2024. március 29., péntek

II. Tátra-túra, MZ Club Hungary

Idén megtörtént a II. Tátra-túra is az MZ Club Hungary szervezésében, amire az ETZ 251-esemmel mentem el.

A negyedik, utolsó nap

Sajnos ez is eljött, az utolsó nap, amikor is ott kellett hagynunk a Magas-Tátrát és ezt a gyönyörű vidéket, és hazatérni. Este, majd reggel folytatva összecuccoltunk, és elbúcsúztunk a Magas-Tátrától.
Hazafele a dobsinai jégbarlang és a dobsinai kilátó volt betervezve látnivalónak.

A dobsinai jégbarlanghoz 9:00 után érkeztünk meg, a csapat nagy része felment a barlangba a 9:50-kor induló magyar idegenvezetésű túrára, mi hárman kihagytuk, és a környéken kezdtünk el vadászgatni a túravezető tanácsát követve.

A jégbarlangról néhány fotó:

A parkolótól kb. 500 méteres gyalogút vezetett fel a barlang bejáratához, ami alatt 130 méter szintkülönbséget kellett leküzdeni, majd a barlangban történő lejutás újabb hosszú lépcsősoron történt: mintegy 500 lépcső le- illetve felfelé…

És a parkoló:

Mi pedig hárman felültünk a motorra, és elmentünk egy kis tavacskához, ami a dobsinai jégbarlangtól 2 km-re volt. Itt megálltunk, fotóztunk, és megcsodáltuk a szép tájat, a kis tavat a kis házikóval. Idilli környezet, el tudnék itt tölteni több időt is!

És még kacsáztunk is!

Itt a program kb. 2 óráig tartott, majd folytattuk a közeli dobsinai kilátóhoz/pihenőhöz az utunkat, ahol elkészült a csoportkép.
A háttérben látható szép szerpentinen folytattuk utunkat.

Innen pedig indultunk Rimaszombatra, ahol megpihentünk, és bevásárolt, aki akart.

Majd következett Losonc, Salgótarján és Hatvan. Hatvannál pedig Zolival ketten leváltunk a már megfogyatkozott csapattól, mivel egy-egy kisebb csapat levált tőlünk Losoncon és Salgótarjánban is.

Aztán Zolival ketten döngettünk le az autópályán a Lajosmizsei pihenőig, előtte 1-2 helyen megpihenve. Itt pedig elköszöntünk egymástól, és folytattuk hazáig a maradék 100 km-es utat mindketten. Estére otthon voltunk, semmi gond nem volt.

A túra minden további nélkül lezajlott rendben, műszaki hibája nem volt senkinek, ami ennyi MZ-t tekintve nem rossz mutató.
Ezúton is köszönöm a szervezőknek, Kovács Zolinak és feleségének, Ildikónak a meghívást, és a szervezést, egy remek túrán vehettem részt a tavalyi I. Tátra-túra után is!
A cikk megírásában is ők voltak a segítségemre, tehát benne vannak az Ő gondolataik is a cikkben.
Valamint Bús Dóra fotóit is felhasználtam a cikkben

• Erdély-túra 2019

2016 után, 2 Tátra-túra kitérővel ismét Erdély következett. A létszám és a motorok típusa is bővült.