Hirdetés

2021. március 5., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-03-01 16:53:08

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#115701) Lauda


Lauda
félisten

Ügyes volt vettel, megérdemelten győzött.

(#115702) grabber válasza snecy20 (#115689) üzenetére


grabber
addikt

Nem egyértelmű? Ott van a Mclarennél évek óta és még nem lett VB autó. Bezzeg Hamiltonnal a Merci az lett ;]

(#115703) vhw válasza MPowerPH (#115690) üzenetére


vhw
addikt

A 2000-es évek elején is ugyanígy szét volt szakadva a mezőny, néha rúgott labdába a Mclaren, később a Williams (is)... - ez nem újdonság - de legalább kitaposták azt, ami az autóban/pilótában volt.
A spórolás a hülye rajthely büntetésekkel viszont egyáltalán nem javít a helyzeten. Senki nem érdekelt a kiélezett versenyekben - a nézőn kívül. Dehát abban a korban, ahol az F1 van bizonyos csapatokért/gyártókért (zárójelben: egyes pilótákért), nem pedig fordítva, nincs min meglepődni.
Egy ilyen tulajdonossal, mint a Liberty for profit az egész vállalkozás, lassan alig több, mint egy filmsorozat vagy valóságshow, ahol úgy írják a scriptet, hogy nőjjön a bevétel.

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#115704) MPowerPH válasza vhw (#115703) üzenetére


MPowerPH
félisten

Az teny, hogy volt a 2000 -es evek elejen-kozepen par ev(Schumi era), amikor hasonlo volt a helyzet, vagy meg rosszabb.(2004). De ott van 98-99, es inkabb az azt megelozo evek. Na meg a 2010 elott is volt par jobb ev, amikor nem voltak ilyen hatalmas kulonbsegek.
De akkor legalabb nem volt DRS. :(((

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#115705) Geri Bátyó válasza snecy20 (#115689) üzenetére


Geri Bátyó
őstag

Nem én találtam ki, de én is egyetértek vele.
A Renault 2004-2006 között olyan erőforrást csinált, ami bár nem volt a legerősebb, de nagy volt a nyomatéka és ezért jó volt a kigyorsításokon. Pont ezért olyan autót építettek, ami "farnehéz" volt. Ezek tények.
Alonsonak ez a felállás fekszik, nem véletlenül lett 2x is VB.
A probléma az, hogy minden más autót is így szeretne beállítani és fejleszteni, pedig az erőforrások már erre nem alkalmasak.
Amikor Allison megjelent a Ferrarinál, az első dolga volt, hogy a majdnem kész autó áttervezte és előrébb hozta a súlypontját. Erről annak idején sokat írtak. Hirtelen fel is javult a Ferrari (már Alonso nélkül).
Most a McLaren is csak kínlódik, pedig ott van Alonso. Vagy talán azért, mert ott van Alonso? Jövőre kiderül, hogy igazam van-e.

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#115706) Geri Bátyó válasza orc88 (#115699) üzenetére


Geri Bátyó
őstag

Kétségtelen, de Newey is csinált már szart. Pl: a 2005-ös McLaren.
Ugyanakkor a pilóta sem elhanyagolható. Nézd meg a Williamst. Hiába van ott Paddy Lowe, két tökéletlen balfék visszajelzései semmit sem érnek.
Szóval hidd el, hogy rohadt fontos a pilóta is. Számtalan példa van rá.

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#115707) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Érdekes: [link]

[ Szerkesztve ]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#115708) Lauda válasza Motion_Blur (#115707) üzenetére


Lauda
félisten

Fura volt mondjuk ahogy eléugrott a ferka. Akkor itt valami nem stimmelt.

Mákja volt, hogy nem csak hatodikig tudott váltani. :D ;]

[ Szerkesztve ]

(#115709) Csapoati válasza Geri Bátyó (#115705) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

A probléma az, hogy minden más autót is így szeretne beállítani és fejleszteni, pedig az erőforrások már erre nem alkalmasak.

És ez honnan? :)

A 2005-ös McLaren meg egy hihetetlen jó autó volt a 3. futam után, amikorra megtalálták a megoldást arra, hogy időben fel tudja melegíteni a gumikat.

[ Szerkesztve ]

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#115710) guftabi96 válasza Geri Bátyó (#115706) üzenetére


guftabi96
addikt

Nagyon sziporkázol ma! :(

#KeepFightingMichael | #JB17 | "People = Shit"

(#115711) Tapsyfüles válasza Lauda (#115708) üzenetére


Tapsyfüles
aktív tag

Nézd meg a kezét jobban, tisztán látszik hogyan mozog a keze mikor sebességet vált, a 8.ik sebességre nem is akart váltani.

(#115712) Lauda válasza Tapsyfüles (#115711) üzenetére


Lauda
félisten

Direkt maga elé engedte ezek szerint vettelt.

(#115713) Tapsyfüles válasza Lauda (#115712) üzenetére


Tapsyfüles
aktív tag

Jaj a hülyeséged. Semmi ilyesmiről nincs szó, meg nem is feltételeztem ezt, csak egyszerűen jól kivehető hogy nem akart váltani 8.ik sebességig. Az okát nem tudom.

(#115714) Motion_Blur válasza Tapsyfüles (#115713) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Azért arra kíváncsi lennék hogy amikor Vettel mögött keresztbehúzott és szélárnyékot fogott, mennyit forgott az a motor 7-ben.

Már az Orúzs előtt 8-ban kellett volna lennie.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#115715) Lauda válasza Motion_Blur (#115714) üzenetére


Lauda
félisten

Az időmérőn visszaváltott felfelé hétbe, amúgy nyolcadikban mennek át rajt.

(#115716) Tapsyfüles válasza Motion_Blur (#115714) üzenetére


Tapsyfüles
aktív tag

Érthető az is hogy mivel megtankolva mentek lassabb az autó, és 7.ik-ben padlógázzal akarta kipörgetni.
Üzemanyagot is jobban égette így.
Fura mindenesetre, ilyet nem gyakran látni. 11.5-12 ezres fordulaton váltanak normál esetben, szerintem ez ment 14-15 között simán. :DDD

(#115717) Motion_Blur válasza Tapsyfüles (#115716) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Olvastam egy olyat is hogy komoly szembeszél volt, de Vettel meg pont azt mondta hogy hátszele volt.

Ez X-akta marad szerintem :)

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#115718) Incubus válasza Tapsyfüles (#115716) üzenetére


Incubus
tag

(#115719) Geri Bátyó válasza Csapoati (#115709) üzenetére


Geri Bátyó
őstag

Nem én mondom, olvastam. A mostani erőforrás nem tud alacsony fordulaton olyan nyomatékot, mint a szívó V10. Abban pedig akkor a Renault rohadt jó volt.

Valóban rosszul emlékeztem, nem 2005, hanem 2004. Az MP4-18-nak kellett volna 2003-ban mennie, de nem tudták összehozni. Minden teszten elvérzett. Az MP4-19 egy kalap fos volt 2004 elején és az MP4-19B tudott úgy, ahogy telesíteni, de az sem volt megbízható.

Azt már csak csöndesen jegyzem meg, hogy a McLaren/Mercedes megbírhatatlansága miatt bukott el Raikonnen 2 VB címet néhány ponttal. Akit most mindenki lefikáz és mázli világbajnoknak nevez.

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#115720) Tapsyfüles válasza Motion_Blur (#115717) üzenetére


Tapsyfüles
aktív tag

Az jó ha mindketten mást mondtak, mikor egymás mellet voltak :DDD
Vettelnek Ocon adta a hátszelet, azt hittem letolja a pályáról. :C

(#115718) Incubus A trükk. :R

(#115721) Redneck


Redneck
veterán

Nem jött be a megérzésem, ahogy olvasom megint gagyi futam volt. Hála az égnek a rajtot követően visszaaludtam, és csak az utolsó körre ébredtem fel. :DD

Amúgy Hamiltontól és a Mercedes irányából korábban is láttam ilyesmit, de mi ez a duma az okosított Ferrarikról? Évek óta a Mercié az űrautó, hozzájuk igazították a hibrid korszak szabályait.
"Nem tudtam, mi van az autójukon, és nem mondom, hogy bármi illegálisat csinálnak."
Nem, de a célozgatás megy.

Egyébként nem a Mercit emlegették a csapatok az elmúlt években ha rejtett plusz teljesítményről volt szó?

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#115722) Don.Corleone válasza Csapoati (#115709) üzenetére


Don.Corleone
aktív tag

Én nem vagyok egy nagy meki fan mivel az ellen oldalon ülök, de ha azt mondják meki akkor nekem elsőre a 2005-ös kocsi jut eszembe és az mennyire egy vagány gép volt. Persze ha mondjuk 2 csipet megbízhatóság kerül a fazékba 0 helyett mit ment volna vele a finn. Az egy pazar gépezet volt, pocsék megbízhatósággal és amolyan szokásos Kimi szerencsével.

[ Szerkesztve ]

(#115723) gV válasza Geri Bátyó (#115719) üzenetére


gV
őstag

Vb-ként azért megérdemelhetné legalább a nevét h kell helyesen írni: Räikkönen ä (alt gr+a)

(#115724) Lauda válasza Tapsyfüles (#115713) üzenetére


Lauda
félisten

Hülyeségem? Te írtad, hogy nem is akart váltani. Ebből kifolyólag biztos volt, hogy vettel meg fogja előzni.

(#115725) Csapoati válasza Redneck (#115721) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Ez most nem célozgatás volt szerintem. Annyit mondott, hogy azokat a "trükköket" (trick), amit a Ferrari bevetett az év során, nekik is tudniuk kell - értsd: az év közbeni fejlesztésben most a vörösök tűnnek jobbnak.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#115726) Redneck válasza Csapoati (#115725) üzenetére


Redneck
veterán

Idén valóban egész értelmes autójuk van, de a csapat néha meglepő és nem túl okos taktikákkal intézi el a futamokat. Azért ahogy észrevettem a legtöbb pályán még mindig nagyon erős az űrMerci, de bizakodásra ad okot, hogy látom a Ferrarit is jól muzsikálni. Az elmúlt évekhez képest mindenképp jó az irány.

Kicsit olyan ez mintha az idei Ferrari lenne a párharc Ryzenje. :DD

Play Hard GO pr0! - A bugfix a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#115727) snecy20 válasza Redneck (#115726) üzenetére


snecy20
veterán

Az autó adva lenne hozzá, de még mindig szkeptikus vagyok hogy be tudná-e ezt innen húzni a Ferrari. :)
Talán jó hír hogy a Mercinél már Bottas sem kavarhat be a legelejébe, mint ahogy Raikkönen sem a Ferrarinél. ( :D )

(#115728) erahurka


erahurka
nagyúr

Látom pár helyen hogy egyesek szerint halo nélkül sem találta volna el Leclerc fejét Alonso kocsija, de szerintem a lassított felvétel alapján egyértelmű hogy telibe kapta volna. Nektek mi a véleményete? :F

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka | Filmes Twitter: http://twitter.com/TrashMozi

(#115729) Redneck válasza snecy20 (#115727) üzenetére


Redneck
veterán

Sajnos ezt szerintem is elszúrta már a Ferrari és Vettel, de remélem tévedek mint a tegnapi izgalmas futamos megérzéssel. A Merci jó, Hamilton nagyon jól vezet és kicsit szerencsésnek is érzem. Nem lenne ezzel bajom, ha legalább az utánuk következők nagyokat csatáznának, de mérsékelt akciók mennek.

Remélem azért ennél már nincs lejjebb az F1-et illetően.

Play Hard GO pr0! - A bugfix a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#115730) gbors válasza erahurka (#115728) üzenetére


gbors
nagyúr

Nekem annyi, hogy aki szerint ebben az esetben nem segített a halo, az mesélje el ezt a teóriáját Leclerc szüleinek...

"Your motto was in god we trust all others pay by cash"

(#115731) erahurka válasza Redneck (#115729) üzenetére


erahurka
nagyúr

Most nagyon úgy tűnik hogy formában vannak. Bár kinéz nekik motorcsere miattai hátrasorolás még idén. Majd meglátjuk. De minden esetre jó, hogy mindenki csak találgat. Aztán megint lehet hogy zsinórban háromszor lerohad Vettel alatt a Ferrari, vagy összetöri, és akkor idén is ennyi volt.

(#115730) gbors: Én az elejétől kezdve halo ellenes voltam de ezt most oda kell adni neki. Aki mást mond az szerintem idióta.

[ Szerkesztve ]

"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka | Filmes Twitter: http://twitter.com/TrashMozi

(#115732) Redneck válasza erahurka (#115731) üzenetére


Redneck
veterán

A Ferrarinál sajnos bármikor lehet gikszer, és Vettelben sem bízom eléggé Hamilton ellenében. A németek jóval profibbak mint az olasz istálló, bármennyire is fáj ezt leírnom.

A glória jó dolog, csak a dizájn furcsa. Ha a vertikális oszlopot tudnák mellőzni, nem bánnám. Persze csak dizájn szempontból közelítek a témához. :B

gbors:
Nyilván senkinek nem kívánok rosszat, de pláne szomorú lennék ha Leclerc-kel lennék szegényebbek egy hülye baleset miatt. Nagyon szimpatikus a fiú, szurkolok neki hogy mielőbb a csúcsra törjön.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#115733) snecy20 válasza gbors (#115730) üzenetére


snecy20
veterán

Volt anno egy eset, talán DC - Wurz még 2007-ből, Melbourne-ben. Ugyanez a szituáció volt kb., de a bukókeret kialakítása miatt gond nélkül el tudott siklani a balesetet okozó autó a másik felett, bár nem sokon múlt a sérülés.

(#115734) mefistofeles

Nem tudom mi ez az (ál) Ferrari siratás....
Elég szomorú ha a drukkerek úgy szurkolnak a kedvenc csapatuknak, hogy "úgy is el fogják cseszni"
A merci fölényben volt eddig de nehogy azt mondja valaki, hogy nem csináltak stratégiai baromságokat.....
Jelenleg asszem 17 pont Hami előnye, ami a visszalévő futamok számát ismerve szinte semmi.
Viszont hétvégén nagyon sima ferrari fölény volt. Úgy előzte meg Vettel Hamiltont mint ha egy középcsapat autója mellett ment volna el és később sem tudott a merci semmi bíztatót csinálni. Jön Monza ami elvileg ismét az erős ferrarinak kedvezhet, szingapúr pedig nem feküdt a mercinek eddig sem. Hol itt a probléma?
A látottak alapján az a véleményem, hogy komoly esélye van Vettelnek a VB címre..... nyilván nincs még lejátszva de ott pattog a labda.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#115735) snecy20 válasza mefistofeles (#115734) üzenetére


snecy20
veterán

Amúgy ha fordított sorrendben indulnak, és Hamilton kap szélárnyékot, akkor ő előz simán, és onnantól uralta volna a terepet.
Itt most előny volt a 2. helyen fordulni.

(#115736) PumPi válasza Geri Bátyó (#115719) üzenetére


PumPi
őstag

Ez baromira relativ hogy nem tud annyi nyomatekot. A fordulatszamtartomany szazelakaban nezzuk akkor talan tenyleg nem... de ha abszolut mertekben, fordulat/nyomatek szerintem ezek a motorok oda vissza alazzak a regieket. Ott indul hogy ott 19 ezer volt a max fordulat es 18ezer korul hasznaltak... itt meg 12nel valtanak mert nincs ertelme tovabb forgatni... ez azt jelenti hogy ez 12 ezren leadja a kello teljesitmenyt... a V10 szerintem kb utcai auto szintjen lett volna 12 ezre valtasokkal.

Azt se felejtsuk el ha Raikonnen 3 szoros vbajnok lenne akkor Alonso 1... vagy 1 se. :)

(#115737) Lauda válasza mefistofeles (#115734) üzenetére


Lauda
félisten

Azt láttad, hogy hamilton csak hetedikben ment?

(#115738) mefistofeles válasza snecy20 (#115735) üzenetére

Láttad a futamot? Azt ne mond, hogy ha az történik amit te írsz akkor Vettel nem előzi vissza játszi könnyen!
Hami gyorsabb autóval, senkitől sem veszélyeztetve nem szokott így lemardva kullogni.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#115739) mefistofeles válasza Lauda (#115737) üzenetére

...és te azt láttad, hogy utána is úgy nyúlott el tőle Vettel ahogy akart?..... vagy szerinted hami az első kör felénél feladta? Vagy többet sosem használta a 8.-at? ne röhögtessetek...

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#115740) Lauda válasza mefistofeles (#115739) üzenetére


Lauda
félisten

Sehogy se nyúlott el, boxkiállás után csak másfél sec előnye volt.

(#115741) snecy20 válasza mefistofeles (#115738) üzenetére


snecy20
veterán

Amíg látta értelmét nyomni, addig közel tudott maradni viszonylag, 3-4mp. Utána már lemaradt a második etapban. Az meg sajnos a szabályrendszerben keresendő, mint ok, hogy miért is nem jutott HAM még csak támadási pozicióba se a verseny során. 2 tizedes körönkénti hátrány jellemzően nem szokott áthidalhatatlan probléma lenni neki.

(#115742) Csapoati válasza snecy20 (#115741) üzenetére


Csapoati
Topikgazda

Mármint körönként 2 tized lemaradással kéne felérnie támadási pozícióba? :D

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#115743) gbors válasza snecy20 (#115733) üzenetére


gbors
nagyúr

Aha. És ki tudja biztosra mondani, hogy ez az eset nem pont azzal a "nem sok"-kal különbözött?

"Your motto was in god we trust all others pay by cash"

(#115744) snecy20 válasza gbors (#115743) üzenetére


snecy20
veterán

Senki, nyilván. Amúgy én megszoktam már a glóriát, illetve vele együtt az autók kinézetét, szóval le már nem vetetném. Csak az ilyen ráfutásos baleseteknél régen is megóvta a versenyzőket a bukókeret, a Massa illetve Surtees-féle balesetek esetén már nagyobb értelmét látom a Glóriának.

(#115745) mefistofeles válasza Lauda (#115740) üzenetére

...és a boxkiállás utáni 10 körben, hogy is változott ez a különbség??? Nem értem mit nem láttatok. A kerékcsere jól jött Haminak és szerinted ha egy fikarcnyi esélye lett volna legalább egy próbálkozása nem lett volna?
Pont az zajlott mint mikor a merci volt fölényben. Nyilván Vettel sem nyomta ki a szemét végig, mikor megvolt a biztos távolság. Rengetegszer volt, hogy Hami is csak 3-5 másodpercel ment pedig lehetett volna az több is.

ha most a spórolás korában nem érted ezt akkor nincs miről beszélni. Aki fölényben van, gyorsabb az tökéletesen kontrolálhatja a futamot előröl anélkül, hogy széthajtaná. nem kap több pontot az első akkor ha 5 helyett 20 sec előnnyel ér célba.....

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#115746) snecy20 válasza mefistofeles (#115745) üzenetére


snecy20
veterán

Így van. Ha a pályán az élen vagy, már nyert ügyed van. Vettelnek egy dologra kellett csak figyelnie, hogy a boxkiállások idején meglegyen az a kb. 3 mp-es különbség, ezt meg is oldotta.
Rajt után dőlt el minden...ott ha nem megy el Vettel, akkor neki is ugyanúgy vissza kellett volna vennie, és beletörődnie a 2. helybe. Nem lett volna ám végig HAM seggében, nehogy azt hidd. Ezt nem engedik meg a mai szabályok, meg főleg a gumik.

(#115747) mefistofeles válasza snecy20 (#115746) üzenetére

Csak magamat tudom ismételni:
Azt ne mond, hogy legalább egy nyavajás előzési kisérlet nem lett volna ha szemernyi esély van? Nyilván nem lohol utána végig nyélgázon de tuti megpróbálta volna....

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#115748) Lauda válasza mefistofeles (#115745) üzenetére


Lauda
félisten

Feleslegesen koptatta volna az autót hamilton, előzni nem tudott volna. A pont meg ugyan annyi, függetlenül a másodpercektől. Szerintem a box után visszavette, ez tűnik logikusnak.

Az úgy nyúlott el ahogy akart egyszerű vízió.

[ Szerkesztve ]

(#115749) snecy20 válasza mefistofeles (#115747) üzenetére


snecy20
veterán

A versenytempójuk eléggé hasonlóan alakult, ameddig igazán volt jelentősége. 1-3 tized Vettel javára, de Hamilton is tudott azért leggyorsabb köröket dobni. Szóval nem tudom.

(#115750) twi452 válasza mefistofeles (#115745) üzenetére


twi452
senior tag

De nem láttad? Vettel benyomta a spéci új gombot amivel blokkolta hami sebességváltójat pont abban a tökéletes pillanatban mikor Isten épp nem rá figyelt...😀

Hirdetés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.