2024. március 19., kedd

Erdély-túra MZ-vel (2016. augusztus 8-14.)

Biztosan emlékeztek a tavalyi túrámra a 251-es MZ-vel Erdélyben. Na, most ketten vágtunk neki!

Bevezetés, nulladik és első nap

Üdvözlök minden olvasót!
Tavaly írtam egy cikket az egyszemélyes Erdély-túrámról az 1989-es MZ-vel... Nos, nekem Erdély majdnem mindenéves dolog, így hát már a tavalyi túra után elkezdtem tervezni a következő évi, 2016-os Erdély-túrát.
Ezúttal viszont nem maradtam egyedül, ahogy tavaly történt, hanem hevizms kolléga csatlakozott hozzám, mint 110%-os résztvevő. Voltak többen is jelentkezők, de időközben elfogytak, ahogy tavaly is történt, utolsó előtti napon pedig a harmadik fél szólt, hogy műszaki problémák miatt nem meri vállalni az utat. Így hát, ahogy hevizms a tervezés elején megmondta, úgy történt: ketten leszünk a túrára.
Sebaj, ez nem állít meg minket!

A cél Sepsibükszád volt (Kovászna megye, Brassótól északra 60 km), ismerősömék is itt laknak, valamint gyönyörű a környék, magyarok lakják, és teljesen elfogadható áron van jó szállás, internet hozzáférési lehetőséggel.

0. nap (vasárnap)
Bizony, volt ilyen is! Mivel hevizms kollega (Laci, a továbbiakban nevezzük nevén) Siófokon lakik, 220 km-re Szegvártól, az én lakhelyemtől, neki sok lett volna, ha hajnal kettő körül indul, és egyben lemotorozik 860 km-t... (hittük mi, aztán rácáfolt... )
Tehát Laci vasárnap délután átmotorozott Siófokról teljes harci felszerelésben Szegvárra, ez egy laza 3,5 órás út volt. Én Szentes-Csongrád között a Tisza gátnál vártam be, onnan pedig elmentünk Szegvárra, ahol egy éjszakára volt szállása foglalva

Várakozás Lacira – a gáton:

Szegvárra megérkezvén Laci lepakolt, a helyi Castellum Étterembe betévedtünk egy-egy pizzára és sörre, megbeszélve a leendő dolgokat, útvonalat, egyéb teendőket... Eztán este visszatérve, mindenki nyugovóra tért, majd következett a hétfő, az indulás napja...

1. nap (hétfő)

Hétfőhöz érkeztünk, az indulás napjához...
A szegvári piacteret beszéltük meg találkozási pontnak 04.45-re, ez egyikőnktől sem volt messze (mivel Szegvár sem valami nagy). Itt összezörrentünk a motorokkal, majd átmentünk Szentesre a Shell kúthoz, teletankolni a vasakat, ne éhgyomorral induljanak neki az útnak.

És akkor innen nekiindultunk Erdélynek... Nagylak felé vettük az irányt. Tavaly még Makónál felmentem az autópályára, és ott mentem át a határon, akkor még a makói csomóponttól ingyenes volt az a szakasz a határig. Természetesen ezt el kellett kaszálni január 1-től... Így kisebb utakon mentünk Nagylak felé, egy bő óra múlva meg is érkeztünk. Nagylakon pár percig keringtünk, mire megtaláltuk a határátkelőhöz az utat, közben közösen megállapítottuk, hogy bizony hiába van augusztus, elég hideg van reggel...

No, Nagylakon átkeltünk a határon, és folytattuk az utunkat, egyből felgurultunk az autópályára, aminek Déva előtt 80-90 km-rel van vége, odáig húzattuk az MZ-ket egy átlag 100-105-ös tempóval. Ugyanis Romániában motorkerékpárra még mindig nincs SEMMILYEN útdíj, autópályára sem...
Nem húzom sokáig az első nap eseményeit. Röviden és tömören: Műszaki probléma nélkül, 12 óra alatt megtettük a 650 km-es távot. Ebben a 12 órában benne volt az is, hogy Sebes és Nagyszeben között le volt zárva az autópálya, Nagyszeben után még volt egy kisebb szakasz megnyitva, de én a lezárástól kezdve átállítottam a GPS-t a pályák kikerülésére, mert mindenáron vissza akart vinni.

Brassó után egyből útépítésbe botlottunk (1 évvel ezelőtt ugyanitt volt útépítés, nyilván ennyi idő alatt semmit sem sikerült haladniuk...). Mivel motorral voltunk, még csomagokkal is el tudtunk menni a kocsisorok között, így ezt a dugót letudtuk, elég sok időt hozva a menetidőnkön. Itt a motorom beköpte a gyertyát, mert nem szereti a dugóban araszolgatást (karbibeállítás még finomításra szorul). Helyi idő szerint 18.00-kor megérkeztünk a szállásunkra, ami az Anna panzió volt Sepsibükszádon. Könnyen megtaláltuk, a főút mellett feküdt.
Itt picit már elgémberedve leszálltunk a motorokról, és bementünk, lepakoltunk, közben a házigazda egyből kínált minket jó pálinkával. Én még felsétáltam a faluba ismerősömékhez beköszönni, hogy megérkeztünk, erre bent marasztaltak vagy 1,5 órára beszélgetni. Este visszamentem, és Lacival megállapítottuk, hogy nem is olyan vészes ez a 650 km egyhuzamban, ha az ember fejben rákészül...

Pár kép a pihenőkről útközben: