A bejegyzés főleg azoknak szól, akik hasonló cipőben járnak mint én, de nem feltétlenül szeretnének ugyanennyit szívni.
Éppen a hetedik házassági évfordulónkat ünnepeltük Harkányban, mikor elkezdődtek a gondok.
Nem velünk, hanem a kocsival. Az alapjárat normális esetben valahol 800 és 1000 fordulat/perc környékén van. Először csak elindulni volt vele nehézkesebb, mert motorhőmérséklettől függően 1500-ig, 2000-ig rángatott kicsit. Dadogott, mint amikor valami van a gyújtással. Még a Simson-os, Wartburg-os időkből derengett valami, ami arra engedett következtetni, hogy a paripa nem kap rendesen ménkűt.
Egyeztetés testvérrel, autószerelővel, boldog- boldogtalannal, aki hasznosnak tűnt. Mindenki csak tippelgetett, biztosat senki sem tudott.
Nem volt mit tenni, melegen megy, hidegen vacakol, dolgozni viszont muszáj, irány vissza németbe. Eseménytelenül telt el a 730 kilométer, rendben visszaértem.
Másnap melóba menet rendesen megy a szekér, semmi gond. Vissza úgyszintén.
Következő nap szintén meló, indítok, és elkezdődik az igazi rettenet: kb. 2 henger megy…
A motor kis híján többször lefullad, küzd a gép az alapjáratért. Elindulni sem egyszerű, mikor a fele erő oda, és 2 henger még ráadásul fékez is pluszba. Közben beszéltem itt egy német szervizzel, beugrottam a kocsival, rádugták a laptopot a csatira, és persze nem találtak semmit. Minden rendben, csak a kocsi nem megy. Biztosan a benzinszűrő, megrendelik, másnap menjek vissza, cserével együtt megáll 50 euróban.




![[link] [link]](https://i1.ytimg.com/vi/hi3pbtrqy70/mqdefault.jpg)




