Hirdetés

Keresés

Aktív témák

  • Sk8erPeter

    nagyúr

    válasz #82903040 #18749 üzenetére

    Az idézet rád is ugyanúgy vonatkozik. :K Engem szidsz, és nem érted meg a problémát. Biztos nem voltál még ilyen helyzetben, és sosem voltál még emiatt mérges, de fel kell, hogy hívjam a figyelmed, hogy az empátia is az intelligencia része... :) (ezen most ne sértődj meg, csak emlékeztetlek, hogy gondolj bele a helyzetbe)
    Mellesleg nem tudom mit vársz, hogy vidám legyek és boldog, miután 30 órán keresztül (!) kellett járatni a gépet egy adatmentés miatt?
    A felvetett számonkérő kérdéseidből az is tükröződik, hogy abszolúte nem gondoltad végig az egész szituációt, mielőtt kicsit fröcsögve megírtad ezt a hsz.-t.
    Ezek szerint olyasmit nem tudsz elképzelni, hogy nővérem épp most jött haza Sp.o.-ból, és szóltam neki, hogy addig ne használja a gépét, amíg nem próbáljuk meg menteni róla a menthetőt.

    És egész jól sikerült, a Linuxos PhotoRec (aminek van Windows-os változata is) elég komoly program, igen jó arányban sikerült menteni a HDD-ről adatot, úgy 30 órán keresztül (!) dolgozott a bruteforce-os kereséssel, amivel a fragmentálódott JPEG-képeket is megkísérli helyreállítani. Hazajött, kiszedtem a laptopból a merevlemezt, ráküldtem a mentőprogramot, onnantól 30 órán keresztül ment a program.
    Amikor a Wi-Fi-vel probléma volt, akkor beszéltünk, elküldtem neki a hivatalos drivereket, de nem sikerült működésre bírnia, ráadásul otthon akkor nem is igazán tudott netezni, csak a munkahelyén, így tudta leszedni az elküldött drivereket, akkor meg "élőben" nem tudtuk részletesen megbeszélni a problémákat, így elég nehéz lett volna segíteni...de talán ne kelljen már mentegetőznöm, hogy több mint 2,5 ezer km távolságból nem tudtam megoldani egy ilyen problémát, amikor ráadásul időnk sem volt nagyon távkommunikációra... :U Talán épp erre való a szerviz...

    A hsz. és a problémaleírás lényegi célját nem sikerült megértened: felhívtam a figyelmet egy ilyen jellegű esetre, ami esetleg tanulságul szolgálhat mások számára is, akiknek nem feltétlenül jut eszébe a gépük szervizbe küldése előtt, hogy MINDEN adatról mentést készítsenek. Biztos én vagyok a szemétláda, hogy szóltam, hogy mással ez ne forduljon elő.
    Ja, igen, és még valami: te bizonyára minden papírnak minden egyes szavát, betűjét elolvasod, amit aláírsz, ugye? És még soha nem fordult veled elő olyasmi, hogy aláírtál valamit, vagy csak online felületen bepipáltad, és rámentél, hogy elfogadod, mielőtt MINDENT elolvastál volna. Az összes EULA-t is el szoktad olvasni, mielőtt a programokat felrakod, vagy online felületen bizonyos feltételek elfogadása után lépsz tovább. Aha, biztosan.

    Sajnálom, hogy ez ilyen kellemetlen beszélgetéssé fajult, az adatmentés szükségessége, annak elkerülhetősége miatti mérgemben biztos, hogy nem olyan stílusban írtam, ahogy illett volna, ezért elnézést, ha valakinek belegázoltam a lelkébe, nem állt szándékomban. Eredeti célom tényleg csak annyi volt, hogy felhívjam a figyelmet, hogy ez van, ha már mi megszívtuk, legalább az ne járjon így, aki elolvassa a kicsit feldühödött hozzászólásomat.
    Azt továbbra is fenntartom, hogy véleményem szerint illene egy ilyen kritikus fontosságú ügyre, mint az adatmentés, külön felhívni a figyelmet: az átlagos felhasználó, vagy az, akinek a gépe korábban még nem volt szervizben, nem gondol az esetleges adatvesztés tényére. Az ügyféllel szembeni korrekt üzleti magatartás jegyében szerintem az adatvesztés lehetőségére való figyelmeztetés nem egy olyan nagy elvárás, ráadásul csupán ezzel az egy figyelmeztető mondattal megkímélhetik a klienst a további kellemetlenségektől.

    A témát a továbbiakban lehetőségek szerint ne feszegessük.

    A lényeg, amit az egészből ki szerettem volna hozni, hogy
    mindenki mentsen adatot, mielőtt szervizbe küldi a gépét!

    [ Szerkesztve ]

    Sk8erPeter

Aktív témák

Hirdetés