Hongkongi utazás 2. rész: a közlekedés

A tömegközlekedés

Természetesen Hongkongban mint városban magában is sok a látnivaló. Amit munka mellett meg tudtam nézni egy hét alatt a városban, azt meg is említettem az előző részben: ezek a felhőkarcolók, a Viktória-csúcs, a Csillagok Sétánya, a bevásárlóutcák. Lantau szigetére az egész utolsó napomat rá tudtam szánni, kora hajnaltól (4 körül indultam el a szállodából) késő délutánig, amikor már a reptérre kellett indulnom. Ehhez kapcsolódva tudok írni a kompozásról, Lantauról pedig majd külön írásban fogok beszámolni.

Mivel Lantau szigethez közvetlenül csatlakozik a Hongkongi Nemzetközi Repülőtér otthonaként szolgáló kis szigetecske (valójában mesterséges sziget, a reptér kedvéért töltötték fel), valamint ott van a hongkongi Disneyland is, metróval, illetve busszal is el lehet jutni a szigetre, de én inkább a kompot választottam. A "rendes" metróról egyébként egy átszállással ilyen metró visz Disneylandbe:

Makaó

Addig amíg meg nem írom a címlapra, kicsit megvágva itt a családnak küldött levelem

Ma Makaóba (Macau) mentem, mert bár éjszaka dolgozni fogunk, az időjáráselőrejelzés szerint szombaton rossz idő várható, felhős, esetleg esős, én pedig Makaót nem szerettem volna kihagyni. Most ugye két éjszakát dolgozunk majd át, így attól féltem, hogy csütörtökön és pénteken túl álmos leszek majd a sok mászkáláshoz, szóval csak a mai nap maradt.

Tegnap még megnéztem a kikötőt, hogy honnan indulnak a kompok, reggel korán keltem és a fél nyolcas járattal már indulni is tudtam. Normálisan nem szoktam metrózni a szigeten belül, a villamos sokkal érdekesebb meg olcsóbb, de az este villamossal mentem haza, és jó háromnegyed óra volt a kikötőtől a hotelig, így reggel inkább metróztam, így mindössze negyedóra kellett.

A hajó csalódás volt (mármint részben ezt is vártam, de akkoris), azzal hogy nem volt olyan fedélzete ahova ki lehetett volna menni nézelődni/fényképezni, az ablakok pedig csupa vizesek voltak, így nem igazán van fényképem, és az egy-két videó sem sikerült jól, amiket a sebesség bemutatására csináltam. Mert ezek a hajók amik Makaóra mennek, mind nagysebességű katamaránok (kéttestű hajók). Akinek több pénze van, háromszor ennyiért mehet szárnyashajóval is, ami 1 óra helyett 45 perc alatt ér oda, és pluszban kap még italt és valami ennivalót is az úton (olyan, mint a "rendes" repülőtársaságok a fapadosokhoz viszonyítva).

Hongkongi utazás 1. rész: benyomások

Első benyomások, a hongkongi konyha

2013 őszén egy hetet volt szerencsém Hongkongban tölteni, most 2015 januárjában pedig újra visszautazhatok egyik kedvenc városomba – ez adta az apropóját annak, hogy most írjak pár bekezdést Hongkongról. Az az egy hét nem volt túl sok, de azt hiszem, már első nap megszerettem Hongkongot, a nyüzsgést, a zajokat, a szagokat – szóval magát a benyomásokat, az élményt. Ezt szeretném megosztani veletek néhány képpel.

Egyik utam sem magánút, kiküldetésben sikerült kijutnom, az egyik helyi mobilszolgáltató hálózatán dolgoztam. A munka szerencsére éjszakai (ottani időzónában), vagyis az átállás sem vészes, nem teljes az időeltolódás így, ráadásul napközben volt időm várost nézni, kirándulni.

Hongkong és környéke számos látnivalót kínál, ezek közül természetesen csupán néhány, tetszőlegesen és önkényesen kiragadottra volt időm, így nem érdemes egy Hongkong-útikönyvet várni tőlem, csupán élménybeszámolót tudok kínálni, fogadjátok sok szeretettel!