Szenzor
Az optikai szenzor még mindig jobb, mint a lézeres. Ismeretlen fogalmak magyarázatát az egeres topik összefoglalójában találod.
Az egérbe szerelt szenzor, mint a bevezetőben is lehetett olvasni, gyakorlatilag a legjobb a piacon, és eddig még nem volt vele dolgom.
A DPI-je 200-tól 12.000-ig szabadon állítható, 50-es lépésekben. Mint minden szenzornál, ennél is kritikával kell kezelni a maximális DPI-t, jó eséllyel ott már használhatatlan az egér. A tesztjeim zöme arra megy rá, hogy megállapítsam, hogyan változik a szenzor teljesítménye a DPI függvényében, és ebből meghatározzam azt a legmagasabb DPI-t, amin a szenzor még tökéletes teljesítményt nyújt. Ezt általában az alapértelmezett DPI-n és a többszörösein végezzük, hogy meg tudjuk becsülni a natív DPI-t.
Polling rate
Hirdetés
Az egér a megszokásoknak megfelelően 125, 250, 500 vagy 1000 Hz-en tud üzemelni. Mindegyiket stabilan tartja, így nyugodtan használhatjuk 1000 Hz-en.
Paint-teszt
Ezzel elsősorban a jittert és az angle snapping-et vizsgáljuk. Az eredményekből megállapítható, hogy angle snapping nincs benne. 3200 DPI-ig nem jitterel, 6400-on is csak minimálisan, ezzel messze kiemelkedik a mezőnyből. Ezt is kritikával kell kezelni, ugyanis a mai szenzorok zömében van smoothing, amivel ezt próbálják eltüntetni, sokkal súlyosabb áron.
A 12.000 DPI-s fokozat gyakorlatilag használhatatlan, egyrészt az elképesztő jitter, másrészt a szégyenletes low speed accuracy miatt. A szenzorok ugyanis egy bizonyos sebességhatár alatt nem érzékelnek, hogy a bemenet zaja ne okozza az egy helyben álló egér kurzorának remegését. Ez alacsony érzékenységnél nem jelent problémát, a user úgyis nagyobb és hevesebb mozdulatokkal és bőven a határ feletti sebességgel egerészik. A 12.000 DPI-vel járó default érzékenységnél a nagyon pici, finom mozdulatok érzésem szerint a határ alatt kezdődnek... Az érzetet nagyban befolyásolja a talpak minősége, és könnyen összekeverhetők, így nem tudom biztosan megállapítani, tényleg erről van-e szó.
MouseTester
Ezt a programot használjuk a perfect control speed és a malfunction speed megállapítására. Mellesleg jó ideje én fejlesztem, az eredeti szerző már nem.
A PMW3366 gyakorlatilag kiakaszthatatlanként híresült el, és valóban van benne igazság, semelyik fórumon nem láttam olyan grafikont, amin a szenzort kiakasztották volna, semmilyen DPI-n. Ezt természetesen kihívásnak vettem. Egymáshoz illesztettem 3 (három) darab Allsop Raindrop XL-t, ami a legjobban csúszó szövetpad, ezzel kaptam egy bő egyméteres felületet.
Az egeret alaposan megrángatva sikerült többször is konzisztensen kiakasztani, brutális sebességnél, kb. 7,5 m/s-nál. Meggyőződtem arról is, hogy nem a padok illesztéseivel van baja, hanem a sebességgel, így produkáltam pár 7-7,5 m/s közötti, rántást is, a tracking tökéletes volt.
Ami még meglepőbb, hogy 6400 DPI-n is ugyanezt hozza, 6 m/s-ig biztosan semmi problémája. Ennek a felső határnak egyébként csak elméleti jelentősége van, ugyanis a legalacsonyabb érzékenységgel játszók is csak szökő évente rántanak éles helyzetben 3,5-4 m/s fölött.
Acceleration
A legpontosabb mérések szerint a korábban legjobbnak kikiáltott PMW3310 nagyon minimális negatív gyorsulásban szenved. A PMW3366 azonban tökéletesen pontos, semmi ilyen problémája nincs.
Smoothing, input lag
Input lagot nem tudtam kimutatni. Az OCN-es fórumozók szerint 2 frame-nyi smoothing van benne, és figyelembe véve a visszafejtett framerate-et, alacsony sebességnél ez 0,25 ms, magasabb sebességnél 0,08 ms, szóval elhanyagolhatónak tekintem.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!