzin, kenőolaj, szabványos jelzőfényelhelyezés és működés, szabványos gumiabroncs méretezés stb, stb.
Az államok dolga (pont a piaci verseny és zökkenőmentes piaci működés miatt) a szabványosítás.
De ugye az Apple kézzel lábbal küzd a szabványok ellen, mert monopolizálni akarja azt a kis kört, amit megkaparintott. Platform váltást nem tudja megakadályozni, de ha beszippantott a platformja, onnan kiszolgáltatott a vevő és az almások nem is akarják kiengedni a markukból többet. (Lehet van aki ezt egészségesnek érzi, én nem.)

Egységes API-kat elő lehetne írni a mobilokra. Ezek természetesen egy-egy platform képességeinek és sajátosságainak csak egy részét (mondjuk 70-80%-át) képesek lefedni, mert a többi sajátosság.
De a mobilok fő egységei és funkciói azonosak, tulajdonképpen egységesek, csak azért nem a két monopoltárs abban nagyon egyetért, egységfrontot tart, hogy véletlen se legyen könnyű hordozható alkalmazásokat írni.
De az alkalmazások nagy része egyszerű, az egységesített API-k elegek lennének nekik.

Úgy megjegyzem egy EU helyében az almások fejlesztési gyakorlatát is agyonbüntetném.
Mi az hogy csak almás gépen fordított állományt lehet feltenni a mobilra?
Adjanak egy korrekt specifikációt a bináris állomány formátumáról és akárki, akárhol hozza azt létre a telefonnak "meg kell ennie". Vagyis még az alkalmazásbolt szétrobbantása is nagyon kevés. Kötelező nyitottság!

Mert ha egy piacon tízezer cég versenyez, akkor kit érdekel, ha az egyik zárt. Elkerülöd messzire. De itt nem igaz, hogy el tudod kerülni. Mert ha a piaci partnereid vagy a vevőid vagy a családod használja, akkor ezzel téged kényszerítenek, ha zárt és nincsenek szabványos megoldások.

(#28) bLaCkDoGoNe válasza emelhu (#27) üzenetére


bLaCkDoGoNe
veterán

Ennél nagyobb faszságot a héten nem olvastam, kudos!

"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.