Hirdetés

Projekt: 4 magon túl

Egy felső kategóriás kártyának számító, tuningolt R9 290 mellett játékban van-e jelentősége a 4+ (sőt, +8) szálnak?

Hirdetés

Battlefield 4 /Singleplayer

Itt a helyzet annyiban változott, hogy az értékeket nem konvertáltam át %-ra. Ennek az egyik oka, hogy az itt látható Single, és a következő oldalon levő Multiplayereknél hiányzik összesen 3-4 Mantle eredmény, így nem lenne teljes az összkép. Másrészt a Multi nem kerül be jelen esetben sem a végső/összesítő grafikonra, harmadrészt pedig a Multi pontatlansága, az ami miatt nem érdemes ilyen szinten foglalkozni a %-kal.

A 6 mag besegített és a minimum is sokkal kellemesebb, de a legnagyobb ugrást a Mantle jelentette. Sokan írják, hogy 5% különbséget SEM tapasztalnak még élsimítás nélkül sem, miközben az én méréseim alapján még Single-ben is jelentős az eltérés, csak a 4 szálas, élsimítás nélküli példával élve: 87/56 vs 108/73 fps, de akár írhatom a 8 szálas, élsimításos 70/48 vs 80/63-s értékeket.

A Mantle-n is gyorsított még a 6 mag, ha nem volt élsimítás. Leegyszerűsítve az itt látható képet: a 4 magos, 4400 MHz-n tekerő processzor Mantle alatt hozza, vagy jobb teljesítményt nyújt, mint a 6 magos CPU 5 GHz közelében DX11 alatt. Ez számomra jelentős fejlődés, persze aki 3770-4770k-val játszik 5 GHz-n, az ne csodálkozzon, hogy nem sok pluszt hoz egy VGA mellett.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények