A frakciókról
A zárt bétában jelenleg csak két frakció – a Haven és az Academy próbálható ki. Ezeken felül még négy további frakció érkezik majd a játékba: a Necropolis, a Stronghold, a Sylvan és a Dungeon. Alapvetően igaz minden frakcióra, hogy egységeik fejleszthetőek, és bizonyos egységeik különleges aktív vagy passzív tulajdonságokkal rendelkeznek.
Csak néhány példát említenék ezek közül: az Academy Cabirjai tűz alapú sebzést okoznak alap lövéseikkel, így a vízelementálok ellen különösen hatásosak, azonban a tűzelementálok ellen hasznavehetetlenek. Ugyanezen egységeknek pedig van olyan képessége, amellyel megjavíthatunk különböző mechanikus egységeket. A Djinnek immúnisak a Prime-alapú mágiára és támadásokra, az Obsidian Gargoylok pedig minden egyéb mágikus támadásra. Vagy ott van például a Havenből az apát: ha ranged támadást kap, arra is egyből visszatámad.
Haven
A Haven áll a legközelebb az emberi ideálokhoz: lovagok, papok, íjászok őrzik a szent fényt, amely mágikus hatalommal ruházza fel őket. Velük való játékom során azt tapasztaltam, hogy ez nemcsak lore, de a legtöbb hősük valóban a fénymágiához áll közel. Vannak köztük gyógyítók, papok, lordok, lovagok, felfedezők egyaránt.
Alapvető egységeik a legionáriusok, az íjászok és a farkaskutyák, utánuk jönnek az apátok, a lovagok és a védelmezők. Legerősebb egységeik pedig a kardmesterekből vagy angyalokból választhatók.
Academy
A tudás hatalom. Talán ez a mondás illik legjobban az Academyre. Mágusok, tudósok keresik a válaszokat a legnagyobb kérdésekre. Kutatásaikért képesek bármit feláldozni, és szomjúságuk a tudásra egyben a legnagyobb gyengeségük. Gyakran olyan helyekre is bemerészkednek, amelyeket talán jobb lenne felfedezetlenül hagyni. Azok a játékosok, akik szeretnek varázsolni, mindenképp próbálják ki őket, hiszen az egyik legnagyobb mágusfrakció ez.
Egységeik is jól tükrözik a mágiához való hozzáállásukat: némelyik immúnis bizonyos mágiára, mások pedig mágikus erőből merítik az energiát a támadásaikhoz. Alapegységeik a Cabir, a Gargoyle és a golem, elit katonáik a Djinnek, a Rakshasák és az Apperenticek (amiket én csak Aladdinnak hívok a repülő szőnyeg miatt). Legerősebb egységük a Smirugh (Arcane csirke) és a Titán. Megjegyzem, a Titán a Colossusból fejleszthető, és mivel távolsági egység, ezért sokunk kedvence lehet.
Necropolis
Áh a nekrók, undead-élőholtak. Mindannyian ismerjük a fajtáját, és sokan kedveljük is, ők azok, akiket a legkevésbé kell bemutatnom. A halál rendjének követői, minden élőt halálba és rabigába akarnak taszítani.
Mivel a zárt bétában csak az előző két faj érhető el, ezért róluk még nem tapasztaltam sokat, de a weboldalon találtak szerint alapegységeiket a csontvázak, a szellemek és a pókok fogják képezni. Elit alakulataik a vámpírok, a lichek és a lamasuk soraiból áll. Legerősebb egysége a halállovas vagy a csontsárkány közül választható majd a játék során (a csontsárkányok sok kellemes emléket idéznek...).
Stronghold
Barbár törzsek, orkok és egyéb mitológiai lények alkotják ezt a frakciót. Számukra a szabadság szent dolog, és mindenek előtt a szabad, nomád életformát részesítik előnyben. Sokan közülük a kietlen pusztákat választották otthonuknak, ahol életüket a szabad ég alatt élik.
Az első sorban küzdenek orkjaik, hárpiáik gnollokkal karöltve. A harcművészetnek már egy magasabb szintjét űzik a kentaurok, a sivatagi sárkányok és a baziliszkuszok. Legerősebb egységeit majd a küklopszok vagy a behemótok jelenthetik.
Az utolsó két frakcióról (Sylvan és Dungeon) sajnos egyelőre még nem hullt le a lepel, de érdemes a hivatalos oldal híreit követni, ha első kézből szeretnénk értesülni az érkezésükről.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!