2024. március 19., kedd

II. Tátra-túra, MZ Club Hungary

Idén megtörtént a II. Tátra-túra is az MZ Club Hungary szervezésében, amire az ETZ 251-esemmel mentem el.

Bevezetés és az előkészületek

Idén volt megszervezve a II. Tátra-túra, június 21-24 között. Az I. Tátra-túra 2017-ben volt, az 3 napos volt, idén 4 naposra lett bővítve. Az úticél nem más, mint a Magas-Tátra csodálatos vidéke, és egy kis Lengyelország is. A túrára 23 motorral és 29 fővel indultunk el. A tavalyiról nem írtam beszámolót, mert egyre kevesebb szabadidővel rendelkezem, ezt a beszámolót is kissé megkésve tudom megkezdeni.
Akkor hát... Előkészületként sikerült szereznem a motorra egy Krauser K1-es tartót és szép állapotú dobozokat, hogy adott legyen a felszerelés egy jó túrára. Valamint kapott egy PWK 32-es karburátort, miután a gyári csatos BVF-el kétszer megszorítottam a motort.

A cél Felsőtátrafüred (szlovákul: Horný Smokovec) üdülőtelepülés volt. Penzion Partizan, ide volt foglalva szállás, ez egy retro panzió. 3 éjszakára, reggelivel 65 Euro-ért. A 3 vacsora külön tétel volt, összesen 18 Euro-ért. A szállásköltség tartalmazta azt is, hogy egy szlovák barátunk szervizautóval „követett” minket az egész túra alatt, hogy legyen segítség, ha bármilyen nyelvi vagy műszaki gondunk akad. Természetesen a csapat finanszírozta az üzemanyag költségét.
Egyik MZ-s túratárs és ismerős (Tóth Zoli) a közelben lakik, Kiskundorozsmán, vele beszéltük le, hogy előző délután közösen motorozunk fel Sass Pali bácsihoz Ürömre, aki felajánlotta, hogy aludjunk ott, mert messzebbről érkezünk. Szerdán indultunk, én még 14.00-ig dolgoztam, a dobozokat előző nap bekészítettem, majd motorral voltam még dolgozni is. Vége lett a melónak, felraktam a dobozokat, és irány a megbeszélt találkapont, a TESCO Kiskunfélegyházán! Itt 4 óra környékére beszéltük meg az összeröffenést, itt én még vettem hideg innivalót.

Innen pedig indultunk fel Budapest felé, Ürömre, 1-2 alkalommal megpihenve.

Üröm közelébe érve kerestünk egy benzinkutat, hogy a motorok is tele tankkal pihenjenek meg, majd ezután megérkeztünk a szállásadónkhoz.

Ezután valamivel később megjött egy másik túratárs is egy Honda TransAlp-pal estefele, Balatonszárszóról.

Este aztán flekkent sütöttünk majd ettünk, beszélgettünk, majd nyugovóra tértünk, ráaludtunk az első napra...

• Erdély-túra 2019

2016 után, 2 Tátra-túra kitérővel ismét Erdély következett. A létszám és a motorok típusa is bővült.