Kerékpárúton egyébként 30 a megengedett.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [HThomas:] Nikon D500 wishlist
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
MC Pite
veterán
Alapból hacsak nem munkába megyek (jó idő/szélcsend esetén akár akkor is) én is gyorsabban megyek mint 25; 27-28 a kényelmes tempóm. Ha éppen jó az idő/kedvem/picit rakom neki, akkor 30-32. Néha esetleg több .
[kép] [link]
És vannak nálam jóval erősebbek, meg rendes országutival rendelkező emberek is(én csak egy közepes villanyroller áráért vettem bringát), akiknek a 80-100km-es kör átlaga 27-29km/h.
De ettől még nem zavarnak a normálisan, kiszámítható útvonalon és módon közlekedő rolleresek, görkorisok, kínaivillanyrobogósok, stb. A kismotorosok igen, mert ott egy darabig szagolom a Babetta füstjét mire megelőzöm; vagy kicsit lemaradok ha ez nem megy, de akkor is baromi sokáig leszek a füstben.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
bwoay
nagyúr
Ebben mindössze annyi "logika" van, hogy HA számodra a roller a legmegfelelőbb közlekedési eszköz, AKKOR mindenki másnak is az kell ,hogy legyen, és aki nem így látja, az csak vaskalapos módon küzd a fejlődés ellen. Ezzel pedig nem lehet vitába szállni, mármint nem érdemes, legalábbis észérvekkel. Engem egyébként abszolút nem zavar, ha megbélyegzel - ha tényleg az alábbiakat szűrted le a mondandómból, az rólad sokkal többet árul el.
adamklark:
szerintem joggal elvárható lenne az lenne, hogy mindenki, aki a közlekedésben részt vesz, ismerje azokat a táblákat, amik rá vonatkoznak. Én legalábbis így fogalmaznám meg az irányelvet. Pl amióta módosult a KRESZ, és bizonyos egyirányú utcákba kerékpárral be lehet hajtani a forgalommal szembe is, amennyiben ezt külön tábla engedélyezni, azóta elterjedt az a nézet, ami utóbbi kitételt egyáltalán nem veszi figyelembe. Ez veszélyes? Nyilván az.
Nekem az a tapasztalatom, hogy aki a kerékpárúton közlekedik, az sokszor azokat a táblákat sem ismeri (vagy csak ignorálja), amik konkrétan neki szólnak. Ez meg pl azért para, mert ha a kerékpárúton van egy elsőbbségadás közelező tábla, akkor pl. egy autós joggal feltételezheti, hogy ott neki lesz elsőbbsége. Ehelyett az autósok minduntalan előzékenykedni kénytelenek, és elengedik a bringásokat, rollereseket, mert utóbbiak tájékozatlansága rengeteg balesetveszélyes szituációt teremtene, ha a bizalmi elv alapján az autók úgy hajtanának be/ki egy körforgalomba/ból, hogy majd biztosan elengedik őket a kerékpársávban haladók. Ezáltal viszont marhára nem valósítható meg a bizalmi elv, ami pedig egy fontos része lenne a közlekedésnek. Meg a közlekedési kultúrának is, de az már egy másik fejezet. Az ember amúgy nyilván gyarló, nem életszerű az, hogy mindenki minden szituációban tökéletesen szabálykövető módon közlekedjen, de ettől még lehet körültekintő és toleráns, figyelmes módon viselkedni az utakon/járdán, meg ha úgy van, tudatában lenni, hogy "oops, itt én voltam a hunyó".
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
adamklark
senior tag
Természetesen azokra a táblákra gondoltam ami gyakori /rá vonatkozik /egyértelmű, azokat tudni kell (ezt tanították is iskolában, nem KRESZ iskola!). Ami meg nem releváns rá azt ne kérje számon az autós verve az asztalt hogy hol a KRESZ vizsga roller /biciklire
Z_A_P
addikt
Egyszeru: rollerrel tilos jardan kozlekedni. (1000 euro bunti, stb)
Az uttesten lehet.
Nincs tobb problema!
OK
adamklark
senior tag
Nem feltétlenül jó ötlet, biciklivel sem szeretek mindig autók között menni, főleg ha rossz az út minősége. Járdán természetesen megfelelő sebességel megyek.
(#157) Napfénysüti válasza GoldhandRent (#150) üzenetére
Normális bringával egy kis kondival 25 km/h nem egy nagy tempó síkon.
Més que un club!
Reggie0
félisten
Tudtam hogy nem erted. Nem arrol volt szo, hogy szamomra, hanem arrol, hogy ugy altalaban. Lasd lovaskocsi vs. auto. Ezek objektiv mercevel osszehasonlithato dolgok.
[ Szerkesztve ]
bwoay
nagyúr
pedig a KRESZ vizsga (illetve a jogosítvány) tenné azt egyértelművé, hogy az illető rendelkezik a szükséges tudással. nyilván nem ugyanarra a KRESZ vizsgára gondolok, mint ami mondjuk egy B kategóriás jogsihoz kell, de egyébként én azokkal értek egyet, akik szerint szükség lenne kötelező oktatásra, legyen szó akár egy óra alatt elsajátítható tananyagról. Arra nem lehet építeni, hogy az iskolában ki mit tanult, meg abból mire emlékszik. Vagy máshogy mondom: én szívesen vizsgáznék ilyesmiből akár külön is, pedig van jogosítványom és használom is. Még tovább megyek: fizetnék is, hogy vizsgázhassak HA ez lenne az ára annak, hogy javuljon a helyzet.
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
MC Pite
veterán
Sajnos sokat hozzátesz kishazánkban hogy sokszor ****ek helyezik ki a táblákat, felfestéseket. Teljesen életszerűtlen módon, ahogy más helyeken/más országokban nem jellemző, nem logikus. Ezeket ember nincs aki komolyan veszi (legyen ez életszerűtlen sebességkorlátozás vagy elsőbbségadás, mindegy) - és részben ezek miatt alacsonyabb nálunk talán a táblák figyelési/betartási hajlama.
Pl pár km-re tőlünk van egy kicsi 1 autó szélességnyi bekötő út (telekről). Lakotton kívül van, egy enyhe S kanyarba csatlakozik bele, ráadásul egy kis lejtő közepén van.
Szóval ha innen valaki kigurul autóval, akkor meg kell állnia, alaposan körbenéznie. Természetesen ez keresztez egy kombinált járda/bicikliutat, amire mindét irányból kitették az elsőbbségadás kötelezőt. Az autónak meg kell állnia 1,2méter múlva mindenképp. És a valóságban lassan csorognak át az autók, hisz bringást, gyalogost, meg utána az autókat is kell figyelniük. [link]
Ugyanezen továbbmenve hasonló a helyzet, bár 99%ban valaki elengedi a másikat. És nem is feltétlen az autós, mert pl a főúton (szintén a az út és járda között a bringaút) végig a bingásoknak lenne elsőbbsége -de csak mert stop tábla volt amúgy is az autósoknak- ellenben 10ből 8autós csont nélkül gurul ki a főútig és nem is néz körbe. (Sokkal veszélyesebb, mintha az út szélén lenne kijelölve a bringaút, a házak takarásából nem nagyon látszanak a puhatestűek.) A gyorsító/kanyarodó sávoknál az értelemtelen Stop táblák megint hasonlóak.
Szintén Nyergesújfalun az egykori Tescos kereszteződésnél a bringaút át megy egy kereszteződésen (lakotton kívül). Kevés a lekanyarodó, de ha van it, látják egymást a résztvevők. A bringásoknak itt mindig piros van, és 2,5-3 percet kell várniuk egy zöldre (ami megfogja a főútat is ilyenkor!). Életszerűtlen, logikátlan. Kettőnél többször nem is nyomtam meg, és ha gyerekkel megyek, és valaki már ott áll (évente kétszer, háromszor) akkor frankón ki is várjuk a 2,5-3 percet.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
bwoay
nagyúr
azt tényleg nem értem, hogyan tudsz te így általánosítani. Mintha azt mondanád, hogy akik jelenleg kerékpárral közlekednek, azok nem jöttek rá, hogy nekik a roller sokkal jobb lenne. kvázi elment mellettük a világ, ők a 21-ik század lovaskocsisai, akik makacsul ragaszkodnak a hülyeségükhöz Te konkrétan azt írtad, hogy azért rollerezel, mert a bringázás miatt egész nap csak zuhanyoznál meg átöltöznél. Ok, de ez semmiképpen nem általános, ez rólad szól, nem a kerékpározás nyilvánvaló hátrányairól. Semmi gond nincs azzal, ha te emiatt rollerrel jársz, és biztosan vannak igénytelen emberek is akik leizzadnak a kerékpáron, aztán bűzlenek egész nap az irodában, ezt nem vitatom. De azt ki ne találjuk már, hogy a városi kerékpározás annyira megerőltető, hogy az 2022-ben már inkább sport, és mindenki beleizzad 3-4 km tekerésbe, ezért eleve nemis praktikus. Pár km-t tekerni munkába vagy suliba vagy boltba az esetek túlnyomó többségében ZÉRÓ sportértékkel bír, ez inkább a napi minimálisan kötelező testmozgás mennyiség része kéne, hogy legyen. Arról nem is beszélve, hogy (a kerékpárok evolúciója révén) már nagyon komoly kínálat van e-bike-okból is, amik lehetővé teszik többek között azt is, hogy a szokásosnál jóval kisebb erőfeszítéssel sokkal nagyobb távot és/vagy sokkal nagyobb sebességget érjen el rajtuk az ember. A rollernél stabilabb (ülési) pozícióban. Nagyobb teherbírás mellett. Akár gyereket szállítva. Szóval igazad van, nem értem a lovaskocsi vs autó analógiát. Azt pedig egyáltalán nem gondolom, hogy aki rollerezik, az sokkal jobban járna egy bringával. Szeretem azt hinni, hogy a legtöbb ember választása mögött a saját racionális döntése áll. Mindamellett, hogy a rollernek is megvannak a nyilvánvaló hátrányai egy kerékpárral szemben, de pusztán attól, hogy mindegyikkel közlekednek városban, és van a használatuk között átfedés, ez alapjában két különböző közlekedési eszköz.
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
Reggie0
félisten
Nem mondtam, hogy elment mellettuk a vilag. Azt mondom, hogy most vagyunk egy atmeneti szakaszban ahol azt latjuk, hogy kezd terjedni egy ujonan megjelent kozlekedesi forma, aminek szamos elonye van a regivel szemben. Ez nem ugy megy, hogy egyik nap megjelenik a boltban aztan masnap mindenki azzal jar.
Ne problad meg ram vetiteni, amiket mondtam erveket, azok objektivek.
Nem azt mondtam, hogy azert nem praktikus a kerekpar, mert megizzad rajta az ember, hanem azt, hogy ezert _IS_ nem praktikus. Emellett meg szamos mas hatranya van(pl. tarolas, lopasbiztonsag, mas kozlekedesi eszkozokkel torteno osszekotes, lustasagbol eredo szabalysertesek(nem all meg pirosnal, mert utana el kell indulni, nem kerul egyiranyu utcat, mert tobbet kell tekerni, stb.).
[ Szerkesztve ]
Somatom
veterán
+1
Írtam már, hogy síkon 30 -nál még a "levegőben tekerek". Abba nehéz beleizzadni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
MC Pite
veterán
Jó, a másik megosztó téma az ebike, ami ugyanolyan pártatlan. Szeretek bringázni (főleg erdőben), de engem nem visz rá a lélek az ebikra. Tesztnapon pedig a CX/Gravel bringáktól az Enduróig mindet megkergetem, olykor az outikkat is kipróbálom rendezvényeken/ismerősöknél is; eredendően minden is érdekel.
Van ahol kiköpöm a tüdőm, mert gyenge szar vagyok, de hát igyekszem visszakanyarodni egyszer a normál erőnlét felé.
De megértem hogy valakiknek pont jó, csak itt is jóval kisebb ez a halmaz, mint amit a média/marketing el akar hitetni, és kényelmetlen kőnehéz silány vackokkal szintén nem fognak a juzerek sokat menni.
Mint bringás, sokan fordulnak hozzám ha kerékpárt vennének; és 10ből 8× sajnos kritikán aluli minőségű 'e' vackokat néznek ki/vesznek 400-500eFt-ért, ami pénzért ha kipróbálnának egy 'rendes' bringát, el sem hinnék mennyivel különbözik attól amivel korábban mentek. És 8 an ki se próbálják soha, pedig csak fél órát kéne rászánni és elmenni egy bringaboltba/ismerőshöz/nyíltnapra/tesztnapra.
Megjegyzem ez a kevésbé lelkes halmaz, akiket részben a divat vonzott be(szomszéd marhára dícsérte a szuper Neuz... akármilyen bringáját, ilyen nekem is kell), hogy majd milyen jó lesz ebikeozni.
De 1-2 év után ugyanúgy nem használják mint a korábbi (szintén nem jó) bringájukat, amúgy sokszor szintén még csak be sincs állítva rájuk, mert az eladók és a vevők is lusták rá/nem tudják milyen fontons. Illetve többen szívják meg hogy téli álom után az akkupaknak kampó.
A maradék kettő elmegy, és vagy ki tudja próbálni, vagy nem, vagy megérzi hogy fele energiával komfortosan suhanhat, és emelkedő is sokkal könnyebben leküzdhető mint a korábbi onesizefitsall kukoricaromboló akarom mondani trekking/city bringával; vagy nem, de megpróbálta.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Somatom
veterán
CX? Gravel? Enduro? Ezek nem közlekedési, hanem sportcélú bringák. Ezeknek a villanyos verzióit sem a megizzadás elkerülésére találták ki. Ilyet az vesz, aki sportolni akar.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
(#166) GoldhandRent válasza Napfénysüti (#157) üzenetére
GoldhandRent
őstag
(#167) Napfénysüti válasza GoldhandRent (#166) üzenetére
Csak ha jól tudom az EU-s szabályozás hogy 25 km/h a max sebessége az erollereknek (meg a pedelec kerékpárnál is eddig segíthet rá a motor). Bringánál nincs sebességkorlát, de persze a kresz szerint vannak maximumok az adott úton, pl kerékpárút.
Més que un club!
Somatom
veterán
Nem egészen. A bringa 25 -ös rásegítésig minősül bringának. Ha nem bringa, akkor nem a bringa szabályok vonatkoznak rá. Rollerekre jelenleg nincs egységes EU szabályzás, Magyarországon meg még semmilyen szabályzás sincs.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
intuicio
aktív tag
Szerintetek itt kinek van elsőbbsége?
Napi szinten akarnak itt elütni a kikanyarodó autósok, mert persze nem látják be, hogy jön e biciklis. nyílván én le szoktam fékezni a csatornafedélnél, és ha nem jön autós, akkor hajtok át... De volt olyan is mikor épp hajtottam át, akkor majdnem telibevert oldalról. Még ő dudált rám.
[link]
Reggie0
félisten
Annak akinek nincs tablaja.
intuicio
aktív tag
Köszönöm.
Még is meg akarnak ölni itt az autósok, és persze nem 10-el jönnek ki a kanyarból...
(#172) Dark Archon válasza GoldhandRent (#150) üzenetére
Hát, nem tekerek lassan, de nem is állítottam, hogy minden egyes rollerest megelőzök.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
beef
őstag
Elsőbbsége annak van, akinek megadják. Én mindíg ez alapján közlekedem.
[ Szerkesztve ]
bwoay
nagyúr
Ez nem objektivitás, hanem általánosítás. Hogy kinek mi előny és mi hátrány, mi praktikus és mi nem az eleve egy roppant szubjektív témakör.
#160 MC Pite:
Ez mind jogos, de én a tipikus városi szituációkat vettem alapul, és tapasztalataim szerint sokkal inkább jellemző a táblák látványos ignorálása, mint az, hogy ezek azért kerülnék el az emberek figyelmét, mert el vannak rejtve, vagy eleve szar helyen vannak. Napi szinten látom, ahogy a háromszög ellenére lendületből hajtanak át a kereszteződésen a zebra mellett a kerékpárúton közlekedők, de azt is, hogy 3 db stoptábla ellenére halálos nyugalommal hajtanak rá az autók a bringasávra, elállva az utat.
intuicio:
itt a tábla a másik oldalról, a kiegészítő jelzés elég egyértelművé teszi a szituációt, ha netán valamelyik autósnak kétsége támadna, hogy kinek kell elsőbbséget adni.
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
Reggie0
félisten
Ezert maradt elterjedt a lovaskocsi az auto ellenere. Ja varj... Bizony nem olyan bonyolult ez, mint aminek elo akarod adni. Egy eszkoz hasznalhatosagat lehet objektiven merni.
[ Szerkesztve ]
beef
őstag
Ezt írtad:
"A kerekparozas inkabb sport, mint kozlekedes mamar, utobbinak nagyon nem praktikus."
Akkor erre írok másik, hasonló egyoldalú megközelítést:
A roller nem praktikus, mert nem tudom a gyerekemet elvinni vele az óvodába.
Szóval ez nem fekete/fehér. Mindkettőnek megvan a tömegbázisa.
adamklark
senior tag
Objektíven sokan használnak biciklit roller helyett közlekedési (nem sport) eszköznek mert kényelmesebb /praktikusabb hosszabb távon (értsd nem a közeli Lidl-be hajtasz vele) . Erre mit mondasz?
MC Pite
veterán
A Lidlbe is kényelmesebb vele menni, mert lehet csomija
Nálunk két fitnessz gép van, enyém a sportosabb, inkább edzésre; páromé a praktikusabb, a csomis/kosaras, masszívabb, gyerekülést erre rakjuk, vagy táskát (szerencsére 1 vázméret jó mindkettőnknek, elég a nyeregmagasságot átállítani).
A rollert max akkor használom(gyerek kíséreten túl), ha övtáskába/tornazsákba viszek/hozok valamit a csomagautomatából. De nálam ez inkább bohóckodás, mert a sima rollerrel 12-14km/h a kényelmes átéagtempó, bringával inkább a 25.
Melóba jönni 10km, ha eltekintek a magas padkáktól (igen, a bringautat keresztezik) ami miatt ez kihívás lenne; akkor is állna a tököm fél órán át a rolleren, nekem praktikusabb a bringa.
De ennek sose érünk a végére; nem érdemes csőlátásúnak lenni hogy kinek mi a praktikus
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
rba
csendes tag
Aki tömegközlekedésel kombinálva közlekedik rollerrel annak nem megoldás a robogó. Pl: A robogót nem lehet felvinni a vonatra. Az elektromos robogók nagy része nem tud 50-100km-ert megtenni egy töltéssel a végsebességen használva.
A valami az nem semmi!
Peaceliker
őstag
Mondjuk 50-100km t roller sem sok, ami meg igen az bőven 30+ kiló
"Oh my Goa'uld!"
bteebi
veterán
Nem rossz, de ez az ár... Nem sokkal ezelőtt ennyiért még működőképes autót lehetett venni. Oké, azzal nem lehet (legálisan) járdán menni, meg nehezebb hónalj alá csapni, sőt többet is fogyaszt.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
DrBubo77
addikt
Szerencsétlen tömegközlekedésű városban a tömegközlekedés kiváltására is teljesen jó egy ilyen roller.
Egy nyarat lenyomtam sima rollerrel, de az nem sokkal volt gyorsabb, mint gyalog.
ÉN VAGYOK a feltámadás és az élet. (János 11:25)
dredjudge84
őstag
Ha egy autóból kiszeded a fényszórót, akkor az egy szemétdomb lesz, ami nem vehet részt a forgalomban, amíg ki nem javítod a hibát.
A rolleren alapból nincs se ülés se irányjelző se normális fényszóró, tehát nem leszerelve lett, hanem ez ilyen, tehát nem felel meg segédmotorkerékpárnak.
Egyébként nem lenne itt semmi probléma ha nem gyártanának több ezer watt teljesítményű rollereket. Max 350W és 25km/h és kész. A KRESZ módosító tervezetben is ez van hogy 350 watt teljesítményig bicikli, fölötte segédmotorkerékpár.
Szabi®
addikt
Sima roller helyett akkor már a gördeszkát választanám
GoldhandRent
őstag
(#186) yodamester10 válasza dredjudge84 (#183) üzenetére
yodamester10
őstag
És miért?B jogsival is egy sebesség határú autót vezethetsz?
Akinek mint nekem is 350watt felett van a rollere annak keljen b-s jogsi ennyi aztán le is zárnám ezt.
Reggie0
félisten
Momentan tudod vinni rollerrel is, bar jobb lenne, ha erre nem hasznalnak, mert balesetveszelyes.
Reggie0
félisten
Nem, az attol meg egy szemelygepjarmu lesz. A torveny nem azt mondja, hogy az a szemelygepjarmu, aminek van fenyszoroja, hanem azt, hogy ha van egy szemelygepjarmuved, akkor fel kell szerelni fenyszoroval.
Igen, a tervezet nem volt rossz, csak gyanus, hogy ennyi ideje ulnek rajta.
Szabi®
addikt
Régen deszkáztam, városban lehet megint elővenném.
dredjudge84
őstag
És még fognak is szerintem egy darabig.
(#191) dredjudge84 válasza yodamester10 (#186) üzenetére
dredjudge84
őstag
Igen, én is így gondolom. Bár attól még rohadt veszélyes, főleg a dupla motoros szörnyetegek.
Graphics
Jómunkásember
Jó kis teszt, de hogy a kommentek semmiről szólnak... Nem kéne nyitni egy offtopicot ?
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
Szabi®
addikt
Egy roller közlekedésben való részvétele miért "semmi" ?
Somatom
veterán
Szted, ha pár hónapon belül jogszabályban korlátozzák a használatát, az nem befolyásolja az értékét?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Graphics
Jómunkásember
Jobban érdekelne a roller hasznalati értéke es a többi.
A többit tudom, közlekedési vonalon dolgozok, ezért se akartam beleszólni a mély eszmecserekbe...
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
Szabi®
addikt
"Jobban érdekelne a roller hasznalati értéke es a többi."
Sztem volt arról is épp elég hsz . . . A használati értéke amúgy is egy elég szubjektív dolog.
dani993
senior tag
3 éve pár hónapon belül szabályozzák. Amúgy meg nem, fogod és eladod külföldre. Én a millió feletti kategóriában utazok és sosem érdekelt ilyesmi, simán megoldható probléma.
[ Szerkesztve ]
Somatom
veterán
Azért ha nehézkesen is, de e pár év alatt történtek lépések az ügyben. Ha 350W lesz a korlát, akkor egy 500 Wattosat nehezebb lesz eladni. A millás kategória más tészta, mert az még az úttesten is megállja a helyét, ha a jogszabály odakényszeríti. De, a többség sztem nem ilyen használatra és árkategóriára vágyik.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
rba
csendes tag
Úgy értettem hogy elővárosi településről rollerrel állomás(1-2km), majd vonat 25km majd rollerrel tovább a városban max 1-9km (pl. Budapesten). Na ezt egy elektromos robogóval nem tudod megcsinálni mert nem biztos hogy lesz elég hatótáv az akkujában a hazaérkezéshez.
Szóval a Roller+Vonat kombináció bizonyos esetekben jobban működhet mint az elektromos robogó. (Benzines robogóval ezt a karikát simán meg lehet csinálni egy teli tank benzinnel.)
A valami az nem semmi!
rba
csendes tag
Kresz szerinti sebességhatárok: elég érdekes hol, mire mi a megengedett végsebesség?
Kerékpár kerékpárúton 30km/h
Kerékpár lakott területen belül 40km/h
Kerékpár lakott területen kívül sisak nélkül 40km/h
Kerékpár lakott területen kívül sisakban 50km/h
Segédmotoros kerékpár lakott területen belül és kívül is 40km/h
(mondjuk én sík úton nem tudok 40km/h-nál gyorsabban menni bringával, lejtőn igen de ott sem érzem biztonságosnak az 50km/h megengedett sebességet)
Sima elektromos roller 25km/h sebességével ezen tápláléklánc legalja.
[ Szerkesztve ]
A valami az nem semmi!
Somatom
veterán
Mert még nem próbáltad jó bringával. A Simson endurom féke, futóműve sehol sincs a bringáméhoz képest. 60-70 között tök nyugodtan gurulok lefelé Dobogókőről, vagy az Istenhegyi úton.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
beef
őstag
Mert te egy állat vagy!
Reggie0
félisten
". A millás kategória más tészta, mert az még az úttesten is megállja a helyét, ha a jogszabály odakényszeríti."
Kivetel, ha le kell vizsgaztatni es azon nem megy at.
De egy szint felet ugyis mindegy, csak a motoros rendortol kell felni.
[ Szerkesztve ]
Így van, nekem kicsivel 80 felett volt eddig a max de atomstabil volt a bringa.
Més que un club!
Somatom
veterán
Eddig a legalitás keretein belül maradásról volt szó. Full illegálban bármivel nyomulhatsz. Ha gázturbinát raksz a rollerre, akkor még a motorosrendőrtől sem kell tartanod.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Somatom
veterán
Tény, hogy a bringát részben rosszalkodási célból vásároltam.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Szabi®
addikt
Rosszalkodni 650-es enduroval lehet kerékpársávon . . .
Somatom
veterán
Az nekem kevés, de ha tehetném, akkor persze motor lenne. De, a környékünkön nincs járható terep. Szóval, külön program lenne, hogy utánfutóra teszem a mocit, és elviszem vmi enduro terepre. Átgondoltam és rájöttem, hogy ez nekem nem fér bele. Így lett helyette a bringa.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Szabi®
addikt
50-60 ló baromkodni nem kevés, Simsontól jobb . . . Nálunk még megoldható hál istennek hogy felpattanok rá, és árkon, bokron havernál legyek. Pedig rendszám kéne rá, de sajnos nincs . . . Pecázos motor.
Somatom
veterán
Félreértettél. A bringasávban motorozást, mint rosszalkodást tartom kevésnek. Szoktam én is motorral ott menni, de csak úgy, hogy ne zavarjak bringást, mert ott ő az úr, én csak hitvány betolakodó vagyok.
Egyébként amióta megvan a bringa, azóta nem használtam a Simsont. A motorozás nálam Harley -t jelent, de az nem kifejezetten rosszalkodós motor. Meg, sajnálnám is arra használni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
bteebi
veterán
"Sima elektromos roller 25km/h sebességével ezen tápláléklánc legalja."
Igen, de tegyük hozzá, hogy a legkevésbé stabil (=legkönnyebb esni vele), a minikerekek és többnyire a lengéscsillapítás tökéletes hiánya miatt könnyen firkálhatsz vele. És a legmagasabbról esel (mivel állsz rajta; még rosszabb, mint egy kerékpár), miközben bukót gyakorlatilag fixen NEM viselsz. Szóval jó az a 25 km/h.
Mondjuk elsősorban nem a sebesség miatt veszélyes egy roller. Én valószínűleg 30-35, sőt bukóval talán 40 km/h-ig is engedném, bár az már talán kicsit overkill lenne. Egyébként a 25 km/h se olyan kevés a gyalogláshoz képest.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft