Hirdetés

A nagy leszokás! 1. 2. nap

Elhatároztam nem cigizek 15 év és napi 2 doboz bagó után. 1 nap mintha nem is lett volna semmi, lassan a 3. napba lépek de már kézzel lábbal bagóznék..... : :(((

Valaki járt hasonló cipőben?... nekem a reggeli kv mellé pl nagyon hiányzik... Ingább pszichikai függőség mint fizikai.... 15 év hosszú idő a megszokások kialakulásában :W

Rabszolgatörvény "konkrétabban"

Itt egy cikk: [link]

Na akkor a lényeg, hetente maximum 48-órát lehet dolgozni, ha ezt meghaladod 100%-pótlék, ugye max olyat lehet játszani hogy elrendelik neked ÍRÁSBAN előre a heti 48 órát.. legyen a havi munkanapok száma 21, az 168 óra kötelező... na elrendelik a heti 48-órát. Az havi szinten 192 óra... Na akkor szerintetek hogy lesz? Hát úgy hogy azt 24 órát 50% túlórával fizetni kell... hiába irkálják hogy nincs rá 50%, persze ha éves göngyölítésben vagy akkor hó végén nincs... (de ez elenyésző, és eddig is volt lehetőség rá ), de ha engedi az egyik szabály, a másik már nem... az igazi érvágás az lenne ha a szombat megint munkanap lenne, akkor 21 munkanapos hónapban 192 lenne a kötelező.. (na az szopi lenne)

De nézzünk egy gyakorlati példát: (munkaidőnaptár 2018), legyen 2018 Szeptembere az egyszerűség kedvéért.. 30 napos hónap. 5 hétvége (szombat-vasárnap), Ez 10 pihenőnap, valamint 20 munkanap 20*8=160 óra kötelező... A legegyszerűbb eset az mikor állandó nappal: hétfő-péntek közt melózól, és ugye hétvégén nem.... neked szombat vasárnap pihenőnap, mivel az a beosztásod szerinti PIHENŐ ha ott hívnak be túlmunkára (7 nappal előre írásban) akkor be kell menned, de 100% pótlékért, mert PIHENŐ volt. Ha hét közben mondja a főnök hogy húzz már rá még 2 órát ma, ott nem kell közölni előre 7 nappal előre írásban.. De maximum 12 órát lehetsz bent (pontosabban 12ó 45p munkaközi szünettel).

Lakástakarékpénztár "mizéria"

Hát ahogy elnézem eléggé elszabadultak az indulatok.... egyszer az a bajunk ha a kormány belenyúl a lakáspiacba, máskor az ha kiszáll belőle.

Alapjában véve az lakástakarékpénztár (továbbiakban Ltp), egy elrontott konstrukció volt. Később elmondom miért is....

Az indulat megint azokból váltódott ki akinek nem/vagy alig van köze az ltp-hez... no meg a személyi bankárok tömkelegéből.

Az ltp mint olyan hasznos konstrukció volt, de a piac másként és másra használta mint amire kellene. Gyakori indok az eltörléssel kapcsolatban, hogy a kispénzűek most majd nem jutnak önerőhöz/hitelhez, ezzel pedig lakáshoz. Ha logikusan gondolkozunk akkor 1-2, 4 éves ltp végigfizetésével, 2-3 millió önerőhöz jutunk melyhez évi/szerződés 72e Ft forint a jussunk... most őszintén: ez a 72e jutotta az embereket a 25 millás pesti panelhoz? Ugyan, nagy humbug és mellébeszélés... és most szegények az ltp eltörlése miatt a híd alatt fognak aludni... arról nem is beszélve hogy úgy mutatják be mintha havi 20e nem lehetne ltp nélkül félretenni, pedig akinek nem megy: az ahogy felvette a lakáshitelt az bukta is a házat...

Irigység....

Az anyagi oldal... nincs az a szint amitől lentebb ne lenne irigy valaki. Mindig van.... ha valakinek több van: neked könnyű anyádék gazdagok... neked könnyű mert jól keresel... neked könnyű mert nincs annyi kiadásod... nincs az az érv ami meggyőzné... mindenre van egy "könnyű neked"

De elvonatkoztatva: a magyar közemberek 99% a egy 150 milliós házra, egy 20 milliós autóra simán rávágják: vagy bűnöző vagy politikus... elképzelhetetlen hogy valaki megsolgozott érte, csakis csaló lehet...

Mozdonyvezetés margójára 2

No, mit írtam az előző bejegyzésben?! : [link]

A Mozdonyvezető leszállt, és elkezdett hazasétálni! A magyar újságírás/média abszurdja, konkrét tények és támpontok nélkül lehoznak egy olyan cikket, amiről fogalmuk sincs mikor/hogyan működhet... HVG, 24.hu, 444,888... nem pont ezektől vártam, az alfahír oké :DDD

Ami igazából fáj, hogy a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) propellersapkás idiótái, akik előadják magukat hogy értünk hozzá.... ahha ja,

No hát kerüljön ennek az esetnek a margójára: 12:45 perc Max. Szolgálati idő, valamint 10 óra vezetési idő lehet... Ez NEM máv utasítás, hanem TÖRVÉNYI!, a hatóság alias NKH áltál leírt, majd elfogadott vasúti törvény... aki ezt nem tartja be, annak nem a munkáltatójával kell számolni, hanem a hatósággal (az NKH=Rendőrség, NAV) 0-750.000Ft-ig terjed a bírság, valamint a munkáltatói oldalról pedig a csillagos ég... amit természetesen az alkalmazottan vernek le.

Mozdonyvezetősdi margójára.

Lassan két éve hogy belekezdtem.... Ebben a hónapban jutottam oda hogy önállóan továbbítottam vonatot.

Amire rájöttem: ezt sem rutinból, sem megszokásból, sem pedig csuklóból nem lehet csinálni. Mindig minden más, soha nem megyek ugyan azon körülmények között.... más a mozdony, más a szerelvény, más az időpont, teljesen változó... azonban a cél mindig ugyan az: A vonat Á-ból B-be jusson. Arról nem is beszélve hol tolatószolgálat, hol IC, hol pedig tehervonat.

Nehéz kenyér ez, még ha bőséges is.

A másik oldal viszont az emberi, a vasút egy csapatsport, ahol mindenki szükséges az üzemhez. Azonban te mint MV járod az ország adott részét sok emberrel kapcsolatba kerülsz, de igazán munkakapcsolatba nem, vagy csak sok-sok év múltán... egy állomáson szolgálatot teljesítő dolgozó már a kolléga nézéséből tudja mit akar.... én nem, és hosszú ideig nem is fogom még tudni. Aztán itt köszön be az emberi tényező, ha valaki életunt, vagy egy hajnali órában zargatom sokszor megvető pillantásokat/mondatokat kapok... 'há ezt nem tudod, vagy 'há ezt nem tanították?... persze tanították, de sokszor még állomása is válogatja hogyan szoktak 1-1 mozgást végrehajtani, akkor honnan tudnám? Sehonnan.... vagy ha hergelnek akkor megmondom hogy anyám p*csájából 431 sorozatú mozdonnyal robogtam ki. Mert az mv élet velejárója hogy erélyesen lép fel, még ha utána hetekig is a fajtáját szidják, de sok anyagi/személyi kártól tud megóvni, kezdőként sokszor érzem hogy simán bevinnének a málnásba, én pedig sírva bújok ki a bokrokból. De ha probléma adódik, simán rákenik az emberre, "nehogymá' a 30 éve vasutas kolléga legyen a hibás, szopjon a taknyos, majd ráverjük a balhét"..... alias balhé, az mv de talán a vasutasélet egyik igen fontos pontja, hónapokig talán évekig nem szól hozzád a feljebbvalód ha nincs gond. Az mv élet amolyan fura: magam ura, de ha belefutsz a málnásba akkor szalad a VBO, NKH, NFM, KBSZ... hetekig jársz meghallgatásokra, elmondod ugyan azt 10x, 100x,1000x... ha személyi sérülés, akkor a rendőrséggel, valamint a bírósággal nézel farkasszemet, rossz kimenetel esetén a börtönnel... örök életre meghurcolnak, leköp a média, és félreállítanak a szakmából... viszont ellentétes oldalról elismerés nincs, soha nem is volt (vagy csak nagyon ritkán).. ezért elemi érdeke mindenkinek, hogy eseménymentesen végezze a munkát,

Motorfelújítós projekt, vol.1

Eltelt napok száma 1,

Régóta szerelgetek otthon, kb 14 évesen kezdem simsonnal, mz, majd egy aprilia sportmotorral, mindegyik 2t volt... ez utóbbinak lélektana van, megtanultam a henger és dugattyú kapcsolatát, nagyon sok tanulópénz árán. Eltört dugattyú, átlyukadt dugattyú, megszorult dugattyú :DDD .... hézagolás. Ami a legfontosabb: míg nincs valamiben precíz gyakorlat addig csakis a szervizkönyv és abban foglaltak messzemenőkig betartása, ha nincs szerszám/célszerszám addig felejtős bármit is otthon tákolni, a végeredmény időleges lesz, valamint az új alkatrész beszerelése kidobott pénz, veheted a következőt. Az elméleti tudás.... nos nem árt ha van, tudod mi a mikrométer, tolómérő, vagy tudod mi a zsugorkötés. Persze aki 20 éve autót szerel a normálisabbika, annak "benne van a kezében", persze autószerelőket nem akarom megsérteni, de aki féltengelyt cserélt, vagy 1000 db féktárcsát, annak még gőze sem lesz a motorszerelésről... a bajok ott kezdődnek mikor a fent ecsetelt szerelő "meg akarja mondani", mert mát 20 éve csinálja.

A HR az mindenható?

A HR, Human Resource angol szó rövidítése. Jelentése: humán erőforrás. Munkaerő toborzással, kiválasztással, képzési rendszer kidolgozásával, juttatási rendszerekkel, munkakörök megtervezésével, nyilvántartások vezetésével foglalkozik. Eme definícióval élve lehet talán a legjobban leírni, hogy mit is csinál a HR. Ezzel szemben én azt tapasztalom hogy köszönő viszonyban sem vannak a fent említett teendőikkel. Az hogy interjún beülnek és feltesznek olyan kérdéseket amik szerinte kiválasztás szempontjából "alkalmas", "nem alkalmas" még nem humán erőforrás. Pszichológusok tömkelege vitatja az olyan 5 kérdéses gyors teszteket, amivel a HR dönt, és kész tényként állít be. Amivel aztán emberi sorsok pecsételődnek meg, szakmaiatlan kiválasztási folyamat miatt ráadásul ha még csak az egyén járna rosszul megérteném valahogy, de sok esetben maga a cég is elesik egy két koponyától, ezért akár milliós nagyságrendű kárral fizetnek. Mert klárika tegnap a hr szaklapban valami új kiválasztási folyamatot próbált ki.