Hirdetés

2024. június 25., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#11) hunluki válasza vicze (#6) üzenetére


hunluki
senior tag

+1 a PHEV-re, 2020 óta járok egy amperával és telitalálat. Előző autómat sikerült eladni 1M-ért, az ampera használtan volt 3,4M amire még akkor rálocsolódott 400k hogy tényleg szép állapotban legyen (futómű, fékek, hűtőközeg, egyéb kopó-fogyó).

Melóba járás napi 2x30km, ez kijön kényelmesen villanyból, főleg úgy hogy melóhelyen tudok ingyen tölteni, illetve itthon is fent van a napelem (2M volt cakli, támogatással lehetett volna ingyen is de nem bíztam a rendszerben). Ez előtte havonta olyan 30-40 rugó körül volt.
Napelem többcélú, két klímát is működtet amivel a téli fűtésköltségemet tudom minimálisra venni plusz nyáron se döglünk meg.
Csak hogy legyen összehasonlítási alap, a napelem előtt fűtésre havonta elment télen 50-60k, klímás fűtéssel az egész télre került 20k-ba a gáz. A két klíma 2x230k volt.

Szerintem a PHEV torony magasan a legjobb megoldás, útjaim 90%-át letudom tisztán villanyból, de ha üres az aksi akkor is hibridként 6 literrel eljárok vegyesbe, nincs hatótávpara, az autó tökéletes gyerekek oviba hordásától kezdve horvátországi nyaralásig mindenre.
Kötelező+casco éves szinten 200k ami szintén nem egy dráma, évente kötelező olaj/szűrők/stb 20-25k. Kb 1 hónapja voltam az éves szervizben, autóban 202 ezer km van, a motorja bontatlan, az aksija 90%-os.

Igazából az autógyártók gyártanak manapság szemetet, ha egy 2012-es autó ezt tudja akkor a technika igenis működik, csak nem cél hogy ilyen autókat gyártsanak, inkább megy a jelképes villanyhajtás a sokszáz lóerős benzinmotor mellé hogy beleférjenek a kibocsátási normákba.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.