Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- 2024-ben M1? Nóóórmális?
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Ázsia Expressz 5
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Szólánc.
- Rawulf
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
Sziasztok!
Eljött ez az idő is, mikor én kérek segítséget gumi témában, jövő héten veszek 4 új gumit, és már 1 napja olvasgatom, hogy mi is kellene nekem.
Több autóm van, gumiból van itthon kb 15 szett, de az egyik legfiatalabba autómra ( 20114-es C4 grand Picasso) most érkezik 4 db 17-es felni, eddig is tervben volt, de nem találtam nekem tetsző felniszettet, most mivel ez megtörténik, végre különválasztom az évszaknak megfelelően a dolgokat, gyári felnin lesz téli gumi, és ezzel a szettel összerakatom az új nyáriakat.Van hozzá nyári szettem, 2017-es Nexen N'blue HD+ 205/55R17-es méretben, elkopva sincs, mert 6.5mm körül vannak, de inkább eladom ezeket, és vennék újakat. Itt indul a probléma, ugyanis a 205/55 R17 helyett 225/50R17-est tennék fel, ebből van 98Y-os, XL-es, de néztem runflat abroncsokat, de azt nem javasolják a komfort miatt sem, úgyhogy eddig köztes megoldásként Conti contiseal-es gumi maradt a porondon, mivel már van continental contiseal-es szettem másik autón, és elégedett is voltam vele, ebben is gondolkodom, de nem tudom mi a diffi ezen a vonalon a seal-es Premiumcontact2, (pont ilyenem van, csak 2016-os DOT, meg ugye 16-os méret egy másik autóra) az új, nem seal-es premiumcontact 6, a nem seal-es sportcontact5, és a nem seal-es ecocontact5 között. Az első kör úgyis az lesz, hogy ezekből kellene választanom, de nincs infó, hogy miben térnek el. Nem használom minden nap ezt az autót, de van, mikor mennem kell Szegedről Pestre, onnan Nyíregyházára, végig pálya, akár a közigbírság határa alatt (154km/h), nagyon ritkán van, hogy a végsebességet próbálgatom (200+) és van, hogy Debrecenből hazafelé a 47-esen zötykölődök 100-zal. Nincs nagy terhelés, nincs futózás, és inkább a komfortos rugózásra vágyom, mint a kanyarvadászatra 2G-s oldalgyorsulással. Évi 30 ezer kerül az autóba, szóval 2 évnél többet nem hiszem, hogy elmegy majd, a tartósság- és tapadás közt egyenes arány lenne jó, zaj nem kellene, a fogyi meg amúgyis 4.8 ha nem sietek, 7 ha nagyon sietek, szóval tökmindegy.
Nézegettem Linglong- Infinity- Haida kategóriát csak kíváncsiságképp, azok megállnak 60-80 között, a Laufenn-Firestone- Barum annyival mér nem olcsóbb, hogy szóba jöhetne, a Conti, ami nálam bevált, megáll 160-170 között, az a +100K a legolcsóbbhoz, és +50K a közepesekhez képest nevetséges tétel akkor, amikor elém ugrik egy szarvas, rám húzzák a kormányt, elém fordulnak, és 1M-rel rövidebb kellett volna legyen a fékút. Szóval inkább a biztonságra törekszem, legyen a jobb, na de jól döntök, vagy van más ötlet? Nem 20-50-100 ezren múlik a dolog, nem az ára alapján kell döntenem. Szóval Conti oldalról támadjatok első körben.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Pont ez az, hogy ezek sehol sincsenek összehasonlítgatva. Sose kanyarodtam úgy, hogy csikorgott volna bármelyik autón is a gumi, én egyterűs vagyok, ezekben másképp is ül az ember, a Picasso, nem is billegős, meg elég erős is, de annyira nem kívánja a kanyart, a fotel kényelmes, de annyira nem fog, szóval ez annyira nem szempont.
Amúgy a contiseal cucc mennyiben különbözhet attól a trutyitól, ami a kocsiban a kis kompresszor mellett van bekészítve? Van értelme seal.es guminak, ha a trutyi ott van amúgyis? És ha veszek 4 db nem seal-es gumit, majd belefújom előre trutyit, majd jól megnyomom a pályán, hogy terüljön szét a cucc?
Attól félek, ilyen kérdésekre nem lesz válasz.Na de mindig azok a nüansznyi apróságok döntenek, amiről vétel előtt fogalma sincs az embernek, ezeket a gumikat meg nem egymáshoz, hanem az összes többi gyártó gumijaihoz hasonlíthatják a tesztekben...
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
A seal tényleg egy elég vastag valami, de trutyit még nem fújtam bele soha... Viszont most nézem, van ugye casco is, meg allianz kötelező mellé allianz assistance 24 is, szóval nem tudom mit aggódok.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Nem szoktam olyan helyen gyorsan menni, ahol az útviszonyok nem adottak, plusz szerencsére már tartok ott, hogy az a másfél óra is belefér, várjanak mások rám. Nem seales lett, mert az csak a régi premiumcontact 2-n van (gondolom ezzel adják el a régi formát, talkán még a keverék is a régi, mi másért ne lehetne ilyet akármelyik gumira rendelni) úgyhogy premiumcontact 6 lett, 94V is elég lett volna, de inkább a 98Y lett, az amúgy is erősített, Xl-es gumi, tehát padkát, útegyenetlenséget, ezt azt jobban fogja bírni, szögre ott a trutymó a kocsiban, minden másra a kötelezőhöz járó allianz assistance, és persze a 4 gumi vásárlása mellé jár a kátyúgari, vagyis ha a vásárlástól számítva 1 éven belül még van 5.5mm profil (csúnya lenne, ha nem lenne) kilyukasztom, kivágom, elfékezem (abs-sel nem egyszerű), akkor kapok egy zsírúj gumit. Még ha másikat is kell vennem mellé, akkor is egy jó ajánlat, ezért is maradt ez.
Néztem még a defekttűrő gumikat, nem lenne rossz, de arra azt írták, csúnyán felül, baj lesz annál az autónál, ahol gyárilag nem ehhez a féle gumihoz van tervezve a futómű.
Na majd csütörtökön kiderül, milyenek. Köszi a tanácsokat.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Volt made in china hankookom, az autó hátsó része úgy úszott vele kis kormánymozgatásra, mint valami motoros csónak, a gumik olyan szinusz hullámot rajzoltak, ahogy kell Az 5 db 1 éves, 7.5mm-es gumit adtam 50-ért, csak vigyék... 2 szerelő nézte végig, nem találtak semmit, végül gumicsere után azonnal elmúlt a dolog, szóval tuti a gumi volt.
Közben ma felkerültem a Contik, jött mellé a kátyúgari is, nagyon jó választás volt a gumi, kár lett volna mással próbálkoznom. A komfort elsőrangú, sokkal jobb, mint vártam, Csévharaszt és Nyáregyháza között van egy kritikus szakasz, ahol pl a múltkor egy 4500 km-t futott, gyárilag eléggé ballonos gumis Renault Kadjar nálam csúnyán leszerelpelt, na ott ez majdnem mint a repülő szőnyeg. (205/55R17 a gyári, 225/50R17 lett feltéve, mindkettő 657mm átmérő, tökéletes váltóméret) hang semmi, és tapad, mint az állat. Remélem fog még kopni belőle, "alig" gyorsul a kocsi.
A kocsi se tiszta (melós kocsi) és a gumikban is benne volt már 300 km, ma mentem is 810 km-t49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz HussarF #33632 üzenetére
Szerintem csak oldalról látszik olyannak, nem érne bele.
A gyári felni méretei: 7"X 17" ET 50
Amit látsz, az egy Brock B25-757 felniszett, a méretei: 7.5"X 17" ET45
ET kalkulátor szerint a gyárihoz képest 1mm beljebb, és 11mm-rel kijjebb
Egyszóval tökéletes, oldalról nézve is az.Eléggé utánajárok annak amire pénzt áldozok, mókolós, mozgókúpos csavaros, majdnem jó, csak egy kicsit alakítani kell típusú dolgok nem érdekelnek.
A beleütött- beleöntött német közlekedésfelügyeleti engedély száma (KBA 47844) szerint pont az én autómra való, (meg másikra is, de az most nem érdekes) és a gyárival egyező 205/55-től 235/45-ös gumiig bármelyik méret feltehető. Ez a beöntött KBA szám olyan, mint itthon bármi autóalkatrészre egy közlekedésfelügyeleti engedély, hivatalos papír, amivel mást nem lehet, mint elfogadni.
Az én autómhoz anno lehetett 18-as felnit is rendelni gyárilag, szerencsére az első tulaj se akart olyat, de lett volna most 20"-os ajánlatom is ár, kb ennek a felni- gumi szettnek a feléért, állva még csak. csak, de én közlekedni is akartam vele, ráadásul az már 8.5" széles volt, szóval az tényleg nem fért volna bele.
Majd holnap csinálok képet, nem vág ott bele semmi semmibe.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Na ma lefotóztam, valóban határon van, de ha ez a németeknek jó, akkor ide is jó kell legyen. Hátul is benyúltam a sárvédőív mögé, nem fog hozzáérni. Amúgy nagyon leterhelni se tudom, volt már benne 7 ember, nem ült annyira, hogy brutál lent lett volna. Na de majd látjuk.
Tudom, nem elég egzakt a "szemléltető eszköz", de ez volt kéznél.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz HussarF #33638 üzenetére
Ez úgy melós, hogy ketten az asszonnyal beleülünk, és az épp aktuális héten érkezett amerikai autó alkatrészeket elviszem A-ból B-be. Tegnap is reggel 7 után indultunk, Szegedről Szolnok- Szerencs, Budapest, Érd, Gyál,Monor Szeged, ez volt kb 800 km, este 10 után értünk haza. Se egy furgon, se más jellegű autó nem kényelmes ennyi időre, ilyen távon, úgyhogy marad ez.
A leülés szerintem itt nem esélyes. Nem a tömeg a problémás, nem terhelem agyon, sokszor inkább a térfogat, párszor határon voltunk, de eddig még minden befért, biztos ami biztos, mint fejlődő vállalkozást birtokló, már nézegetem az újabb Mercedes V osztályokat, ha eljutunk oda, hogy ez kevés lesz ( tegnap még nem volt az, pedig benne volt a 4 saját felnije gumistól, Ford Mustang 19-es gyári felnije, oldalüvegek, vízhűtők, Ford Explorer kipufogódob, meg egy csomó más, de rácsukódott a csomagtér ajtó, jövő héten se lesz, pedig jön 3 db szélvédő is) akkor bezony csere, abból egy 8-9 személyes biztos nyújtja ugyanezt a komfortot, de pakolni többet lehet bele.Családilag, egyéb módon nincs kihasználva, szüleimet szoktam elvinni jellemzően városon belül, esetleg 100km-re rokonokhoz, meg mi évente 2x elmegyünk valahova, Asszony eljár 80km-re a szüleihez évente 8-10 alkalommal, este jön haza, jó a kanyarkövetős bixenon, meg a sok más cucc, ami benne van. Van több autó, városban, télen főleg benzinest használok, az is kombi, a postáig elviszi a sok cuccot, aztán áll vissza a ház elé.
Szóval nem hiszem, hogy lesz-e valaha annyira megterhelve, szerintem nem, Nem is fog egyelőre kiderülni, beleérne-e. Láttam már párszor megülve, nem olyan LAdásan- Asrásan ül meg a hátulja.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Nem látszik, hogy s zéthajtható-e az a sérült gumi, de ha igen, akkor: Fogsz egy kis fekete motortömítő pasztát, széthajtod a sérült részt, alányomod a trutyit, visszahajtod a gumit, és elsimítod, ami kijött, azt letörlöd, hagyd fél napig szépen megkötni, és ennyi. Ha nem látszik alatta a szövet, akkor meg ne is foglalkozz vele.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Injekciós tű az vékony lesz ehhez szerintem, vagy akkor a paszta túl híg, vagy odakened, és ami alámegy, az aláment, vagy hagyjad. Gumis ismerősnek volt olyan gumi fent, ami az oldalánál 1 centire szét volt nyílva, nem mertem volna vele menni 100m-t se, ő azt mondta, nincs annak semmi baja, eljárták még 2 hónapot a nyáron ezzel. Szóval ha a belső szerkezeti rész nem károsodott, csak a külső gumi borítás, nem lesz ezzel semmi.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz HussarF #33638 üzenetére
Csak nem hagy nyugodni ez a dolog, kimentem, néztem, szerintem nem ér bele sehogyse. Fotóztam azt az aspektust, ahol talán lehet látni, hogy a sárvédő domborúbb, mint a gumi síkja.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz molnarpeter #33651 üzenetére
Nem, az még a régi volt, mit 2007-2013 között csinálta. Sima tekercsrugós, a legjobb.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz molnarpeter #33649 üzenetére
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Köszi srácok, szerintem ezek teszt körülmények között, pontos műszerekkel mérhető értékek, vakteszten az átlag sofőr ( aminek én is tartom magam, illetve nem is képességek, hanem felhasználás oldalról vagyok átlagos) szóval itt nem fog ez a diffi előjönni.
De jó tudni, hogy jobb a gumim, mint a múlt évi. Csak halkan jegyzem meg, ami itthon 42 ezres/ db, az a szegény németeknek csak 98-100 eur, ugyan ennyiért én nem kezdek bele a kintről vásárlásba, pedig van, aki minden héten jön megy, el tudná hozni, csak egy érdekes dolog, hogy mégis hogy működik....
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Ez a csehországból rendelés is olyan, aminél engem frusztrál a könnyen érvényesíthető gari hiánya. Értem, hogy nem kell ezzel igazából számolni, de mi van, ha mégis?
Mondjuk az elmúlt 15 évben ahogy visszagondolok, szerintem semmimet se kellett gariztatni, pedig vettem pár dolgot, de mindig az nyugtatott meg, hogy ha gond van, ott a gari, és amellett, hogy többe került, nem éreztem a szopóág oldalát.
Lehet ezt kezeltetni?49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Akkor elég lett volna itthon, garis, zsírúj wanli gumit venni.
De nekem is van 5 gumim 5 ezresért, sőt, 2000-es évjáratú, azaz 19 éves, de 7mm fölötti télit adok ingyen is.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Ha H fölötti gumit veszel (nekem V-s sebességindex kell, az autó meg is futja a 200-at, de nem ennyivel járok) mégis Y-t kerestem és vettem, nyilvánvaló, hogy a nagyobb sebességindexes gumi erősebb szerkezetű, nem mindegy egy padka- kátyú esetén mész tovább, vagy szálszakadás, pukli, és eldobhatod, vagy ott helyben szétvágja a gumit, és kakukk.
A másik oldal, hogy 95-ös súlyindexű előírás mellé régebben tettem már fel 93-as, meg 91-es súlyindexű gumikat is, nem volt belőle semmi. Szerintem ezek egy kicsit túl vannak lihegve, a gyártók erőseb túlbiztosítják a dolgot...
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz belaazallat #33693 üzenetére
Ha ilyen megfontoltan közlekedsz, hogy sikerült másfelé irányítani a gépet, mint kellett volna? 96 óta van jogsim, nem számoltam, mennyit mentem már, de sok évig havi 2 ezrek, utána 4-5, volt 3 év, mikor havi 8000, mostmár 5-6 éve beleférek a havi 3000-be is, de ha úgy jön össze, egy nap alatt országon belül is megvan az 1000km. Viszont sohasem jutottam oda, hogy vészfékeznem kelljen mások vagy magam miatt, hogy lecsússzak az útpálya azon részéről, ahol nekem közlekednem kell.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz belaazallat #33702 üzenetére
Oké, értem, nem tudtam mire vélni a dolgot... Lehet március 15.-én havazás, bármi, ezért kérdeztem rá, mi történt. Szerencsére ha nincs kedvem menni egyik nap, mert rossz az idő, akkor nem megyek, megyek majd 2 nap múlva, szóval nem keresem a bajt a másik oldalon sem.
De a vezetési oldalról én úgy gondolom, a megtett km, és a vele jövő gyakorlat mellett is mindig inkább az járt az agyamban, hogy nem jaszkarizok, mivel szeretnék odaérni, utána meg hazaérni, és nem a trélerrel sok sok óra múlva, esetleg heteket a kórházban pihenve fognék a következő napnak. Ezért aztán ha nem is lassan, de igen körültekintően közlekedem, nem csak a nekem szóló táblákra, hanem a többiekre is figyelek.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz tboldi #33711 üzenetére
Ha ennyire nem fontos a pontosan kijelzett érték, akkor 500Ft-ért is vehettél volna hasonlót: [link]
Ez a feléért is sokkal komolyabb: [link]
De 2 ezerért van már nyomásellenőrzős szelepsapka is.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz tboldi #33713 üzenetére
A csíptetős csatlakozó soha nem fog a helyén maradni, és mivel egy gumitömlőben folytatódik, a gumitömlőn keresztül kell kézzel rányomnod a szelepre, minden mérésnél levegőt eresztesz ki a gumiból. Ez a legutolsó előtti kivitel amit erre a célra még gyártanak, ennél csak egy rosszabb van, ugyanez műanyagból.
Egy jó létezik csak, ami fémből van, belül menetes, és rátekerős, ott a rátekeréskor nyomod le a szelep tűt, megméri a nyomást, majd letekeréskor el is ereszti a tűt, és gyakorlatilag nem jön ki levegő a gumiból.
Az 500Ft-os legalább merev száras, az segít a rányomás pontosságában, illetve a leolvasást segíti, hogy a mérés után úgy marad a mutató, neked kell gomb megnyomással elengedni a belsejéből a levegőt. Amit ehhez képest 8x-os áron vettél, legalább akkora gagyi, mint ezek közül bármelyik.[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz tboldi #33716 üzenetére
Nem a minőség a kérdés, hanem a kivitel... Nyilván évi 10 alkalomra mindegy, de emellé tegyél be kéztörlő kendőt, vagy szerelőkesztyűt, mert garantáltan fékporos lesz a kezed.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Lackki #33723 üzenetére
Én úgy tudom, fix a hátsó tengely, úgyhogy ahhoz nem is nagyon lenne mit nyúlni, csalán a kerékdőlés miatt esetleg csapágy lógás lehet benne, más nem nagyon.
Amúgy ezt okozhatja, hogy 7"-os felni helyett 7.5"-os van fent, 205/55-ös gumi helyett 225/50-es?
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Egyedül az első csapterpesztés nem a határértékeb belüli (ami állítható is), azt meg tudom, hogy a gólyaláb fix csavarlyukas, azaz vagy excenteres a csavar, vagy fix, nem állítható. Majd hét gégén keresgélek képeket, összehasonlítom a sajátommal, de nyilván ki lett fizetve, és nyilván vissza is vihető, ha valami nem oké.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz sumsang #33734 üzenetére
Az a helyzet, hogy volt 13-as utánfutó keréktől 17-es lemezfelnin keresztül egészen 20-as krómfelniig minden a kezemben, a megfelelő méretű gumival 2-3" átmérő eltérésen belül kb mindig azonos lesz a komplett szerelt kerék tömege, max 1-2 kg az eltérés, másrészt kevés autó van, ahol ez a rész annyira számítana, hogy tényleg méricskélni kellene.. Ahol ennyire számít, ott a delikvens elmegy a gumishoz, és mérlegre teszi a fenit- gumit.
Pl a 17-es felni és a gumi könnyebb volt 1.5 kg-mal, mint a 19-es felni gumival. De nem ment az ember semmire, mivel a felni szélesség kisebb volt, a gumi gyengébb falú volt, ergo se kanyarodni, se megállni nem lehetett úgy a könnyebb szettel, mint a nehezebbel. A többi paraméter sokkal fontosabb, mint a rugózatlan tömeg, ha ez a fontos, először karbon- kerámia féktárcsákat tegyél fel, tömegben, és tudásban is messze a legnagyobb előrelépés.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz sumsang #33736 üzenetére
Az lehet, hogy másképp gondolod, de csak azért, mert nem értetted meg azt, amit írtam.
Ha tartós gumi kell, veszel nehezet, ha pelenka oldalfalú, veszel olyat, ha defekttűrőt szeretnél, veszel defekttűrőt. De én egész másról írtam, olvasd át még egyszer, csak és kizárólag a gumi- felni kölcsönhatás, nem gumitípusokat hasonlítottam össze, mivel ha elmegyünk a rugózatlan tömeg kérdése felé, egyrészt a gumi a legutolsó dolog amire költeni kell, másrészt nem SSR gumit fogsz nézegetni.
Gondolom nem vágod, de amiket épp összehasonlítgatsz, azok egész más dolgokra valók, ha SSR gumit teszel fel, ami ugye a defekttűrő lenne, azaz olyan erős oldalfala van, hogy nyomás nélkül tudsz vele autózni, ne a 4X 2 azaz 8 kg plusz tömegen rugózz. De végülis ha te a fordított gondolkodásoddal kivonod belőle a levegő tömegét, nyertél 60 grammot.
Most tetettem fel a napokban 4 db vadiúj 225/50R17-es Conti Premiumcontact 6-ot, ha a tömeg érdekelt volna, akkor a 94V-s változatot veszem, nem az erősített 98Y XL-est, sőt, ha a tömegre gyúrok veszek 6" széles lemezfelnit, és rátolok 4 db 185-ös gumit, és lehet arra húzogatni, hogy akkor most körben 22 kiló tömeget megspóroltam. Hurrá, de jó nekem. Vagy mégsem?
Csak egy aprócska kérdés, amire egyébként egy 10 éves gyerek is tudja a jó választ, tehát inkább költői, szerinted melyik gumival lesz az utazás komfortosabb, melyikkel lesz nagyobb kanyarsebesség, melyikkel lesz rövidebb fékút? Tudod, ez az a 3 dolog a nagyon fontos 4 dologból, ami egy utcai autó felgumizása esetében döntő. Nem, nem a rugózatlan tömeg a negyedik, hanem a fogyasztás.
Mondom még egyszer, amennyiben ilyen irányba akarsz elmenni, veszel karbon féktárcsákat, körben 30 kiló spórolás, semi slick gumikat is felpakolsz a titán felnikre, a vasöntvény, vagy hegesztett acél lengőkarokat cseréled titán anyagúra, és meg is érkeztél.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz molnarpeter #33739 üzenetére
A két középső árokból mindkettőn mértem. Zsírúj gumik voltak, rajta címkével, nevemre számlával, conti garival,stb stb stb. direkt kértem, hogy ne legyen összeszerelve, a felnik belsejét is meg akartam nézni, mielőtt összerakják. Mindegy, mert elégedett vagyok vele, és az autóval sem tervezek 2 évnél tovább, ha a 280-as treadwear értékkel elmegyek 60 ezer km-t, már elég lesz, de mégis meglepő, hogy maga a conti is 8-9mm-t ír: [link]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Brave_86 #33751 üzenetére
Azt nézd meg, ami az ajtó melletti címkén, vagy a tankajtón van felírva, azokban a méretekben gondolkodj. A konkrét típust nem ismerem, de még az is lehet, hogy a 15-ös felnit fel se tudod tenni, akkora a fék. Lehet valami 200 lovas turbómotoros kocsid, igaz 1.4 benzines is.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
-
Rick4
félisten
válasz F_Zolee #33757 üzenetére
Amit írsz, az nem egészen úgy van. Gondolom a tényt a felületi nyomásra vezetjük vissza, az a keskenyebb gumi- jobb tapadás csak és kizárólag frissen esett havon mutatkozik meg, abból meg már elég ritkán jut errefelé, évente 5-6 nap, és buktad emiatt a 6 hónapos téli időszakban egy szélesebb gumi minden előnyét. Száraz úton már nem igaz a keskeny gumi előnye, nedvesen sem, és itt a hőmérséklet se számít, sőt, borul az egyenlet, a friss hón kívül mindenhol működik a nagyobb felület- nagyobb tapadás elve. Az is ismert tény, hogy a vékonyabb gumi egy vészfékezésnél sokkal hamarabb megcsusszan, (mivel ugye a tömeg, a sebesség azonos, a tapadó felület kisebb) az abs ugyan dolgozik, de azzal is, anélkül is egy dolgot tud a szélesebbhez képest a keskenyebb gumi, nőni fog a fékút, amiért még külön kutatni, majd fizetni is badarság lenne. Egyetlen eset van, mikor nincs lényege, tükör jégen fékezéssel befejezett manővernél kb mindegy, mi van feltéve.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Brave_86 #33770 üzenetére
Én ugyan évek óta alut használok télen is, de a lemez több szempontból egyszerűbb megoldás. A te autódra nem nagy pénzért vannak alufelnik, tehát nem pénzbeli előny lesz lemezfelnit használni, inkább annyi van, hogy a lemezfelnik (pontosabban első körben a fényezésük, másodikban az anyaguk) elvileg kevésbé kényesek az útszóró sóra, esetleg megcsusszanáskor padkára futást is jobban viselik, és mivel jellemzően keskenyebbek az alufelniknél, kissé ballonosabban áll rajta majd ugyanaz a gumi. Mást én nagyon nem látok előnyként, megcsusszanni nem szoktam, sok sok év alatt se jártam úgy, hogy bármelyik felnimet is padkáztam volna, de úgy se, hogy megmarta volna a só, sok év alatt se látok érdemi eltérést az állapotuk között.
Innentől már csak rajtad múlik, mik a preferenciák.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Brave_86 #33773 üzenetére
Ahogy előttem is írták, a neked megfelelő méretű felnit megtalálod a facebook csoportokban, jófogáson, (itt cégek is hirdetnek), racing bazáron, webshop szerintem rossz megközelítés, mert úgyis lesz 5-10 forma ami neked bejön, ha az alut választod, akkor a felni számát a google keresőbe ütve úgyis kidobálja, kinél hol mennyibe kerül ugyanaz a termék. Lemezfelniből nem feltétlen az esztétikum lesz a döntő, egy 2-3 éves használt az új árának töredékéért is beszerezhető .
De csak hogy lásd, amit az előbb írtam, mennyire működik, ez egy igen nevetséges ár ezért a szettért, nekem a 17"-os 5X108-as felnik inkább dupla áron mennek: [link] [link] [link] [link]
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz konyi79 #33783 üzenetére
Szerintem itt nincs gumitesztelő fórumtárs, de a tesztek elég egzaktak, hogy a fékezett méterek- elhaladási zaj értékek elég infót szolgáltassanak. Én sem tudtam egyebet tenni, mint a régebbi gumijaimat összehasonítva az új elődeivel megállapítsam, hogy minden tekintetben jobb kell legyen, és úgy is lett.
Ha a tesztek szerint jobb, nem hinném, hogy csalódás lenne belőle.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz konyi79 #33790 üzenetére
A tesztek sosem adnak átfogó képet a gumik élettartamáról. Arra ott van a gumi oldalán a feltüntetett treadwear érték. Mindenki a saját igényei, habitusa szerint választ gumi paramétereket, ha nem vagy versenyző, akkor a normál közlekedéshez egy sima középkategóriás gumi a prémium árának 60%-áért is tökéletes választás lehet. A 30K nem sok, de egész biztosan ezzel összefüggésben alacsony, akár 300 alatti treadwear érték van a gumira írva, ez ilyen, ha 3 nap múlva lejárós túrót veszünk a boltban, akkor nem lepődünk meg, hogy a 4. napon kibontva savanyú.
Nekem sincs semmi extra, elmegyek egy év alatt 30-35 ezret, majd kiderül, a mostani premiumcontact6 a 280-as treadwear értékkel hogy muzsikál hosszú távon, mert rövidben, utazási komfortban messze felülmúlta az elvárásimat, igaz az árazásában is rendesen felülmúlta a középkategóriás, de már jónak számító gumik árát. Valamit valamiért.
Amúgy a premiumcontact 5 egyik nagy hibája, ami érdekes módon a premiumcontact2-nél még megvolt, és ami miatt nálam eleve szóba sem jöhetett volna, hogy a szélső kereszt árkok végigfutnak az első hosszanti árokig, a blokkok nincsenek lezárva. A gumis szerint ez okozza a gyors zajosodást, és a kopott profilnál megjelenő rosszabb irányíthatóságot is. Azt mondja csak olyat mintás gumit szabad venni, aminek a szélélnél lezárt blokkok vannak, és mély, hosszanti árkokkal rendelkezik, aminél nincs lezárva, az nem lesz jó, a V mintás meg még inkább nem jó. Aztán persze van minden más paraméter, gumi anyag, stb stb, de kiindulási alapnak jó, mivel ez már 5m-ről is látszik.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Kornel #33797 üzenetére
Tudás? Szerintem csúnyán félreértettél valamit Nem az én tudásom volt, én csak egy baráti beszélgetésből leszűrt lényeget továbbítottam, amit vagy alátámaszt a jóember 25 év tapasztalata, vagy nem, vagy összefügg sokszáz másik ember tapasztalatával, vagy nem. Nem vagyok sem gumiipari szakember, sem mérnök, mezei felhasználó vagyok, aki kb pont ennyit lát (és ennyi is érdekel) a gumi témából. Én hittem neki, a saját példáimon keresztül végiggondolva is láttam benne rációt.
A gumi elkopása, és rendellenes kopása se ugyanaz a kifejezés, a négyévszakos meg egész más kategória, mint egy premiumcontact 5-6, más a felhasználás módja is, egyik helyett ne is akarjon az ember másikat venni, mert valamilyen paraméter, ami miatt megéri az egyik gumit megvenni, amiatt pont nem érdemes a másikat megvenni, egyszóval oda- vissza csalódás lesz a dologból.
Én csak a zárt vagy nem zárt szélső bokkokról nyilatkoztam, ez csakis a gumi mintázata, anyagszerkezetről, és másról nem szólt a dolog, de ha majd megnézed a gumid oldalfalán te is a treadwear indexet, simán lesz 380-400, meg fölötte is. Az a gumi azért lett olyan keverékkel ellátva, mert a gyártó olyan használatra tervezte, nincs ezzel semmi baj.
A 40+ pártíz ezer az a reális 60-70, kb a jobban mondható közepesek sajátja ez a futás. De mint ez is, sokminden máson múlik, ahogy a fékbetétet, úgy a gumit is el lehet koptatni idő előtt.
Amúgy erről a kopott gumiról volt egy jó teszt, érdemes elolvasni. [link]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz konyi79 #33803 üzenetére
Kevésnek érzed a futásteljesítményt = alacsony, 300 alatti treadwear index.
Te azért még rágódj rajta, hogy összefügg-e a kettő.
Onnan nézve akárhogy is tűnhet, ha az én állításom van szinkronban a valósággal.
Nézz meg egy új gumit, le van-e a blokk zárva vagy nincs lezárva, pl itt van neked ez a video: [link], én ilyenekből, meg termékfotókból tájékozódom, nem csonttá kopott, de csak 30 ezret futott gumikat nézegetek. Ha a használt érdekelt volna, akkor a jfogáson keresgélek. Ha megvagy, és kiderült neked is, mi a helyzet, gyere vissza, írd meg, hogy akkor le van-e zárva, vagy mostmár látod, és mégsincs, aztán meséld el, hogy elmentél-e sokat, vagy csak keveset... U[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Sziasztok!
Vettem megint egy autót, új gumikat és felniket fog kapni, most is minden autómon conti premiumcontact 6 és télinek TS860 van, régebben a premiumcontact2-vel indult a közös élet, csalódásmentes volt az is.
Már látom, hogy kapható a premiumcontact 7-es, így az lesz, nem nagyon szeretek próbálkozni, hogy hátha más jó, de olcsóbb, így első körben inkább csak megkérdem:van bárki, aki egyazon autón használt egy ilyen contit, és 20 perccel később fel volt téve valami gyengébb eresztés?
Normálisan közlekedünk, de más hibázhat, ha bele kell állni a fékbe, fogjon.. 10 centi fékúton sok minden múlhat, ezért inkább csak a kíváncsiság hajt.
A kérdés azért merült fel a vásárlás előtt, mert bárhogy is keresem, nem találom a contiseal-es verziót, pláne jelölve nem, így nem tudom, aztomatikusan benne van, vagy az külön változat. Ide csak az jöhet, nekem nagyon jó tapasztalataim vannak vele.
Az egyik téli gumimban most is van egy szög, az is november végén derült ki, amikor a gumishoz mentem felrakatni, de mivel a csúcsban foglaltam időpontot, akkor már nem volt idő kiszedni és foltozni, így az egész téli szezont a szöggel a gumiban mentem, kb 15-16 ezer km kerülhetett bele, és előtte télen már benne volt, lehet 20-25 ezret is mentem így, se észre nem vettem, se egy gramm levegő se fogyott, azaz pontosan az történt aminek történnie kellett.
Majd most fogom hozzá visszavinni, hogy úgyis láblógatás van, most megcsinálhatják.
225/45R18 95Y XL FR paraméterek kellenek, a seal is mindenképp kell.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Jaja, látom sajnos én is, tegnap elszúrtam egy komplett estét erre, szinte lehetetlen beazonosítani tutira, mert mindenki titkolózik, de úgy néz ki, a 6-os meg a 7-es szériából nincs seal kivitel, (premiumcontactnak örültem volna) szóval én is ugyanerre a végeredményre jutottam.
Már csak egy baj maradt, nem vagyok DOT huszár, de annyira nem akarok 250-ért 3 éves gumikat venni, és sehol sem írják, sőt, nem is garantálják, mikorit kapok... Az egyik gumis mondta, hogy ezekből nincs akkora pörgés mint az olcsókból, ezért akár 3 éves is jöhet, ami most oké, de két év múlva már 5 éves lesz, és annak annyira nem örülnék..[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen