2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Single channel vs. dual channel

Vajon mennyire van szükség az egyre inkább elterjedt dual channel kitekre a játékok optimális futásához?

[ ÚJ TESZT ]

G2020 + HD 7770

Az olcsó PC-kről szóló cikkben láttuk, hogy a kétmagos Intel CPU és a Cape Verde GPU-val szerelt VGA kombinációja HD felbontásban high beállításokkal, fullHD-ben pedig medium beállításokkal kitűnően üzemel. Ezen két eset mellé felvettük harmadiknak a HD felbontás és a medium beállítások kombinációját - várhatóan a VGA lecsökkent szerepe miatt itt lesz a legjobban látható hatása a single channel memóriának.

1280x720, medium settings

Az előző oldal szellős grafikonjai után drasztikus változás a két egymásra csúszó vonal - az átlagos FPS-ek közötti különbség sehol nem éri el a 10%-ot, és a minimumok terén is csak a Hitman rendetlenkedik, rajta kívül a legnagyobb előny a dual channel megoldásnál 11.5% - sőt a Borderlands 2 mérés még egy kicsit kevesebbet is hozott két modul esetén, igaz, ez inkább mérési anomália, mintsem technológiai rejtély.

1280x720, high settings

Az erősebb beállítások használata nem változtatott sokat a képen, csak még jelentéktelenebbé tette a memória hatását - átlagok terén 6%, minimumok terén 8% a legnagyobb eltérés.

1920x1080, medium settings

Végül a fullHD felbontás megintcsak a VGA-ra rakja át a terhet a platformról, ennek megfelelően hasonló eredményt kapunk, mint HD felbontás + high beállítás mellett - 6-7%-nál sehol nem nagyobb a dual channel megoldás előnye.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.