Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
raczger
őstag
Használ valaki olyan bringás szemüveget, ami egyáltalán nem torzít? Engem eléggé idegesít, mégha egy kicsit is torzít. Milyet lenne érdemes venni 10k alatt? Eddig ez lenne a kiszemelt, habár semmi infóm nincs róla milyen.
Másik kérdés, megint külsőt kell vennem és még mindig nem gyártják az eddigi kedvencemet, a Maxxis Larsen Mimo-t, tavaly használtam egy drágább Michlelin-t, annyira nem jött be, főleg, hogy két hetente volt hátul defektem azzal. Tehát mit tudnátok ajánlani (személyes tapasztalat révén) 2.0-ás ballonos külsőből?
Komplett hajtáscsere is lesz, na ilyenkor nem örülök, hogy bringázok, nagyon drágák lettek a shimano cuccok.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Köszönöm a válaszokat, most már végképp nem tudom mit vegyek
Nekem is főleg bogarak, sárdarabok ellen kell. Azt hiszem nem fogom tudni elkerülni, hogy ne menjek el egy boltba kipróbálni néhány szemüveget.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
A tárcsát hogy lehet elégetni, mire gondolsz? Mellesleg a felni is kopik v-fék alatt, de a legbosszantóbb, hogy csak száraz időjárásban használható, de akkor sem mindig elég a fékerő.
Használtam már no-name, deore, lx, párhuzamosított XT, sd7 és Avid Arch Rival-t. Legjobb ár-érték arányú az sd7, nekem jobban bejött, mint az XT. Az Arch Rival az még egy fokkal jobb volt, de a mostani BB7-es féket egyetlen V-fékre se cserélném le, SD7 sokszor már kevés volt lefelé, a BB7 még az Alpokban sem hagyott cserben, habár az igaz, hogy az alap tárcsát lecseréltem, mert az nagyon melegedett, utána túlságosan lecsökkent a fékhatás.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Az azért már nem egy átlagos felhasználás, életembe egyszer láttam még csak ilyet (pont ma), de ilyen körülmények között a V-fék már semmire sem elég. Hidraulikus v-fékről hallottam érdekes dolgokat, habár nem túl gyakoriak, de megesik, hogy egy gyengébb felnit összeroppant, vagy épp annyira felhevíti, hogy megolvad a belső gumi és defekted lesz, persze ez is már erősen szélsőséges eset
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
nyálcsorgatás
Jövő héten egy kis hóban bringázás?
Néhány helyen módosítottak a pályán, magasabb részeken még mindig van hó. Remélem idén jobb idő lesz, nem úgy mint tavaly, hogy 5-10 fok és esőwww.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Teasüti #2703 üzenetére
Pont múlt héten raktam fel Conti Race King-et, 2.2-es annyira széles, mint a többi gyártónál (Speckó, Maxxis stb) a 2.0, terepen még nem teszteltem (egyelőre csak hátul van), de aszfalton nem volt nehéz vele menni.
A fő baj, hogy eléggé ellentétes dolgokat is leírtál, ha egy gumi jól teljesít terepen, valószínűleg egy puhább keverékből van, ami biztosan gyorsan fog kopni aszfalton. Egy jó terepgumit zabál az aszfalt. Persze stílustól is függ, hogy bringázol, szoktál-e farolgatni, mert akkor van esélye annak, hogy fél év alatt elkopjon egy gumi hátul. Nálam rend szerint elől 2, hátul 1 évet bír (évi 5k km, többnyire terepen).Egy hét múlva tudok egy bővebb véleményt mondani a Race Kingről, ha még aktuális lesz.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Teasüti #2714 üzenetére
Itt írja a méreteket.
Ajánlom, hogy vegyél slicket is és ha olyan időszak van, hogy inkább aszfalton mész akkor azt használod, ha meg inkább terepen, akkor terepgumi. Vagy ha nagyon ragaszkodsz, hogy csak egy gumi elgyen, akkor próbálj ki Ritchey Speedmax-et. Ezt sokan szeretik, ha nem olyan durva a terep állítólag jó, aszfalton is jól használható (saját véleményem szerint ez olyan, mint a téli-nyári gumi, sehol sem jó).
Ha terepig csak 5-10km-eket mész, akkor jó a sima terep gumi, akármelyik amelyik jó terepen, annyi aszfaltot az összes kibír. (Félterep gumival, 20.000km erős túlzás, kétlem, hogy annyit kibír egy montira tervezett gumi, max 10.000 a hihető szvsz.)
A súly se legyen szempont, a könnyű guminak pont az a hátulütője, hogy jó eséllyel gyenge az oldalfala és sok defektet lehet összeszedni vele (én most emiatt félek a Race Kingtől).
Az a baj, hogy egy gumi személyében mindent akarsz, de csak a fele szempontnak fog megfelelni, akármit is választasz.
A legjobb külső, ami eddig nekem tetszett, az a Maxxis Larsen MiMo 2.0 (sajnos már nem gyártják), kb 600g, amíg el nem kopott nem kaptam vele defektet, száraz talajon és sárban is nagyon jól lehetett használni, ballonos és aszfalton se volt vészes a gördülési ellenállása (de ennél a guminál is van három negatívum, gyorsan kopik, ebből adódóan aszfalton nem a legjobb és kicsit nehéz).www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz venember83 #2911 üzenetére
Igen, Sellaronda Hero ismét. Köszönöm, de a hátszél itt mitsem ér .
(#2909) fi:zi'k: Folyamatosan cserélhetjük, így mindig friss ember mehet a bringán (az út túloldalán hagytuk a többi bringát).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Doki-HUN1978 #2924 üzenetére
Hát így a 4 nap 3 éjszaka kb 120k, nem olcsó (persze ez egy főre ennyi).
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Megvolt a verseny, sajnos nem értem be, mert az utolsó mászásnál bejött egy kis zivatar, 20 fokról lement 0 fok köré, szakadt az eső, engem 5 alkalommal is elvert a jég, szarrááztam, szétfagytam, szóval minden... Az összes szintet megmásztam, de az utolsó hegyről nem mertem már lejönni, jó eséllyel kórház lett volna a vége, szóval inkább buszba ültem.
Csapattársaim is visszaértek már, ők mondták, hogy le is zárták a versenyt, nagyon sok kihűlés volt, több száz versenyzőt kellett visszafuvarozni. Kemény volt, de egyben vagyunk.
Egyébként az időjárás előrejelzés nem is mondott zivatart, szóval én max egy kisebbre voltam felkészülve, ami nem lett volna gáz, de órákon keresztül esett.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Panthera #3037 üzenetére
Sajnos végül többre jött ki (140k), elég drága hely.
Szállás 200 eur, nevezés 85 eur, benzin 10k Ft + 60 eur, + kaja, vitaminok, energiaszeletek, biztosítás.
Persze vacsoráztunk is ottani éttermekben, vendéglőkben, pizza 8-10 euró között volt, sör pedig 4-5, szóval elkérték az árát mindennek. Ja és autóval mentünk ki.Mára a faluba már hó is esett (tegnap jöttünk haza).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz fpeter07 #3058 üzenetére
Lehet, hogy írok beszámolót a Logoutra, elég küzdelmes volt tavalyhoz képest. Képeket mindenképp rakok még fel.
Tavalyról itt a beszámolóm.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Ide írtam egy beszámolót a hétvégi versenyről, akit érdekelne
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
-
raczger
őstag
válasz Sirandrish #4733 üzenetére
Hobbi versenyzőnek is kellhet egy bringa fél milláért, mert egyszerűen csak egy olyan bringa képes hosszabb távon elviselni azt a terhelést. Ezen felül még persze 1-2 évente hozzá jön a komplett hajtás felújítása, meg egyéb szerviz költségek. És ez csak egy átlagos hobbi bringás aki szeret néha egy-két versenyre eljárni.
Ha tudnád egy komolyabb versenyzőnek itthon milyen költségei vannak...Egy ilyen bringának meg nem az a célja, hogy elvigyen A-ból B-be (nem közlekedésre, melóba járásra való, hanem edzésre és versenyzésre).
Persze ennyit már én sem adnék egy bringáért (mármint fél millát), de egy 100-120k-s bringa egyértelműen kevés lenne, évente elhasználódna egy olyan alattam, pedig csak hobbi bringás vagyok a magam 70 kilójával.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Schladming környékén volt már valaki bringázni? Esetleg, ha valaki tud azon a környéken jó utakat, ne tartsa magában
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Doki-HUN1978 #4829 üzenetére
Milyen folyton? Kivételesen idén másodszor megyek külföldre pár napra, de például tavaly voltam először külföldön bringázni. Egyébként kuponvilágon volt olcsón szállás, szóval ez most végre nem lesz olyan drága.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Doki-HUN1978 #4833 üzenetére
Olasz verseny volt lassan egy hónapja (és csak augusztusba megyek).
Nem bringázás miatt utazok ennyit, hanem a táj miatt, de nálam természetes, hogy bringával ismerjem meg a környéket ne pedig autóval vagy gyalog.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Doki-HUN1978 #4837 üzenetére
Természetesen mindenhol még nem bringáztam itthon sem (legtöbb itthoni hegységben nem egyszer bringáztam már). Félre ne értsd, nem azért megyek külföldre, mert itthon már nincs hova, hanem változatosság is kell, illetve megismerni a külföldi terepeket, tájakat.
Tavaly érezhettem először milyen is az Alpokban tekerni, milyen az amikor végeláthatatlan emelkedőn kell mókuskerekezni, ilyen itthon sajnos nincsen.(#4838) Jorus: köszönöm, na ezt eddig nem találta meg nekem a gugli
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz lukaszokni #4967 üzenetére
A velon elég sok van, ebbe a kisebb versenyek is jórészt bekerülnek.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz -HajTömeg- #5163 üzenetére
Azt jelenti, hogy lecseréli a lánctányérokat (ami a hajtóművön van, vagy a komplett hajtóművet cseréli), láncot és a fogaskoszorút (néha még a váltógörgőt is cserélni kell).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Szakbarbár #5208 üzenetére
Ha akkor eszel amikor éhes vagy, már rég elkéstél vele. Folyamatosan enni kell, főleg egy hosszabb túrán, inkább sokszor keveset, pl. fél óránként egy müzliszelet vagy banán. Egy ilyen tekerésen 2 banánnak, 3 müzliszeletnek simán el kellene fogynia, hogy azt mondhasd, eleget ettél.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Szakbarbár #5216 üzenetére
Hát az se sokat segít, ha egyszerre fél litert megiszol . Inni elvileg 5-10 percenként kellene, de csak egy-egy kortyot. A kulcsszó a sokszor keveset Próbáld ki legközelebb!
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
-
raczger
őstag
válasz Gyufaaa #6163 üzenetére
Ez kezdő bringásoknak szól, akiknek valószínűleg olcsóbb rendszerük van, ott nem annyira bírja a terhelést se a lánc, se a hajtás többi része. 2/1-es váltásban szoktam használni, gond nélkül bírja, persze nem is Alivio van a bringámon.
Ettől függetlenül egy jól beállított váltóval mindenhova rendesen lehet váltani.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Holnap reggel 9-ig lehet ingyen megnézni. Nem a legjobb bringás film, de nem lett rossz. Azok készítették, akik a From The Inside Out-ot.
Az etalon számomra még mindig a Life Cycles
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz superecneB #13347 üzenetére
Lementettem, szóval lehet, hogy majd valahova felteszem Csak az a baj, a videó második felében néhány helyen is volt hiba, hibásan került fel a videó.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Az országútisoknak miért csak a fele köszön (montisként mondom), holott a montisok mindegyike köszön? (Ez csak részben költői.)
Egy másik téma: ki használt wattmérőt bringához és van stravája is? Jó lenne tudni mennyire pontatlan a program automatikusan kiszámolt értéke.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz fireproof #16107 üzenetére
Vagy csak nem figyeltél és mentél mint a birka
Látom akkor hasonlóak a tapasztalatok. Múltkor csapattársam kicsit beégette az egyiket, jött két országútis felfelé, a második kicsit lemaradt, aki először jött köszönt rendesen, mi is neki, aztán jött a második csendben, mikor mellénk ért egyikünk ráordítótt, hogy "SZIA!". Nem köszönt vissza, még kétszer ment a "szia", aztán odaszólt a csapattársam egy szépet, hogy a haverja nem volt néma, ellenben vele.
Aki nem 1 hónapja kezdte a bringázást komolyabban, szerintem tudja, hogy köszönni szokás (kell), főleg hegyen, erdőben, de ott már általában a túristáknak (gyalogosoknak) is illik.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
-
raczger
őstag
Általában kiadják egy kínai vagy tajvani cégnek, ahol a legtöbb ilyet gyártják.Ezekben a gyárakban a lámpatestet (és a lámpabúrát, ami nálam ugyanúgy a testhez tartozik) szinte biztos vagyok, hogy helyben esztergálják. Üveg előlapot meg vagy helyben csinálják meg vagy külsős cégtől szerzik be, ahogy ezt szokás.
Nézz egy kis Gyáróriásokat a NG-onwww.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Nem kell hozzá tv, monitort is lehet nézni
Ha külsőstől szerzik be az ilyen lámpatesteket, akkor sanszos, hogy egyedi megrendelés alapján készítik el ezeket a formákat. Itthon is biztos van olyan cég, aki tud ilyen formákat vagy esztergálni, vagy ahogy te írtad, oly módon készíteni. Csak szimplán kész, üres lámpatestet bringához én még nem láttam, pedig régebben kerestem. Ha ilyen jellegű kell, akkor tegyél fel apróhirdetést, hogy ilyen régi lámpákat vennél, aztán azt a lámpatestet használd fel.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz fireproof #16496 üzenetére
Brigéciol nem nagyon javasolt, a láncszemeknél lévő, finom gyári zsírt is kiszedi, az nem túl egészséges. Én wd40-et szoktam ráfújni, azzal elmegyek 1x-2x bringázni, az nagyjából lehozza az olajsarat, utána pedig egy ronggyal végigtörlöm elég alaposan.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Haverom robogóval esett, nagyjából 30-40 km/h-val, nem volt rajta sisak, majdnem ott is maradt örökre. Ha viselt volna bukót, valószínűleg föláll és tovább megy, mert csak a fején sérült meg, viszont így 2-3 hét kóma + 2 hónap kórház.
Ne vegye senki személyes sértésnek, de hülye az, aki nem visel bukót bringázáskor (most a leugrok 500 méterre lévő pékségbe kenyérért című dolgokat ne nevezzük bringázásnak). Pont akkora felelőtlenség, mint aki nem köti be magát az autóban.
Személyes élményeim is vannak, hiába sok-sok év tapasztalat a hátad mögött, ha a másik hibázik az utolsó pillanatban, már tehetetlen vagy. Nyáron Ausztriában egy bringás utolsó pillanatban elém jött (szembe jött), repültem egy jókorát, csak a fülemet horzsoltam meg. Ha nincs rajtam a bukó, akkor szerintem az egész fülemet vissza lehetett volna varrni...
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Nem is értem hogy jönne ide Schumacher.
A taglalt kérdés viszont fedi a topik témáját, amiről többet szoktam némely emberekkel vitatkozni, minthogy a v-fékes felni mikortól lenne cserés.
De hogy valami választ kapjál a felni témában (viszont ez is csak vélemény): amíg elég recés, elég mély a bordázata a felninek, hogy a sima fémnél jobban belekapjon a fékpofa, addig lehet használni. Nem tudok róla, hogy mérhető lenne, hogy meddig használható, de amíg egyértelmű recék vannak és nem érzed, hogy új fékpofával is, normálisan beállított fékkel sokkal gyengébb lenne, mint régebben, addig szerintem nem kell cserélni. Én emiatt sose cseréltem, előbb mentek gallyra a felnijeim, minthogy elkopott volna ez a felület.
Interneten kicsit utánanézve annyit találtam, hogy pl Shimano R540 felnijén van ilyen kopásjelző. Amikor ez a jelzés eltűnik, akkor cserés.
Videó, ez alapján próbáld megnézni.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz -=RelakS=- #17059 üzenetére
Félreértettél, persze értem, hogy miért lehetne megemlíteni Schumachert, de úgy gondolom felesleges megemlíteni, elég egyértelmű az általad felvázolt B verzió, hogy sisak nélkül már aznap elment volna.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
[link]
Tegnap kipróbálhattam egy goprot bringával, megerősödött bennem, hogy kéne majd venni A YouTube viszont iszonyatosan lerontja a minőséget.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
[link]
Ugye ez jó lesz így?www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest