A cikk nem az én művem, a neten több helyen is megtalálható. Eredetileg a "PoWeR" című amigás diskmag-ban olvastam, majd valaki feltette a netre. Annak, hogy én ide "bekopipészteltem", az az egyszerű oka, hogy szeretném, ha megmaradna. Magamnál tuti megtalálom. 
A kezdetektől a végig
1982
Az AMIGA története a `80-as évek elején, az első nagy U.S.A.-beli videójáték-robbanás tetőfokán kezdődött. Jay Miner (Chiptervező, és a fejlesztők vezetője Los Gatosban, Kaliforniában) a következő képpen mesélt erről:
"1982-ben én a Zymosnál dolgoztam szívritmus-szabályzó chipeken. Egy nap jött Larry Kaplan egy volt kollegám az Ataris időkből (Jay tervezte a 2600-as videójáték, és a 400/800-as számítógépsorozat chipjeit), és azt mondta: "Saját céget szeretnék alapítani, nem ismersz egy jó ügyvédet?" Összehoztam Larryt a Zymos-beli főnökömmel, és ők felállítottak egy alapítási tervet. A főnököm ismert néhány texasi befektetőt, akik videójáték-gyárat akartak alapítani, és a kezdő tőkét befektették az új cégbe.
Ezután meg tudták nyerni David Morse-t a Tonka Toys-tól a cég elnökének. A terv így nézett ki: Larrynek kellett volna a játékokat elkészítenie, nekem a chipeket, Davidnek kellett volna az anyagiakkal foglalkoznia, és a kész chipeket a Zymosnak kellett volna gyártania (A főnököm is szeretett volna valamit kapni a fáradozásaiért!). Amikor viszont az egész beindult volna, akkor Larrynek más keltette fel az érdeklődését, és kiszállt a buliból. Tehát én lettem az alelnök, és én feleltem a gyártmányfejlesztésért."





