2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Utazás rovat

Hongkongi utazás, utolsó rész: érdekességek

Még néhány dolog, amikre egy közép-kelet-európai látogató rácsodálkozott Hongkongban.

[ ÚJ TESZT ]

Közlekedés és tisztaság

(Figyelem! A képek kattintásra nagyobb méretben nyílnak meg!)

Az autósiskola jelzése Hongkongban nem a kocsi tetejére kerül, hanem - számomra határozottan viccesen kinéző - táblákon a kocsi elejére és hátuljára. Praktikusan lekapható munkaidőn kívül.

A hongkongi közlekedésben nekem talán a leginkább tetsző dolog a többszintes közlekedés volt. Nem csak az épületek nőnek az égbe, hanem a közlekedésmérnökök sem aggódnak az emeletes utak tervezésekor: számtalan helyen fonódik egybe akár 2-3 felüljáró is, akár az ötödik-hatodik emelet magasságában. Itthon bezzeg...

Habár az autókról korábban egy egész cikket írtam, egyetlen képet még beraknék ide arról, hogy mennyire imádják a hongkongiak az egyterűeket: ezen az egyetlenegy képen 9 darab egyterűt sikerült lekapnom, és ha jól látom, mind a korábbi írásban említett Vellfire és Alphard modellek.

Még egy utolsó érdekesség a közlekedésről: a keleti metróvonal a világon egyedülálló módon rendelkezik első osztályú kocsikkal. A 34 kilométeres vonal (ez egyébként magában annyi, mint a három budapesti metróvonal – a kisföldalattit nem számítva – teljes hossza összesen) 10 megállóval rendelkezik, és 42 perces a teljes út.

A hétköznapi vagonok mellett minden szerelvényhez tartozik egy első osztályú kocsi (ez egyébként mindig a 9. kocsi a szerelvény Hung Hom felőli végétől számítva, kívülről sárga csík és tábla jelzi a vagonon és a peronon is), amelyben nincs is állóhely: egyszerűen nincsenek kapaszkodók sem a plafonon. A kocsi teljes hosszában 2+2 üléssel rendelkező üléssorok találhatók, a többi vagonba vezető ajtók pedig le vannak zárva a kocsi két végén, az első osztályú jegyet csak az állomásokon lehet megváltani, a kocsiban nem.

Hongkong több pontján folyamatosan mérik a levegő minőségét, az eredményeket pedig természetesen online is közzéteszik, itt egy belvárosi levegőminőség-monitorozó állomás:

Végül egy utolsó különlegesség ide: a szemétszállítás. Minek szállítanák a szemetet a szemeteskocsikkal, ha nem muszáj, gondolták a hongkongiak, így aztán a kukásautók csak a kikötőig közlekednek, ott pedig a lent látható rámpákról öntik a tartalmukat a begyűjtő uszályokra, amelyek aztán vízen szállítják el az összegyűjtött hulladékot a szemétlerakókhoz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.