Hirdetés

GTX 1660 vs. RX 580 4GB

Hogyan teljesít az új GTX 1660 6GB az RX 580 4GB ellen? Freesync, túlhajtás, dual vs single channel tapasztalatok.

Bemutatkozás és tesztkörnyezet

Saját magam számára már régóta készítek vázlatos összehasonlításokat minden hardverfejlesztés után, de most úgy gondoltam, hogy érdemes a méréseimet másokkal is megosztani, így remélhetőleg sokan tudtok értékes információkat kinyerni a tapasztalataimból, amit az RX 580 -> GTX 1660 váltás alatt szereztem.

Az elmúlt években 6-7 videokártya fordult meg a gépemben, amik a legújabb GTX 1660-tól eltekintve mind AMD variánsok voltak. Ez az arány nem a fokozott márkaszimpátiának, hanem annál inkább a legjobb ár/érték arány keresésének köszönhető. A jelenlegi tesztben azonban nem arra keresem a választ, hogy melyik VGA éri meg jobban, hanem igyekszem objektíven összehasonlítani a szereplőket, kitérve a Freesync és az overclocking lehetőségeire is. További adalék, hogy mivel az új videokártya mellé új memória kitet is vásároltam, így lehetőségem adódott a single és dual channel beállításokat is összevetni.

Tesztalanyok

Hirdetés

Asus Radeon RX 580 4GB

A piros sarokban a gépemben már hónapok óta szolgálatot teljesítő Asus Dual Radeon RX 580 OC 4 GB található, akivel kapcsolatom sosem volt tökéletes, de elhidegülésről szó nincs, épp ellenkezőleg, túlfűtöttség jellemezte napjainkat. Mini-ITX kuckómban nagyon zajos és forró volt a kártya, ezért már a legelejétől a gyárinál jóval alacsonyabb, 1,15 V helyett 1,03 V-on használtam. Természetesen a ventilátor görbét is személyre szabtam, így sikerült 75°C alatt tartanom a hőfokot elviselhető szélzaj mellett.

Asus Radeon RX 580

Asus Radeon RX 580 4GB

Sajnos azonban nem ez volt az összes kifogásom a VGA-val szemben: jelentős coil whine-t tapasztaltam már alacsony (80) képkockaszám mellett is, ami CS:GO alatt 220 fps-nél elérte a fejhallgató nélkül elviselhetetlen szintet. Ez a feszültség csökkentésével ugyan javult, de messze nem kielégítő szintre. Ekkor már érett bennem az elhatározás, hogy lecserélem a videokártyát, de a Freesync miatt továbbra is RX 580-ban gondolkoztam, viszont ott meg a házam méretei miatt csak a kisebb, kevésbé széles típusok jöhettek szóba, ahol a hűtés teljesítménye nem kecsegtetett semmi jóval.

Zotac GeForce GTX 1660

Aztán jött a hír, hogy az NVIDIA kártyái is lehetővé teszik az Adaptive Sync használatát a nem G-Sync kompatibilis monitorokon. Mi sem kellett több, nézegettem a zöld oldalt is, kezdtem a kifutó GTX 1060-nal, de az árakat túlzónak találtam a konkurenciához képest. Végül kijött a GTX 1660, ami ugyan árban mindkét VGA felett helyezkedik el, de a teljesítménytöbblet és egy adódó jó vétel hatására elcsábultam. Így lett a gép új eleme a Zotac Gaming GeForce GTX 1660 6GB.

Zotac GeForce GTX 1660

Zotac GeForce GTX 1660

Tesztelt alkalmazások

A teszt felépítésekor elhatároztam, hogy igyekszem a lehető leggyorsabb megoldást használni, mivel limitált volt az időm és a mini-ITX házban sem okoz kitörő örömöt az egész alaplap kiszedése egy memória modul csere miatt. :) Ennek köszönhetően csak három játékban és egy benchmark programban teszem próbára a kártyákat, de cserébe a túlhajtás és a dual/single channel hatását is elemzem az összes alkalmazásban.

Az alkalmazások listája:

- Unigine Superposition
- Assassin's Creed Origins
- Tom Clancy's The Division 2
- Frostpunk

Tesztkörnyezet

OS: Windows 10 Pro 1803
Alaplap: Gigabyte B450 I Aorus Pro WIFI
CPU: AMD Ryzen 5 2600 @ 4GHz
Táp: Silverstone 600W, FSP belsővel, a ház tartozéka
RAM: Crucial Ballistix 3000MHz 8GB CL16, majd Corsair Vengeance LPX 3000MHz 2x8GB CL16
VGA 1: Asus Dual Radeon RX 580 OC 4GB, stock(OC) GPU: 1340(1460)MHz, MEM: 2000(2250)MHz
Driver 1: Radeon Software 19.3.2
VGA 2: Zotac Gaming GeForce GTX 1660 6GB, stock(OC) GPU: 1530(1690)MHz, MEM: 2000(2460)MHz
Driver 2: GeForce Driver 419.67
Monitor: MSI Optix MAG24C fHD 144Hz

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények