2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Single channel vs. dual channel

Vajon mennyire van szükség az egyre inkább elterjedt dual channel kitekre a játékok optimális futásához?

[ ÚJ TESZT ]

A10-5800k

A10-5800k - modern AAA játékok

A modern címekben a leggyorsabb AMD-s IGP-k sem tündökölnek, ezért a HD felbontásnál és a lehető legalacsonyabb beállításoknál nem merészkedtem feljebb:

Elég orrbaverős az első összevetés - a dual channel memória használata mellett az A10-5800k minden tesztben közel kétszer annyi FPS-t produkál, mint amikor csak egy csatornán keresztül éri el a RAM-ot. A különbség 77% és 100% között ingadozik, kivéve a Hitman minimum FPS-eit, ahol az egycsatornás memória szűkössége miatt egyszerűen bedől a program, és ez a képernyőn szörnyű bakugrások formájában jelenik meg.

A10-5800k - régebbi AAA játékok

Ha pár évet visszautazunk az időbe, akkor az A10-5800k HD felbontás mellett már maximális beállításokkal is jól muzsikál...

... de csak akkor, ha ki tudja használni a kétcsatornás memória-vezérlőt. Itt nincs meg az a kétszeres különbség a single channel és a dual channel mód között, mint az újabb játékok esetén, de a jellemzően 60-80% közötti dual channel előny még így is éppen elég sok. Kivétel a Deus Ex, amely minden bizonnyal csak egy processzormagon dolgozik, és ott inkább az a szűk keresztmetszet - de 120 feletti minimum FPS esetén ez úgyis mindegy.

A10-5800k - casual játékok

A casual csomag is egészen jól ment az A10-5800k-nak HD-ben, maximális beállításokkal...

... és a single channel memória használatával harmadszor is ugyanaz az eredmény születik. Ezúttal is van egy játék (DeathSpank), ami relatíve kevésbé érzékeny a memóriára, viszont három játék is a bedőlés jeleit mutatja: a Bastion (ami még "bedőlve" is elég gyors), az English Country Tune, valamint a Giana Sisters Twisted Dreams - ez utóbbinál csak a minimumok terén van 100%-nál nagyobbb eltérés, ami a játékmenetben kellemetlen berántásokat okoz.

Nézzük, mire megyünk a single channel memóriával akkor, ha elvesszük tőle a VRAM "szerepet"!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.