Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#251) MaciG


MaciG
addikt

Lehet már panaszkodtam ez miatt,DE mért van az ,hogy az emberek nagyrésze azt hiszi, hogy a tömegközlekedés az ingyen van és alanyi jogon jár mindenkinek? HA meg elkérem a bérletet vagy csak az első ajtót nyitom ki akkor még én érzem magam xarul, pedig idestova kb ~ 12 éve első ajtós beszállítás van... Azt bezzeg nagyon is tudják, hogy nekünk sofőröknek mit kell csinálni, néha még jobban is mint mi, de azt ,hogy az ő feladatuk mi azt már nem. :(((
Aminap is felszáll egy anyuka és 3 ,kb 7-8 éves gyerek (iskola táska volt a hátunk, szóval szerintem elsősök vagy másodikosak lehettek). A 3 gyerek egyből felmászik rögtön az első dupla ülésre és aztán ott elkezdenek nekem óperkodni, anyuka meg mit csinál? Elmegy a busz hátuljába, egy régi ismerősével beszélgetni. Azt hitem agyam eldobom. Én hátraszóltam a srácoknak, hogy talán csendesebben egy picit és főleg normálisan, ülve kéne utazni,de semmi. Nah akkor a kövi megállónál motor áll és mondom addig innen nem megyünk sehova, még nem csitulnak a kedélyek. Ekkor bezzeg már, én volt a bunkó sofőr, meg minden, de igazából lexartam, mert én nem sietek sehova. Anyuka előrejött , hőbörgött egy sort, de aztán csak rend lett. :)

[ Szerkesztve ]

BANZAII

(#252) ABE válasza MaciG (#251) üzenetére


ABE
őstag

Utazási feltételek megszegése miatt le kellett volna szállítani az egész pereputtyot. :DDD

Egyik alkalommal a Népligetnél valami félcsöves kinézető fazon akart felszállni a buszra, kezében koszlott szatyrokkal. A sofőr mondta neki, hogy azt ide ugyan nem hozza fel. Akkor lehet-e a csomagtartóba? Erre válaszolja: ez nem kukásautó, menjen át a másik buszhoz. :D

(#253) Lenry válasza ABE (#252) üzenetére


Lenry
félisten

múltkor egy távolsági buszon is mondta a sofőr, a felszálló nemszomjas öregnek, hogy őt most igazából nem lenne kötelező felvenni, és ha legközelebb is utazni akar, akkor ne igyon ennyit

MaciG: nem tartatjátok be elég erélyesen az első ajtós felszállást. ha nem lehetne semelyik megállóban összesajtózni, akkor majd' leszokna a nép arról, hogy a busz végében vár.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#254) Jamby18


Jamby18
senior tag

Nállunk az új Volvóknál már rájött egy két élelmes ember, hogy lehet kinyitni az ajtókat a külső gombbal.
Nekem is elég vegyesek a tapasztalataim van olyan sofőr aki megköszöni vagy bólint van aki néz kifele a másik oldalt az üvegen, de azért elsőajtózik,tehát bliccelhetnék is...
Én egyébként megértem hülye helyzet ez. Bár én mindíg mutatom a bérletem, mielőtt beállna a busz előkészítem.
Az meg más tészta ha látják, hogy van leszálló ember a 2.3 ajtónál addig nem mozdulnak sehova és a sofőr kénytelen kinyitni...

(#255) MaciG válasza Lenry (#253) üzenetére


MaciG
addikt

Nem tartjuk be ,mert nem lehet sajnos. Pl. a 70-es busznak 13 perc a menetideje ami egy vicc, de pl. mondhatnám a 74-est is, aminek meg 21... Meg jópár ilyen járat van amit egyszerűen a csúcsban vagy éppen délután annyi idő alatt nem lehet megcsinálni. Egy járat van ahol sok az idő, amivel én pl még a délutáni csúcsban sem késtem soha, és még a végefele lassan is kellet mennem az a 72Y. Jah meg ami még finom a 64-es. Most nem tudom pontosan hány perc, de neme lehet kiérni, főleg úgy, hogy arra ami bemegy a Kereskedő közbe, +1 percet ad... Nah most fordulj ott meg annyi idő alatt, főleg ,hogy kifele ott vannak a tanulókocsik az út végén akik nem éppen arról híresek, hogy gyorsan kikanyarodnak a Fonógyári útra.

BANZAII

(#256) Lenry válasza MaciG (#255) üzenetére


Lenry
félisten

az utas fog késni, ha nem esik le neki, hogy hol kell fölszállnia. de gondolom titeket büntetnek.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#257) MaciG válasza Lenry (#256) üzenetére


MaciG
addikt

Azért, mert valaki késett, még senkit sem büntettek meg vagy marasztaltak el, csak ha úgy késel, hogy utána szüneted lesz akkor a saját szabadidődet rabolod, ha meg közvetlen járatod akkor azt le kell pótolni és akkor annyival kevesebb a fizu... Meg azért hidd el, hogy ha késésben vagy, és első ajtózol, az utasok nem kicsit hőbörögnek.

Meg ami még egy vicc. Van a cégnek a honlapján egy fórum és ha valaki oda beír egy panaszt/sérelmet, akkor azt is jegyzőkönyvezik és neked a szabadnapodon kell bemenni azt aláírni,stb. Legutóbb amit meséltek, valaki beírt egy ilyet, hogy az a görény sofőr 20-30 embert otthagyott a Széchenyi téren, mert nem nyitott ajtót. Mint utólag kiderült (mert ugye a GPS az jegyzi), kb 40 másodpercig állt ott nyitott ajtókkal, tehát ebből semmi nem lett csak a szabadnapon kellet bemenni és elbaxni az időd. És ugye ez csak egy fórum, ahova bármikor bárki annyiszor regisztrál és azt ír be amit csak akar... :(((

BANZAII

(#258) MaciG válasza Jamby18 (#254) üzenetére


MaciG
addikt

A csuklós merciken a hátsó két ajtót, csak az utas tudja magának kinyit, úgy, hogy megnyomja a gombot, a sofőr az nem. De ha a sofőr a megállásnál nem kapcsolja be az engedélyezőt, akkor te hiába nyomkodod, de azért vannak akik akkor is rá vannak állva ,de nagyon. :DDD

BANZAII

(#259) Lenry válasza MaciG (#258) üzenetére


Lenry
félisten

akartam is már kérdezni, hogy a Conectokon hogyan működik az a két ajtó, honnan tudja, hogy te nem pl a pirosban álltál meg, hanem a megállóban, ha pl nem nyitsz egyéb ajtót sem?

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#260) MaciG válasza Lenry (#259) üzenetére


MaciG
addikt

A műszerfalon van 4 gomb, ebből a hátsó kettő meg van süllyesztve, ha jeleznek elkezd villogni. Van egy engedélyező gomb is, és ha azt bekapcsolod akkor amint megáll a busz kinyitódik az az ajtó amelyiken jeleztek és ekkor kívülről is aktívak lesznek a gombok és ki lehet nyitni. De hogy ez az engedélyező hol van és milyen kapcsolatban van az ajtófékkel (pillanatfék) azt nem tudom, mert én még nem vezettem csuklós conecto mercit, de igazából nem is akarok, mert nekem a volvo-ra fáj a fogam. :)) Mondjuk a csuklós volvóknál meg nem lehet külön-külön becsukni az ajtókat, mert csak össz. ajtó csukó van.

[ Szerkesztve ]

BANZAII

(#261) Ck. válasza MaciG (#260) üzenetére


Ck.
addikt

Miért annyira Volvo, mintsem Merci? Szvsz design alapján is generációs különbségek vannak a connecto javára, ill. lényegesen minőségibb, összerakottabb gépeknek tűnnek...nem recseg-ropog úgy mint egy Volvo, csöndesebb, masszívabb, egyszerűen komolyabb hatást kelt, s végül de nem utolsó sorban pedig sokkal kényelmesebbek is (mind utas, mind vezetői szempontból...bár ez erősen szubjektív).

(#262) MaciG válasza Ck. (#261) üzenetére


MaciG
addikt

Nagyjából már leírtam még régebben. Azért recseg-ropog az is rendesen, de itt vedd figyelembe azt is, hogy a mercik még nagyon újak, a volvók meg 3-4 évesek már. Utasként tényleg kényelmesebb a merci, de sofőrként én nem vettem észre különbséget (itt mindkét esetben a szoló kocsikról beszélek).

BANZAII

(#263) Jamby18


Jamby18
senior tag

Egyre rosszabb a helyzet a mi Volvoinknál, most hogy volt ez a nagy eső beáztak az EGY ÉVES, ÚJ BUSZOK!!! :((( szép olajos valami folyt a plafontól, a motorsátrak illesztésénék dől be a meleg, a tömítésnek már nincs értelme elváltak egymástól, gyakorlatilag minden rész a buszon önálló életet él.
Múlt nyáron még nem is volt gond, hogy zsír újak voltak jól ment a klíma de mostmár, hogy fűtjük a motorral az utasteret ugye, nem sok értelmét látom.....
Az utastájékoztatók és a külső kijelzők problémáit lassan 1év után se tudták megoldani, jártam úgy, oda kellet menni az embereknek a sofőrhöz és megkérdezni milyen busz mert se tábla se kiírás nem volt a így szájról-szájra járt a hír, aki figyelt a megállóban..
És ez nem csak az én szememet szúrja hanem más Debreceni embernek akik ugyanúgy odafigyelnek az ilyen dolgokra.
Bocs de ez kijött belőlem.. sajnálom hogy hitelre vannak és 1évesen így néznek ki.
Ezeket nem én készítettem !!!!
Csak,hogy tudjuk miről van szó.

[ Szerkesztve ]

(#264) Lenry válasza Jamby18 (#263) üzenetére


Lenry
félisten

a csuklósok is ilyenek vagy csak a szólók?

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#265) Jamby18 válasza Lenry (#264) üzenetére


Jamby18
senior tag

A szólók, természetesen nem is tudom vajh miért???? ;]
Az Alfa busz is csődbe megy, talán ez jelenthet valamit.
A csuklósokat nem itt szerelték össze és ez látszik is, ők is megérzik ez az utat.
De nincsenek annyira ramaty állapotba mint a szólók, volt hogy ugyanazon az úton szólón nem lehet megmaradni a csattogástól, csuklóson csak halk dübögéseket lehet hallani az utastérben, így nem annyira idegesítő rajtuk utazni mint a kicsiken. A csuklósoknak 1év után is megmaradt az "új" szaguk a szóloknak ha hátra ülsz érzed a fülledt meleget gázolajszaggal körítve. De ez csak személyes megjegyzés.
Értem én, hogy magyar munkahelyeket támogatunk ezzel az itthoni összeszereléssel, de nem így kéne azért, de ha 5évre vettük ezeket akkor nem szóltam.
Ez pedig 1 Debreceni fórumnból való

"müanyag tankja mögötti másfeles ülések között a lemezelés egy igen nagy darabja el akar válni a "busz"-tól. Azt már nem részletezem, hogy amikor bekukkantottam alá, akkor mit láttam, mert igencsak illúzió romboló volt..."

(#266) Lenry válasza Jamby18 (#265) üzenetére


Lenry
félisten

reménykedek, hogy a majdani Ikarusok összeszerelői a márka hírnevét és a minőségét szem előtt tartva ennél normálisabban építenek buszokat.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#267) Jamby18 válasza Lenry (#266) üzenetére


Jamby18
senior tag

Így van ! :R

(#268) Lenry


Lenry
félisten

Tesztelik az új Ikarust Budapest utcáin jövő hétfőtől egészen a hónap végéig. A gazdagréti 139-es és 239-es, valamint az újpalotai-kelenföldi 173-ason lehet elcsípni őket, házifeladat, hogy aki arra jár fotózza le. :)

a BKV egymásnak ereszti a Credo Citadell 19-est az Ikarus V187-essel, meglátjuk melyik fog jobban bejönni a népnek.

én az Ikarusnak szurkolok :B

további infók itt

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#269) MaciG


MaciG
addikt

Valaki aki szokott buszokat szerelni (asszem valaki írt be ilyesmi hsz-t), meg tudná nekem mondani, hogy kb. milyen rádiót és hozzá milyen hangfalakat érdemes beszerelni egy buszba? Bár még nincs "saját" buszom ,de úgy néz ki hamarosan lesz és kicsit fel akarom turbózni majd. ;]

Lenry, mi van a 7-es troli vonalon, hogy már napok óta csak buszok járnak arra? ill.: Arról tudsz valamit, hogy hivatalosan jelen állás szerint mikorra készül el a 2-es villamospálya?

BANZAII

(#270) Lenry válasza MaciG (#269) üzenetére


Lenry
félisten

a 7-es troli Bakay Nándor utcai fordulója benn van a villamostelepen, ott most épp bővítik a felsővezetékrendszert, így a troli nem tud hol megfordulni, ezért járnak most pótlóbuszok.

most 2-3 hétig épp nincs szükség a pótlóbuszokra, ezért csinálják most. utána beindul a Csongrádi sgt - Nagykörút # felsővezetékrendszerének átalakítása (hogy a majdani 10-es a Szilléri felől/felé tudjon kanyarodni), akkor majd a többi vonalat kell pótolni előreláthatólag a Bartók tértől Makkosháza felé.

2-es: a 2-es építésével kapcsolatban a tenderben megjelent szerződéskötési és munkaterület-átadási időpontok csúszása miatt szerződésmódosítást kért a vállalkozó (OHL ŽS, a.s.), ez épp elbírálás alatt van, úgy nincs hivatalos álláspont sem, tippelni meg szerintem a lottó ötösre több esélyem van :)

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#271) Jamby18 válasza MaciG (#269) üzenetére


Jamby18
senior tag

Klemens aki szerelő
Sztem tőled függ milyen fejegységet raksz bele sima mp3, vagy legyen USB-s.
Hangszóró, mikor még nállunk ikarusok voltak akkor a régi(bár még ma is kapható) Videoton AB1011 sajnos nem épp olcsó[link] volt mindenhol nekem is volt itthon jól szólt, amiket látok távolságin az házi barkácsolású autóhangszórók.

(#272) Lenry


Lenry
félisten

ezt a képet most találtam a gépemen, azt hiszem egy Tisza Volános iWiW oldaláról töltöttem le még régebben, elképesztően hangulatos kép, gondoltam megosztom veletek is :)

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#273) Badman 4ever válasza Lenry (#270) üzenetére


Badman 4ever
őstag

Jól tudom, hogy már befejezték a 8-as vonal felsővezetékét és tesztelik trolikkal? A videódon is ez tűnt fel, hogy az új troli a 8-as vonalán futott a Szent István térnél. :)
Amúgy vicces a 10-es vonal építése, múltkor átvágtak egy vízvezetéket ha jól tudom és Tarján egy részén nem volt víz egy darabig. :U

Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!

(#274) Lenry válasza Badman 4ever (#273) üzenetére


Lenry
félisten

igen, készen van a 8-as, többször tesztelve is volt, de még nem fog beindulni, egyrészt amit írtam is #236-ban, hogy nincs elég áram a környéken, mert a Démász még nem építette ki a betápot.
másrészt a végállomás helyéül szolgáló Semmelweis utcában épp nincs aszfalt sem, most csinálják újra.
a harmadik, kisebb de igen csak komoly probléma, hogy az Anna-kútnál a Klinikák felé, ahol 3 villamosvezetéket is keresztez (az 1-es oda-vissza irány, plusz a lekanyarodót), a szigetelt szakaszon a próba alatt kiugrott az áramszedő, majd miután vissza lett akasztva, plusz árammal ellátott szakaszra lett tolva a troli (örömboldogság volt azt a cca. 12 tonnát szakadó esőben tolni, hátrafelé), másodszorra is kiugrott, így aztán azzal még ott játszanak egyet a felsővezeték-szerelők, mielőtt biztonsággal járható lesz. (bár azóta nem beszéltem illetékessel, lehet, hogy javították már)

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#275) MaciG válasza Badman 4ever (#273) üzenetére


MaciG
addikt

Nem volt víz? Az egész tarjáni decentrum vízben úszott, nem is lehetett oda befordulni (valami kisutcákban fordultak a buszok), de én meg pont az nap nem dolgoztam... :(((

Hétvégén voltam fent Pesten busszal (szombat reggel mentem és vasárnap reggel jöttem) , de ezeket a buszokat hosszabb távon tényleg csak vezetni jó, mert utazni nem valami kényelmesek... Odafele egy Ikarus E99-el mentem, ahol sikerült beülnöm a legszűkebb helyre, de aztán fogtam magam és gyors átültem a hátsó sorba középre, ott legalább a lábam elfért :)) . Visszafele meg egy mercedes tourismo-val jöttem, de az se volt sokkal jobb. Szívesebben mentem volna vonattal, de azért mégsem utazok a konkurenciával. :DDD

Lenry: A 2-es vonalat azért kérdeztem, mert már keringenek ilyen mendemondák, hogy majd ha kész lesz ,akkor a 2-es busznak végállomása a Mars téren lesz, meg a 83-as busz vonalát is átalakítják, de hogy ebből mi igaz...

[ Szerkesztve ]

BANZAII

(#276) MaciG


MaciG
addikt

Magyarországon melyik a legnagyobb cég aki buszok kölcsönzésével foglalkozik? Olyanokra gondolok ,mint pl.: az atlasib vagy pletl

BANZAII

(#277) Lenry válasza MaciG (#275) üzenetére


Lenry
félisten

visszavágják a 2-est (ami valószínűleg 82-re változik, esetleg 85-re, ha előbbit nem akarják újra kiosztani (M82 - Makkosháza - Gumigyár, 1979-től járt)) és a 83-ast is, minden bizonnyal a Mars térig.
(bár én 62 és 63-ra változtatnám, mert az a Bartók téri decentrum viszonylatszám-csoportja, mert ugye a Mars téri 70-es már így is túltelített. bár az is lehet, hogy 65, 66 lesz belőlük, mert 62 és 63 már volt régebben (62 - Bartók, később Mars tér - Újpetőfitelep, 63 - Bartók tér - Kiskundorozsma))

a lényeg, hogy minden bizonnyal vissza lesznek vágva valószínűleg a Mars térig, hogy megszűnjön a 2-es villamossal való párhuzamosság.
hogy pontosan ez hogy fog megvalósulni, hogy csak rövidítik az útvonalat, vagy esetleg máshova teszik az induló állomást, vagy más útvonalat is kap-e, arról nincs infóm, ezt úgyis az önkormányzat fogja meghatározni, és a közelgő választások miatt nem nagyon lehet jósolgatni sem, mert a narancsosok győzelme szinte biztosra vehető, ők meg inkább buszpártiak, mint elektromosak (ellentétben a jelen vezetéssel), így aztán tényleg nem tudok semmit mondani.
egyébként én félek is most ettől, hogy az SZKT nagyon rosszul fog ebből az egészből kijönni, aki ismeri a tizenpár évvel ezelőtti állapotokat, az tudja, hogy milyen mélyről kellett visszahúzni az SZKT-t és most kezd csak újból nyereségessé válni

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#278) MaciG válasza Lenry (#277) üzenetére


MaciG
addikt

Ezt a Bartók téri decentrum -os dolgot én most nem teljesen értem. Mert jelenleg egy járat van ami a Bartók térről indul és az a 76-os. A 60-as meg Mars térről. De az is lehet, hogy maga a decentrum szó alatt értünk 2 különböző dolgot. :)) Mert én azokra gondolok amiből most a volánnál a helyi üzletágnál 3 van. Marst tér, Tarján és Makkosháza, meg volt Petőfitelepen is egy ,de az már megszűnt, mint decentrum.

BANZAII

(#279) Lenry válasza MaciG (#278) üzenetére


Lenry
félisten

"Az átlapolt hálózatot 1971. október 31-én tervezték életbe léptetni, de a hirtelen jött hideg és egy elszakított régi gázvezeték miatt a Szt. György téri állomás nem készült el időben, ezért november 7-ig tolták ki a határidőt. Tarjánba és a Szt. György térre könnyűszerkezetes épületek kerültek. A végállomásokat az óramutató járása szerint megszámozták. Mivel a tarjáni volt északra, az kapta az 1-es számot. A petőfitelepi lett a 2-es, a Szt. György téri a 3-as, a Széchenyi téri a 4-es, a Bartók téri a 6-os, és a Mars téri a 7-es. Az 5-ös decentrum az Indóház téren épült volna távlatilag a tervezett nyugati városrész felépülésével egy időben. Egyelőre azonban innen csak egy járat indult. Átalakították a számrendszert is. Minden járat kétjegyű számot kapott, amiben az első számjegy a decentrum számát jelezte, a második pedig a viszonylatot. Így a járat számából tudni lehetett, hogy hová megy."
Bajsz Gábor: Városi autóbuszközlekedés Szegeden 1963-71.

én ezt értem a decentrum alatt. mára ezekből tényleg csak Mars tér, Tarján és Makkosháza maradt tényleges decentrum, a maradékok egyszerű végállomásokká degradálódtak, egyesek pedig meg is szűntek, és a viszonylatok is keveredtek valamelyest, főleg a Bartók tér a Mars térrel, ezek közelsége miatt, meg sok át is lett helyezve (pl 35 és 36-osok) de lényeg maradt: a 10-es buszok Tarjániak, a 20-asok Petőfitelepről indulnak, a 60-as és 70-esek a Mars térről és a Bartók térről, a 80-asok Makkosházáról.
a 2-es meg a 90-es azért nem illik ebbe a rendszerbe, mert azokat anno az SZKT indította esetleges új trolivonalak feltérképezésére, aztán a járat bevált, de trolira nem volt pénz, így maradt busz, míg 1998-ban át nem kerültek ezek a vonalak is a Tisza Volánhoz.
(bár a Lugas utcát felfoghatjuk 9. decentrumnak)

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#280) Lenry válasza Lenry (#268) üzenetére


Lenry
félisten

Elindult a két új tesztbusz (videó) és a menetrendjük (pdf)

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#281) MaciG válasza Lenry (#280) üzenetére


MaciG
addikt

Faxa buszok, és most kivételesen a credo is tetszik. :) DE látom Pesten is használják ezt a vultorn fedélzeti vezérlőt, ami amúgy egy bitang lassú gép... :(((

BANZAII

(#282) ABE válasza Lenry (#280) üzenetére


ABE
őstag

(#283) Csemike


Csemike
csendes tag

Buszfanoknak új index videó. :) Ja, meg cikk. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#284) Lenry válasza MaciG (#281) üzenetére


Lenry
félisten

a Csemike által most beszúrt képek alapján én úgy nézem, hogy az egész rendszer Buse.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#285) Lenry


Lenry
félisten

SZKT-ARC (Ikarus) 187Tr - Szegeden a Széchenyi téren
"természetesen" a fényképezőm itthon ült a monitorom mellett, így csak rossz minőségű mobiltelefonos képek :W

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#286) MaciG válasza Lenry (#285) üzenetére


MaciG
addikt

Mentél volna ki a Mdéia elé. Mert én mikor mentem be délelőtt a telepre, akkor épp valami műszaki bibi volt, mert ott volt a műhelykocsi is.

Én már csak azt nem értem, hogy trolit azt könnyebb vezetni ,mint a buszt, hogy ott annyi női sofőr van? Meg ,hogy a trolikra nem kell normál rendszám?

BANZAII

(#287) Lenry válasza MaciG (#286) üzenetére


Lenry
félisten

protó na a szentem, előfordulnak bakik vele :)

lövésem nincs miért van annyi nő a SZKT-nál (a dolgozók majdnem fele nő). amennyivel egyszerűbb trolit vezetni (nincs seb.váltó, kuplung, csak nyomom neki és megy, bár városi buszokban sincs kézi váltó) annyival bonyolultabb is a pálya miatt (váltóknál irányt állítani, szakaszszigetelőnél nem menetet adni, közvetlen váltókat nem átállítgatni, szedőt nem eltörni, vezetéket nem letépni)
szóval nem tudom. talán kialakult, hogy buszt vezetni férfidolog, a trolinál meg valamiért nem. vagy tényleg fogalmam sincs.

trolira meg azért nem kell rendszám, mert a trolibusz hivatalosan gumikerekes közúti vasúti jármű, és mint vasúti jármű, nem kell rá rendszám (és közlekedéséről is az F.1.-F.2 számú jelzési és forgalmi utasítás rendelkezik, mint a villamosoknak és a vonatoknak is, persze a Kreszen felül)
egyébként pedig kötöttpályás mivoltából fakadóan nincs is igazán szükség rendszámra, a pályaszám úgyis egyedileg azonosítja a trolit a városon belül, kívül meg úgyse fog igazán közlekedni.
(bár a szabályozás nem rendelkezik az önjáró trolibuszokról, amihez szerintem külön engedély kell városon kívüli közlekedtetéshez. tavaly elgurult idáig egy debreceni aggregátoros troli (Ganz Solaris Trollino 12D - psz: 386), majd megérdeklődöm, hogy pontosan milyen papírok vagy mi kellett ahhoz hogy saját lábán jöhessen (egy élmény lehetett, a sofőrjei mesélték, hogy 60km/h-s Vmax mellett egy örökkévalóság volt a Debrecen - Szeged táv, meg azért a benzinkúton is pislogtak, amikor megálltak trolival tankolni :DDD ))

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#288) Badman 4ever válasza Lenry (#287) üzenetére


Badman 4ever
őstag

meg azért a benzinkúton is pislogtak, amikor megálltak trolival tankolni
Én is megpislogtam volna, mert úgy tudtam, hogy az önjáró trolik akkuval tudnak szabadlábon közlekedni, nem benzinmotorjuk van pluszban. :DDD

Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!

(#289) Lenry válasza Badman 4ever (#288) üzenetére


Lenry
félisten

önjáró trolit kapásból 3 különböző módon is építhetsz:

1. ezt a csehek elektrobusznak hívják, nevezzük most mi is így, ez az amelyik akkuról hajtja magát

2. duóbusz: ezt csuklós kaszniból a legegyszerűbb megcsinálni: a második és harmadik tengely közül az egyiket robbanómotor, a másikat villanymotor hajtja

3. aggregátoros troli: ebben van egy dízelaggregátor, ami termeli az áramot a villanymotornak, és így megy önállóan.

a debreceniek önjáró gépei a harmadik kategóriába tartoznak.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#290) Badman 4ever válasza Lenry (#289) üzenetére


Badman 4ever
őstag

Aham, így már tiszta a kép, kösz a felvilágosítást, most már trolifronton is felvilágosult lettem. :R :D

Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!

(#291) Lenry válasza Badman 4ever (#290) üzenetére


Lenry
félisten

nagyon szívesen. örülök, hogy van, aki érdeklődik :)

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#292) MaciG válasza Lenry (#291) üzenetére


MaciG
addikt

Akkor én is érdeklődnék, hogy a majdani 2-es villamosvonalra milyen villamosokat fognak tenni? Mert egyszer még régen láttam valami képet róluk ,de hogy hol azt már nem tudom.

off: A kövi hónaptól végre kapok egy állandó buszt. :)

BANZAII

(#293) Badman 4ever válasza MaciG (#292) üzenetére


Badman 4ever
őstag

Itt találod a pályázatot és a győztest, ami nem más, mint a PESA 120Na.

Itt van a Délmagyarország villamosszín választásos cikkje, a napfényeset szavazták meg az emberek.

Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!

(#294) Lenry válasza MaciG (#292) üzenetére


Lenry
félisten

már kaptál választ, de egy kis kiegészítés:
itt egy fotógaléria [link] [link] [link]

ez a villamos a Varsóba készülő széria első darabja (186 villamosos megagigatender nyertese ott a PESA), a mieink ugyanilyenek lesznek, persze apróságok változhatnak, mint pl ülések száma, elrendezése, stb, stb.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#295) MaciG


MaciG
addikt

Szép példányok, így külső alapján én is ezt választottam volna a többi pályázóból vagy a combino plus-t. És a majdani 2-es végállomása (vértó) és a mostani 1-es (Rókusi p.u.) között lesz valami 2A vagy 2Y vagy akármi jelzésű közvetlen járat? Bár létjogosultsága nem sok van, de láttam a körforgalomban "egyenesen a kőrúton haladva" is 2 db sínpárt fektetnek le

BANZAII

(#296) Lenry válasza MaciG (#295) üzenetére


Lenry
félisten

azon az egyenes szakaszon soha nem fog forgalmi járat közlekedni. azért építették, hogy a villamosremízből reggel ki tudjanak vonulni a villamosok Vértóra

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#297) Badman 4ever


Badman 4ever
őstag

Remélem a trolipályázaton (mert tudtommal az még nem dőlt el) meg a Škoda 22Tr lesz a befutó. :)

Azt hiszem ez a te fotód Lenry, a Wikipédiáról van. :D

Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!

(#298) MaciG válasza Badman 4ever (#297) üzenetére


MaciG
addikt

JÓ kis gép csak ahogy Lenry már korábban megírta sajnos sok baj van vele. :( Ma délelőtt megyek Mikszáth utcán, a jobb oldalon az egyik conectot bütyköli a szervízautó , feljebb 10 méterrel meg ezt a skodát a másik szervízautó. Aztán a mercivel nem tudom mire jutottak, viszont a trolit azt be kellett húzni a szervizbe.

Amúgy a troliknál általában csak ilyen biztosíték/túlfeszültség problémák szoktak lenni? Mert elég sokszor látom, hogy le van robban valahol 1-1 troli, de aztán mire kövinek odaérek már sehol sincs.

BANZAII

(#299) Lenry válasza Badman 4ever (#297) üzenetére


Lenry
félisten

biztos, hogy nem, mert egyrészt összesen 13 darab készült ebből a szériából, és erősen kétlem, hogy a csehek nekünk adnak az ő általuk használt 11-ből 10-et (1 ugye itt van, 1 meg protó és a gyárban maradt), plusz egyébként is új trolira van kiírva a tender, nem használtra
újan viszont már nem gyártják, a miénk, a T-650 volt az utolsó.
de itt egész részletesen leírtam (kezdünk szakmai topikosodni, mert már itt is mondanom kell, hogy "olvass vissza" :DDD)

MaciG: bizony, sokszor van, hogy valami apró hülyesége van a trolinak, amit helyben helyre lehet ütni*, de szerintem nem rohadnak le többször, mint a buszaitok, csak míg ti a világ végén is képesek vagytok megpusztulni, addig trolik csak frekventált helyen közlekednek, ezért szem előtt vannak.
meg van, hogy csak annyira hozzák helyre, hogy be tudjon vonulni a telepre, és azért nincs már ott a következő körödben.

*néha szó szerint: egyszer láttam, ahogy villamost egy váltóbottal gyógyítottak
-nem indul?
-nem, hogy rohadjon el
-jah, a 912-es? szorul a vonalkontaktor a 2. ajtó mögött, ütögesd meg
vezér előhalászta a szériafelszerelés váltóbotot, alányúlt a villamosnak, odacsapott pár isteneset, és rögtön volt menet :D

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#300) Lenry válasza Badman 4ever (#297) üzenetére


Lenry
félisten

viszont 25Tr-ekkel nyugodtan nekifuthatnak a pályázatnak

képek itt

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.