Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
irónia? ...egyik ismerősöm szólta le rendesen ken block-ot: egy cirkuszi bohócnak tartja, akit nagyon felkaptak, de egy átlag sofőr is képes lenne arra, amit csinál, megfelelő szponzorral jól összelehet vágni a videóit, viszont egy ilyen terepen így felmenni, ahol ha hibázol, le is zúghatsz a hegyoldalról... na, ez már tényleg valami
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
na ja... de rengeteg baleset volt itt a környéken is, ami egyértelműen abból adódott, hogy nem tartották be a sebességkorlátozást pl 17-18 körüli srác fater audijával vitt vagy 3-4 hasonló korú ismerőst és egyik kanyarban úgy elszálltak, hogy csak a fa fogta meg őket: csak az élte túl, aki vezetett rendszeresen van ilyen eset, amikor megelőzhető lett volna a tragédia, ha az útviszonyoknak megfelelően vezetnek és betartják a sebességkorlátozást (nem várható el, hogy mindenki schumacher-génekkel rendelkezzen és ránézésre megállapítsa, hogy melyik kanyart mennyivel tudja még rendesen beszedni) ...épp ezért szerintem nem esne senkinek nehezére betartani lakott területen az 50-et (vagy helyenként a kevesebbet) kívül meg az átlag 90-et... 50km/h-val is van vagy 20-30méteres féktáv, ami szvsz baromi sok és a sebesség emelésével exponenciálisan növekedik...
ja, amit írtál még: "Holott a baleseteket önmagában nem ez okozza, hanem leginkább a figyelmetlenség, vagy az, ha valaki nem ismeri a saját és a fizika határait."
épp ez az: (pl) a sebességkorlátozásokat úgy próbálják megválasztani, hogy a gyengébb képességű sofőrökre igazodjon főleg... mert lehet, hogy van egy kanyar, ami előtt ott van a sebességkorlátozás és a rutinosabb sofőrök simán átmennek 90 fölött (ahogy érzik a kocsit maguk alatt), de más meg lehet hogy ezt nem tudja felbecsülni és kiszáll, mint a fene... holott, ha betartja a korlátozást, akkor probléma nélkül úgy átmegy, ahogy kell... meg ide tartozik még a reflex is: akármilyen veszély bukkan fel, akkor nagyobb sebesség mellett egy "lassabb" sofőrnek sokkal hosszabb a féktávja, mint egy rutinos vezetőnek... tényleg hülyeségnek tűnik rengeteg tábla, de hétköznapi ember nem nagyon tud ellene mit tenni, így be kell tartani, amit előír és ennyi
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Beri
addikt
Öv nélkül, 50 km/h-val csattanva a "nem lett semmi bajom" nem fedheti a valóságot. Fizikai képtelenség. Másodpercenként ~14 métert megtéve, Legalább 70-80 kg-os tömeget nézve egy ember nem tud úgy helyezkedni, hogy jól érezze magát utána. Még övvel sem túl kellemes egy ilyen élmény.
Nekem speciel megkékült a vállam az övtől hatvannál.eladó Aromamizer RDTA V1
-
mephi666
nagyúr
a jogsi megszerzésével kb csak egy engedélyt kap az ember, hogy egyedül is részt vehessen már a forgalomban, oktatói segítség nélkül... a rutint nem azon a kb 30órán szedi össze, míg megszerzi a papírt, hanem utána szépen lassan... és ez a gond sok fiatal esetében: tanul egy 100ló körüli autón, aztán megkapja a sokkal nagyobb teljesítményű, nehezebb gépet, ami alapból máshogy viselkedik az úton és nem jól választja meg a sebességet ...de csomó baleset történik idősebb/rutinosabb sofőrökkel is, ahol megint a gyorshajtás az ok (jó, most nem konkrétan az 50->75-ről van szó, hanem sokkal jelentősebb sebességtúllépésről... cég mellett van autóbontó, ami mellett a rendőrségnek van egy elkerített területe, ahova a balesetekben összetört kocsikat hozzák vizsgálódni: jómúltkor hoztak egy rommá tört volvot, amivel a tulaj kb 150-200al beszállt egy szemből érkező kamion alá... nem sok maradt a fickóból és a kocsiból sem egyértelműen az volt az ok, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően választotta meg a sebességet)
amúgy itt is szívás kecskeméten, amit említettél: nagykörúton egyik irányba haladva szabályos sebességgel sárga/pirosba csúszik az ember végig... ex-mentős ismerős mondta, hogy 60-as átlaggal végig zöldhullám van, de 50-nel szívás... az meg, hogy a településhatárnál mérnek megint olyan dolog, hogy máshogy nem lehetett konkrét szabályt hozni: lakott területen belül 50 a megengedett (ha táblával nem szabnak meg mást) és a határ a tábla... annyiban kap szabad kezet a sofőr, hogy érzése szerint úgy lassítson, hogy mire áthalad a tábla vonalán, akkor már a megfelelő sebességgel haladjon tovább... oktatóm is kiemeli mindig kifelé haladva, hogy a tábla vonalától gyorsíthatok, válthatok feljebb... befelé haladva meg, hogy készüljek lassítani, hogy a tábla vonalánál kb 50-nel menjünk (de inkább alatta)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
sunahunter
senior tag
Ez a helyszínelők jelentése.
Hogy annyi volt-e vagy kevesebb, nem igazán figyelem meg pontosan.
Ez sajnos velem megtörtént, ettől még nem kell másnak így járnia.(#29729) Dluinet: Egyik általad leírt jelző sem igaz rám, de az, hogy ilyen a véleményed a mozgássérültekről, eszembe juttatja a rokkantparkolókat elfoglalók fotóit. Vezetni tudok-e? Véleményed van arról, hogy felvállaltam, öv nélkül vezettem? Nem érdekel. Én tudom mért tettem, Te nem.
-
mephi666
nagyúr
ja, aztán a szép még az lenne a dologban, ha a magyar rendszámból hirtelen az jönne le, hogy milyen szemét rohadék suttyók a magyarok már amíg le nem tisztázódik, hogy lopott a rendszám
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Möhe
addikt
Mondasz valamit.
Ma viszont kellemesen csalódtam , egy a Marcaliban teljesítő 2 gyalogos járőrben. Kb 30 alattiak lehettek,és korrektek voltak,mert rosszul álltam meg a sprinterrel (3 állás volt ahol mind ki vagy belógtam volna ide-oda, ebből kevésbé rosszat választottam). Rámszóltak,hogy álljak odébb vagy siessek,mert ha bejelentik feléjük akkor intézkedniük kell (épp árut adtam át a bolt előtt 5 lépéssel) "tudja milyenek az emberek" mondta, és továbbmentek. Ez volt a pozitívum a mai napomban ,meglepődtem .
-
mezis
nagyúr
Igen. Tavaly már kevésbé, de korábban ment a nagy duma mindenhol, itt a tél, tessék téli gumit venni. Télen, havas, jeges időben ha már vezetni kell, akkor amilyen óvatosan csak lehet, amilyen lassan csak lehet. Mert haladni még tükörjégen is lehet -bizonyíték a video - de lassítani meg irányt változtatni van amikor szinte lehetetlen. Akár csodagumival, akár négyévszakossal....
mezis
-
nemcso
senior tag
-
plömplöm
őstag
az egy másik kérdés, hogy miért ilyen keskenyek a sávok, tökéletes a felvetés, őrült jó úgy haladni ott, hogy az embernek fogalma sincs, hogy a félátfedésben előtte haladó vajon be tudja-e préselni a gépkocsiját a saját sávjába, vagy halad a szerinte ideális íven. kicsit összeszedem magam anyagilag és bevásárolok mindkét autóba valami fedélzeti kamerást, az tuti.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
Egyszerűen mások az evolúciós előnyök. Régen: minimális étellel túlélt, nagyon lassú anyagcsere előny. Ma: rettenetesen gyors anyagcsere, napi ötezer kalória elégetése, nem hízik el előny...
De hasonló párokból rengeteget lehetne hozni...
Persze van kompenzáció is. Míg az egyik irányból túlél, mert sokat keres, más irányból meghal, mert felcsavarodik a fára egy gyors kocsival. Persze a gének túlélése megint más, hiszen Európa népességének túlnyomó részét tucatnyi ember utódai alkotják... Az eszmék túlélése ismét más aspektus, hiszen Hitler sokáig emlékezetes marad, míg esetleg egy nagyon jó ember, teljesen emberbarát filozófiával akár a saját generációjában is kevéssé ismert.[ Szerkesztve ]
"Nem azt ígérték, hogy a vagyonuk is itt lesz..." (by Jólvanezígy Ádám)
-
philoxenia
MODERÁTOR
Az emberiség csoportban élő faj, a csoport vesz részt az evolúcióban. Nem előny a testi épség hiánya természetesen egy egyednél, de a csoport segítségével nem is hátrány, a testi életképtelenség ellenére a csoportnak hasznosságra a legjobb példa Stephen Hawking . Anno Spártát sem helyezte már Athén elé a Tajgetosz....
"Nem azt ígérték, hogy a vagyonuk is itt lesz..." (by Jólvanezígy Ádám)
-
#49155328
törölt tag
Törvényes mentség a helyszíni bírság megfizetése alól?
Bár a szabálysértési törvényt néhány éve átszabták a parlamentben, a vallomástétel megtagadására vonatkozó ősi szabály változatlan maradt: saját magára és közeli hozzátartozójára senki nem köteles terhelő vallomást tenni. Ez egy roppant fontos elv a szabálysértési eljárásban, az alábbiakban körbe is járjuk, hogy miért.
Aki gépjárművel közlekedik, tapasztalatból tudja, hogy a KRESZ szabályainak betartása a gyakorlatban nem mindig lehetséges, legalábbis nem maradéktalanul. A közlekedési "kihágás" vagy szabályszegés miatt azután büntető-, szabálysértési- és közigazgatási eljárás indulhat. Az első kettő abban tér el leginkább a közigazgatási eljárástól, hogy nagyon is számít, ki vezette a járművet, ki volt a szabálytalankodó. Ellentétben a közigazgatási típusú eljárással, a szabálysértési eljárásban például csak azt lehet felelősségre vonni, aki bevallja, vagy aki bizonyíthatóan elkövette a szabálytalanságot. A településeken gyakran a helyi közterület felügyelet jár el első fokú hatóságként, ők szokták elhelyezni a szélvédőn a szabálysértési értesítőt és a csekket. Érdekes, de a mai napig kevesen tudják, hogy a távollétükben kiszabott helyszíni bírság megfizetése alól törvényes mentségre lehet hivatkozni. De csak akkor, ha valaki nem fizeti be a bírságot. Ellenkező esetben ugyanis véget is ér az eljárás és nincs helye további magyarázkodásnak, jogorvoslatnak.
Sokan megijednek a tájékoztató szöveget olvasván, senki sem szeretne rendőrségi feljelentéssel szembesülni. Holott ez semmi mást nem jelent, mint azt, hogy a bírság befizetésének elmulasztása esetén átkerül az ügy a rendőrségre, ott pedig azzal kezdik, hogy megtudakolják az üzembentartót, ugyan árulja már el, ki is vezette a gépkocsit adott napon és helyen. Az üzembentartó a gépkocsit vezető személyének vonatkozásában törvényesen megtagadhatja a nyilatkozattételt. Ezen jogunk egyenesen az Alaptörvényből fakad. A megtagadás persze nem egyenlő a válasz hiányával! Minden más adat vonatkozásában együtt kell működni, de a perdöntő kérdést illetően nem vagyunk kötelesek választ adni. Ha a hatóság nem tudja más módon bizonyítani az elkövető személyét, akkor meg kell szüntetnie az eljárást, abban az esetben is, ha nyilvánvaló a szabálysértés ténye.
Sokan úgy vélik, hogy ez a mentesülési lehetőség már nem is kiskapu, hanem egyenesen a törvényileg támogatott felelőtlenség intézménye, mindenesetre érdemes számolni ezzel a szabállyal, ugyanis a bírságot sok esetben igen vastagon mérik, időnként talán aránytalanul szigorúak a bírságtételek. Végezetül meg kell említenünk még, hogy az írásos nyilatkozat tartalma nem lehet valótlan, mert ha ez bebizonyosodik, akkor bizony emiatt külön felelősségre vonásnak lehet helye.
dr. Vágány Tamás D.A.S.
-
félisten
Bocsi, hogy belevau, de ha én tartom a nekem megnyugtató követésit akkor 10-ből 9x valaki oda bemegy mert befér. Nem barátom, az nem rés, az a követési távom, mert nekem tenyérnyi felületem van az aszfalttal neked meg nem. És akkor ott játszok, hogy nem barátom nem rés. Ha meg valaminek a seggébe vagyok, húzódjon le.
-
deicide
veterán
Ilyenem több volt már nekem is, simán nem foglalkoznak vele, hogy táblás főúton a kereszteződésben mindkét sávban jöhetnek szembe.
Legjobb példa Érd, ez a kereszteződés. Jövünk a körforgalom felől, az előttem levő indexel, lekanyarodik majd jobbra. Erre én elkezdem előzni, mert szemből senki sem jön. Viszont az utcából kikanyarodásra váró is érzékeli, hogy az első autó le fog kanyarodni, ezért kihajt. Én meg satuzhatok és megpróbálhatok visszaférni az előttem levő mögé, mert attól, hogy nekem lenne elsőbbségem, még nem szeretném összetöretni magam.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Elemental
addikt
Amilyen autókat eddig én használtam, ott nem a tompított csak a helyzetjelző kellett, hogy tudjam használni a ködlámpát. A helyzetjelző+ködlámpa kombó is szabályos megvilágítás volt valamikor. Hogy jelenleg mi a szabály, azt nem tudom. Viszont a ködlámpa elvileg nem zavaró, vagyis nem kéne annak lenni. Ha véletlenül belenézek egy ledes nappali menetfénybe, az jobban elvakít.
Az én nissanomon a nappali menetfényt oldották meg huszárosan. Folyamatosan ég a tompított auto módban. A szürkületérzékelő a hátsó lámpát és a műszerfal megvilágítást kapcsolgatja. Auto módban ködlámpát is fel tudom kapcsolni. -
félisten
Innen indultunk:
TaaT Remélem senki sem felejtette el ezt, aranyba kéne foglalni. [link]
Lauda A jogsiszerzesnek mondjuk ehhez nincs sok koze.
Anno levizsgazott. Soha nem kell ujra vizsgazni, ha kozben valamiert nem veszik el a jogsit. Ebbol kifolyolag a tudas megkophat, foleg ha keveset vezet az illeto.
A videon lathato holgyrol nem tudjuk mikor szerezte a jogositvanyat. Annak amit a videon muvelt, nincs koze a jogsiszerzeshez, mert az Y megfordulast lehet, hogy nem csinalta azota egyszer sem es philoxenia peldaja is mutatja, az is elkepzelheto, hogy mar akkor sem ment neki jol, vagy egyaltalan nem.
Reszemrol lezartam.
-
félisten
Nem egeszen ertem amit irtal. A masik az o savjaban kozeledett, megis oda menekult annyira vissza? Egy fenet. Szerintem ilyen korulmenyek kozott neki sem szabadott volna elozni ott. Epp azert rantotta be, mert nem lett volna eleg hely a normalis visszateresre.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Este felreertettem amit irtal, most olvasom, hogy a hattal levo suv-ra gondoltal, nem a szembejovore. Szerintem amugy teljesen mindegy, egyiknek sem szabadott volna elozni ott es olyan korulmenyek kozott, szoval a balesetert mindkettot felelosnek tartom.
Szerintetek ez igy tenyleg rendben van? Havas, csuszos uton? Most ne a keresztben levo masik autot nezzuk, hanem hogy ilyen kozel van a szembol erkezo teherauto. 1.33-nal halad el az elozott jarmu vezetofulkeje mellett es 1.37-nel mar elhaladna egymas mellett a ket teherauto ha nincs az utkozes. Ez meg nyaron napsutesben neccesen de elmegy, itt viszont kod van es csuszik az ut. Ez egy ongyilkos akcio volt es sikerult is neki veghezvinni.
[ Szerkesztve ]
-
Chris Kiki
senior tag
a képlet nem olyan egyszerű, hogy x súly y felületen elosztva hozza létre a súrlódási együtthatót
De erről szól, erről kár vitatkozni, fizika.
A többi amit írsz természetesen teljesen igaz, nem véletlenül változtatják, tervezik a gumik szélességét. Sőt, még rengeteg egyéb paramétert is figyelembe kell venni. Érdekes is lenne, ha az egész csak a t-s együtthatóról szólna.Az alap felvetés az volt, hogy amikor az adott autó fékezett, számított volna-e a gumi mérete (szélessége). Mivel abban a konkrét esetben minden egyéb paraméter megegyezett, hiszen ugyanarról az esetről beszéltünk elméleti módosítással, a gumi mérete nem számított volna. (Igen tudom, hogy számított volna csekély mértékben, mivel az akkori körülmények között biztosan lett volna eltérés az egyéb paraméterekben a méretkülönbségből fakadóan, mint például a gumi hőmérséklete. De azt nem tudhattuk volna, hogy ez a különbség a fékút hosszában pozitív vagy negatív változást hoz.)
Remélem kellőképpen lerágtuk a csontot
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
m3tr0
senior tag
De a Kresz nem mondja ki,hogy hány méterrel a kereszteződés előtt sorolhatsz át a buszsávba a lekanyarodáshoz.
Szerintem az van amit az egyik kommentelő is ír, azokat büntetik akik a buszsávon haladva nem kanyarodnak le jobbra az Árpád fejedelem út felé.
Én is mentem már arra úgy,hogy nem álltam be a belsőbe végigszopni a felüljárót csak azért,hogy utána lekanyarodhassak. Tehát szépen a felüljáróra felhajtva a buszsávon mentem végig majd jobbra le is kanyarodtam.
-
FF23
senior tag
Annak nem lenne értelme, mert az Árpád hídra tartó élelmesebbek is kihasználnák a külső surranót, és akkor a kényszerű visszasorolás miatt az is bedugulna.
Egyébként nincs ott semmi kétértelmű. Aki a tábla+szaggatott vonal előtt a buszsávban volt, vagy utána de nem kanyarodott le, az szabálytalan.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
FF23
senior tag
Túl messze van és nem is látható. Mire ezt a felüljáró elején kitáblázod, hogy világos legyen az akarat, az inkább teljes káosz. Aki ismeri a helyet annak persze nem lenne gond, de úgy kell megközelíteni, hogy az először arrajárónak is egyértelmű legyen a szitu.
[ Szerkesztve ]
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tápokról alaposan - mélyvíz
- DIGI internet
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Xbox Series X|S
- Ingatlanos topic!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 Pro 128GB,Átlagos,Dobozával,12 hónap garanciával
- Eladó garanciális Honor Magic 6 Lite
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- ASUS ROG STRIX 750W Gold Aura Edition RGB LED Moduláris Tápegység 12VHPWR PCIE 5 ATX 3
- Asus Rog Thor II 1000W Platinum OLED RGB Moduláris Tápegység
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen