2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Asphalt 8: Airborne - elemzés

7 hónapja ingyenes az Asphalt: sokan a legjobb mobil autós játéknak titulálják, de tényleg olyan jó? Kiderül!

[ ÚJ TESZT ]

Menü, grafika, általános jellemzők.

Arcade autóversenyzést hirdet a játék leírása, ennek megfelelően a realitástól elrugaszkodott fizikát (leave gravity in the dust – hagyd a porban a gravitációt mottóval), és élményorientált vezetést kapunk. Autó az van bőven, 47 volt eredetileg, azóta pedig csak bővült a lista. Ha jól tudom a cikk írásának pillanatában 69 létezik. Motorkerékpártól viszont mentes a játék, mind mondottam, az 5-ről ugrottam ide, abban még volt. Ahogy nézem, még a 6-ban is.

Tuning 5 szinten van 4 elem, sebesség, kanyarodás, gyorsulás, nitróerő, festegetni is lehet, de matricák nincsenek.

Grafikából mobilos körökben nagyon jónak számítót kapunk, már persze, ha el tudja vinni maxon a készülék. Ha nem, akkor nem túl komoly. Lumia 520-on meg a legújabb verzió egyenesen tragédia, annyira le van butítva a textúra, de legalább így is laggol.
Víz korrekt, és egy frissítés óta a képernyő is betörik, ha az autót összevered. Belsőnézet utastérrel nincsen, de jó pár autó ablakán átlátni, azért nem is üres a bele, alja is van a járműnek. Sofőr nem ül semelyikben sem. Törésgrafika pedig elég alap, de ez nem is a Burnout Paradise. Sajnos élsimítást sem tudtam ráadni.

Rettentő zavaró viszont a teméntelen mennyiségű kikapcsolhatatlan motion blur, filter, és szembevilágító fényforrás. Ezen kívül én sose szerettem, amikor az autó felverte a koszt a kamerára, amin keresztül nézem.

Ami fontos, hogy a grafikával összefügg a tereptárgyak megléte is, amiből ügyes kezű játékosok igen komoly mennyiségű nitrót is össze tudnak szedni, Barcelonában meg pláne. Szóval, akinek gyenge a készüléke, vagy annak hiszi magát (hiszen a max. grafika még Galaxy S-en is ment az első Asphalt8-ban), az nagyon szív.

PC-n nem számít túl komolynak, olyan 2003-as, 2004-es szintnek elmegy. Cserébe a gépigénye ÓRIÁSI. De tényleg. Core 2 Duo Celeron, 3 GB RAM, GTS450 GDDR5 nem elég egy 30FPS-re cappelt mobil játéknak a hibátlan futáshoz… De Dual Channel 4GB RAM-mal és 4 magos Xeonnal sem sokkal jobb a helyzet. Mikrolagok, megakadások vannak rendesen.

Alapvető játékmenetet tekintve most 4 kameramód van, jó pár fix kamerát kivettek, mert azon kívül, hogy hányingerkeltésre alkalmas volt, sokra nem volt jó. Szimulátorban még oké, de itt, amikor kacsázik az autó jobbra-balra… szóval ehhez nem való. Aztán most nézem, az általam elitnek ítélt SimBin csodákban a „fejed” rugózik, tehát nem egy autóra szögelt kamera az sem.
Belsőnézet, na, az nincs.

Van close camera, azt használom, szokásos hátulnézet.
A fixed igazából nem olyan fixed már, nem az a motorháztetőre szögelt. Csak rettentő közel van az autó hátuljához.

Action az távoli, kicsit felülről, de olyan hatása van, mintha beszívtál volna.

Az immersive-nél meg az szívott, aki kitalálta. Rajta vagy az autó első lökhárítóján, és kilépsz magadból, ha összetörsz valakit, gratulálok…

Sajnos egy komoly beállításbeli hiányosság van. Nem lehet kikapcsolni a mások összetörésének animációját.-

Közben meg ugye haladsz előre kormányzási képesség nélkül. Hogy emiatt mennyit káromkodtam már…
Bezzeg a symbianos Asphalt 3-ban ki lehetett kapcsolni.
Multiban meg szerencsére nincs ez a funkció. Már csak az hiányozna…

Hangbeállítások részletesek, nyelv/régió van egy pár. Magyar nyelv az épp nincs, de amilyen bonyolult, egy 5 éves is elboldogul vele. Ezen kívül van Facebook integráció, nincs Gameloft live, és FB-n keresztül haverok felvett Single Player szellemei ellen lehet versenyezni, meg látni egymás statját. Közös lobby, dedikált szerver természetesen nincs, minek…

Mentés meg cloudba van, Windows-fiókhoz kötött.
Platformok közti mentésszinkronizáció nincs, egymással a platformok nem játszhatnak. Ez a NOVA után engem szíven ütött. Az bezzeg bármivel ment. N900-on, amire meg se jelent (WebOS emulator), iPhone 5-tel és droiddal. Arra azt mondtam, ez igen, így kell csinálni.

Persze az is igaz, hogy a Windows platform mostohán van kezelve, frissítések hónapokat késnek, tartalmak hiányoznak. Pl. volt ez a Modern Combat 5 botrány, hogy 2 nappal hamarabb kikerült. Na, azt egy Asphalt 8 versenyen lehetet nyerni, ahol a bombázás alatt álló Velencében kellett versenyezni.

Természetesen Windows-ra nem jutott belőle… Pedig a játék először jelent meg x86-ra, PC-re is.
Irányítás, na, az megér egy misét. Hivatalos álláspont szerint PC-n Xbox, tellán (WP) Moga kontroller támogatás van. Gyakorlatilag igaz. PS3 kontollerrel hiába emuláltunk Xboxot, 40 sec után úgy kifagyott tőle a játék mindig, mint a sicc. Bezzeg a Super Meat Boy vagy a Kecskeszimulátor elvolt vele…
Ezen kívül van a képernyőkormány (bal- és jobbkezes is van), az érinted és fordul digitális kiosztás, telón a gyorsulásmérő, meg PC-n a billentyűzet. Átmappolni a gombokat természetesen nem lehet, mert minek… természetesen én a billentyűzetet használom.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Egy adag nosztalgia: Gothic

    Üdvözöl az új otthonod, egy borús világ kegyetlen szelete. És, hogy te ki vagy? Az itt senkit se érdekel!

  • Clash of Clans leírás magyarul

    A Clash of Clans játékkal kapcsolatos kezdeti kérdésekre adható válaszok, azoknak, akik nem tudnak annyira angolul.

  • Társasjátékok tableten

    Mire jók a társasok mobil eszközön? Melyik társast érdemes kipróbálni? Milyen a játékélmény egy ilyen kis kijelzőn?

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.