Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#40) headhunter válasza waithEard (#29) üzenetére


headhunter
addikt

...Van gazdag és van gazdag sznob...

+1

Ár/érték vagy érték/ár: nagyon sok túlárazott terméket próbálnak eladni sznoboknak (sikerrel), egyes társadalmi körökben sikk a termék árát nézni (kérdezni), köztük a minél drágább, annál jobb (értékesebb, menőbb, stb.) a szintmérő...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

"...Bár a magyar ultragazdagok többsége vállalkozásból szerezte a pénzét, az utóbbi években látványosan kettévált ez a kör: van, aki a piacról, más a politikai kapcsolataiból tollasodott meg. A „rejtőzködő”, jellemzően kormányzati kapcsolatokkal bíró gazdagokat „vámpírmilliárdosoknak” nevezi a bankvilág, mondván: nem transzparensek, azaz „nem mernek a fényre jönni”.
.
.
Madarász szerint a hivalkodóbb gazdagok számára azért fontosak a luxustermékek, mert így tudják maguknak és a környezetüknek jelezni, hogy a gazdagok közösségéhez tartoznak. Ez persze nem csak a termékekre vonatkozik. Sokan például azért kezdenek el vitorlázni, mert így kerülhetnek be abba a körbe, ahol hozzájuk hasonló vagyonos emberek vannak.

„A költés és a társadalmi jelenlét biztosításába fektetés egyaránt státusszimbólum. Biztosan nincs annyi megszállott vadász, mint amennyien rendszeresen vadásznak, és biztosan nincs annyi megszállott vitorlás, mint amennyien rendszeresen vitorláznak. Miként azt is meg merem kockáztatni, hogy nem minden futballklub tulajdonos fanatikus focirajongó. Ezek a kapcsolatépítésről és a társadalmi, gazdasági státus megjelenítéséről is szólnak” - összegzi Karagich." [link], [link], [link]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.