2017. augusztus 21., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Dead Effect 2 ismertető

A BadFly Interactive zombihentelős RPG-FPS játéka, ami meglepően jóra sikerült!

[ ÚJ TESZT ]

Előszó, történet, ellenfelek

Előszó

Kezdjük azzal, hogy még sosem írtam játékismertetőt. Viszont mindenféleképpen szeretném bemutatni ezt a nagyszerű játékot nektek. Megpróbálom azt leírni, amit tud és amit nyújt, szem előtt tartva, hogy ez egy kis csapat indie játéka. A fejlesztők felraktak a játékról egy demó verziót is a Steam-re, így mindenki nyugodtan belekóstolhat ingyen.

Jómagam kicsivel több, mint egy hónapja telepítettem fel és azóta nem tudom abbahagyni, annyira élvezem. Mindkét Dead Effect játék eredetileg mobilra készült, amit igényesen átportoltak PC-re és egy hónapja konzolokra is. Az első rész is remek volt, amit a másodikban alaposan továbbgondoltak, mégis meghagyva az előd hangulatát.

Aki komoly FPS-re számít epikus harcokkal, taktikázással, összetett és mély történettel, next-gen grafikával, azokat sajnos el kell keserítsem, ez nem az a játék. Ellenben, aki szereti a zombihentelést (szakadó végtagok, ragdoll mozgás), a fejlődést, lootokat, fegyver és felszerelés menedzselést, skill-rendszert sok játékmóddal, akár coopban és mindezt egy FPS játékban tálalva, az ezt a játékot, minden hibájával együtt, imádni fogja.

Az előtörténet

Itt megjegyezném, javarészt az első rész történetéről írok, mivel a másodikat nem szeretném spoilerezni, még ha az csupán egy B-kategóriás filmével vetekszik is. Aki az első részt szeretné végigjátszani, az ugorja át ezt a fejezetet!

Az egész történet az ESS Meridian nevű gigantikus méretű kolonizáló űrhajón játszódik, amely egy hosszú úton tart a célja, a Tau Ceti naprendszer felé, hogy ott gyarmatosítson egy bolygót. Ezért jóformán a teljes legénység - beleértve minket is - az Alien filmekből is jól ismert hibernációban alszik. Csupán pár mérnök és tudós tevékenykedik a fedélzeten. Nincs is jobb ötlet annál, mint hogy egy ilyen fontos küldetésre küldött hajón pár tudós kísérletezni kezdjen a tökéletes és halhatatlan katona létrehozásán. Természetesen a dolgok balul sülnek el, ahogy az lenni szokott.

Ekkor ébredünk fel a hibernációs altatásból. Kalandunk közben kiderül, nem is annyira véletlen baleset volt ez, hanem az egyik őrült tudós, Dr. Wagner keze van a dolgok mögött. Az is kiderül, hogy mi magunk is az ő egyik kísérleti alanya, de még inkább a fő műve vagyunk: a tökéletes túlélő katona. Minden kaland, harc és megpróbáltatás, amin végigmegyünk az az általa megtervezett erőpróba, amely része ördögi tervének. Végigharcolva a zombihordákat, végül felülkerekedünk az őrült tudóson és jól fenékbe billentjük.

A második rész ott kezdődik, hogy ...megint felébredünk. Ezúttal egy műtőasztalon ébresztenek minket, hogy megvizsgáljanak, mentálisan rendben vagyunk-e. Már itt a legelején szembesítenek minket a játék jellemző, túljátszott, B-kategóriás mivoltával. Egy tudós (Bielik) valami rettenetes orosz akcentussal, ami olykor mosolyfakasztóan mókásan hangzik, megkér minket, hogy kövessük a szemünkbe világított kis lámpa fényét az egér mozgatásával. Ez a megoldás nekem, mint ötlet tetszett. Ezt követően visszaaltatnak.

Az igazi cselekmény ezután kezdődik. Ezúttal egy érzelemmentes, de szexi nő (Danette) ébreszt minket távolról, rádión keresztül. Ő mindvégig segíteni fog utunkon, itt-ott kinyitja nekünk a zárt ajtókat egy irányítóközpontból és instrukciókkal lát el kalandunk során. Később a sors összehoz minket egy általunk a hibernációból gyorsított eljárással felébresztett és ezáltal félkegyelművé vált mérnökkel (Minikin) és a korábban már említett orosz tudóssal (Bielik). Lesz feladatunk bőven: nyomozás, anyagbeszerzés, gyilkolás, hackelés, hogy garantáltan ne unatkozzunk egy percig se.

Ellenfelek

Utunk során rengeteg zombival és egyéb kísérleti rettenettel fogunk találkozni. Érdekes újdonság az első részhez képest a hibernációból felébresztett és még zombivá nem vált katonák, kommandósok és speciális egységek megjelenése a játékban.

Nem tökéletes, de összességében egy jó AI gondoskodik a viselkedésükről. Az ellenük vívott harc kísértetiesen emlékeztetett a Half-Life játékokban látottakra. Itt is folyamatosan CB rádión kommunikálnak egymással. Bekerítenek, kézigránáttal próbálnak kifüstölni vagy elmenekülnek, ha bajba kerülnek. Fedezékbe vonulnak, ahonnan szeretnek vaktában, de még inkább mesterlövész pontossággal lövöldözni. Ilyenkor csak a fegyvert dugják ki és szinte lehetetlen őket eltalálni, rákényszerítve ezzel a játékost az akcióra. Ez az ellenféltípus egy üde színfolt az amúgy zombi hentelős játékban. Néhány játékmódban, lehet kifejezetten csak ellenük harcolni.

Az emberi ellenfelek között felbukkannak láthatatlan ninja csajok is, akik igen sok bosszúságot okoznak, mivel gyorsak, nagyokat ugranak, így hamar mellénk kerülnek és bizony igen erős csapásokat mérnek a kardjaikkal. Heves és izgalmas harcot lehet vívni ellenük, már amennyire a hangok irányába pánikszerűen és vakon lövöldözést annak lehet nevezni.

A zombik egy az egyben át lettek emelve az első részből, persze azért újak is felbukkannak. Van sima, lassan mozgó alap zombi, ebből rengeteg. Biovédelmi ruhát vagy kevlárt viselő, erősebb fajta. Veszélyes és az első részben sokak által gyűlölt gránátos zombi, ami itt olykor öngyilkos merénylőként beléd rohanva felrobban. Megtalálható továbbá egy dagadt, messziről vért köpködő fajta sok élettel valamint az idegesítő, űrruhában lassan csoszogó, savat hányó és sikítozó zombi, amibe olykor egy tár golyó is kevés.
Említésre méltó még két szörnytípus, a már a játék elején bemutatkozó cyborg szörnykutyák és a kannibálnak nevezett elég gyors és veszélyes ördögszerű lények.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.