Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) zsoika válasza Vesztor87 (#99) üzenetére


zsoika
addikt

Írtad hogy kint jársz vele, de én szinte csak városban. Heti pár alkalommal a városon kívülre is merészkedek kb 10km oda-vissza. Nyáron volt egy kis Balaton és évente párszor Bp, kb ennyi a kinti utam, ezért kell pörgetnem a motort 3-asban idebent.
Kb 5 év alatt mentem 40eKm-t....szinte semmi.
Beszéltem régebben egy másik Lacetti-s emberkével itt Bcsabán és ő már túl volt a 300eKm-en, nagyon dicsérte. Ha kint van használva akkor szerintem nem fog kormolódni. Persze jó minőségű olaj kell bele és max 15eKm cserélni(Mannol 5W-30). A városban 5km a melóhelyem, addigra be sem melegszik. Végig megy a szivató ami túldúsítást jelent. Ha dús a keverék akkor kormolva ég a benzin és az tapad meg ....ilyen egyszerű.
Persze nálad lehet nem is ez a gond, de abban sincs sok km, szerintem azt is városban használták.
Beszélgetve más szerelőkkel elmondták , hogy minden mai 16V motornak árt a városi használat.
A feleségemnek már 8 szelepes autót vettem, az bírja a rövid utakat(kb 8km/nap)

[ Szerkesztve ]

(#102) zsoika válasza Vesztor87 (#98) üzenetére


zsoika
addikt

Megnéztem ...nekem a 366ezredik gyártású van, tehát 70e db-al későbbi mint a tiéd. Persze ez nem jelenti azt hogy a tiéd tutira a régi szeleppel szerelt.....csak valószínűbb. Egyébként meg lehet anno gariba már kicserélték és akkor meg tök min1 gyárilag milyennel volt szerelve.

[ Szerkesztve ]

(#103) Somatom


Somatom
veterán

Sziasztok!
Téligumiznám a Kalosomat. Tud valaki felni lelőhely tippet? 14 -es lemezfelni, bontott, használt, stb.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#104) zsoika válasza Somatom (#103) üzenetére


zsoika
addikt

Szia. Beütöd a google-ba és dobálja sorra.
Fix helyet nem tudok....bontókat, gumis műhelyeket hívj fel.

(#105) Somatom válasza zsoika (#104) üzenetére


Somatom
veterán

Köszi! Ez a módszer természetesen megvan. Azért kérdeztem, mert hátha van vmi tipp egy konkrét helyre.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#106) zsoika válasza Somatom (#105) üzenetére


zsoika
addikt

Jaaa...értelek! Megkérdezhetem a gumis haveromat de szerintem jobban jársz ha a közvetlen közeledben keresgélsz a potaktg. miatt.

(#107) Vesztor87 válasza Somatom (#105) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Facebook-on van egy Daewoo adok veszek csopi, talan ott..

(#108) Somatom válasza Vesztor87 (#107) üzenetére


Somatom
veterán

Köszi a tippet, de elvből nem Facebookozok! Megoldom. Futok egy bontós kört. Főfalusi vagyok, biztosan találok pár lehetőséget.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#109) zsoika válasza Vesztor87 (#107) üzenetére


zsoika
addikt

Naa ....és mi lett a géppel?
Mit mondott a szerelő?
Volt olaj a gyertyánál, ilyesmi?

(#110) Vesztor87 válasza zsoika (#109) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Nahat annyi volt h cserélte a felső holtponti jeladot, hibakodot törölte. Olajat nem kerdeztem tole, epp masik 4 emberrel beszelte a hozza hozott autot, elotte nem mondtam h nezzen ra, ideje nem lett cna. Mentem 120 km-t kb es megint check engine...b+
Most masik szerelőhöz vittem, mondtam neki az előzményeket, elvottem a régi jeladót is, remelem boldogul vele. Kertem olajcseret is, kipuff is kifuj azt is megnezetem vele, ah... Remelem rendbe lesz. Amugy egy kenyelmes tagas darab. Fogyasztassal kell megbarátkozni. Azt lenne jo tudni hogy egyes osztasok hany litert jelentenek. Tank 60 literes, de mikor megvettem a kocsit feküdt a mutató es 48 l ment bele ... Akkor lehet hogy a 4 osztas nem 60 hanem 50 literre van kalibralva? 440 km-nel jartam és tegnap egyszer csak beesett a fel es a negyed közé ehhh momdom ...

(#111) zsoika válasza Vesztor87 (#110) üzenetére


zsoika
addikt

Már ne haragudj de milyen szerelő az ilyen!? Két szót nem tudtál váltani vele. :(((
A gatyád is rá fog menni így. Átlagos szerelő nem tudja megjavítani mert azok csak az OBD -t dugdossák a "mindenre is jó" kódolvasójukkal.
Neked Daewoo/chevrolet specialista kell gyári scan100-as műszerrel....olyan aki ismeri ezeket a tipusokat.
Van egy pár" betegsége " (amiket írtam) ezeken kell végigmenni.
A gyertánál nézzetek már szét könyörgöm. :)
Ha már ott jártok akkor vegye is ki a gyertyát az megmondja hogy melyikben ragad a szelep.
Gyertyát ha cserélni kell csak egy bizonyos tipust szeret NGK ha jól emlékszem ...nem drága.

Az üzemanyag fogyasztás kijelzése nem lineáris ....sokáig tétlen aztán meg beesik.

[ Szerkesztve ]

(#112) Vesztor87 válasza zsoika (#111) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Tudtam vele váltani, csak előre ezt nem kértem tőle, utána meg ideje nem lett volna rá. Gyertya nem okoz check engine-t gondolom azért.
Sikerült beszélnem a Chevy szervizzel, kiderült hogy volt 2007-ben gyári visszahivason, akkor cserélték:
-egr
-szelepfedel tömítés
-szelepek 8db(?)
-kaparo szelep kerult beepitesre
-trafot csereltek benne

Na ennyi ami tut volt.

(#113) zsoika válasza Vesztor87 (#112) üzenetére


zsoika
addikt

"Gyertya nem okoz check engine-t gondolom azért"
De bizony simán okozhat gyújtás kimaradást.....főleg ha úszik az olajban,a szelepfedél tömítés miatt.
Mondjuk nem is a szelepfedél tömítés a hibás, hanem az hogy a szelepfedél műanyagból van és a motor hőjétől eldeformálódik. Nekem már többször is úszott emiatt gyertyám nyakig olajban.
Először egy Ashika által gyártott tömítésre cseréltem de a csavaroknál lévő kicsi O gyűrűket nem. Pár 1000km után megint úszott a gyertya. :(((
Olvastam hogy csak gyári (kóreai) sz.fedél tömítést szabad venni mert az vastagabb. Meg is rendeltem a kis O gyűrűkkel a csavar alá és most vettem pasztát is . Pontosan úgy csináltam a cserét ahogy a gyári szervíz manuál írta. Pár 1000km és megint úszott. :(((
Vettem megint egy sz.fedél tömítést , a kis O kat most már leszartam olyan ideges voltam hogy szét tudtam volna verni az egészet. Végül az egész alá nyomtam pasztát és úgy raktam össze.....azóta jó.
Annyira eldeformálódik a fedél hogy csak így lehet megoldani de ha újra úszni fog akkor veszek egy újat belőle az tuti.

(#114) zsoika válasza Vesztor87 (#112) üzenetére


zsoika
addikt

Látod...mondtam hogy felesleges az alvázszám alapján a gyári szelepet találgatni mert lehet kicserélték és akkor azt meg is tették anno gariba.

(#115) satyátó


satyátó
tag

Sziasztok. Van egy Chevrolet Cruze 2013as autóm. A problémám a navigációval van ugyanis offroadban van és nem tudom használni. Esetleg ötlet hogyan tudnám használni?

Illetve még egy kérdés. Bluetoothal kapcsolódtam a telefonomra a beszédet hallom, viszont ha pl youtube vagy valami zenét rakok be telefonról akkor csak a telefonon szól... Hogy lehet be állitani hogy a mediat hangot is lejátsza?

[ Szerkesztve ]

(#116) Vesztor87 válasza zsoika (#114) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Mák. Szelepfedel tomites ez az cserelveett addig ok. Moyt hivtam a szerelot akinel vt most a kocsi, nem talalta mi a baja. Szerinte használjam nyugodtan, ha nem alszik el folyton majd megtalalja a hibat, de igy nehez...what??? 😕

(#117) zsoika válasza Vesztor87 (#116) üzenetére


zsoika
addikt

Kíváncsi vagyok mikor fogsz hinni nekem.
Ha nem chevrolet specialist a szerelő soha a büdös életbe (mér bocsánat) nem fogja megtalálni ....főleg nem "mindenre is jó" OBD kiolvasóval. Oda scan100-as kell és olyan aki érti is az adatokat amit lát.
Szakmám autóelektonikai műszerész...láttam már autót. Az lacettit meg mint a tenyeremet...
Olvasd vissza amit írtam és aszerint DIY módszerrel álj neki. A légszűrőházból pl. A szűkítőt ki tudod venni....nem nagy ügy. Stb, stb

A sz.fedélt meg mikor volt cserélve? 10-éve? Azóta már 10x tönkremehetett és úsznak a gyertyák.....de mint írtam már nem a tömítés hibája , hanem a műanyag fedél vetemedik el.

satyátó: Sajnos nem tudok segíteni ...én telóról nyomom a gps-t .

[ Szerkesztve ]

(#118) satyátó


satyátó
tag

Sziasztok. 2013 Cruzeon bluetoothal párositom a telefonomat, és a hivás működik is. De a mediat pl youtubeon nem játsza le a zenét. Mi lehet a probléma?

(#119) Vesztor87 válasza zsoika (#117) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Kiolvasni kiolvasták a hibát, fhp jeladó. Csere egy valeo-ra, párszáz km után hiba megint. De olvastam h 5 inditas utan elalszik ha nincs hiba... Nosza, start stop... Es baxa meg telleg. Akk ez mi? Csatija oxidalt v mifene?

(#120) zsoika válasza Vesztor87 (#119) üzenetére


zsoika
addikt

Fhp jeladó az a felső holtponti jeladó lenne?
Ha már kiolvasta akkor miért nem törölte a hibát a szerelő ..... ha törölte és mégis bejött a hiba akkor lehet nem is az volt a ludas!?

(#121) Vesztor87 válasza zsoika (#120) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Aszonta törölte. Sztem egy márkaszerviz lessz s megoldás.

(#122) zsoika válasza Vesztor87 (#121) üzenetére


zsoika
addikt

Mo-n már nincs képviselete a Chevroletnek....szóval nincs márkaszerviz.

(#123) Vesztor87 válasza zsoika (#122) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Azt tudom, de az opel nem foglalkozik a chevyvel?

(#124) zsoika válasza Vesztor87 (#123) üzenetére


zsoika
addikt

Szerintem más a gyári műszere.....kb. annyit lát az Ő műszerével mint bármelyik másik szerviz, de meg kell kérdezni.

(#125) Vesztor87 válasza zsoika (#124) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Hogy lehet Scan100 műszerrel rendelkező szervizest talalni?

(#126) zsoika válasza Vesztor87 (#125) üzenetére


zsoika
addikt

Vadászni kell rájuk. :DDD
Én tudok 2 -t az országban.....az egyik itt helyben Békéscsabán P. Tibi és a másik Sebike Kaposváron .

(#127) Vesztor87 válasza zsoika (#126) üzenetére


Vesztor87
senior tag

A sebike cseppet sem szimpi... 😂 Az opel szervizekben ez nem általános h van?

(#128) zsoika válasza Vesztor87 (#127) üzenetére


zsoika
addikt

A szakik már csak ilyenek! Az autószerelés pedig bizalmi szakma. Nemem is fontos hogy szimpatikus szerelő javítsa az autóm, de hiába ha nem ért a Chevrolethez. Sajnos a két opcióból ált. csak egy választható. :(((

Opelék szerintem nem rendelkeznek olyan műszerrel, de kérdezd meg.

[ Szerkesztve ]

(#129) Vesztor87 válasza zsoika (#126) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Ki az a P Tibi?

(#130) Vesztor87


Vesztor87
senior tag

Jo megvan, Péter Tibor lehet az gondolom. Fura h nincs fent a fb Daewoo csopiban.

(#131) zsoika válasza Vesztor87 (#130) üzenetére


zsoika
addikt

Igen Ő az de én csak légzsák hiba lámpa törlésre szoktam elvinni hozzá, műszaki előtt. Néhány hét és visszajön a jel(de kit érdekel).
Általában magam javítom a jocsim, csak nagyon indokolt esetben viszem szerelőhöz....vagy ha nincs kedvem/időm szerelni.
Tibi nem talált semmi különlegeset a p300-on és a légzsákon kívül, de azt is megmondta a műszerből hogy az aksival volt v.mi....mondtam neki igen, cserés volt. Még meg is dicsért hogy nagyon rendben van az autó.....bárcsak mindenkié ilyen lenne. Az igazsághoz hozzátartozik hogy 5év alatt 84ekm -röl mentem, most 121eKm van benne....szóval nem sokat. A végén csinált egy gyári visszaállítást és eljöttem.

[ Szerkesztve ]

(#132) Vesztor87 válasza zsoika (#131) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Ma jól rámilysztett az autó, jövök befelé Szegedre, körfolgalomból ki, kettősben kis gáz, semmi, nagyobb gáz, semmi, kb. mint ha a kézi be lenne húzva. Üresbe ki, vissza 2-be, utána feldobta a motorhiba lámpát, és ment rendese. Szted?

(#133) zsoika válasza Vesztor87 (#132) üzenetére


zsoika
addikt

Nálam is így szokta. Motorfék után gyorsítanék és nem csinál semmit....majd dobja a lámpát és megy de nincs benne utána erő. Szóval ált. motorféknél résen kell lenni mert meg tud szivatni. Ilyenkor úticélnak megfelelően vagy elküzdöm magam ódáig, vagy megállok fél percre (leállítom a motort) amíg visszatér a normális üzemmódba. Ez általában sikerül is neki ennyi idő alatt de van hogy csak reggelre tér észhez. Már megszoktam a hülyeségét.

(#134) Vesztor87 válasza zsoika (#133) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Ezt miért csinálja? Ez nem normális.... Fb csopiban is fent vagy?

(#135) zsoika válasza Vesztor87 (#134) üzenetére


zsoika
addikt

Nincs FB -om.
Ezt mind a szelep kormozódása miatt van. Évente 8eKm-t megyek és javarészt városban 5km-eket , de van hogy 3-akat. A motor szivatóval indul mert hideg és végig úgy is marad mert ekkora távon nem tud bemelegedni.
Ha szivató megy akkor túldúsít és az ilyen nem ideális (lambda=1) benzin-levegő keverék kormozva ég. Mivel nem melegszik fel a motor , így nem tud kiégni ez a korom és ezért lerakódik a kipufogó szelepeken. A szelepen és a szárán lerakódott korom miatt nem tudja jól, vagy kellő időben becsukni a szelepet ….így "kiszökik " a kompresszió. A "szökésben" lévő keverék jelenlétét a kipufogógázban érzékeli a lambdaszonda és beugrik a sárga jelzés(check engine).
Ilyen egyszerű.

Szét kéne szedni a motort és a szelepeket, szelepfészket megtakarítani, de ez nem kis munka és pénz. Amíg csak ennyi a baja elvagyok vele.

Hogy nálad pontosan mi a baj nem tudom, de kb. pont ez.

[ Szerkesztve ]

(#136) Vesztor87 válasza zsoika (#135) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Pedig pályán járok, vagy legalábbis részben, ott 100-120 közt vitorlázok, az azért 3000-3500 rpm :S Azt hittem ha napi 70 km-ből pályán megyek 30-40-et így, akkor az bőven elég. De már a vége az lessz hogy megyek egy 20km-es etapot 3-ban 130-al végig ha ez kell...

(#137) zsoika válasza Vesztor87 (#136) üzenetére


zsoika
addikt

Az nagyon jó, de szerintem nem nálad rakódott le, csak már nem tud onnan kiégni..... csak a mechanikai takarítás segíthet.
Ez csak az én véleményem, így távolról.
Azért érdemes lenne szakival megnézetni

(#138) Vesztor87 válasza zsoika (#137) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Nah, beszéltem a szerelővel. Azt mondja picit koszos volt az egr, kitiszította, meg érdekes módon páralecsapódás is volt benne... kérdezte, hogy rövid távon van-e használva, bár nem tudom hogy attól lehetett-e, hogy ma reggel (6-kor) a házamtól elvittem az övéig (6-800m), mert amúgy tényleg nem városi autó.
Szelepfedelet, gyertyákat nézte, minimális olajpára van, de azt mondta hogy az még annyira kicsi hogy nem nyúlna hozzá. Gyertyákat kiszedte, takarította, magyarázta hogy itt benzin lerakódás picit lehet rajtuk.... biztos. Hibakód szerint katalizátor hatásfok, veztengely jeladó, meg valami canbus com.hiba vt:S

(#139) zsoika


zsoika
addikt

Értem. Akkor ez más lesz. Nekem ilyen hibákat nem dobott csak a p300 gyújtáskimaradás egy vagy több hengerben(persze semmi köze a gyújtáshoz , a korom miatt van) és a légzsák kontaktos.

(#140) Vesztor87 válasza zsoika (#139) üzenetére


Vesztor87
senior tag

sebikéék persze lehülyéztek a fb csopiba hogy mekkora faszság ez már, hogy páralecsapódás, olyan nem létezik... hát... nemtom.

(#141) zsoika válasza Vesztor87 (#140) üzenetére


zsoika
addikt

Szerintem elképzelhető a víz kicsapódása ha rövid a táv és ugye tél van.
A benzin egy benzol keverék ami szénhidrogén vegyületekből áll össze. Égés során találkozik az oxigénnel és lesz belőle co2 és h2o tehát szén-dioxid és víz ,vízgőz formájában.
Ha a vízgőz kicsapódik a kipufogó gázból egy hideg felüketre akkir ott víz lesz.....ilyen pl. amikor a kipufogóból víz folyik az úttestre. Nap mint nap látok ilyet az előttem haladó kocsiból kifolyni.
Sebike és a szakik gyakran lehülyézik a többi szerelőt ,pedig sokszor csak a tipus ismeretük hiányzik. Mivel ők ismerik a chevi titkát ezzel őrzik....ne várd el tőlük hogy a sok óránnyi szívás (amivel ezt a tudást megszerezték) után ezt átadják. Ők ebből élnek! A " sima" szerelő nem ért hozzá, így ők nyeregben vannak és féltik a titkot.

(#142) Vesztor87 válasza zsoika (#101) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Na igen, tuti volt városban használva bőven. Amit csinált a szerelő, hogy a gyetyát kitakarítota/kiégette nemtom már hogy mondta, mondta volt pici benzin lerakodás, gondolom pont a városi használat miatt. Tényleg érik egy 4-5000 rpm-es autópályás kergetés :D

(#143) zsoika válasza Vesztor87 (#142) üzenetére


zsoika
addikt

"Tényleg érik egy 4-5000 rpm-es autópályás kergetés" Ha masszív lerakódás van , akkor félek hogy csak a mechanikai tisztítás segít.

(#144) Vesztor87 válasza zsoika (#143) üzenetére


Vesztor87
senior tag

szerelonel h volt legutobb az auto, egr-t pucolt, meg annyit mondott h volt pici lerakodas a gyertyan, gyertyát kiszedte es kiegette. minimális olajpara van, de azt mondta hogy ezz még ne foglalkozzak, annyira minimalis.

(#145) Vesztor87


Vesztor87
senior tag

Az miért lehet h indítás utan egy ideig hallom a benzin szivattyút az auto mellett állva? Sztem az lehet, éles magas hang🙄

(#146) zsoika válasza Vesztor87 (#145) üzenetére


zsoika
addikt

Régebben volt egy Daewoo Nexiám ami -20C° visított mint egy malac h.indításnál, pár mp-ig. A hideg és a nem megfelelő kenés miatt. Most 5w-30-as olajat használok, mert kint áll csillag garázsban. Most nincs visítás.....mondjuk hideg sem volt

Benzin szivattyú hangját akkor hallod ha gyújtásra teszed (pár mp.amíg feltermeli a benzin nyomást) de nem indítózol. Ha akkor szép hangja van akkor nem hiszem hogy az lesz.....bár szokott tönkremenni.

[ Szerkesztve ]

(#147) Vesztor87 válasza zsoika (#146) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Jah, akkor nemtom 🙄 szep hangja van, beindult, aztan a hatso ket kerek környékénel vmifele magas sipolos hang vt. Nemtom, lambdaszonda, vagy a katalizátor ad e allo helyzetben bmi hangot. Vagy csak a fulem játszik velem, es így hallatszik ki a zene, bar itthon nem hallottam,igaz, nem is nézegettem sokaig.

(#148) zsoika válasza Vesztor87 (#147) üzenetére


zsoika
addikt

H.keréknél pedig a b.szivattyú van. Lehet kezdi megadni magát, vagy csak kapott egy kis vizet, jeget a benzinből. Majd figyeljed

(#149) Vesztor87 válasza zsoika (#148) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Mondjuk erre nem gondoltam. Hazaérve nem hallottam, remelem nem döglik meg, mert nem örülnek ha lerohadnék vele. Kezdem megszokni, tegnap mentem 160 km-t vele, tök jól tompitja az út hibákat, csendes meg minden.

(#150) Vesztor87 válasza Vesztor87 (#149) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Nah, annyi, beinditottam most es semmi. Nemtom szamit e, de tegnap elmentem vhova (80km), mielőtt leállítottam egy meredek kocsi beallon fordultam meg, picit nagy gázzal, majd kb egyből le lett allitva. Lehet hogy van koze hozza?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.