2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • "Nem a 2008-as, hanem az 1929-es válsághoz lesz mérhető az idei"

    Interjú Bojár Gáborral.

    Pár gondolat: ő ugye nagyipari szereplő, egy egész világon jelen lévő cég alapítója, élete-karrierje-munkája össze van kötve a gazdasági növekedéssel, globalizációval. Teljesen érthető, hogy a globalizációt, növekedést alapvetően pozitív dolognak éli meg, amiért dolgozni érdemes.

    Másik oldal viszont: a Föld lakossága a 8milliárdot kaparássza. Milliárdos tömegek számára már szimplán nincs élhető hely, a világ műhelyei, ahol a profitot megtermelik, így néznek ki:

    És így néz ki az "idill", ahova munka után lejut a köznép:

    A vírus ad egy kis betekintést, hogy nézne ki a világ, ha békén hagynánk. Biztos, hogy a papírfecnik pörgetése fontosabb?

    t72killer 4 éve 154

  • Koronavírus - amit tudni lehet és amit nem

    Kína gazdasága parkolópályán várja, hogy Vuhan és Hubei tartomány kiköhögje magát. Közben pár érdekesség előkerült:
    - Egy német kutatócsoport TIPPJE szerint (valódi vírusmintát nem láttak) a kórokozó fém és üvegfelületeken 9 napig él (mi van más felületekkel, illetve mi lenne, ha vki méltóztatna élő vírusmintákkal ezt kimérni?)
    - Iránban, ahol eddig állítólag totál béke és nyugalom honolt hirtelen 2nap alatt előkerült 4 halott, Dél-Koreában pedig 400 fertőzött.
    - A Diamond Princess-ről bár még az utolsó napokban is többtucat új fertőzöttet találtak, szélnek eresztették az utasokat
    - Az eredeti góc Hubei tartományon kívül nem extrém magas a halálozási arány, jelenleg Kína Hubei-n kívüli része+egész világon van 106 halott és 6'977 gyógyult, (Febr 21, 2020) ami 1.5%-os mortalitási rátának felel meg. Tehát ha végigsöpör a világon, azért ebből nem valószínű egy modern pestisjárvány szintű nagy kihalás.

    Folytatás...

    t72killer 4 éve 51

  • "Elgurult" - Csóró Air 6.0

    Mai Rájener: utasok várnak a pesti betonon 6 órát (sorry, 5h49percet), hogy elfüstöljenek egy jó adag kerozint, amivel túltankolták magukat majd a gép beugrik Madridba hogy egy tizesért újra vegyen naftát.

    Azt hiszem, pármillió ugandai klímatűzhely(!) évtizedes emissziómegtakarítását egyetlen húzással sikerült lenullázni...

    Kérdés a szakikhoz: egy földön álló, nyugodt lelkivilágú 737-800-asból az az egyetlen módja a fölös üzemanyagtól megszabadulásnak, hogy fel-alá gurigázunk a reptéren motort járatva, az x tonnányi kerót elégetve:Y?!

    A kommenteket olvasgatva a túltankolás oka az volt, hogy kvázi kanárira (=tele) tankolták, de az erős szembeszél miatt ez/a full kapacitás kevés lett volna és csak madridi megállóval lehet megoldani a képletet. Ez van ugye, amikor a meteomókus lányka combjaira koncentrálunk töltés előtt/a csóringer utasnak engedjük, hogy a pótkeréktől kezdve az üllőn-kalapácson át minden sz.rt feladjon...

    t72killer 4 éve 61

  • Csóró air 5.0

    Folytatásos fapadkomédiánk 5. részéhez érkeztünk, ezen epizódban a Budapest-Edinburgh járat utasait szórakoztatta a modern kor egyik fantasztikusan környezet és humánumkímélő találmánya, a fapados repülés.

    Azt már csak halkan kérdem meg, hogyha egy gép fedélzetén előszedik az extra oxigénpalackokat, akkor nem az a civilizált eljárás, hogy a legközelebbi reptérre leteszik a madarat, lévén vmi nem stimmel? Ja, hogy az pénzbe kerül...

    t72killer 4 éve 17

  • Így finomítják az orosz szabályokat 2020ban

    Megvárják, hogy meghaljon féltucat ember egy totál egyértelmű szituban, utána moccan a törvénykezés. Persze a vendégeket a csővezeték alá telepítő "szállásadó" se kutya. [link]

    t72killer 4 éve 8

  • Ég a ház...

    Ausztráliában továbbra is megy a kéretlen fűtés - és a fűhöz-fához kapkodás.

    Azon viszont érdekes módon nem gondolkodik el a vezetés, hogy mennyire benne vannak a klímaváltozásban: hánymillió tonna szenet is exportáltak a legnagyobb szennyező Kínának? Illetve mennyit is égettek el saját maguk, miközben pl annyi napenergia van az országban, hogy az ablakba tett kenguruhús megsül?

    t72killer 4 éve 101

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.