Épp a ,,no name" -et érintő szájkaratét olvasgattam a Jogos moderálás topikban (Megmondom őszintén ilyen mélységében még nem érintett mint amit egyszerre kaptam cizoe blogjából, viszont akár csúnya, akár nem, könnyesre nevettem magam rajta. Ennyire nem lehetnek pihent agyúak az emberek. ), máris arcon csapott egy másik mondat részlet: Vladimirt meg jogosan kiebrudaltátok.... bár nem volt rossz figura. Hogy mi van?
Ennyire nem lehet hőség. És tényleg nincs is, VladimirR kolléga pont egy hónapja nincs köreinkben.
A sok munka mellett ez a dolog valahogyan teljesen elkerülte a figyelmemet, bár inkább csak nem vagyok kompetens ezekben a topic -okban.
Hirdetés
1 hónapja
Saját avatár - juppíí!
Végre elérkeztem ehhez a mérföldkőhöz is a PH! -s jelenlétemben. Hosszas variálgatás után a Plants vs. Zombies féle zombatar avatár készítőben dobtam össze magamnak egy baseball sapkás zombit (érdekes hogy pont most nyertem egy valószínűleg fehér Infopatika sapkát is a PH nyereményjátékon ), amit aztán Ndruu csinosított, illetve kaptam egy "I love PH" felíratot is a pólójára. Az avatár tükröz engem, legalább is kora reggel mindenképpen, napközben pedig mint igazi zombi gépfüggő.
Itt is megköszönném Ndruu -nak a segítséget. Ez már a negyedik avatár ötletem volt, és mind a háromnál segítőkészek voltak az arckép készítő topic lakói.
Koobe: Első hazai E-Book olvasó
Maga az e-book olvasó mint eszköz nem biztos hogy mindenki számára egyértelműen beazonosítható. E-book olvasónak olyan könyvet imitáló hordozható megjelenítő eszközt nevezünk amely segítségével elektronikusan formátumú könyvek garmadáját cipelhetünk magunkkal kompakt helyen, megjelenítőként pedig általában az ezen funkcióhoz energia pazarló LCD helyett valamilyen elektronikus tinta alapú felületet használnak. Én nagyjából egy éve találkoztam az interneten az Amazon Kindle olvasójával (amely azóta a második generációnál tart), ez talán napjaink egyik legjobb ilyen eszköze. Az olyan extrák mint a 3G -n keresztüli könyvvásárlás és a webböngészési lehetőség igencsak kellemes olvasótársa teszik. Azonban egyrészt a hazai elérhetetlensége, másrészt a meglehetősen magas ára miatt csak tetszetős maradt mint reálisan elérhető eszköz.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
6
Éledezik a Windows 7 upgrade oldala
Június 26. -án a déli órákban vált elérhetővé a Microsoft Vista -ról Windows 7 -re való frissítési programjához kapcsolódó kupon érvényesítő oldala: [windows7upgradeoption.com] A főoldalon ugyan már kiválaszthatjuk hazánkat, ám csak egy figyelmeztetést kapunk hogy szeptember elején látogassunk vissza az oldalra a további fejleményekért. Egyelőre nem tudni hogy ez véglegesen így is marad addig avagy sem. (Ha találgatnom kellene az EU Internet Explorer ellenes hadjáratában keresném a miérteket)
Mindenesetre az USA -t kiválasztva megnézhetjük a frissítési kedvezményre jogosító űrlapok formáját. Nagy valószínűséggel az akcióban nálunk résztvevő termékek is ilyenekkel lesznek csomagolva:
A lap alján olvasható a kitétel, hogy az egyes gyártók programban való részvétele opcionális, így pl. notebook vásárlása előtt ha szeretnénk kihasználni a frissítést, érdemes lesz érdeklődni hogy jár-e a kupon az adott termékhez. Remélhetőleg a korábban júliusra datált frissítési lehetőség megjelenése nem kerüli el hazánkat az iskola szezon beköszöntéig.
Android NDK gyorsteszt
A tegnapi napon végre elérhetővé vált az Android platformhoz készült NDK (Native Development Kit) amely segítségével natív betéteket készíthetünk C/C++ nyelven programjainkhoz, ezzel felgyorsítva a lomha kódrészletek működését. Kicsit sajnálom hogy nem saját magam akadtam rá a hírre hanem csak a Mobilarenán olvastam először a mai napon az újdonságról.
Gondoltam gyorsan ki is próbálom a dolgot. Nézzük mi is kell ahhoz hogy natív modulokat tudjunk készíteni és beágyazni a programjainkba. Először is kell egy feltelepített SDK amellyel majd a tényleges alkalmazásokat lefordíthatjuk és apk -ba csomagolhatjuk. Nálam e-mellé még párosult egy Eclipse Ganymede a hozzávaló Android plugin -el. Eddig semmi újdonság azoknak akik már legalább kipróbálás szintjén próbálkoztak a platformmal. A natív fordításhoz linux -os eszközökre van szükség, amely valószínűleg nem meglepő senkinek aki tudja hogy az operációs rendszer a linux kernelre épül. A készítők szerencsére gondoltak a Windows -on tevékenykedőkre így a Cygwin futtató környezettel is megoldhatjuk a fordítást. A friss Cygwin -ben én a default telepítést választottam majd némely kísérletezés után kiderült hogy a make és a gcc csomagokat is telepítenem kell, mivel ezek nem része a rendszernek alapból. A Cygwin -el való gyors ismerkedésem során rájöttem hogy a Windows -os meghajtóim a
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
1
Transformers 2: színes robotorgia 150 percben
(Az írásból egy ideig kint volt egy befejezetlen verzió, tegnap pont akkor tűnt el a kábeles netünk amikor a végleges verziót másoltam volna be. Utána már vissza sem jött úgyhogy inkább léptem aludni.)
Frissen estem haza a Transformers 2 vetítéséről amikor ezeket a sorokat írom. Azt kell mondanom hogy egészen meggyőző volt a film. Az a fajta néző vagyok akit már az első rész sem azért érdekelt mert kiskoromban megvesztem a Transformers rajzfilm vagy játék franchise -ért (sőt egy YouTube -on látható rajzfilm kezdőcímet leszámítva egyet sem láttam), hanem egyszerűen csak vonzott a filmes megvalósítás. Az a fajta mozi ez amelyet vétek nem vásznon, de legalább is valamilyen HD felbontásban megnézni.
Az első részt két éve leginkább azért érte kritika, hogy mire a tényleges akció rész kibontakozhatott volna, már vége is a filmnek. Egy-két bunyónak és tömérdek törmeléknek (ouch) lehetünk szemtanúi, majd már azon is kapjuk magunkat hogy Optimus monológjával és a Linkin Park - What I've Done -jával zárul a film.
Három hét múlva itt a Windows 7 RTM
Legalább is a magyar Windows 7 blog szerint július 13. -ára készül el a kód végleges, kiadásra jelölt változata. Ez után durván 3 hónappal fog megjelenni a boltok polcain a kézzel fogható termék. A hosszú köztes időszak miatt már korábban köztudottá vált hogy a magyar változat azonnal elérhetővé lesz a megjelenés napján (bár akik szemfülesek voltak a nem hivatalos magyarosítást már eddig is beszerezhették a net egyes szegleteiből).
A Windows 7 roadmapje:
- Június 19-ig a jelöltek (7260,7261,7262, stb.) közül a megfelelő(ek) kiválasztása (megtörtént).
- Június 20 - Július 7 között a kiválasztott build(ek) visszamigrálása a winmain-be (most zajlik).
- Július 10-én a Windows 7 hivatalos leválása a winmain ágról, onnantól kezdve a háttérben megindul a Windows 8 fejlesztése.
- Július 13-án a 7300-as build hivatalos kiadása.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
0
goosh - Shell a Google -höz
A minap keresgéltem a neten SVN -el kapcsolatban és az egyik blogban akadtam rá erre az érdekes oldalra. A goosh egy parancssori felület a Google -hoz, olyasmi mint a Linux -hoz a bash. Néhány szavas parancsok segítségével komplett műveleteket végezhetünk el az egyes webszolgáltatásokkal. Az igazán poén hogy mindezt AJAX -al vitte végbe a készítő így nincs szükség semmilyen kiegészítőre.
Ha például a kereső motort akarjuk igénybe venni, használjuk a web vagy search parancsok valamelyikét. Kedvenc oldalunkra például így lehet rákeresni:
De pl. megnézhetjük azt is hogy a wiki mit talál az SVN -re
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
0
Restart?
Gondoltam megpróbálom kicsit aktívabbá tenni a blogomat. Töröltem a régi felesleges dolgokat amelyeket már úgy sem fogok befejezni vagy már nincs hozzájuk kép (a DotA -s írást azért meghagytam, csak kiemelt; illetve megvannak még az asztali gépemen a képei (mod: tévedtem, mégsem ), ha lesz egy kis türelmem visszakovácsolom őket). Mostantól ide próbálom csoportosítani a dolgaimat amiket egyébként email -ben küldök szét az ismerőseimnek
Mi is az a DotA?
Alapjátéktól a módosításig
Manapság már egyáltalán nem számít újdonságnak az, ha egy játékhoz készült módosítás legalább annyira – hacsak nem jobban – sikeres mint az alapjáték. Számos példát találhatnánk a fenti állítás igazolására. Vegyük csak a Counter-Strike -ot, amely annak ellenére hogy az ősöreg Half-Life engine -re épül, még mindig igen jelentős játékostáborral büszkélkedhet. Nem ritkaság az sem ha a kreatívabb játékosokat megcélozva a fejlesztők egy-egy címhez mellékelnek pályaszerkesztőt, SDK -t (Software Development Kit) vagy legalábbis ezeket elérhetővé teszik egy kisebb díj ellenében.
A Blizzard szinte a kezdetek óta biztosít lehetőséget új elemek hozzáadására játékaihoz. Már a WarCraft II: Tides of Darkness -nek is része volt egy egyszerűbb térkép szerkesztő amely segítségével új csatahelyszíneket tervezhettünk. Ehhez a részhez két komolyabb „third party” editor is íródott. Az egyik a War2xEd, amely nagyobb szabadságot adott a gyári szerkesztőhöz képest; például itt már módosíthattuk az egyes egységek tulajdonságait is. A másik a Wardraft, amellyel a játék összes elemét (grafikát, egységeket, hangokat, UI elemeket, stb.) kicserélhettük, ezzel lehetőséget teremtve a „total conversion” -ök (teljes átíratok) megjelenéséhez. A külsős szerkesztők újításai megtetszettek a Blizzard fejlesztőinek is és többek között ezek hatására építettek be egy csomó új lehetőséget a készülőben lévő StarCraft küldetés szerkesztőjébe. A StarCraft szerkesztője már nem csak egy egyszerű pályaszerkesztő, hiszen kellő türelemmel akár komplex hadjáratokat is készíthetünk, átvezető eligazításokkal, trigger vezérlésű esemény rendszerrel, NPC -kkel, stb. Az így kapott lehetőségek lehetővé tették azt is hogy a játék eredeti stratégia voltjától elkanyarodó térképek jöjjenek létre. Az egyik ilyen irányvonal az Aeon of Strife típusú térképeké. A játékos itt leginkább egy kiemelt egységet („hőst”) vezérel, a környező bázist azonban nem irányíthatja a klasszikus stratégiai megközelítésben. A szövetséges játékosok célja hogy elpusztítsák az ellenséges sereget vagy annak bázisát, esetleg egy kiemelt épületet. Ez az újfajta játékmód sajátosan ötvözi a stratégiai játékok elemeit a szerepjátékok lehetőségeivel. A játékos elsősorban szerepjátékos megközelítésben játszik, viszont a körülötte „élő” világ a befogadó stratégiai játék rendszere szerint működik. Az újfajta műfajt a Blizzard RPS -nek (Role Playing Strategy) nevezte el. Bár a StarCraft küldetés szerkesztője korlátok közé szorította a készítőket az RPG elemek megvalósításában, az Aeon of Strife típusú térképek kedvelté váltak.