Konklúzió
Az eredmények alapján elmondható, hogy már az 1-2 éves címek esetében is profitálhatunk a 4-nél több maggal vagy szállal rendelkező processzorok bevetésével. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy egy i7 vagy egy Ryzen 5 jelentős előrelépést tud jelenteni a 4 magos társaikhoz képest - igaz GPU limit közelében az olló záródik és csökken a különbség. Tehát mindezek fényében játékra újonnan épülő rendszer esetén ár/érték arányt is figyelembe véve Ryzen 5 1600/2600 és Core i5 8400 ajánlható (végső soron a 4 mag/8 szálas Ryzen is ide vehető akár). Intel 100/200 chipsetről (vagy korábbiról) nem feltétlen éri meg Coffee Lake-re váltani, egy i7 6700/7700 non-K/K (vagy régebbi) tökéletesen elég lehet még egy darabig.
A fenti ábrán látható a négy processzor közti erősorrend, mely magáért beszél. Egy erős négy magos CPU, jelen esetben a Core i5 6600K szépen kiszolgál egy középkategóriás GPU-t, mint a GTX 1060. A Ryzen 5 1600 és az i7 6700 fej-fej mellett teljesítenek, míg a hozzájuk képest 30%-os deficittel rendelkező 2200G az újabb játékokban már kevésnek tűnik egy GTX 1060-al párosítva - de ez az APU az iGPU-val együtt nézve nyújt ütőképes csomagot. Diszkrét VGA mellé a 2200G helyett célszerűbb lehet Core i3 8100-at vagy használt Core i5-öt választani, illetve AMD vonalon pl. Ryzen 5 1400/2500-at.
Ami a single vs. dual channel csatát illeti, elmondható, hogy óriási sebességkülönbség nincs GPU limites környezetben a két mód között, de ennek ellenére, aki teheti, 2/4 modult vásároljon és használja ki a dual channel jelentette plusz erőt - bár ezzel nem mondtam újat. Viszont, ha az iGPU-val tervezünk játszani, akkor mindenképp javasolt a kétcsatornás mód kiaknázása, hiszen ebben az esetben akár megduplázódhat a teljesítmény.
Köszönöm, hogy elolvastátok ezt a rövid elemzést. Hozzászólásokban várom a pozitív és negatív véleményeket egyaránt.