H​ir​d​e​té​s

2017. november 23., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Dead Effect 2 ismertető

A BadFly Interactive zombihentelős RPG-FPS játéka, ami meglepően jóra sikerült!

[ ÚJ TESZT ]

Fegyverek, felszerelés, karakterek, játékmenet

Fegyverek és robbanószerek

Annyiféle fegyver van a játékban, hogy simán felsorolni is hosszú a lista. Kezdve az egyszerű konyhakéstől az atomtöltetes shotgunig, tényleg minden megtalálható az arzenálunkban. Azt sajnos nem lehet rájuk mondani, hogy kiegyensúlyozottak lennének. Némelyik túl erős, némelyik meg ugyan érdekes működésű, de nem túl használható. Többségükkel viszont igen élvezetes a gyilkolás és a későbbiekben remélhetőleg még javítanak ezen a problémán, mivel láthatóan törődnek a játékkal a fiúk. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a nemrég kiadott Update a játékhoz, ami további küldetéseket, felszereléseket, fegyvereket hozott és mindezt teljesen ingyen.

Kalandjaink során két fegyver lehet nálunk egyszerre, egy elsődleges és egy másodlagos. Mindemellett mindig rajtunk van egy sokkoló kesztyű és magunkkal vihetünk robbanószereket is.
Az elsődleges fegyverek csoportjába tartoznak a sörétes puskák, rohampuskák, mesterlövész puskák, nehézfegyverek, rakéta és gránátvetők, energiafegyverek és íjak.

A másodlagos fegyverek közé tartoznak a mozgásdetektorral felszerelt pisztolyok, bivalyerős revolverek és egy körfűrészt lövő nagy és futurisztikus herkentyű. Ide sorolhatók még a különböző közelharci vágó és ütő fegyverek, amikből szintén jó sok van. Ugyan csak két támadási módot használhatunk a közelharcban, de így is nagy élvezetet nyújtó hentelést lehet véghezvinni velük, hála a szakadó végtagoknak.
Sok fegyver a való életből lett modellezve egy az egyben, vagy átdolgozva és feltuningolva, de ugyanúgy megtalálhatók itt futurisztikusak is.

Minden fegyvernek fejleszthető a sebzése, pontossága, tárkapacitása, az újratárazás sebessége, illetve különböző extra bónuszokat lehet beleépíteni a fegyverekbe tovább erősítve azokat vagy egy kicsit egyedibbé téve. Fontos még megjegyezni, hogy a fegyverek bizonyos fejlesztések után szintet lépnek és ilyenkor drasztikusan megnövekednek a tulajdonságaik. Ajánlott a fegyvereket mindig legalább a szintünkön tartani, ha ez nem lehetséges, akkor a boltban érdemes jobbat venni.

A fegyverbolt csak a második küldetés után válik elérhetővé, miután Minikint felébresztjük a hibernációból.
Néhány szinttel alacsonyabb fegyver már szinte használhatatlan. A fegyverek nem csak szintben, hanem minőségben is különböznek egymástól, amiket színkódokkal tudunk megkülönböztetni. Ezek a már hasonló játékokban megszokott zöld, kék, arany, lila színek. A minőségibb fegyvereknek nem csak jobbak az alap tulajdonságaik, de több szintben is fejleszthetőek. Sajnos a fegyvertuning vizuálisan nem látható a fegyvereken, de mivel tényleg nagyon sok fegyver van, így ez érthető és megbocsátható hiányosság.

Az új Update-ben megjelent a fegyver gyakorlat (weapon training), mint újdonság. Itt az a feladatunk, hogy az erősíteni kívánt fegyverrel öljünk vagy fejlövést osszunk, attól függően, milyen feladatot kapunk. Mindezekért állandó, passzív bónuszok a jutalmaink az adott fegyvertípusra. Minden gyakorlatnak öt szintje van, a negyedik tartalmaz egy küldetés sorozatot is a kiválasztott fegyverre, ami a végén megjutalmaz az Ultimate fegyverrel abból a kategóriából. Azért hozzá kell tegyem, hogy a fegyvergyakorlat és az ultimate fegyver megszerzése bizony sok időbe telik majd. Mondjuk ezért lett kitalálva, hogy célt adjon és lekössön.

Robbanószerekből három típus van alapból, plusz egy később kioldható a robbanószer gyakorlattal. Mindig csak egy fajtát vihetünk magunkkal. Ezek a repeszgránát, ami találatkor azonnal robban, elektrogránát, ami némi késleltetéssel robban és a lézeres akna, amit falakra szerelhetünk. Az új feloldható robbanószer pedig egy vákuumgránát és ugyanúgy késleltetéssel működik, mint az elektrogránát. Eszközünk tehát lesz bőven a gyilkolásra.

Ruhák, implantátumok és felszerelés

Szerencsére nem csak fegyvereket, hanem védelmi ruhákat és implantátumokat is szerezhetünk a játékban. Ezek a harmadik küldetés után vállnak elérhetővé, Bielik segítségével. A ruházat/páncélzat öt részből áll, úgy mint sisak, mellvért, karvédő, kesztyű és nadrág. Sajnos ezek vizuálisan nem látszanak a karaktereken csak a statisztikáinkat növelik.

A ruhák elsősorban az életerőnket, energiánkat (képességekhez és a sokkoló kesztyűhöz) és a kitartásunkat (sprinteléshez és a közelharchoz) növeli. Mindemellett számos egyéb plusz dolgot adhatnak az arany és lila minőségű ruhák: több lőszer, fejlövésekkel gyógyulsz, gyorsabb újratárazás és egyéb érdekességek. Ráadásul ezekből különböző készleteket (set) is össze lehet gyűjteni, amiket ha felveszünk, akkor közösen adnak különleges bónuszokat. Továbbá minden ruhadarabban van foglalat, amibe ugyancsak belerakhatunk plusz tulajdonságot. A játék tehát hűen követi a Diablo II által lefektetett alapokat.

Az implantátumok is a harmadik küldetés után lesznek elérhetőek, Bielik asztalánál. Ezek inkább specifikus dolgokat növelnek. A fej és szem implantátum például növelheti a pontosságodat vagy az energia regenerációt, a kar implantátum az erődet vagy a fegyver stabilizációdat, de mindig csak egy dolgot. Az implantátumok szintén foglalatosak, de itt csak azt növelheted tovább, amit az adott implantátum tud, tehát célzást növelőbe nem rakhatsz energia regenerálódást.
Más RPG-kel ellentétben szinte mindent meg tudsz vásárolni a boltból: fegyvereket, ruhákat, implantátumokat és mindezek bónuszait. Ez nem öli meg a játékot, mivel 20 percenként véletlenszerűen generálódnak a tárgyak.

Minden küldetésre magaddal vihetsz gyógyító csomagokat, energia visszatöltőket, extra lőszert és egyéb ideiglenes tulajdonság növelő tárgyakat, amit egy menüben érsz el csata közben. Sajnos ezeket nem lehet külön gombokhoz rendelni, így pedig nem a leghasználhatóbb megoldás.

Karakterek és képességek

A játékban három karakter közül választhatunk induláskor. Egy kemény fickó (Gunnar Davis), aki elsősorban a rohampuskákhoz és nehézfegyverekhez ért. Egy vagány csaj (Jane Frey), aki revolvereket gyűjt és sörétes puskával alszik. Egy ifjú harcos (Kay Rayner), aki inkább karddal - mondván abból nem fogy ki a golyó - és íjjal szál szembe a zombihordával és talán ő a legtréfásabb mind közül.

Az igazat megvallva viszont majdnem teljesen mindegy, melyik karakterrel kezdünk a játéknak. Leszámítva az első két küldetést, mindegyik karakter megveheti és használhatja bármelyik fegyvert, ami neki szimpatikus. A különbség igazán az egy darab egyedi képességükben és a történethez fűzött hozzászólásaikban van. Az összes többi készségük, ugyan sorrendileg megvariálva, de mindnek ugyanaz. Ezekből viszont van bőven, szám szerint 18 aktív és 11 passzív érhető el a játékban. Róluk is elmondható, hogy némelyikük igen hasznos és (olykor túl) erős, némelyikük meg szinte használhatatlan. Az aktív képességek között megtalálható az időlassítás, védőburok, rövid sebzésnövelés, gyógyulás, hátralökés, hogy csak néhányat említsek.

A passzívakban pedig olyanok, mint például több lőszer, gyorsabb fegyverváltás, gyorsabb futás, jobb célzás. Mindenki megtalálhatja a játékstílusához legmegfelelőbb kombinációkat. A képességek több szintben fejleszthetőek, tovább erősítve hatásukat. Minden küldetésre csak kettőt tudunk egyszerre magunkkal vinni, szóval nem leszünk nagy mágusok. Sok képességet nyithatunk meg, de ezeket nem tudjuk mind felfejleszteni, arra viszont hasznos lehet, hogy kedvünkre próbálgassuk őket. Szintén jó dolog, hogy ha mégis elrontanánk valamit a pontelosztásban, akkor törölhetjük és újra eloszthatjuk azokat. Nincs szükség újrakezdenünk egy karaktert emiatt.

Játékmenet, harcok és játékmódok

Elérkeztünk a játék legfontosabb és legélvezetesebb részéhez, a harchoz. Most úgy vagyok, mint egy rajzfilm figura, mikor mesélni akar, de minden másodpercben eszébe jut valami élmény és beszéd helyett csak levegőt kapkod, meg mutogat. Nem tudom, mikor szórakoztam lövöldözős játékkal utoljára ennyire intenzíven. A legjobb része talán, hogy érzed a fegyverek erejét, igaz a valóságon olykor túllépve, de talán pont ezért szórakoztató.

A sörétes puskával mellkason lőtt zombik hátravágódnak, fejek, karok hullanak a kardcsapásoktól vagy sorozatlövésektől. Mikor közéjük vágunk egy kézigránátot, akkor elrepülnek pár métert a robbanástól, ami különösen szórakoztató, mikor egy platformról a fél brigád lerepül. Iszonyatosan jó ötlet volt, hogy a szörnyek egymást is sebzik, vicces jeleneteket okozva ezzel. Minden robbanáskor, ami lehet akár egy zombi kézigránátja is, a játék egy pillanatra átvált slow motion-ra, ami ad egy kis időt reagálni a helyzetre. Mindezekhez még hozzájönnek a különböző képességek, amik tovább színesítik az amúgy sem unalmas harcokat.

Minden játékmód, beleértve a fő küldetéseket, egy a hajóról készült hologramról érhető el a vezérlőteremben. A fő vonal természetesen a történet végigjátszása. Ez összesen 20 küldetésből áll, váltogatva a harcokat mind zombi, mind pedig emberi ellenfelek ellen. A küldetés végén pedig, olykor összefutunk erősebb szörnyekkel, pálya végi főellenségekkel.

Érdekes minijátékok a játékon belül a hackelések, amik általában egyszerű matematikai feladványokat vagy formák párosítását jelentik. Ilyen még a pályákon lévő szekrények feltörése gyors gombnyomogatással, szelepek elzárása körkörös egérmozgatással. Valamint ott van még az ujjleolvasó, ahol az egér bal gombját kell lenyomva tartani, miközben elemzi és beolvassa az adatainkat. Ezeket gondolom a mobilos eredetéből örökölte a játék, amik jópofa interakciók és hozzátesznek a játékélményhez, így könnyen megszokhatóak.

Minden küldetés előtt, beleértve a különböző játékmódokat, beállíthatjuk annak nehézségét öt fokozatban, hogy kellő kihívást biztosítson. A gyűjtögető, felfedező típusú játékosoknak a pályán elrejtett tabletek és hologramok nyújtanak plusz elfoglaltságot és nem maradhattak ki a játékból a manapság divatos teljesítmények (Achievements) sem.

Valamennyi játékmódot van lehetőség co-operatív módban is játszani és akár két társunkkal együtt irthatjuk az ellenséget, sőt a harmadik küldetéstől kezdve magát a történetet is végigvihetjük velük.
Számos játékmód érhető el. A játékmódok közül nekem az egyik kedvencem a Fertőzés (Infestation), amelyen az a célunk, hogy egy pályán végighaladva fertőtlenítsük azt. Azaz nemes egyszerűséggel öljünk meg minden zombit, amiből itt különösen sok van és a végén pedig végeznünk kell egy főellenséggel is.

Sokak kedvence a Biohazard mód. Itt a zombik és szörnyek hullámokban támadnak a játékosokra, amit túl kell élniük. Minden hullám más és más szörny- és zombifajtát tartalmaz. A menetek hosszúsága és tulajdonképpen ezzel az ellenség mennyisége állítható.

Egy másik hasonló játékmód a Túlélés (Survival). Itt viszont nem hullámokban, hanem folyamatosan jönnek a zombik és egy meghatározott ideig kell túlélni. Ennél is beállítható a játék időtartalma.
A kommandósok, speciális egységek elleni csatára pedig ott van a Magányos Farkas (Lone Wolf) játékmód.
Aztán vannak még Általános Küldetések (Generic Missions). Ezekben különböző feladatokat kell végrehajtani, szelepeket elzárni, tárgyakat összegyűjteni, hackelni vagy megvédeni valamit. Itt a küldetéseknek megfelelően találkozhatunk kommandósokkal, vagy pedig zombikkal.
Számos fegyver, páncél és egyéb dolog esik csata közben a szörnyektől, szekrényekből. Mindemellett a küldetések és játékmódok végén választhatunk három tárgyjutalom közül, illetve olvashatunk egy összesítő statisztikát.

A már említett hologramon található még egy Mellék Feladatok (Side Tasks) opció. Ezt érdemes mindig megnézni, mert ez a fő újdonság az Update-ben, egy küldetéseket adó menürész. Innen érhetőek el a fegyver gyakorlatok és a küldetések az ultimate fegyverekhez, egyedi páncélokhoz.
A játékhoz tartozik egy adatbázis is, ami számos információt mutat a karakteredről, olyanokat mint a játékban eltöltött idő, megölt szörnyek, fejlövések, találati pontosság, passzív bónuszok és még sok mindent.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hi​r​d​et​és​

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.